/spanien/barcelona/forum/21438.aspx/spanien/barcelona/forum/21438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lospequitos
2008-03-15 12:29
Skojar ni eller? Det är väl klart att lottningen inte är riggad, kan inte ett lag ha tur?
Barcelona Ghazza
2008-03-15 12:28
Sancho (AC Milan),

Du påstår att Fener och Schalke är stora skämt? Jepp, verkligen stora skämt då de "bara" har tagit sig längre än både Inter och Milan.

Skärp dig, det finns inga dåliga lag kvar i CL. Jag personligen är absolut inte säker på avancemang. Schalke har allt att vinna samtidigt som vårt spel inte sitter och vi har Messi + Touré borta.

Och att du sedan tar med en omröstning från självaste Aftonbladet stärker ju inte dina argument precis...
Barcelona Hoshiar
2008-03-15 12:28
Ämne: Seriööööst! Detta är....
Vad menas med detta :

12:40 Confused:
Jag ringde (vadslagningsfirman, red anm) William Hill och sa vad jag ville… jag fick hänga kvar i 20 minuter innan damen kom tillbaka och sa ’ledsen, jag har fått instruktioner om att inte ta emot det här spelet’!!!!! Jag sa ’ni tar emot spel på alla andra lottningar, varför inte den här?’. ’Ledsen, jag kan inte svara på det’!!! Fuffens, kompis, tro mig. Det är Ryssland så klart.
Barcelona Braxingen
2008-03-15 12:20
Sannolikheten att få in hela lottningen är 1/105. Anta att diskussioner av det här slaget pågår för fullt på internet och troligtvis överstiger 1000 så är det snarare konstigt att inte fler haft rätt. Det kanske de också haft, med den skillnaden att de inte tryckt så hårt på sin sak.

Vidare hävdar Bank att lottningen "med ett litet förbehåll" är i exakt rätt ordning. Det här "lilla förbehållet" som han kallar det gör att precis samtliga matcher är skrivna i fel ordning. Riggat? Inte på dessa grunder i alla fall. Snarare patetiskt att det blir diskussion på dessa grunder.
Sancho (AC Milan)
2008-03-15 12:17
Seriööööst! Detta är en stor S K A N D A L!

Man kan ju undra hur många stålar Abramovich gav till UEFA för att hans Chelsea skulle möta Fenerbahce.

Barcelonas och Chelseas motståndare är stora skämt. Först lottas ni mot Celtic och nu Schalke 04. Chelsea lottades mot Olympiakos och nu Fenerbahce.

På Aftonbladet så har 40 000 personer röstat om CL lottningen var riggad.

JA: 72%

NEJ: 27%

-

12:40 Confused:
Jag ringde (vadslagningsfirman, red anm) William Hill och sa vad jag ville… jag fick hänga kvar i 20 minuter innan damen kom tillbaka och sa ’ledsen, jag har fått instruktioner om att inte ta emot det här spelet’!!!!! Jag sa ’ni tar emot spel på alla andra lottningar, varför inte den här?’. ’Ledsen, jag kan inte svara på det’!!! Fuffens, kompis, tro mig. Det är Ryssland så klart.
Barcelona Tompa
2008-03-15 12:15
Edwin2:
Angående lottningen. Va inte så naiv. Så mycket oegentligheter som förekommer i stora stygga världen (inklusive idrottsvärlden) så är det självklart att den här lottningen kan ha varit riggad. Sen att jag inte orkar lägga så mycket energi på det är en annan sak. Det skulle inte vara den första och inte sista gngen det sker. Visst är det väldigt trist men de som eventuellt blir förbannade över detta borde man ägna sig åt något annat än att följa fotbollslag.

Sen vad gäller Barca. Schalke ska vi bara slå ut, annars är det fiasko!
Barcelona Mot Nya Tider
2008-03-15 12:09
Ikväll så hoppas jag på att Depor vinner mot Madrid. De har inte förlorat hemma mot Madrid på hela 17 år (!). Så vi får hoppas att det blir 18 ikväll. Vi ska bara vinna mot Almeria, och ifall vi gör det och marängerna förlorar så är det 5 p igen. Sen har de Sevilla, och Valencia hemma. Allt kan hända..
Real Madrid Kalle88
2008-03-15 12:00
grabbar hoppas ni inte alla på en drömfinal mellan Arsenal - Barcelona!!!! SKönaste lagen i europa slåss om slaget om den vackra fotbollen!!
Barcelona Hoshiar
2008-03-15 11:43
Han kanske har ändrat tid på inläget istället för 13:28 när det var klart så har han backat till 10:28.

Vem vet
Barcelona Jay-z
2008-03-15 11:39

Fan va tråkigt blev jävligt avtänd nu utav CL en utav mina kompisar försökte betta han sa samma sak i torsdags att det va skumt. Själv trodde jag inte på det men det märkligt att det ska vara svårt att spela på lottningen.

Edwin2 // Vissta är det så att det ibland bruka vara besvikna männsikor och antyda på att det är fusk. Men har alldrig vart med om någongång då det inte har gått att spela på lottningarna.

Och den här chatten är et solkklart bevis. Ganska löjligt att vissa här inne tror att snubben kan ha gissa rätt på alla matcher.

Tråkigt för fotbollen helt enkelt.

Barcelona Hoshiar
2008-03-15 11:28
under bilden så står det :

Bluff? Rinat Dasajev öpppnar en boll under lottningen i går. Problemet? Resultatet hade redan publicerats. En och en halv timme innan den här bilden togs.

Jag tror att han drar semifinalerna där

Håller ni inte med elr?

Barcelona Kallé
2008-03-15 11:10
MADRID 1902 är roulig.. :)
Barcelona Edwin2
2008-03-15 10:48
Braxingen//

Jag har skrivit igår att Barcelona har fått en drömlott i kvartsfinalen. Det står jag för fortfarande.
Schalke 04 är det bästa möjliga motståndet vi kunde få i kvartsfinalen med tanke på de skador vi har i truppen. Däremot har jag inte skrivit att det kommer att bli lätt match. Alla lag som har tagit sig så lång i turneringen vill nog spela sitt bästa och kan vara farliga.

Spelarna är professionella, som du skriver, och jag tror inte de kommer att underskatta Schalke 04. Det finns liksom inte på kartan.
Däremot så tror jag att alla spelare i Barcelona kommer att vilja visa att de vill vinna och gå vidare i turneringen. CL är något annat än ligan. Det är mycket som står på spel: Prestige, pengar, rankning, Att vinna i CL innebär att man visar att man är ett av Europas bästa lag.

Visst har Barcelona har fått en drömlott. Tveklöst.

Det här med att lottningen var riggad. Det tror jag inte ett dugg på. Konspirationsteorier brukar alltid dyka upp vid lottningar. Inte mycket att lägga energi på.

Förstår att marängerna speciellt, vill dra upp detta som en sak som kastar skugga över Barcelonas vidare avancemang i turneringen då de själv har torskat som vanligt.
Delarocha RIP Puerta
2008-03-15 10:36
Braxingen; det hade visserligen varit 1/14 att vi hade fått börja hemma också...
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-15 10:35
Extra Extra.
CL är nerlagt för i år.:)
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-03-15 10:24
Har ingen koll på det där med riggade lottning och vem det är bra för och så men sicken praktskandal om det är så att det var riggat.
Det är ju så att man tappar all förtroende för fotbollen överhuvudtaget.
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-15 02:53
Vill också ladda ned den matchen vet någon en sida eller torrent man kan ladda ner den matchen på?
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-15 02:38
Bertaa

Vilka minnen minns vilken fart vi hade då. REM stormade fram våg efter våg och Ronaldinho går inte säga hur bra han var. Fyfan vad jag saknar gamla Barca!
Barcelona Lajjas
2008-03-15 02:24
Ämne: Cheka länken....
finns den matchen o tanka nånstans?
Barcelona Braxingen
2008-03-15 02:04
Rambla

Jag kan bara svara för min del varför jag inte tror det kommer bli blod, svett och tårar. Jag tittade på Schalke idag och såg ingen spetskompetens alls. Ta Fenerbahce som exempel. De är i samma klass som Schalke ungefär, men har spetskompetens i många spelare och är ojämna nog för att kunna rubba ett lag med lite tur. Den spetskompetensen besitter ingen i Schalke.

Sen så är vi supportrar och inte spelare, just därför tror jag också att det inte kommer sluta med uddamålsseger efter 180 min eller bortamålsregel som avgörande för dubbelmötet.

Spelarna är proffessionella och alla verkar motivera med att Schalke inte har någonting att förlora. Det stämmer visserligen, men man skall inte glömma bort hur mycket vi har att vinna, hur mycket spelarna har att vinna osv. Det är inte precis så att vi gjort någon utomordentlig säsong utan det finns mycket att bevisa och det vet spelarna om. "Inget att förlora"-argumentet blir delvis utraderat av den anledningen tycker jag personligen.

Hade det varit 90 minuter så hade jag varit lite orolig. Nu är det 180 minuter och jag är det inte.

På något sätt går det inte förneka att det är en drömlottning. För att få möta det lag som klassas som sämst av de kvarvarande (sannolikhet 1/7) och att få börja borta (sannolikhet 1/2) är sannolikheten 1 på 14. Det fick vi. Det är den ultimata lottningen.

Tack för en väldigt bra länk förresten!
Barcelona A.Gaudi
2008-03-15 01:53
Bertaa, ja den natten var fantastisk men varför posta den nu?

den här "skandalen" lär aldrig avklaras... det enda jag vet är att ikväll blir det söta drömmar om kuranyi och Cesc fabregas i moskva.
Barcelona Mr Bateman
2008-03-15 01:53
Ämne: Ämne: Bra lot....
Tack...... hoppas att ni förlorar mot deportivo..... :P
Barcelona Bertaa
2008-03-15 01:46
Cheka länken
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-15 00:56
Här är hela inlägget om nån är intresserad.

confused
Ultra member

PostPosted: Fri Mar 14, 2008 10:28 am Post

subject: Possible leak of draw Report this post Reply with quote

Rumour going around draw has been leaked..... this is no doubt rubbish but if Rumour is true it's LFC - arsenal and Chelsea - fenerbache and manure v roma
No bookies will take bets on the draw either.......
Let the draw commence. Comeeee on!
Villarreal Kaiser
2008-03-15 00:56
Sen går det ju inte att ändra på. Det tre 'mäktigaste' lagen (Chelsea, Man U., Barca) är ju helnöjda med dagens lottning och lär nog motsätta sig en eventuell omlottning. Vissa röster är helt enkelt mer värda en andra.
Barcelona tarrak
2008-03-15 00:55
Ämne: Det som verkligen vi....
Dagens Nyheter intervjuade Unibets VD och han hävdade att inga bookmakers tog några spel på lottningen överhuvudtaget, så det är inte så konstigt.

FCB10
100/1 var det. 191/1 om man dessutom skulle pricka in hemma/borta men det gjorde han inte.
•๋● L0S MERENGUES •๋●
2008-03-15 00:53
Killen som nämnde den riggade grejen på forumet skrev också att han försökte lägga ett vad på den lottningen och fick vänta 20 minuter efter att en kvinna bett han att vänta. När hon kom tillbaka sa hon att han inte fick lägga pengar på det vadet enligt hennes chefer eller något.

Här är inlägget kopierat från forumet:

I was on phone to william hill and told them what i wanted.... it took me holding for 20mins for the lady to come back and she said to me sorry i've been instructed not to take this bet!!!!!! I said you take bets on all other draws why not this, sorry i can't answer that!!!! fiddled mate trust me. IT's russia course it is
Barcelona FCB10
2008-03-15 00:49
Criff

Oddsen att gissa rätt var 191/1 tror jag
Villarreal Kaiser
2008-03-15 00:49
Det som verkligen visar på en riggad lottning är inte att någon skriver den på internet innan, (jag gissade själv hur den skulle bli och fick 2/4 rätt). Det som verkligen är skumt är att det tydligen var omöjligt att lägga ett vad på lottningen ett dygn innan den skedde. Detta på ställen som annars erbjuder spel på allt.

Svårt att tro och jävligt trist om det är sant, men den där jävla Blatter litar jag inte på en sekund. Sån här skit skadar verkligen fotbollen, känner mig redan riktigt avtänd inför de kommande matcherna.
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-15 00:47
Sen försvann killen och har inte skrivit på forumet efter det nu.
Annons: