/spanien/barcelona/forum/21431.aspx/spanien/barcelona/forum/21431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona V ValdeS
2008-03-14 11:57
för några dagar sen hade jag en dröm att våra motståndare var schalke,,, vad sägs om det ? :D kan det bli så oxå? aj aj no liverpool när vi inte har Messi och yaya, de spelar som djur passar inte oss!!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-14 11:57
Bara 1 timma kvar tills lottningen och man fylls med nervositet som bara den.

: )
Barcelona Messi-Lona
2008-03-14 11:56
jag hoppas att vi börjar på borta plan
Barcelona lovebarca_megi
2008-03-14 11:54
vet nån vicken kanal dom visar lottningen och vicken tid ?
Barcelona R_10_ME
2008-03-14 11:52
har vi tur blir det fener elr schalke annars så känns det som att det kommer att bli Arsenal..
Barcelona Der Afro
2008-03-14 11:48
Om någon missat det: På www.uefa.com finns en länk längst upp ("video") på förstasidan som ser ut att streama lottningen med god kvalitet.

Schalke eller Fenerbache tack! Ge oss lite tur nu efter skadorna på Messi och Yaya.
Barcelona Barca Barca
2008-03-14 11:46
Mycket bra skrivet Mohammed=)

För avancemangens skull så hoppas jag inerligt på Fener. För Fener är ett lag som vi ska slå över två matcher. Med deras legendariska vänsterback mot våran lille Messi, jag behöver inte säga mer, ni vet hur det har slutat innan. Säger som många andra har sagt, låt oss möta lite "enklare" motstånd nu som Fener eller Schalke så våran Messi, Yaya och Marquez kommer tillbaka. För med en skadefri trupp så kör vi skiten ur engelska lagen vart vi än möter dom.

Men nånting säger mig att det blir Man U i kvarten...
Barcelona Kallé
2008-03-14 11:10
serror_fenerist,
Du syftade kanske inte på mig - men jag underskattar inte er.

Inget lag tycker det är roligt/lätt att åka till Turkiet och möta Fenerbahce, men mot Barcelona tror jag inte att ni räcker till. Skickligheten är för stor i Blaugrana. Eller det tycker inte du?

Barcelona spelar världens vackraste fotboll. Dock inte alltid bäst, men ofta. Fenerbahce har kvicka och farliga kontringar och tekniska spelare.
Barcelona FCB_armin
2008-03-14 11:09
Härligt skrivet, Mohamed. Fortsätt så! För övrigt så hoppas jag på att Schalke 04 blir motståndet, det laget hör inte ens hemma i CL. Fenerbahçe då, tror vissa. Men jag från mellanöstern har haft bra koll på det laget och jag fruktar dem riktigt grovt! Annars så tror jag faktiskt att vi kommer att få Arsenal, fråga mig inte, min intuition säger det bara...
serror_fenerist
2008-03-14 11:08
Va kul att alla underskattar oss :) Det ser jag som en fördel! All press på er. Vi har inget att förlora. Möter gärna Barca, Schalke eller Roma!
Real Madrid Davv15
2008-03-14 11:06
Bra artikel utav Mohamed Ahmed. Dock ser jag nog av Barca skulle kunna besegra både ManUtd och Liverpool. ManUtd's form är inte 100%, vilket iförsej inte Barcas är heller, men de saknar de riktigt kreativa spelarna på mittfältet. Visst Ronaldo och Rooney kan göra mål. Men kolla liksom mot vilka lag Ronaldo gör mål mot: Derby, Sunderland, Bolton, Boro etc. Matcherna mot Chelsea, Arsenal och Liverpool kom han ingenstans. Mot Milan förra året hade han Gattuso bakom sig. Helt onsynlig. Om Yaya blir frisk skulle nog han kunna radera ut Ronaldo.

Liverpool är bättre formmässigt. Men de kan göra en plattmatch när som helst och deras baklinje har inte imponerat allt för mycket. En starkt plus är att Barca också vet hur man ska hantera Torres efter många matcher mot honom.
Barcelona Kallé
2008-03-14 11:02
Kung_Ramos,

Fenerbahce är starka på hemmaplan men jämför aldrig deras spel med barcelonas.
Real Madrid Kung_Ramos
2008-03-14 11:01
Vet inte om jag håller med att ni spelat bäst fotboll i CL. Ett lag som spelat underbar fotboll är Fenerbache. Dom håller på att bygga något riktigt stort i Kebabens förlovade hemland. Shalke 04 känns som det enda lag som kan kallas svagt av dom som är kvar i CL men har ändå en grymm spelare i Raketic som kan skjuta ut vilket lag som helst på bara en chans.
Lycka till i CL, det är bara ni kvar som bär Spaniens fana nu.
Poldi
2008-03-14 10:48
Är UEFA cup lottningen samtidigt på viasat sport som CL?
Barcelona Kallé
2008-03-14 08:52
Messi-Lona,

Jag håller med dig. Barca har spelat överlägset bäst i CL.
Barcelona Gudabenådad
2008-03-14 08:45
Om några timmar är det lottning.

Ge oss Schalke och jag kommer bli som ett barn på julafton.
Barcelona Messi-Lona
2008-03-14 00:15
jag tycker inte heller att man ska gemföra liga spelet med vårt cl spel .. jag tycker efter det jag sett (allså ALLLA barcas matcher iår) så höjer spelarna sig och samarbetar mycket mer i cl än i ligan och om dom fortsetter med det så vinner vi cl iår

är det någon som håller med eller ..
Barcelona Edwin2
2008-03-14 00:10
Ämne: Vet inte vad jag ska....Copa del Ray. Valencia kommer att bli väldigt svårt att slå ut. De vill så gärna vinna den enda titeln som de kan vinna denna säsong.

Och som ni vet kan motivation och lyckad taktik slå ut vilket lag som helst. Jag tror att Koeman kommer att ställa upp på samma sätt som Villareal. Försvar och kontrin med Villa. Det kan slå ut en skadedrabbad Barcelona.

Så visst kan ni gå vidare till final.
Lill-Gösen
2008-03-14 00:06
Rambla// Med ert ojämna spel så stämmer givetvis det du skriver men att turkarna eller tyskarna ska kunna slå ut er över två matcher sätter iaf inte jag mina pengar på.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-14 00:06
Hoppas vi får shalke imorn :) (eller man kan säga idag.)
Anderson 8
2008-03-14 00:04
Tjenare grabbar!
Jag gillar er skarpt. Enligt mig spelar Man utd,Barca,Arsenal den roligaste fotbollen i hela EUROPA/Världen. Ronaldo,Messi,Kaka är de bästa spelarna. Men jag tycker det skulle vara synd om United/Barca skulle lottas mot varann. Eftersom de spelar så bra fotboll skulle man vilja se de i final eller Semi.Jag hoppas på att vi möter Roma/Arsenal eller Fenerbahce.Vill möta Barcelona i final. Egentligen spelar det inte roll hur det slutar, bara de två bästa når finalen.Hur som helst jag hoppas ni vinner La liga och hoppas Messi kommer tillbaka så snart som möjligt. Ni får ha det så bra kära vänner!

MVH MAN UTD!
Barcelona Gudabenådad
2008-03-14 00:03
Däremot förlorar vi mot Schalke eller Fenerbache så hade det var en jäkla missräkning. De två lagen har inget i en semifinal att göra.
Barcelona Rambla
2008-03-14 00:01
Lill-Gösen:

Heh, som jag ser det så kan Barça i dagsläget slå ut vilket som helst av de lagen som är kvar likväl som de även kan åka ut mot vilket som helst av dem. Ja, det gäller även Schalke och Fenerbache.

Det är riktigt, det lottas även en tänkt semifinal-motståndare.
Barcelona Messi-Lona
2008-03-13 23:56
Ämne: Jag hade valt Ronald....
jag har inget imot ronaldinho men när han var som bäst då var hela laget jävligt efektivt ,,varje pass han gjorde blev mål och därmed blev det assist för R10, men hade dom andra inte gjort mål på hans gryma pass så hade det inte varit så många assist för R10 som det är just nu tycker jag... han har ju fortfarande lika gryma pass men det är bara det att guly och henke inte är kvar i laget och att R10 inte har spelat så många matcher med etoo och messi samtidigt... Henry, Bojan och Giovanni förstår inte alls Ronaldinho lika mycket än..

Messi därimot när han är som bäst och trots att han är bevakad av tre spelare så behöver han ingen hjälp ..

kort sagt Jag väljer R10 om han har rätt spelare med sig ,, i alla andra fall så tar jag messi före om jag måste välja..

Lagets Bästa kommer först
Lill-Gösen
2008-03-13 23:54
Intressant inför lottningen och en bra skriven krönika av debutanten Mohamed Ahmed.

FCB har det bästa laget i turneringen på pappret, kommer ni i form ser jag bara Arsenal och Liverpool som kan slå ut er. Arsenal pga ett kontringspel utöver det vanliga och Liverpool pga deras hemmastöd, taktiska kunnande och Torres som är i en oerhörd form. Alla vet ju vad han kan göra mot Puyol.

Man U har en ständigt underpresterande Ronaldo i toppmatcher och Rooney är egentligen bara bra när de för spelet. Hur ofta för ett lag spelet mot er? Nej, tror att united hade passat er utmärkt. Chelsea känns väldigt ojämna där bra matcher varvas med skitspel mot lag som Barnsley. Alltså nej tack till CFC, där kan vad som helst hända. Roma är duktiga men de väger nog för lätt i en kvartsfinal mot Barca. Fenerbache och Schalke ska vara en transportsträcka till semin.

Vad sägs om: Barca- Roma och om ni går vidare får ni möta Schalke eller Fenerbache i semin. För om jag inte är helt fel ute lottas det väl vilken kvartsfinaldrabbning som får möta er i semin?

Lycka till i ligan :-)
Valencia Monarca
2008-03-13 23:45
Vet inte vad jag ska säga, men jag tror ni grejar det;) Håller med att ni kanske inte lirade på topp mot t.ex. villareal men samtidigt gjorde dom en väldigt stark match. Och vad jag minns så hade dom inte så mycket mer än straffen och sista målet?
Och copa del rey kan ni lägga ner ;) är det något vi ska vinna i år är det den skiten :P
Barcelona Rambla
2008-03-13 23:38
Monarca:

Ett Barça i toppform så räds jag inget av de lagen men nu är ju verkligheten en annan. Dålig form på vissa spelare, många spelare som dras med halvmesyrer. Det känns som om nästan hela truppen inte räcker till fysiskt och är det något brittiska lag är så är det starka fysiskt.

Något är fel i Barcelona sen efter CL-triumfen i Paris. Tröttare spelare, inte lika vältränade som tidigare. De går ju och skadar sig hela tiden och då speciellt muskelskador. Ett bra exempel på det är tex en spelare som Belletti. Förra säsongen var han småskadad nästan hela tiden och då oftast små muskelbristningar och han blev aldrig helt fit fysiskt. Därför spelade han väldigt få matcher. Kolla på honom nu. Han ser mer vältränad ut än någonsin i Chelsea och är aldrig skadad.

Så man undrar ju hur de tränar nere i Barcelona.
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-13 23:38
Det är sant att vi har den bästa truppen... Men har vi den bästa tränaren? bästa lagmoralen? Bästa mentaliteten? bästa formen? :P
Det är mycket annat som spelar roll också och det är därför vi ligger 8 poäng bakom Real. Men hoppas att vi lyckas spela som ett riktigt lag o vara i form i CL så kanske vi kan ta hem en stor titel i år trots allt :D
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-03-13 23:33
Jag hade valt Ronaldinho, för han kan visst göra mkt på egen hand. Kolla bara på målen mot Real, Chelsea osv. När försvararna väl tror de läst honom slår han en magisk passning istället. Det är speciellt där jag tycker Ronaldinho är bättre än Messi, de precisa passningarna och spelsinnet.
Barcelona Gudabenådad
2008-03-13 23:33
Monarca //

Bättre trupp har iv. Hade fotboll avgjorts genom truppnamn så hade vi varit bäst. :-)

Tyvärr, men om du har sett våra senaste matcher så förstår du väl oron över att möta ligaettan United och sen Liverpool som bara spelar för Champions League nu?

Sant det du säger om C.Ronaldo. Han dominerar inte i de stora matcherna. Förra året var han bra, iår är han till och med bättre. En känsla säger mig att om United går vidare så är det pga honom.

Tyvärr, men vi tar Copa del Rey också :-)

Väl mött!
Annons: