/spanien/barcelona/forum/21426.aspx/spanien/barcelona/forum/21426.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mohadino
2008-03-12 19:23
Liverpool och Manchester Utd är mardrömms-motståndarna i CL, de är vassa framåt och bra bakåt och så har Liverpool Fernando Torres (en kille med vana att göra mål mot Barca). Arsenal är för orutinerat, Fener/Schalke/Roma är för dåliga..

Med Messi och Yahya Toure borta kommer det nog bli respass redan i kvarten om vi ställs mot Liverpool eller Manchester Utd..

FC Barcelona 4 Life! :D
Barcelona A.Gaudi
2008-03-12 18:43
någon av dem med Pep Guardiola som andrettränare skulle vara ncie.

för första gången på kanske 4 år är vi underdogs grabbar. både i Ligan och i CL. kanske kan bli en positiv faktor i CL. allt premier league snack har gett dom hybris. dom glömmer vilken klubb som är vackrast.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-03-12 18:21
Enligt katalanska Tv3 så ska våra förredettingar Laurent Blanc och Michael Laudrup vara de som står närmast posten som huvudtränare för FC Barcelona.

Blanc's första säsong med Bourdeux har varit ganska magisk hitills då han knappat in på Lyon som attans och ligger närmare än många tränare gjort före honom från att sno titeln från Lyon. Såg Bourdeux mot Marseille för några månader sen och Bourdeux hämtade in ett 2-0 underläge till 2-2 (stark kämparinsats var det då). Inte den bästa fotbollen jag sett, men med tanke på spelarmateriealet som han befogar över så var det ändå relativt imponerande.

Laudrups första säsong med Getafe kan inte kallas något annat än IMOPNERANDE.

Hurvida dessa två tränare är något för oss vet jag inte, jag har alltför lite kött på benen för att kunna bestämma det.

Men Mourinho tycks det inte ryktas så mycket om....alla hans äckliga/Iq-befriade uttalanden om Barca kanske fick bägaren att spilla över hos Laporta och Txiki vid någon tidpunkt (Hopppas!) :D
Barcelona Messi-Lona
2008-03-12 18:10
med messi å yaya på plan får motståndarna gärna vara 12 man och laget får heta vad som helst...

tills dess så hoppas jag på någon enklare lag i kvarten...
Barcelona Sürer
2008-03-12 17:41
utan toure och messi får vi dt tufft mot ett starkt lag i Cl kvarten, liverpool,arsenal,man u, chelsea, blir nog för svåra då
Barcelona A.Gaudi
2008-03-12 17:19
prioriterar inte det. Utan messi föredrar jag helt klart ett enklare motstånd. låt engelsmännen slå ut varandra och vi får möta turkarna. borta matchen KAN bli en mardröm men hemma krossar vi nog dem.

Schalke, fener eller Roma. där har vi våra tre bästa möjligheter för avancemang. inget av lagen lär kunna låsa igenom framför målet så det gynnar oss bra. vi är inte i våran bästa form och skulle vi möta något av engelsmännen idag skulle vi nog få väldiga problem. barca behöver komma i form innan vi är redo för de riktiga jättarna.
Barcelona Culeeees
2008-03-12 17:11
jag vill ej möta Fener elr schalke, vill möta framför allt Man United elr Liverpool,
ja vill inte att vi går vidare till finalen me dåliga lag bakom oss, vill att folk ska säga, aa barca gick genom att krossa man united o liverpool på vägen, som 06,
jag vet, vi har tappat vår spelstil, men vill fortfarande hitta formen o krossa United o Liverpool, vill att barca spelarna visar att dom fortfarande hare, o inte ändrar nåt för att Henry inte passare, e han nte nöjd ?, sätt dej på läktaren dåe ..
jag vill ha REM,
jag vill ha Gio som kom runt kanten varje gång Gaucho klackade runt försvaret så gio kunde springa bakom Gaucho,
jag vill ha den där Giuly 04, som spruttade fram runt sin högerkant o gjorde mål, me sin fart o allt så kan Roma skatta sej lyckliga när han hittar formen,
vill ha "Lejonet från Kamerun", vill att Samuel visar att han verkligen kan o har alltid kunnat, har aldrig tvivlat på han eller Ronaldinho,
jag vill att barca krossar vart enda lag som står i vägen,

CL är våran ba vi visar att vi kan greja de.
o la Liga , aa real de nte över än, sitt inte å få glädjetårar för att ni leder me så många P, snart blire tårar som får er att grina på allvar.
va tycker ni ?

Visca El Barca 3
Barcelona Rambla
2008-03-12 16:39
Hoshiar:

För det första. Dina startelvor börjar bli tröttsamma.

För det andra. Iniesta är inte avstängd mot Almeria. Däremot är Zambrotta det. Det kanske du borde kolla upp lite bättre istället för att koncentrera dig på att få till snyggt designade startelvor på forumet.

Till er andra angående Henry. Hur lättlurade är ni egentligen? Tror ni på fullaste allvar att han är så korkad att han går ut och säger negativa saker om klubben bara så där? Ta en titt på länktipset. En officiell interju hos Barça där han smått irriterat förklarar alla de "saker" som han enligt pressen ska ha sagt. Media förvränger saker och ting. Denna vecka har Barça för en gångs skull ingen veckomatch vilket ger några spanska tidningar lite panik för då har de ju nästan ingenting att skriva om. Självklart kommer någon på den geniala idén att skriva om lite rykten och krydda till dem lite extra.

Sportal och andra pinsamma websajter snappar självklart upp detta, eftersom de vet att små culés och andra läser och slukar allt sådant istället för att läsa på läxorna. :)
Barcelona Saman.
2008-03-12 16:20
Barcelona har inte spelarmaterialet för att spela 4-4-2 i helgen. Det 4-4-2 systemet som du har lagt upp skulle så småningom utvecklas till ett 4-2-4 eller 4-3-3 spel under matchen. Ronaldinho är inte bra i defensiven och kommer knappast bidra mycket medans Giovani på andra kanten kanske kommer bidra betydligt mer men kommer samtidigt också ge sig ut på kanten för andra äventyr.

Med så många skadade i truppen och mot ett så svagt motstånd kommer aldrig Rajikard att genomföra detta.
Barcelona Hoshiar
2008-03-12 16:10
Isåfall så här när yaya , Messi och iniesta är borta ( Avstängd mot almeria)

_______________Valdes_________________

__Zami____Milito_____Puyol______Abbe__

__Gio____Xavi_____Deco______Ronnie

_________Henry_________Eto______

Xavi kan ta en mer defensiv roll

När Messi yaya och iniesta e tillbaka kan man inte spela så för då e det bara 1 av Xavi , Deco och iniesta som får spela för Yaya e ju självklar

Eller vad tycker ni ?
Barcelona A.Gaudi
2008-03-12 15:59
tycker ändå vi skulle kunna pröva 4-4-2 någon gång. vi behöver mer taktisk bredd och kunna variera laget när något spelsätt inte fungerar. sedan att vi skulle göra det enbart för henrys skull känns bara korkat men jag skulle gärna se hur deet funkade iaf. minns att vi prövade det för 2 år sedan någon enstaka match och det blev först vinst sen förlust sen har jag aldrig sett det igen. men Etoo och Henry på topp i en 4-4-2 känns spännande iaf. frågan är väl bara vart dinho skulle spela, om han klarar av att ta en ren mittfältares defensiva roll också.
Barcelona Saman.
2008-03-12 15:57
Jag saknar...

... när Eto'o var vansinnig och ingen vågade höja rösten mot honom.

... när Ronaldinho satte i princip ett frisparksmål varanan match.

... när Deco var en dominant, skäggig grottmänniska som styrde och ställde på mitten.

... när Pyol var hjärtat i laget som mittback och gjorde galna offensiva räder.

... när vi hade vilda ytterbackar som inte var ytterbackar utan snarare yttermittfältare.

... när alla dessa punkter stämde under en och samma match.
Barcelona Barcelonito
2008-03-12 15:46
Tänk om Rijkaard hade samma vett som Mancini. Hans lag tar kanske dubbeln och han lämnar klubben.

Rijkaard vilade Messi och Yaya mot Atletico för att spela mot Celtic. En match som de hade redan vunnit. Messi blev onödigt skadad och Rijkaard roterar så fort det går lite bra för laget. Laporta vägrar erkänna att laget har problem. Jag är rädd att det blir som förra säsongen och Barca förlorar alla mästerskap.
Barcelona nemo
2008-03-12 15:44
Nej, det står att Messi skall åka till argentina inom några dagar för att fortsätta rehabiliteringen. Kolla länktips för mer info.
Barcelona Saman.
2008-03-12 15:37
Har han redan börjat träna? Kan väl inte stämma? Men om det gör det så borde han väl vara tillbaka tidigare än väntat. Nu kan jag inte spanska så någon annan får översätta ifall artikeln säger något annat.
Barcelona Hoshiar
2008-03-12 15:33
Ser ut som att Messi har börjat träna igen !
Barcelona Game_1
2008-03-12 15:25
Henry, Henry, Henry. Ifall detta är sant, har du verkligen sänkt dig till dagisnivå. Det finns 3 saker du borde ha tänkt på innan du sa det:

1. Det är din första säsong i Barcelona. Det tar tid att anpassa sig till spelstilen och 4-3-3 systemet så det är bara att ha tålamod.

2. Barcelona kan inte bara ändra på sitt system. De har spelat 4-3-3 jättelänge och funkat för de mesta. Försöker de ändra systemet tar de lång tid innan spelarna anpassar sig till den nya systemet och hur ska vi lösa anfallsöverflödigheten då? Du har väl inte glömt att Bojan, Dos Santos, Eto'o, Messi OCH Ronaldinho finns också med i laget förutom du?

3. Sluta upp med att kritiken. Först säger du att du trivs inte att spela på kanten utan spelar hellre centralt och nu vill du ändra på spelsystemet. Inse en sak, DU SPELAR FÖR BARCELONA, DU TRÄNAR INTE BARCELONA. Har du någon åsikt angående spelsystemet så gå och ta upp det med Riijkard, men gå inte ut och säg det publikt för det skapar bara intriger.

Henry, skärp till dig coh fokusera på ditt spel istället.

Visca El Barca
Barcelona Game_1
2008-03-12 15:14
Ämne: Självklart tror jag ....jag vet iallafall att de spelade 3-4-3 mot Real Madrid förra säsongen då matchen slutade 3-3. Som det såg ut defensivt, var det katastrofalt.
Barcelona R.Gaucho 10
2008-03-12 15:07
Jag tycker att Henry bara klagar och klagar! Han får förstå att i Barcelona kommer han aldrig att bli största stjärnan. Nu säger han att vi ska ändra spelsystem också. Aldrig att vi ska göra! Han måste börja spela bra nu och ta ansvar när messi är borta.
Barcelona FCBTilIDie
2008-03-12 15:06
Själv skulle jag vilja se Barca köra 4-5-1 tills Messi är tillbaka..

Etoo
Ronaldinho
Iniesta Dos Santos
Xavi Deco
Abidal Milito Puyol Zambrotta

Eller fortsätta med 4-3-3 fast med Dos Santos eller Bojan som högerforward
Barcelona Dizzy
2008-03-12 14:51
Självklart tror jag det skulle funka med 4-4-2. Etoo Henry där framme skulle vara grymt. En gång mot Zaragoza körde Rejkard väl 3-4-3?
Barcelona Messidinho_10
2008-03-12 14:43
Henry kan glöma att vi ändrar på vårt system bara för att han säger det. Barca har alltid kört 4-3-3 och kommer aldrig att ändra på det så Henry kan ta och sticka från Barca om det inte passar.
Barcelona BlueRed
2008-03-12 14:38
Enligt sportal sägs det att henry inte tycker om rijkaards 4-3-3 och vill hellre lira med 4-4-2 för att han ska komma igång ordentligt? ska man ändra om i barcelona för henrys skull? eller kanske det är för lagets också? kan det funka med 4-4-2?
Barcelona barca__elve
2008-03-12 14:20
Hade inte varit fel att testa det i en match och se hur det går:D
Barcelona Tompa
2008-03-12 13:23
Vad gäller Mancinis avhpp kom det mycket överraskande, tycker inte det fans något som tydde på att detta skulle ske. Återstår att se vem som tar över. Utan att ha sett första mötet mot Liverpool på Anfield tycker jag inte (av matchen i går att dömma) det är orättvist att Inter åkte ut. Vill helst undvika Gerrard o CO i kvartsfinalen. Pools spel passar verkligen inte Barca så som vi uppträtt större delen av säsongen.
Barcelona Tompa
2008-03-12 13:17
Har varit på semesterresa utomlands i tre veckor och inte kunnat hänga med så bra vad som hänt i klubben under denna tid. Kunde dock se marängerna och Milan åka ur C.L medan Barca är kvar - verkligen tillfredsställande.

Vad gäller läget i övrigt kommer man hem och läser att skadeeländet fortsätter och att vi är 8 poäng efter Real i ligan. Mindre roligt, minst sagt. Kändes som att en vändning i ligan kanske var på gång innan man åkte till varmare breddgrader men icke. Som supporter är det egentligen fel att ge upp i ligaspelet men det blir alltmer uppenbart att vår största chans till att vinna en tung titel är att vinna Champions League.
Barcelona Gaucho!
2008-03-12 10:45
Ämne: Mancini har sagt upp....
Ja han har sagt upp sig, inte fått sparken! Det är ett eget beslut, se länktips.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-12 10:37
Mancini har sagt upp sig för inter!

årets största "fotbollsskandal" är ett faktum. visst han har inte tagit laget så långt i CL men jag förstår inte hur dom kan sparka honom. iaf inte eftersom han tränar Inter, hade det vart juve/milan hade det vart en annan sak. han tog laget till deras första 2 ligatitlar på ca 25 år och då får han sparken för att han inte vinner CL dessutom. som dom säkert inte vunnit sedan Grande Inters dagar, det var under 60-talet. själv hoppas jag att det här är en återgång till det gamla inter, det inter som aldrig vinnenr nånting förutom italienska cupen.
Barcelona Kallé
2008-03-12 10:03
Schalke eller Fenerbahce bör ju helt klart vara de lättare motståndarna, även om de är starka på himmaplan.

Jag hoppas att vi slipper Man United och Arsenal. Tidigast i semi, tack.
Barcelona Koeman_4
2008-03-12 09:32
Ämne: Braxingen //

Jag ....
Man.United?
Det är väl det laget vi får hoppas vi absolut inte får som motståndare.
Annons: