/spanien/barcelona/forum/21437.aspx/spanien/barcelona/forum/21437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2008-06-12 15:02
4-3-3 såklart, som alltid! men med en alternativ upställning i bakfickan....

vilka som ska spela på vilken plats är ju lite onödigt och menlöst att diskutera innan vi vet vilka spelare som finns i laget. :)
thb
2008-06-12 14:55
Hur hade ni velat att Barcelona ska spela nästa säsong?
- Formering?
- Samt spelarna så klart

Barcelona Smogen
2008-06-12 14:49
exakt, fyra mittfältsspelare på tre platser är inte mycket, förutsatt att Gudhjonsen lämnar klubben.
Jag skrev innan EM började att Barcelona borde värva Moutinho, det därför att han känns som en väldigt komplett mittfältsspelare. bra teknik, rörlig, bra offensivt, bra defensivt, bra passningsspel etc...
Visst, är övertygad om att han inte kan gå in och styra Barcelonas mittfält nästa säsong, men jag tror han kan bli en sådan spelare för många år framöver.

Dessutom tror jag Iniesta kan få komma att ta ett mycket större offensivt ansvar nästa år, på Ronaldinhos position, då behövs verkligen en mittfältare till...
Barcelona Gaucho_10
2008-06-12 14:43
Tro mig, vi kommer att behöva en till mittfältare när skadorna och tröttheten börjar komma
Barcelona Ronaldiinho
2008-06-12 14:24
Jag undrar verkligen hur ledningen tänker, när det ryktas om att vi ska värva Moutinho?
jag vet att han är en bra spelare men vem ska bänkas..

vi har, Toure, Keita, Xavi, Iniesta på mittfältsrollen.
Barcelona Dizzy
2008-06-12 14:17
Vilket lag vi kommer att ha! Tycker Barca ledningen har varit duktiga att ha gjort 4 nyförvärv så snabbt. Caseres Pique Keita och självklart Alves!

Kan inte vänta tills La liga börjar igen.
Barcelona Ordem e Progresso
2008-06-12 14:07
Ja okej.
Barcelona Dizzy
2008-06-12 13:53
Jugador

Du han före:D
Barcelona Dizzy
2008-06-12 13:52
Dom pratar om Quaresma:)
Barcelona Jugador
2008-06-12 13:52
Ordem e Progresso

Ricardo Quaresma
Barcelona Ordem e Progresso
2008-06-12 13:48
Ämne: Enligt olika källor ....
Vilken spelare pratar ni om?
Barcelona Rambla
2008-06-12 13:31
Enligt engelsk press så medger Txiki att Arsenal har begärt att Yaya ska ingå i en deal när det gäller Hleb. Skönt dock att konstatera att varken Txiki eller Pep kommer låta det hända. Yaya stannar i Barça.

"We are not interested in him leaving Barcelona."

Blir det inget med Hleb så har man andra alternativ, så jag tror inte att man precis är desperata över att få honom.
Barcelona barcadinho
2008-06-12 13:22
Jag brukar nästan alltid försöka få mer information om spelare som ryktas till barca (och som jag inte kan tillräckligt mycket om).

Här får ni en länk till en engelsk blogg som diskuterar Moutinho - några intressanta inlägg också efter artikeln.

Ganska lång inläsning.
Barcelona Rambla
2008-06-12 13:20
Ämne: Jag tror faktiskt de....
Ja inte är det Chelsea i alla fall. Han och Scolari avskyr varandra. Det mest troliga är Inter men det kan också vara Madrid, fast mindre troligt då de jagar Ronaldo.
Barcelona Dizzy
2008-06-12 13:17
Jag tror faktiskt det är Inter.
Länktips: Ronaldiinho
Barcelona Ronaldiinho
2008-06-12 13:14
Enligt olika källor placeras du främst i Inter, Liverpool, Real Madrid och Chelsea kan du berätta lite om hur du skulle resonera OM du fick exakt samma erbjudande av alla dessa fyra storklubbarna?

"Jag har redan skrivit på ett kontrakt med en välkänd klubb, mer än så får du inte ut ur mig den här gången.(skratt)"

undra vilket lag han har skrivit på för?
Barcelona barcadinho
2008-06-12 12:28
Lukas.RP och Gonzalez_barca/

Jag personligt har inte skrivit att Moutinho var gud efter första matchen. Det var andra som uppfattade honom så. Han var bättre då än igår, men jag själv var inte lika imponerade. Jag skriv inte heller att vi ska köpa honom efter matchen.

Jag vill ha en mer rutinerda mittfältare som kan bära hela laget. Ett mer säkert kort än vad Moutinho är (så tycker jag i alla fall).
De sista rykten är om Pirlo (igen).
En sån mittfältare menar jag.
FooTBaLL
2008-06-12 11:47
Giovani dos Santos har presenterat för sitt nya klubb Tottenham. Lycka Till G2S !

(länk)
Barcelona Tibidabo
2008-06-12 04:44
Jag håller med alla som inte tror att Dinho blir kvar efter sommaren.
Sedan va det någon som pratade om D.Villa, och vad läst så är han inte så himla dyr va, typ 25MEuro, alltså om man jämför med Alves eller de andra värvningarna man gjort hittils.
Om Etoo, konstigt om man säljer Etoo(det måste väl vara hans egen vilja i såfall?),då måste man ersätta honom med en mist lika vass målskytt.Så om Etoo lämnar bör man lägga krutet på en bra striker. Om Etoo stannar, ja då kan man väl krydda på mittfältet en aning.
Men överlag så är känslan att det behövs någon ny forward, och med tanke på att Giovani redan är såld och Ezquerro antagligen försvinner.
Ha det bra Cules!:)
Lukas.RP
2008-06-12 02:13
Gonzalez_Barca

Mycket möjligt nu när jag ser ditt inlägg, men det var f*n värt att understrykas igen. ;-)

Undra vad torsdagens rykten kommer att handla om, Puyol till Real kanske.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-06-12 02:10
Lukas.RP
Var det inte precis det jag sa typ? Bara att dina meningar var lite mer utvecklade :P
Barcelona tribente_magico
2008-06-12 01:10
tror att moutinho kan bli riktigt bra, han har tekniken och kvickheten, förresten va deco matchens lirare idag, han har en väldigt konstig spelstil som han är ensam om, touchen på bollen är helt otrolig. Men självklart ronaldo som får rubrikerna. sen är real skribenterna lite skämtsamma nu med, "pepe klara det med bravur", han vart uppsnurrad flera gånger av baros och han som gjorde tjeckiens mål, kommer inte på va han heter men. Alltid lika roligt o läsa iaf.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-12 00:48
Nu spelar han ju även bakom Deco som för det mesta tar hand om spelet, Moutinho ska vara bakom och hjälpa till.
Om han kommer till Barcelona så kommer han nog få en offensivare roll som gör att han blir mer inblandad i spelet, inte så som han har i Portugal, bakom Deco.
Lukas.RP
2008-06-12 00:39
Nästan jobbigt att se hur folk dömer diverse spelare utefter enstaka matcher. Ena dagen är någon kung och skall värvas till vilket pris som helst, medan andra dagen så är han bara en i mängden. Sedan gör någon annan en bra match, då låter det såhär på forumet: KÖP!

Jag talar inte bara om Moutinho även om jag pekar på honom i första hand. Jag har inte sett killen speciellt mycket förutom nu i EM. Han övertygade på oss alla i den första matchen, men hade inte en lika betydande roll idag. Gör det honom till en dålig spelare helt plötsligt? Jag vill understryka att jag, och säkert en hel drös andra här, har sett för lite av killen för att kunna ge konstruktiv kritik av vad han uträttar/uträttat på planen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-06-12 00:07
Barcadinho:
Förra matchen var han gud här på forumet, efter denna match bara en medioker spelare enligt dig. konstigt.. Han ÄR en bra spelare. Som du sa döm inte en spelare efter 2 matcher men ändå gör du det.

Luka Modric har såvitt jag vet inte heller vunnit någon utmärkelse, inte heller Diego. Men ändå är de europas mest eftertraktade spelare, likaså Joao Moutinho.
Barcelona Unicef
2008-06-12 00:04
förmodlgen!men oxå den bästa lösnigen om vårt 4-3-3 ska vara ett alternativ till hösten! Hoppas hoppas!!!
Barcelona Rambla
2008-06-12 00:03
Unicef,

det där är från 30 maj, alltså nästan två veckor sen. Sedan så spelar det ingen roll med hur många spelare man har klara överenskommelser med. Det har gått att läsa att Barça har en överenskommelse med Mancini från Roma, med Hleb från Arsenal osv. Vad hjälper det så länge man inte har gjort klart med deras klubbar? Det är vad som räknas. Idag så är tex Mancini så gott som klar för Inter. Igår stod det att Bayern hade gjort klart med Hleb. Rykten rykten rykten, men ingenting värt så länge inte klubbarna har träffats och förhandlat.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-06-12 00:01
Unicef:
12 dagar gamla nyheter. Läget kan vara helt förändrad ikväll.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-11 23:56
Snackas en hel del om att vi ska köpa David Silva, vilket är jättebra, killen är bara 22 år MEN det kommer att kosta rejält mycket
Barcelona Unicef
2008-06-11 23:52
detta låter ju helt fantastiskt! ut med Dinho! o Eto stanna!!!
Annons: