/spanien/barcelona/forum/21429.aspx/spanien/barcelona/forum/21429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 23:06
Menar bara att man ska inte lägga alltför mycket ansvar på hans axlar.

Vad menar du med att han förpestar :S, tyckte bara att det var coolt att en statsminister satt och kommenterade lite
Barcelona Suñol
2008-06-10 22:50
Gaucho_10: Nej det är inte speciellt "coolt" att vår populistiska statsminister sitter i tv-studion och förpestar.

Zlatans mål Em´s snyggaste hittils?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-10 22:39
Gaucho_10

Jag har aldrig sett eller hört någon säga att det är Bojan som ska vinna titlarna, så vad har du fått det ifrån?
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 22:02
Nja skulle inte säga 100 % centralanfallare, kan verkligen se honom på kanten då han får vika in, inte i ronaldinho position, men nått åt det hållet

Annars så kan jag tänka mig 4-4-2 med eto'o och villa på toppen, sen är det bara att rotera runt

Sen ang. bojan, han må vara en underbar talang, men bojan är väl inte den personen som ska vinna titlarna , inte i alla fall den kommande säsongen
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-10 21:34
Gaucho_10

Han är en centralanfallare, absolut ingen kantspelare så ser du någon plats för honom om vi har Eto'o, Henry och Bojan som central anfallare?
Barcelona Gud är störst!
2008-06-10 20:58
Eto´o verkar helst vilja stanna, se länktips!
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 20:42
Som någon tidigare sa, vi måste göra klart med villa innan han blir alltför dyr, om snubben vill komma hit, varför inte köpa honom?

Han kan ta över ronaldinhos roll, han är ju sjukt bra på att vika in, han är ingen playmaker, men han är ändå sjukt grym!
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 20:38
Haha va coolt, statsministern :)
Barcelona Rambla
2008-06-10 20:29
Jag tror att du tolkar för mycket i situationen. Det är väl klart att man måste snackas vid under matchens gång när det blir fel i positioneringen och liknande.
Barcelona Ciao-V
2008-06-10 20:25
Men jag förstår egentligen inte. Varför ska Puyol tjafsa med en medspelare om han inte är kapten? Han hade kunnat säga det han vill säga, utan att vifta med armarna. Vi vet ju att Ramos svarar med samma mynt. Han börjar också vifta med armarna.

Sådana saker låter man kapten sköta. Men Puyol är väl en evighetskapten, antar jag. Han har svårt att ta av sig dräkten, kanske.
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-06-10 20:23
Fan va härligt gubbar !! - David Villa x 3.

Nu kan jag sova gott i natt :))

Barcelona lagkapten
2008-06-10 20:22
Ämne: Puyi fick rädda Ramo....
Hehe, det är bara att hoppas att det är så för Spaniens del. De verkar ha något stort på gång och för en gångs skull tror jag faktiskt på att Spanien kan ta hem hela mästerskapet. Då är det synd om tjafs och bråk, ska förstöra för dem.
Barcelona lagkapten
2008-06-10 20:17
En annan spelare jag velat ha till Barça, som ersättare till Ronaldinho är ju Silva. Men jag måste säga att han var ovanligt blek idag. Valenciaspelarna kommer visserligen från en tuff säsong, men Villa har ju tagit det bra.

Silva är en personlig favorit hos mig, men hans form hela denna säsongen har känts rätt ljummen, om man jämför med hans tidigare säsonger i Valencia som varit fantastiska. Jag tror dock Silva kommer att visa mer i EM så småningom.

Ett alternativ kan annars vara att inte värva någon direkt ersättare till Ronaldinho (om han nu lämnar?) utan låta Iniesta och Henry turas om som vänsteranfallare. Då sparar man pengar som man kan lägga på någon mittfältare som tex Moutinho, eller möjligtvis Villa.
Barcelona Rambla
2008-06-10 20:14
Puyi fick rädda Ramos arsle ett par gånger då han var ur position. Att de "tjafsar" under match är bara naturligt. Jag är säker på att de kramar om varandra efter matchen. :)
Barcelona Ghazza
2008-06-10 20:10
Äh, att se valpen Ramos kaxa sig mot Puyol är bara komiskt.

Föresten, när var en katalan senast kapten i landslaget? Minns att Guardiola var det vid några tillfällen.
Barcelona lagkapten
2008-06-10 20:05
Heh, Ramos får nog ta och tagga ner lite. Bara för att Puyol inte har kaptensbindeln ska han inte tro att han kan kaxa sig mot den riktige "El Capitan" ;)
Förresten, är det någon som vet varför Casillas är kapten och inte Puyol? Konstigt, då Casillas inte ens är kapten i Real.
Barcelona A.Gaudi
2008-06-10 20:04
sälj etoo och köp villa?

ifall det händer att klubben säljer etoo borde villa vara första valet. löjligt hur bra han var idag.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-10 20:02
Gaucho_10

En kommentator på denna nivå ska kunna spelarna i Spanien, annars är det ju riktigt pinsamt.
Skrattretande hur ofta han hade fel.

Jag gillar knappt någon av de svenska kommentatorerna.
Fast Glenn Strömberg och Chris Härenstam är riktigt sköna.

När det gäller Svenska landslaget så tycker jag Lagerbäck är riktigt feg, att sätta Källström och Larsson på bänken och starta med Daniel Andersson(!)(!) är riktigt dåligt.
Sparka han efter EM, snälla.
Barcelona Rambla
2008-06-10 20:01
Ämne: Har bara en fråga: K....
De kan nog köpa båda om de vill men det lär kosta dem hela budgeten för att inte tala om lönekostnaderna. Villa föredrar annars Barcelona. Hela hans familj är culés och hans största idol är Luís Enrique. Visar bara Barça att de verkligen vill ha honom så är det bara att värva.
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 19:56
Nja , man behöver inte dissa en person bara föratt man säger fel lite då och då, menar bara att han är en skön kommentator som snackar med känsla och inlevelse, det gör matchen lite roligare

Nja intressant att veta : Vem er din favorit
kommentator och expert?

Min favorit kommentator måste nog vara Chris Härenstam, sjukt skön snubbe med passion, synd att han inte får kommentera de stora matcherna

Favorit expert: Svårt, men är mellan johan mjällby och Billy Ohlsson (tror att han heter så)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-10 19:54
Gaucho_10

Killen som tror Xavi är Iniesta och att Iniesta är Xavi? Eller killen som tror att Iniesta var inblandad i ett läge när det var Puyol och Capdevila, eller killen som trodde att det stod 4-0. Pratar du om honom?
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 19:51
Har bara en fråga: Kan verkligen real köpa C.Ronaldo och Villa, menar rent ekonomiskt, föratt villa lär ju kosta 30-40 milj, och C.Ronaldo lär kosta runt 70-90 milj, tror knappast att de lägger så mycket pengar, eller att de har så mycket pengar
Barcelona Gaucho_10
2008-06-10 19:42
Kimmpa_fcb

Nja , jesper hussfelt (stavning?) är ju otroligt bra!
Barcelona Jugador
2008-06-10 19:33
Hattrick Villa, killen är ju grym!
Barcelona Ciao-V
2008-06-10 19:32
Förutom Iniesta gör också Xavi en strålande match. Jag förstår Aragones förkärlek till Xavi.

Måååål! Villa...
Barcelona Der Afro
2008-06-10 19:11
Tv4 och andra reklamstationer borde inte få sända fotboll. Reklamavbrotten förhindrar ju alla meningsfulla analyser i paus :o(
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-10 19:09
Det är skrattretande hur dåliga de svenska kommentatorerna är, jag skulle göra ett bättre jobb, herregud!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-10 19:01
Så som Spanien spelar kanske är Peps andra alternativ? Jag tror det skulle passa Barca bra att spela som Spanien, med två anfallare och två yttermittfältare som drar inåt i banan så att ytterbackarna kommer upp.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-06-10 19:00
Lagkapten: Håller med dig angående Iniesta. Känns inte riktigt som han fått det erkännande han förtjänar. Men det kommer säkert efter turneringen, om han fortsätter spela som han gjort under säsongen. Fabregas är lysande i Arsenal, men har ännu inte riktigt fått till det i landslaget, så jag tycker precis som du att Aragones gör rätt att hålla honom utanför startelvan.

Villa har imponerat, men man får inte glömma Torres heller. De har ett bra sammarbete tillsammans. Gör vi oss av med Eto'o är Villa den enda värdiga ersättaren.

Heja Spanien!
Barcelona PILMÀ
2008-06-10 18:59
Ämne: Iniesta, världens me....
lagkapten
Dock tror jag att även Torres har chans att vinna skytteligan:D
Annons: