/spanien/barcelona/forum/21427.aspx/spanien/barcelona/forum/21427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2008-03-11 18:21
Både Bojan och Dos Santos är stora talanger även om Bojan har större potential enligt mig. Att sedan diskutera att dem är överskattade eller inte är inte lönt och diskutera.

Då jag har absolut ingen koppling till ungdomsleden i Real Madrid så skiter jag faktiskt om vi betalar 36 miljoner för Robben istället för att vänta på en talang skall blomma, givetvis är det roligare och speciellare med egna produkter men i slutet av det hela så är det ända som räknas för MIN del titlarna och de underbara matcherna man erbjuds allt annat är sekundärt, om Raúl eller Diarra avgör en CL final spelar ingen roll för mig så länge titeln bärgas.
Real Madrid tweed
2008-03-11 18:19
Criff: Ja, han har fått spela så pass många matcher att det börjar ryktas om att Diarra kommer att lämna Real Madrid. Startade bl.a båda matcherna mot Roma (då Diarra förvisso också spelade).

Vi får se hur Bojan och Raul-situationen ter sig när Aragones har slutat som förbundskapten. Att Bojan är en av Europas största talanger säger jag inte emot dock.
Barcelona Criff
2008-03-11 18:15
Rambla, nej jag vet, jag blir så trött ibland.
Hade dem ens haft en talang som visat samma potential i deras klubb hade jag varit glad och stolt för spansk fotboll.
Som i fallet Capel.

Nej istället är man avundsjuk och ska snacka ner.

Usch!
Barcelona Criff
2008-03-11 18:12
tweed, har han fått starta matcher då? Jag har inte sett det isåfall. Rätta mig gärna.

Ja Raul & Bojan situationen är unik i sig, men ändå, han satsar mer på framtiden och de unga än dem gamla.

Rätt eller fel?

Åsikter är som rövhål.

Men att säga att Dos Santos & Bojan är överskattade, där går gränsen från normalt förnuft till galenskap.
Real Madrid tweed
2008-03-11 18:09
Criff: Du har rätt i en del saker, men att t ex säga att Gago aldrig får starta matcher gör inget annat än att sabba din trovärdighet. Och Bojan vs. Raul-diskussionen är långt ifrån lika enkel som du vill låta påskina.
Barcelona Rambla
2008-03-11 18:09
Criff,
det är ingen idé att ens försöka sig på en diskussion. Killen är avundsjuk och irriterad för att det i media skrivs en hel del om Bojan. Trots att det enligt honom inte finns knappt någon talang i Bojan. Alla andra kan se det men inte Radikalt. Bojan har överglänst 18-19 åringar i Juvenil A som 15-åring. Han är den klart största talangen i Spanien under 20 år och det är alla nere i Spanien eniga om oavsett vilken klubb man håller på. Men nej, påstår Radikalt att han är otroligt överskattad så måste det ju bara vara så. :D
Barcelona Criff
2008-03-11 18:08
Dobber, Cambiasso kom till Real 2002.. Han spelade i Argentina innan dess. Var är han då fostrad? Absolut inte i Real iaf.

Peru, Paraguay, Uruguay, Usa.. eller dessa lag håller inte måttet som värdiga motståndare eller?

titta på Egypten.....
Barcelona Rambla
2008-03-11 18:08
Ämne: Ämne: Radikal....Vad vet du om hans klubbkänsla och personlighet. Känner du honom eller?

Vad fan har Robben visat i Spanien? Inte ett skit ännu även om han säkert kommer att göra det. Skamligt vore det annars för 36 MILJONER!
Barcelona Rambla
2008-03-11 18:06
Dobber:

Hur gammal är Robben, hur mycket kostade Robben? Hur gamla är Bojan och Giovani? Vad kostade de två?

Kan du räkna och kanske klura ut det så är du välkommen tillbaka. Robben ska dominera fullständigt jämfört med Bojan och Giovani. Annars är det skandal. De två är pojkar som inte är vuxna ännu. Hur jävla svårt ska det vara att fatta det?
Real Madrid Dobber
2008-03-11 18:04
Ämne: Dobber, varför har n....
Kan inte förvara de på vårat forum. lika lite som du kan försvara dina vänner om de gör nått dumt. Alla har röt ägg.. även modeller skiter å en ros har taggar =)
Real Madrid Dobber
2008-03-11 18:03
Ämne: Radikalt,
Mexico ....
Criff... Vilka lag från Syd Amerika slåss i VM förutom Argentina och brasilien?
Sen cambiasso är fostrad i real Madrid.

Rambla..
Skratta? varför? han har ju rätt. Robben har visat mycket mer på sina matcher det är fakta. Bara det måste göra ont för dig å inse de. Sen kommer ni inte få ha kvar giovani tror jag. killen har ingen klubb kännsla.. bra personlighet.. i think not. Smått omogna ibland här hua mig. går inte diskutera utan att det ska vara sarkasm eller försöka trycka ner. Aja dax å dra sig. viva la La Liga =) el clasico snart.. längta å njut pojkar hoppas vi kan prata inför matchen utan massa tjaffs vore skoj =)
Barcelona Criff
2008-03-11 18:00
Dobber, varför har ni stängt ert forum då? För man ska vara vuxen och kunna diskutera? haha!
Barcelona Rambla
2008-03-11 17:59
"Och ja, varför skulle vi inte köpa Robben? Han är ju en klart bättre spelare än Dos Santos och har trots sina få matcher gjort klart större intryck än Dos Santos gjort."

Herregud, hur står det till med intellektet? Barça betalade inte 36 MILJONER euros för Giovani. Robben är minst 5 år äldre. Haha...det är inte lönt att ens försöka sig på en diskussion med dig.

Hela Sverige skrattar...
Barcelona Criff
2008-03-11 17:58
Radikalt,
Mexico okänt lag? hahahaha. Dem kom väl till semifinal i Copa America eller? Där dem loosade mot Argentina eller Brasilien, kommer inte ihåg.
Dem tog 3e platsen.

Du gör dig bara mer & mer trög för varje inlägg du skriver.

Guillermo Franco spelar väl också i Mexikanska landslaget?

Om han är så jävla överskattad, varför får han spela ens? Jag menar så som du säger är han totalt värdelös. Ändå får han spel i landslaget.

Higuain & Gago är backupspelare och spelar i träningsmatcher och annat.

Har då aldrig sett dem starta någon match.

Du kan ju bara drömma om att Gago petar Cambiasso eller Mascherano.

Medans Bojan Krkic redan petat Raul.
Barcelona Rambla
2008-03-11 17:56
Radikalt,

..och så skrattar vi lite till åt dig. Du är maräng, du hatar Barcelona och är så jävla avundsjuk att det skrivs och snackas mycket om två unga talanger som många tror kan bli riktigt bra bara för de råkar komma från Barcelona. Du kallar båda för överskattade och kan fortfarande inte berätta för oss, överskattade jämfört med vilka då? Du har inga vettiga argument utan bygger allt på egna åsikter. Nämn flera 17-åringar till i Europa som tar plats i någon av de 5-10 största klubbarna?

De är talanger och ingen påstår att de ska bli bäst i världen. De är fostrade från ung ålder i Barça och vi är stolta över det. Var inte så förbannat avundsjuk.
Real Madrid Radikalt
2008-03-11 17:54
Det här kanske tystar dig lite, älskabarcelona. Ett tydligt bevis på att vi producerar fler talanger, kanske inte på samma nivå som Barcelona, men ditt argument faller alltså platt.
Real Madrid Dobber
2008-03-11 17:53
Tycker de är så konstigt bara för Radikalt har en Real madrid tröja som logga å inte barca spelare eller inte håller med på vissa saker så måste man vell kunna diskutera vuxet å moget? istället för kalla varandra saker. Ska inte folk som håller på olika lag kunde prata om fotboll utan att nån ska surna till å ta illa upp när de inte är nått illa menat. OCH den största tallangen i spansk fotboll är Messi.. när han är på plan är man alltid nervös killen är tornado även fast han alltid går innåt i banan och har dröm spelare runt sig även fast han har de så gör han anfallet i barca enorm vackert,snabbt,farligt ah messi är riktigt grym. Avundar erat mittfält måste vara de bästa i värden.
Real Madrid Radikalt
2008-03-11 17:44
Ämne: Redikalt . Du är så ....
Men vilka 100 spelare är det du talar om? Ge mig gärna en lista på det. Och snälla, jämför inte mig med en åsna, jag vet redan att ni, på den senaste tiden, utvecklat fler ungdomar än Real har gjort, däremot så anser jag inte att skillnaden är så stor som vissa vill få den till.
Barcelona älskabarcelona
2008-03-11 17:42
Redikalt . Du är så irriterande nu ! Gå ba lämna forumet , du är för du. för att fatta nåt ser det ut som . Även en åsna skulle förstå vem som har utvcklat dom bästa spelarna . Och som ja sa inan så sa dom på kanal 1 att hela 100 spelare från barcas ungdomsakademi spelar i La liga. Madrid är inte i närheten av det!
Barcelona Game_1
2008-03-11 17:39
Jag kommer vara missnöjd med Barcelona ifall de inte vinner Cop del Rey OCH Champions League/La Liga eftersom Cop Del rey har vi ena foten i, det är bara att göra en bra match i Mestalla och se till att göra minst 1 mål och ej förlora. Sen får vi satsa allt i finalen. Champions league har vi nu klarat av åttondelen och nu väntar kvartsfinal. Helst vill man få en drömlottning och ställas mot t.ex Fenerbache eller Schalke. Men oavsett om vi ställs mot Schalke eller Arsenal så är vi kapabla att gå vidare till semifinal. Det borde vi göra med spelarmaterialet. Sätt fokus på matcherna och gå vidare ifrån kvartsfinal. Då väntar semifinal och då borde Champions league vara prioritering nr.1 så final väntar oss möjligen. Sen när det är final, har vi iaf gjort något vettigt denna säsong, men fokus på vinst ska läggas och när Barcelona är som allra mest fokuserad är de OSTOPPBARA. Sen har vi La Liga. Hade det inte varit för den usla inledningen på säsongen (ENDAST 5 POÄNG EFTER 3 MATCHER) så hade det verkligen varit jämnare än det är nu. För många kryssmatcher. Men om vi tar en match i taget, roterar spelare mot mindre bra lag eftersom vi har 2 andra titlar att tänka på också OCH om vi har den lilla turen med oss i varje match (som real hade under förra säsongen) som gör att t.ex. ledningsmål 90:e minuten eller en vändning på en underläge på en begränsad tid sååååå kan vi faktiskt vinna la liga, ifall Real också kommer in i ännu en formsvacka.

Kort sagt, vi har chans i alla 3 turneringar.
Det gäller bara att vi inte tappar hoppet, för det gjorde inte madridistas förra säsongen (och vad hände?).

Visca El Barca
Real Madrid Radikalt
2008-03-11 17:33
Ämne: Radikalt, såg du när....
För det första. Mexiko har väl knappast särskilt stor konkurrens, eller hur? Hur många mexikaner kan du nämna förutom Marquéz, Dos Santos och Vela? För det andra kan jag ju nämna att Higuaín spelar i landslaget, Gago likaså (om han nu räknas som talang). Att dessutom påstå att Bojan är med i Spaniens A-lagstrupp är lika stor lögn som att C. Ronaldo och Robinho "nyligen" blommat ut, att han fick vara med i truppen för en vänskapsmatch betyder INTE att han är en permanent medlem i truppen, speciellt eftersom att några av hans konkurrenter (framförallt Raul Tamudo) var skadade under den perioden.

Att du påstår att Ronaldo blommade ut för två år sedan är ju ett relativt konstigt påstående då han var med i första elvan redan innan, den enda skillnaden mellan nu och då är ju att han tar mognare beslut, att han filmar mindre och att han gör fler mål, vilket är självklart eftersom att han är en ung spelare som hela tiden utvecklas, och det samma kan såklart sägas om Robinho.

Och ja, varför skulle vi inte köpa Robben? Han är ju en klart bättre spelare än Dos Santos och har trots sina få matcher gjort klart större intryck än Dos Santos gjort.
Barcelona Criff
2008-03-11 17:15
Inte bygga framtiden runt Dos Santos, nä vi ska väl göra som Real och köpa in en Robben för 36 miljoner Euro eller varför inte Ronaldo för 76 Miljoner Euro. Det är lika bra, vadå vi har pengarna ju?

C.Ronaldo har också nästan precis blommat ut, för 2 år sen var han inte ens i närheten av den briljans han visar upp idag.
Det beror mycket på att han har fått upp huvudet samtidigt som han dribblar.

Messi var inte i närheten av den form som han visar upp idag för 2 år sen.

Robinho har också precis blommat ut, under Copa America. 23 år gammal va? Han var också bänknötare ett tag i Real om du visste.

Allt tar tid lilla vännen, spelare som Messi är inte normalt.

Det är inte normalt för en 17 åring att gå ut och dominera mot erfarna 25 - 30 åringar.

"spelare som Messi kommer en gång varje decenium, vi hade Maradona, nu fick vi Messi"
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-11 17:08
Vänta jag hänger inte med är det någon som påstår att Eto'o är real madrids produkt? ahhaha Eto'o är absolut inte reals produkt real köpte honom i tidig ålder sens dess har de lekt med hans talang. Eto'o nämnde en gång i en intervju att han hade en otrolig teknik men var tvungen att sloppa de pågrund av att han inte platsa så han fokuserade bara på att attackera glöm allt annat. Det kanske har gynnat han de kanske inte har? men det jag försöker säga är att real knappast tränat upp han till den han är utan han har gått till olika klubbar med hjälp av real madrids publicitet(det ska han tacka de för) Real madrid hjälper unga spelare på ett sätt men på ett sätt inte, man köper till sig spelare ger de sällan chansen och sen låter en klubb som mallorca eller espanyol köpa upp de. På så sätt stannar de i utveklingen men de blir stjärnor i det laget de joinar. Ja och vad händer real ställs mot mallorca och talangen som de aldrig låtit spela showar med real och sänker de. Och nu har real madrid ännu en gång misslyckats med en talang 2-3 år senare ser man han vinna la liga 2x cl 1 och pinchini. Det jag vill säga är att Real vågar inte misslyckas de vågar iunte satsa det finns inte plats för en förlust eller oavgjort, talangen som inte prestera får aldrig mer spela och han blir såld.
Barcelona Dizzy
2008-03-11 17:05
Radikalt

Bojan petar Raul i Landslaget:) Gött
Barcelona Criff
2008-03-11 17:04
Radikalt, såg du när Dos Santos lekte bort hela Lyon försvaret och sen passade till Henry som gjorde mål i CL gruppspelet?

Ska jag behöva sitta och räkna upp allt han gjort?

Han är med i Mexicos a lags trupp, Bojan är med i Spaniens a lags trupp,
vilka utav era talanger är med i ett landslag. Nämn en.
Real Madrid Radikalt
2008-03-11 16:56
Ämne: Radikalt, tittade du....
Jämför inte Messi med Bojan och Dos Santos. I Messi såg man direkt talang, han hade och har ett otroligt driv med bollen, sättet han håller bollen nära kroppen är nästintill unikt, det samma kan man inte säga om Bojan. Jag har ännu inte sett så mycket av alla talanger folk snackar om. Att du kan räkna upp en enda assist av Dos Santos säger väl allt. Och ja, jag vet att han lyckats göra ett mål i CL, bra för pojken, men han är ingen spelare Barcelona borde bygga framtiden runt.
Barcelona Dizzy
2008-03-11 16:52
Yaya Toure borta en månad!
Barcelona Criff
2008-03-11 16:52
Radikalt, tittade du på Barcelona när Messi fick komma upp i A-laget?
Om inte, så var han en bänknötare och inhoppare.
Ibland gjorde han helt briljanta grejer och ibland gjorde han inte mycket alls. Nu när han är 20 år har han börjat bli jämnare och fått mer erfarenhet så nu vet han hur han ska bete sig mot de spanska backarna.

Bojan är 17 år och kom upp detta året, samma med Dos Santos om är 18. Dem behöver tid för att lära sig och båda 2 har redan visat vissa delar utav sin briljans.

Bojan har gjort 4 mål på 20 matcher i La liga, som 17 åring. Dos Santos gjorde en assist till Iniesta som räddade oss 3 poäng.

Tid är allt. Rijkaard vet det tydligen för titta på Messi.

Titta nu på era egna talanger som får sitta på bänken eller blir utlånade.

Alla era spelare som blir utlånade kommer ALDRIG tillbaks.
Real Madrid Radikalt
2008-03-11 16:30
Ämne: Radikalt,

tror du....
Jag jämför honom med andra spelare i topp klubbar som exempelvis Barcelona. Om han inte är lika bra som andra spelare, varför får han spela? För att han är ung och lovande? Ska man spela ska man platsa också. Att många krönikörer dessutom höjde Bojan och Dos Santos till skyarna utan att ens sett dem spela mot bra motstånd (alltså inte andra 17-åringar, utan mot någorlunda rutinerade spelare) är vad som får mig att anse båda spelarna som överskattade då de knappast presterat på en nivå som kan få någon att kalla dem Europas två största talanger. Om inte både Bojan och Dos Santos exploderar i deras utveckling tror jag inte att de alls blir så bra som många tror, men hey, vem är jag att spå och analysera.
Barcelona Dizzy
2008-03-11 16:21
Grabbar jag kan inte fatta det är sant! Yaya Toure borta en Månad!! Nej!
Annons: