/spanien/barcelona/forum/21442.aspx/spanien/barcelona/forum/21442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Braxingen
2008-03-15 14:02
Mr Baloo-Gonzalez

Hehe, alltså... Det här är inga halvproffs som tränar 5 gånger i veckan. Det här är proffessionella fotbollsspelare. Och de underskattar inte Schalke. Det är en del av deras proffessionalitet och kompetens som världsklasspelare.
Real Madrid Shi
2008-03-15 13:57
Prometheus
Ja självklart, ingen anklagar Barca, Det hade jag också i tanke att det kan vara Roman som till och med sparkade Mourinho i hoppet om att vinna CL, är det ett lag man ogillar så är det Chelsea.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-03-15 13:56
Inga lag som befinner sig kvar i cl är där pga av dålig meriter, Så se upp och bli inte för kaxiga.

det är lättare att möta hårt motstånd, för då är man taggad till 100%, men möter man då Shalke hur tagad är man då? fälla, eller?
Barcelona Rambla
2008-03-15 13:55
sirak:

Matchen spelas onsdag 9 april. Priserna är från 62€ till 149€ beroende på var du vill sitta. Biljetterna släpps den 18 mars för medlemmar. Icke medlemmar får tydligen vänta till dagen innan match. Se länktips, där hittar du all information.
Real Madrid Prometheus
2008-03-15 13:50
HAHA! Nu är det väl inte så att det är Barca som står "anklagat" för riggning. Enligt rapporterna ska de väl isåfall vara Chelski då Roman vill se Chelski i final eftersom den spelas i Moskva och därför ville undvika de "bättre" lagen.

Med tanke på allt som händer runt om i världen så skulle jag inte bli förvånad om lottningen var riggad. Det enda jag kan säga då är - Barca, slå ut svinen så fort som det bara går.

Kom på att ni inte kan möta dem fören i finalen.
Aja lycka till ;-)
Real Murcia sirak
2008-03-15 13:43
Jag kommer vara i Barcelona den 8-9 april.. vilket av datumen spelar barca mot shalke?

Vad kan en hyfsad biljett kosta?
hur får man tag på biljetter?

Är tacksam för all hjälp som kan tänkas få..

MVH
Sippan - you never walk alone
Sancho (AC Milan)
2008-03-15 13:42
Rambla

" Du har fortfarande inte klargjort vad som är poängen med ditt inlägg"

Poängen är att JAG tror att lottningen kan ha varit riggad. Jag trodde aldrig på calciopoli att Juve skulle åka ner till Serie B eller Serie C men ändå så hände det. Milan fick starta serie A med -11 p eller något sånt som jag ALDRIG trodde skulle hända!

"Jag repeterar, de tre senase CL så har Barça fått Chelsea, Chelsea och Liverpool redan i åttondelen. Säsongen man vann CL var det Chelsea, Benfica och sen Milan i semifinal. En väldigt lätt lottning."

Haha, och vad tror du Milan, Inter, Real Madrid, Arsenal och många fler lag har mött för motståndare i CL åttondelfinalerna/kvartsfinalerna? ;)
Real Madrid Shi
2008-03-15 13:35
Ämne: Shi:

De tre senas....
Ja jag kan förstå bitterheten från Madridfansen bland annat, att se rivalerna få i stort sätt semifinal platsen innan matcherna ens spelats. Men jag kan inte tala för tidigare år då detta dök upp i denna lottningen, jag tror verkligen inte någon gjorde detta för Barcas skull, utan det blev bara så.

Detta är tråkigt att sånt händer men vad kan man göra folk säljer sin själ för pengar.
Barcelona Rambla
2008-03-15 13:33
Sancho (AC Milan):

Det enda jag har att säga om det är att du besvarar en fråga med en motfråga. Det säger väl allt? Du har fortfarande inte klargjort vad som är poängen med ditt inlägg. Vad menar du, att Barcelona har riggat lottningen eller vad? Jag repeterar, de tre senase CL så har Barça fått Chelsea, Chelsea och Liverpool redan i åttondelen. Säsongen man vann CL var det Chelsea, Benfica och sen Milan i semifinal. En väldigt lätt lottning.
Barcelona tarrak
2008-03-15 13:32
Shi

Precis, det finns ingen anledning att tro att UEFAS intäkter minskade, även om intresset gjorde det just då. Skulle det ske varje år skulle det naturligtvis inte vara bra för UEFA, men det faller på sin egen orimlighet.
Gudabenådad
2008-03-15 13:29
Kaiser// FA Premier League är den mest överbevakade ligan i Europa, se hur ligan skötts. TV-avtalen säljs till SKY som sedan skickar ut det till de olika tv-bolagen. Om du har spelat FIFA, PES eller FM så är det oftast engelskafans i bakrunden av bilderna. England har lyckats bra med sin marknadsföring och struktur, här i Spanien kan vi bara titta på. Arenorna är mer moderna i England.

Allt det här ger ett intresse och det är skött snyggt. Och här i det här avlånga land dominerar Premier League. Kanske pga satsningen av stryptipset. Det var värt att satsa på Premier League!
Barcelona Rambla
Shi:

De tre senaste CL-säsongerna har Barça redan i åttondelen lottats mot i tur och ordning mot Chelsea, Chelsea, Liverpool. Det var inte många som skrek om drömlottning då. Jag tror det är som du är inne på. Det är de bittra, alltså de som redan blivit utslagna eller som nu fått en tuff lottning, som står i det främsta ledet och skriker om skandaler eller drömlottningar.
Sancho (AC Milan)
Ämne: Sancho (AC Milan),
....Ghazza

"Du påstår att Fener och Schalke är stora skämt? Jepp, verkligen stora skämt då de "bara" har tagit sig längre än både Inter och Milan."

Ok, mot lag som FC PORTO och SEVILLA!

Vem mötte Inter och Milan kan man ju verkligen fråga sig när du säger något sådant!?

Rambla

"I CL förra säsongen fick Milan en väldigt lätt lottningen i gruppspelet för att sen lottas mot Celtic. Vad har du att säga om det? Var det också skandal?"

Hmm.. låt mig tänka ni fick CL säsongen 2005/06 Bremen, Udinese och Panathinaikos i eran grupp och sen mötte ni Benfica i åttondelsfinalen eller kvartsfinalen (minns inte)!

Vad har DU att säga om det? ;)
Barcelona tarrak
2008-03-15 13:28
Gudabenådad

Varken tröjförsäljning eller resandet har något mot UEFA att göra. Visst, i längden hade det inte varit bra för CL om det bara var mindre klubbar som gick långt, men så blir naturligtvis inte fallet. Storklubbarna har fått sitt epitet av en anledning och behöver knappast hjälp av UEFA för att besegra de mindre. Jag tror snarare att det var positivt för turneringen att även fans till de mindre klubbarna kan hoppas på att de kan kopiera Portos skräll.
Villarreal Kaiser
2008-03-15 13:25
Har svårt att köpa resonemanget att UEFA tjänar mer på de engelska lagen. Varför skulle det vara så? I längden borde de ju tjäna mer på att intresset i Europas största ekonomi (Tyskland) går upp - alltså skulle Schalke tilldelats ett lättare lag? Var det riggat tror jag mer på att en outsider med personliga motiv bara placerat lite mutor i väl valda fickor.
Real Madrid Shi
2008-03-15 13:24
Tarrak

Jag har inga specifika siffror och liknande men att intresset det året sänktes rejält i slutskedet av turneringen, men jag har inget konkret så jag kan dra en slutsats eller liknande men jag kan helt klart tänka mig att det är mycket lönsammare med storlag än Monaco, Porto och Depor.

Hade Real Madrid fått lätt lottning hade jag skrattat mig lycklig och inte bett någon om ursäkt.
Barcelona Gudabenådad
2008-03-15 13:22
tarrak.

Arenan fylls vilket fall som helst. Kanske människor runt om en kring. Vad lockar mest en final mellan Barcelona - Chelsea eller Schalke - Fenerbache.

Förutom tv-avtal så är det väl tröjtryck som ökar under de större matcherna, resandet in till finalstaden. Media rapporterar mer från de större matcherna och därför folks intresse och pengar.
Barcelona Rambla
2008-03-15 13:20
Shi:

Jag förstår inte hur alla kan se Celtic som en lätt uppgift. Överkomlig och stor realistisk chans att klara av dem, självklart. Milan fick dem förra säsongen. De fick inte hål på Celtic borta utan fick 0-0. Det krävdes något extra av Kaka på övertid för att gå vidare. I år så slog de Milan hemma med 2-1 i gruppspelet. På 17 cl-matcher har de bara förlorat mot Barça hemma på Celtic Park.
Barcelona tarrak
2008-03-15 13:19
Shi

Dessutom tror jag inte på att UEFA skulle gjort någon större förlust året Monaco-Porto spelade i final. Tv-avtal och sponsoravtal görs upp innan säsongen, så vad skulle inkomstbortfallet då bero på?
Barcelona Rambla
2008-03-15 13:17
tarrak:

Exakt, det avgörs på planen. Schalke kan slå ut Barça, Fenerbache kan slå ut Chelsea. Hur många trodde tex 2004 att Depor skulle köra över Milan med 4-0 på Riazor. En klyscha, bollen är rund och allt kan hända. ;)
Real Madrid Shi
2008-03-15 13:15
Fíll

Ok tack då vet jag.

Rambla

Som sagt, det spelar ingen roll om det är riggat eller inte. Det är bara o njuta av läget som ni fått nu, och ta vara på det, sedan är inte Barca Schalke eller Fenerbache att ni inte ska ha nån chans mot Man U. Tror inte någon hade tackat nej till Celtic i åttondelen och Schalke i kvarten, så njut ni och låt motståndarna sura.
Barcelona tarrak
2008-03-15 13:15
Ämne: Ämne: Ämne....
Oavsett lottning så avgörs det ju på planen och då är ju UEFA otroligt korkade om de drar igång en stor konspiration för att rigga lottningen, istället för att bara sätta några mutade domare på uppgiften. Betydligt enklare att genomföra, större påverkan på resultatet och framför allt färre människor inblandade. Och varför har UEFA med en massa lag som man måste fuska bort?
Barcelona Rambla
2008-03-15 13:14
Fíll:

Vad är ditt problem? Kan du inte bete dig vuxet och diskutera normalt kanske du ska söka dig till andra forum där det finns likasinnade som dig?
Barcelona Gudabenådad
2008-03-15 13:14
Barcelonafans, sluta nu. Äntligen får vi en Madridsta som inte hånar, provocerar eller stavar fel. Och ni vill få bort honom? Sluta nu!

Vi får hoppas på ett under i Champions League.
Barcelona Gudabenådad
2008-03-15 13:12
Shi. Det ryktet låter mest troligt. Självklart vill UEFA tjänar pengar och de är beroende av de brittiska klubbarna de är de som UEFA tjänar in mest pengar på. Det var Chelsea som var med i semifinalen. Tänka dig hur mycket pengar UEFA förlorade och ett till sånt misslyckade accepteras inte - därför - en lottning. Men vad ger det för budskapet? Hur ska någonsin ett lag som Schakle kunna gå långt? Ett storlag kanske man kan slå ut, men två och sen kanske ett tredje. Omöjligt!
Barcelona Rambla
2008-03-15 13:11
Gudabenådad:

Inte speciellt bra faktiskt. Det räcker att se tillbaka på säsongen hur Rijkaard har matchat laget, hur spelarnas fysiska status har varit, och inte minst alla skador. Peronligen blir jag förvånad om vi vinner någon titel denna säsong. Pessimist? Tja kanske, eller snarare realist.

Shi:

Barcelona är nog det sista laget någon har tänkt på att gynna den här säsongen om nu någon har riggat lottningen. De flesta konspirationsteorier verkar ju utgå ifrån att det ska bli en helengelsk semifinal och en semifinal mellan Barça-Manu. Där inte många ger Barça någon chans att avancera till final. Då får de den helengelska finalen många anglofiler så hett längtar efter.
Villarreal Fíll
2008-03-15 13:09
Shi, du är inte fräck!
Dra till ditt illaluktande forumt och stanna där, den här diskussionen leder ingenvart.
Real Madrid Shi
2008-03-15 13:07
Ämne: Ämne: Vi ska ....
Rambla

Jag tror inte det är så att denna riggningen om den nu stämmer är till för att gynna just Barca, utan det blev bara så. Nästa gång (ifall det stämmer) kanske det är 4 spanska lag och Barca får möta Real Madrid, vem vet?

Detta inlägg postade jag igår efter intressanta rykten jag läst på olika ställen:

Det har gått rykten om riggade lottningar förut, vad jag läst på vissa ställen är att året då Porto vann CL och lag som Monaco och Deportivo kom till semin och ett till lag (minns inte vilket dela gärna med er ni som minns) det året var CLs sämsta år intäkt mässigt och det sägs för att undvika en sådan förlust som det blev det året vill man ha storlag och helst inte alla från samma land.

För i ärlighetens namn hade nog de engelska lagen slagit ut alla resterande länderna om inte Arsenal ställts mot Liverpool bland annat. Det är en teori och den låter ganska rimlig dock ingen säkerhet.

Som sagt vem är UEFA att man skall lita på dem, i dagens samhälle kan man knappast lite på någon.

Och till dem som undrar HUR man skulle kunna rigga dem så är detta ett alternativ: 2 kalla bollar, 2 varma bollar, 2 släta bollar och 2 räffliga bollar så att rigga skiten skulle inte vara något problem bara man vill det.
Barcelona Gudabenådad
2008-03-15 13:03
Rambla. Hur känns det nu då inför ligan, Champions League och Copa del Rey?
Barcelona R_10_ME
2008-03-15 13:01
Annons: