/spanien/barcelona/forum/21436.aspx/spanien/barcelona/forum/21436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-03-16 14:20
Nja Eboue vill jag verkligen inte ha i barca. har läst flera arsenal krönikor och när dom plockar ut dåliga spelare känns det alltför ofta Eboue pekas ut. om vi inte får Alves vill jag ha Lahm. har alla offensiva kvaliteter och dessutom ett riktigt bra skott, spec för en back.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-16 14:14
Exakt shi. har skrivit det flera gånger på forumet nu. Årets säsong har vart VÄLDIGT usel. de tre lagen som ska vara spaniens nuvarande stoltheter, Barca, Real, SEvilla har alla vikit ner sig.

Kriget om ligatiteln känns också rätt löjlig. ingen av Barca Eller Real förtjänar titeln mästare, för mig just nu. när det är en kamp mellan två förlorare om ligatiteln vet man att det är en dålig årgång. Även om vi har haft skador borde vi ändå kunna prestera betydligt bättre än vad vi gjort. vi har ju ändå världens kanske bredaste trupp för tillfället.
Barcelona Ravo
2008-03-16 14:06
Ämne: Är det någon som all....
Du kan inte veta hur spelarna har det. Man kan aldrig veta om spelarna trivs eller ej eller om de kommer att lämna eller inte. Han har väl sagt själv att han vill lämna Sevilla, han vill till ett större lag.
Barcelona Shidenn
2008-03-16 14:04
eller så beror det på medelmåttan Rijkaard och hans förhastade beslut när det gäller startelvan och formationen
Barcelona Dizzy
2008-03-16 14:01
Shi

Det måste vara på grund av alla skador vi har haft.
Real Madrid Shi
2008-03-16 13:47
Jag vet inte om ni håller med mig men detta måste vara en av dem sämsta la liga säsongerna någonsin.

Vi leder ligan på grund av väldigt mycket flyt och att ni inte varit i närheten av er potential och spelat minst lika dåligt som oss. Lagen efter oss imonerar inte heller så värst och när ett lag som Atletico Madrid får ligga på CL plats så måste något vara fel. I alla fall enligt mig så är denna säsongen lika dålig som den förra var bra och spännande.
Barcelona MR.BoFF
2008-03-16 13:43
Är det någon som allvarligt talat tror att Daniel Alves ska komma till Barcelona nästa säsong. Killen har det grymt bra i Sevilla och man ser att spelarna trivs bra tillsammans, det finns en stor familjekänsla i den spelartruppen. Sedan så kommer Sevilla garanterat ta fjärdeplatsen och inte nog med det kommer Daniel Alves kosta en jävla massa miljoner. Del Nido var fullkommligt allvarlig förra året när han sa att han endast skulle sälja Daniel Alves om Barcelona erbjöd Messi + pengar.
Tycker att man borde rikta in sig på Eboue i Arsenal istället. Minst lika duktig högerback som har grym speed och är säkrare deffensivt men klart sämre offensivt.

Annars är det en perfekt dag för Barcelona att testa ett 4-4-2 system.
Valdes
Puyol-Thuram-Milito-Abidal
Iniesta-Xavi-Gudjohnsen-Silvinho
Samuel-Thierry
Alternativt kan man spela med Edmilson istället för Gudjohnsen men jag föredrar personligen Gudjohnsen framför Edmilson.

Skönt att Real Madrid torskade igår:D
Barcelona MR.BoFF
2008-03-16 13:37
Barcelona R_10_ME
2008-03-16 13:25
dags att visa att vi kan vinna ändå trots många e borta hoppas att eto,o gör mål ikväll.. känslan säger att vi kommer att vinna

vsca el barca
Barcelona Dizzy
2008-03-16 13:21
Ezquerro platsar inte i Barca. Han kanske var bra i Bilbao. Men i Barca håller han inte måttet.

Samt Oleguer kan inte fatta att han spelar för Barca. Blir riktigt nervös när jag ser Oleguer spela.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-16 13:20
han ska tydligen vara väldigt populär i truppen och sen är han nöjd med att bara får vara med i barcelona. han bryr sig kort sagt inte spec mkt över att inte spela verkar det som. en liten mysgubbe i omklädningsrummet som får stanna eftersom han vill det. så är min uppfattning iaf.
Barcelona Rambla
2008-03-16 13:19
Ezquerro har varit skadad så gott som hela säsongen. Detta trots att knappt ha spelat någon match. Han borde lämnat i januarifönstret.
Barcelona MR.BoFF
2008-03-16 13:14
Hur dålig är Ezquerro? Killen var Bilbaos bästa spelare för inte så länge sedan. Han borde ändå hålla en hög nivå. Varför spelar man alldrig med honom i ligan mot sämre lag?
Vad får han i lön?
Vill han inte spela?
Kämpar han ens på träningarna för att visa tränaren att han vill spela?
Fattar ingenting när det gäller Ezquerro, en stor jävla gåta?
Barcelona Suñol
2008-03-16 13:04
Fíll, Krockel med mera: Angående Edmilson så tycker jag att det framgår att det var ett skämt som belyste hur långt skadehelvetet har gått. Sedan är det bara att inse Edmilson platsar inte i barca längre...
Barcelona Rambla
2008-03-16 13:04
Det där om Giovani tror jag mest är skisnack från en krönikör på Sport. För några veckor sen så förnekade Giovani själv detta som lögner i en interjvu. Han sa faktiskt att det enda han vill är att spela för Barça och inte var intresserad av att gå till någon annan klubb. Han sa även att han inte ville ha något nytt kontrakt utan var nöjd med att ta plats i a-truppen den här säsongen. Han brydde sig inte nämnvärt om kontraktsförhandlingar, då han ens inte hade koll på när hans nuvarande kontrakt går ut. "Jag tänker inte på det, jag tänker bara på att spela bättre för Barça."

Det var samma tjafs i tidningarna med Gai Assulin, att han ville göra en "Cesc" och dra till Chelsea. Det visade sig vara lögn och Gai ville inget hellre än att vara kvar i Barça. Kanske ska vi lugna oss med Giovani? Sanningen lär ju ändå komma ut för eller senare.
Barcelona Gudabenådad
2008-03-16 13:03
Nu ska vi ta ryktet med en nypa salt. Hur låter det egentligen om att en 18åring ska försöka sätta press på Barcelona bara för att få ett bättre kontrakt? Då hade nog Laporta skrattat åt honom. Och att han ska hota med andra klubbar. Det låter liksom inte troligt.

Bara igår sa han att det var viktig att vinna stora titlar med Barcelona och att han har förtroende för Rijaard.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-16 12:59
Dos Santos... svår fråga det där, killen har helt klart potential. men tycker han verkar ha en väldigt dålig inställning, kanske i påverkan av sin agent.

Löjligt hur en 18-åring ska försöka utpressa världens största klubb i kontraktslösning. han ska vara glad att han får chansen i en klubb som erkänt betraktas som världens bästa i offensiv bemärkelse.

Innebär väl också att barca kommer handla nytt i sommar eller att man kommer ge en ny talang chansen att gå upp i a-laget.
Barcelona Dizzy
2008-03-16 12:48
Vad tycker ni om att sälja Santos?
Barcelona Shidenn
2008-03-16 12:44
Att förebygga skador är kanske något spanjorerna inte kan himla om, men att sedan som vissa här inne tycker att vi och madrid borde ta efter engelsmännen är helt fel. I england har de annan typ av fotboll, träning, därför är det också stora skillnader när man skall tänka på skadorna spelare tar på sig.
Barcelona Rambla
2008-03-16 12:38
Grejen är väl den att de kanske tränar på fel sätt i Spanien och Barcelona? Allt är nog inte på fel sätt men det kanske saknas lite variation i träningssättet? Speciellt sättet på hur man förebygger skador skulle vara intressant att veta.
Barcelona Thierry Henry
2008-03-16 12:28
Ride_The_Big_One(6)

"Jag menar det är inte som de tränar arslet av sig som de gör i eng ligan där de kör extremt hårt när det gäller kondis,styrka osv. "

Det är kanske just därför som spelare i spanska ligan skadar sig ofta, eftersom dom inte kör lika hårt när det gäller styrk- och konditionsträningar, vilket gör att deras muskler inte tål lika mycket stryk som engelsmännens, jag vet fakitkst inte, men det kan vara en av anledningarna.
Barcelona Rambla
2008-03-16 12:21
Innbebär det att Barça får tillbaka sina pengar, så sälj, ta sen pengarna och spring. Inte för att jag tror att Henry ens skulle överväga att gå till Man City.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-16 12:19
Svennis vill ha Henry, haha (länktips)
Barcelona Kallé
2008-03-16 11:56
Okej, vi har skador på många bra spelare men vi ska ändå kunna ställa upp med ett mycket bra lag.

Edmilson lär få spela. Xavi, Iniesta, Eto'o, Henry, Bojan kanske.
Backlinjen kommer nog att se rätt så bra ut också.

Tror att vi kommer föra matchen som vanligt och förhoppningsvis sätta dit ett par bollar. Tror på 2-0. Eto'o x 2 !
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-16 11:53
Barcanist

Om du går in på Barcas hemsidor så står det att Ronaldinho har känningar och de vill spara han till cl, Gio verkar också missa matchen mot almeria jag som trodde dagens match skulle vara hans chans att visa upp sig.

Spanska ligan och skador är nåt som går hand i hand, varför skadar spelarna sig så ofta i denna liga?

Jag menar det är inte som de tränar arslet av sig som de gör i eng ligan där de kör extremt hårt när det gäller kondis,styrka osv.

Barcelona Barcanist
2008-03-16 11:41
Ämne: Till skillnaden från....
Varför spelar inte Ronnie idag?
Villarreal Fíll
2008-03-16 11:36
Krockel

Håller med, tänkte göra samma sak. Kopiera osv.

Vad är det för jävla snack från redaktionen? När Edmilson gjort bort sig? Han är ju stabilare än Marquez iallafall enligt mig och han är bra mycket mer teknisk! Eller har jag fel? Har alltid gillat Eddie och kommer fan alltid att göra det. Glömmer aldrig hur han tog bort Kaká i matcherna mot Milan för 2 år sedan.
Och sen har han varit skadad så det är inte så konstigt att han är match otränad.

Jag hade hållt med om det var Gudjohnsen ni snackade illa om för han gör däremot bort sig.

Barcelona Criff
2008-03-16 11:35
Varför det? Han har underpresterat KRAFTIGT dem matcherna han fått chansen efter sin skada.

Har han inte varit helt osynlig så har han tappat bollen eller passat fel.

Så varför är det pinsamt eller skitsnack?

Om något så är det väl sanningen?
Barcelona El Culé
2008-03-16 11:22
Håller med Krockel, vad är det för jävla skitsnack?
Barcelona Krockel
2008-03-16 11:19
"Tack vare alla skador får Edmílson åter igen chansen att göra bort sig och tyvärr tyder mycket på att han lyckas."

Pinsamt.
Annons: