/spanien/barcelona/forum/21418.aspx/spanien/barcelona/forum/21418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-03-16 22:33
Ämne: Ämne: Holländ....
Spelarna ska uppträda proffissionellt, ta till sig tränarens anvisningar och mycket annat. Där brister det en hel del på många av spelarna i truppen i dagsläget. Det hymlar jag absolut inte om. Vad göra om det inte blir en förändring? Tja, då är det väl dags att göra en utrensing antar jag.
Barcelona Interista-1+8
2008-03-16 22:32
Ämne: Holländaren:

På d....
Du rambla jag är fortfarande rätt så säker på det...bli inte ari som en vari jag kan ta med dig till lisebäri
Barcelona Rambla
2008-03-16 22:31
Jag kanske har varit lite för hård när det gäller kritiken mot Rijkaard. Det är egentligen inte bara hans fel utan ledningen har också ett stort ansvar med Laporta i spetsen. Slappt beteende när det gäller Ronaldinho och mycket annat kan inte bara skyllas på Rijkaard.
Barcelona Holländaren
2008-03-16 22:30

På d....Återigen: vad anser du vara spelarnas funktion om tränaren nu ska stå för allt det du snackar om?

Edit: Oops, dubbelt igen.
Barcelona Holländaren
2008-03-16 22:30

På d....
Återigen: vad anser du vara spelarnas funktion om tränaren nu ska stå för allt det du snackar om?
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-16 22:29
Och faktiskt om jag ska vara riktigt ärlig så är det Rijkards fel att Ronaldinho är där han är idag. Henk ten cafe skällde till och med ut Dinho och han fortsatte med det. Och Ronaldinho fortsatte vara bra. För ju längre tiden gått ju sämre har Ronaldinho blivt(Även om han vart bättre nu på sistonde) Så Rijkard skulle fortsuttit med Henk ten cafes grejer. För samtliga spelare i barca har skjunkit. Utom Messi,Eto'o också. Alla resterande spelare pekar bara neråt. BARA.

Så Rijkard fungerar inte ensam.
Barcelona Rambla
2008-03-16 22:27
Holländaren:

På de flesta punkterna du radade upp så har Rijkaard faktiskt många pluspoäng. Problemet är bara att det inte längre är så i dagsläget.

Interista-1+8:

Och vem är du då? Experten som är så säker på att Ronaldinho är klar för Inter bara för att Zlatan viskade det i örat på en polare till dig?
Barcelona Holländaren
2008-03-16 22:25
Ämne: Ämne: Ämne....
Svårt att säga. Jag vet dock att han kan bli riktigt förbannad men han vill nog helst ha någon ledare antingen i tränargänget eller i truppen som ryter till ordentligt och det är jag inte helt säker på att han har. Förr om åren hade vi skrikiga typer som Frank de Boer, Philip Cocu och Luis Enrique. Det har vi inte riktigt nu som det verkar.

Rijkaards bytesfilosofi är en spännande berättelse som förtjänar en bok eller något. Men överlag tycker jag att den funkar, utöver kanske att han applicerar "Cruyff-bytet" på Oleguer och ingen mer vettig lirare.
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-16 22:23
Aså det jag är mest orolig över nu är Valencia matchen... Vi har många skador och avstängningar. Hur ska vi klara av de när spelare som Iniesta, milito också är borta nu?

Om inte Barca kan vinna liga titeln hoppas jag att de kan åtminstone vinna Cupen :(
Barcelona OkkaPokka1
Rijkard måste bara bort om vi går titel lös igen. de är bara fakta. hoppas Laporta fattar de sen också.
Barcelona barcadinho
Jag är så besviken. Man slänger bort en chans att komma mycket närmare marängerna rakt på vårt ansikte. Spelarna såg så trötta ut. Hade man inte en vecka på sig och vila? Det är för många spelare nu för tiden som ligger på otroligt låg nivå. Väldigt många. Jag vill inte nämna vem eftersom jag orkar inte diskutera det.

Rijkaard coaching idag var däremot ok,tycker jag. Han överraskade många med Iniesta och Bojan uppe och Guddi i mitten. Jag gillade startelvan när matchen böjade. Men det funkade inte bra och då reagerade Rijkaard ganska snabbt och byt in Henry. Snabba reaktioner också efter Militos rödakort (Sylvinho in för att täcka och stänga matchen).
Men vad kan man göra att man har många nyckelspelare borta, samtidigt som de som får förtroendet (och som inte spelar mycket annars) ser ut så dåligt.
Däremot man kan klaga på Rijkaard idag angående motivationen. Om han inte vet hur man tänder spelare då är det slutkört. Visa iaf ett hjärta och en vilja.

Och ledningen inför säsongen: Ja, alla sa innan säsongens start att man måste stärka försvaret. Man köpte Abidal, Milito och Yaya för att täcka backifrån. Sen köpte man Henry för fansen a la galacticos. Ok, det såg ut jätte bra i början och vi kan inte klaga nu på efterhand. De flesta troode verkligen på laget. Sen har hela filmen blivit inte som man trodde. Och alla är besvikna och också förvånade. Grabbarna i ledningen är också förvånade. Alla trodde att laget såg otroligt starkt ut.
Ja ja. Vi fortsätter och hoppas, Vi har fortfarande chansen att vinna något.
Vi kommer att se nu på torsadg om vi är på en CdR final
Barca för alltid!
Barcelona Klint
2008-03-16 22:21
Givetvis har ingen av oss en susning om vad Rijkaard säger eller inte säger i omklädningsrummet. Ibland undrar jag om han någon gång höjer rösten och skäller ut spelarna, vilket hade varit att rekomendera efter lagets första halvlek idag.

Jag håller faktiskt inte med dig gällande bytena. Ofta sitter jag bara och väntar på att Rijkaard ska agera. Idag gjorde han dock vad han kunde i bytesväg, men det har funnit åtskilliga gånger då nada har hänt. Har något väl hänt har man fått sitta och tänka länge på vad han egentligen ville åstadkomma med det dära bytet.
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-16 22:16
Tränaren måste ju Motivera spelarna! Säga vad dom gör fel, ge dom rejäla utskällningar så dom fattar.
Henk ten cafe saknas verkligen.
Barcelona Holländaren
2008-03-16 22:15
Det finns vissa punkter han lyckats bra med, andra mindre bra och några är ju väldigt svåra att avgöra utan att veta vad han säger i omklädningsrummet eller utan att veta vad hans intentioner är.

Bytena tycker jag generellt är bra faktiskt även om han gärna hade fått utnyttja sig av halvtidsbyten oftare. Anpassa sig till motståndet är inte hans grej nej, det håller jag däremot med om. Få holländska tränare är bra på det.
Barcelona gio santos
2008-03-16 22:14
OkkaPokka1//

Nja det tycker inte jag. Tycker att båda har rätt.
Barcelona Criff
2008-03-16 22:14
Holländaren & Interista,

Det handlar väl inte om att fälla hela laget, något är ruttet i Barcelona och träningen, motivationen... osv är olika faktorer. Det är ingen ordning någonstans.

Förändring är nödvändigt.

Interista, journalistik? Man behöver inte vara fotbollsexpert för att se att någonting är fel i Barcelona och har varit de senaste 2 åren.
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-16 22:11
Ångående om det där med Rambla och holländaren så har faktiskt Rambla 100% rätt.

Utan att blinka. Ge upp Holländaren.
Barcelona Klint
2008-03-16 22:11
Okej då vet jag. Men frågan är då om Rijkaard har lyckats på dessa punkter?

* Utveckla spelarna
Visst har det gått bra för många, men troligtvis hade spelare som Messi, Bojan, Iniesta m.fl. utvecklats lika bra under vilken tränare som helst.
* Svetsa samman gruppen
Det är inte speciellt ofta som man får intrycket av att Barcelona är speciellt sammansvetsat. Åtminstone inte jag.
* Bygga ett grundspel
Ett grundspel hade vi i två år och har det fortfarande i bakhuvudet så där får man säga att Rijkaard har lyckats. Även om det brister emellanåt.
* Analysera och, om nödvändigt, anpassa sig efter motståndet
Analysera motståndet har väl aldrig varit Rijkaard starka sida. Det måste vi väl alla hålla med om? Enda matchen där Rijkaard har visat någon form av taktisk briljans är Milan matchen då Edmilson punktmarkerade bort Kaka fullständigt. F.ö. gjorde nog Edmilson sitt livs match där något man inte kan säga om kvällens insats.
* Ta ut det lag, enligt förutsättningarna, som passar bäst för uppgiften
Ibland gör han det ibland inte. Blir en alldeles för subjektiv åsikt vad man tycker om detta.
* Göra byten som på ett eller annat sätt kan främja lagets spel/individuella spelare
Hur många gånger har man inte blivit fruktansvärt frustrerad över Rijkaards slapphet vad det gäller att försöka förändra en matchbild. Där tycker jag hans stora svaghet som coach finns.
* Ge ungdomar chansen
Ge ungdomar chansen får man ändå säga att Rijkaard gör.
* Göra nödvändiga förändringar i truppen, tsm med sportchefer
Ibland undrar jag egentligen hur mycket Rijkaard har att säga till om. Men om man tittar på de spelare som har värvats under sommarmånaderna så har det på förhand sett bra ut så där kan, återigen åtminstone jag, inte klaga allt för mycket.
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-16 22:09
Men vad beror spelarnas underpresterande på? För mig känns det att vi saknar någon "Capello" typ som kunde skälla ut spelarna rejält och sedan få de att skärpa till sig på något sätt....Kanske som Henk ten cate var?..

Och även om det är spelarnas fel hela tiden.. så har ju TRÄNAREN ett stort ansvar till att just Motivera spelarna... Det känns som att antingen så lyssnar inte spelarna på Reijkard och har ingen respekt för honom eller så håller inte Reijkard helt enkelt.....

Jag vet inte vad det är ... Men en ändring i Barca behövs och jag tror den ändringen inte ska vara massa transfers ... Bara en högerback och kanske någon position till. Utan det ska vara en ny Tränare! Frågan är vem skulle kunna passa bäst i Barca?

Visst vi kan skylla på skador... Men vi har en väldigt bra trupp och borde kunna klara av skadeproblemen mkt bättre.
Det som man blir mest sur över är att Barca inte tagit sin chans till en La liga titeln... Hur många gånger har inte Real gett Barca chansen att knappa in eller tom
Barcelona Interista-1+8
2008-03-16 22:08
Håller med holländaren till hundra 100%! Rambla verkar se sig själv som utnämnd expert. Ett hån mot journalistpacket!
Barcelona Holländaren
2008-03-16 22:05
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Vad tycker du är spelarnas uppgift? Du verkar inte vilja svara på det för du har ingen jävla aning.

Edit: Och visst. Jag kan se hur man kan tycka att det brister på några punkter, möjligen, men på alla? Det får du vidareutveckla.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
Kom tillbaka Lionel!

Bojan kommer att bli stor!
Barcelona Holländaren
Ämne: Ämne: Rambla:....
""Härligt personangrepp. Jävla idiot."

Klockrent där, vad var det om stenar i glashus du yrade om förut? Vem fan tror du att du är och kalla mig för idiot?"

Jag gillar också att kasta sten ibland, om det främjar ändamålen. Vem är du att snacka skit om spelare och ledare i Barcelona?

"Fortfarande bara en massa slingrande från dig. Det splar väl för tusan ingen roll huruvida Rijkaard har någon läkarutbildning eller inte? Det är hans ansvar att personer på rätt plats som ser till den biten."

Nej, det tror jag inte tillhör hans uppgifter. Det gör det inte i någon annan klubb. Det finns personal till det också.

"Spelare ur position ja. Jag syftade inte bara på denna matchen utan tidigare matcher där han väljer att sätta Ronaldinho i mitten, Henry till vänster och Samu till höger. Det är fortfarande hans jobb att säga åt dem om de nu som du antyder har irrat sig vilsna på planen."

Detta är onekligen ett underligt fenomen. Jag vet inte heller riktigt hur han tänker där, men jag tror att det har att göra med att Ronaldinho ska ta markering och öppna ytor för vingarna. Inte funkat riktigt dock.

"Sportchefen ska inte se till att variation finns i spelet eller planera taktiken. Det är tränarens jobb att be om rätt spelartyper om det nu enligt dig är svaret."

Vad ska man med sportchefen till om inte han ska jaga rätt på rätt spelare?

"Så spelarna ska se till att motivera sig själva? Varför då ens ha en tränare? Laporta kan väl då likväl sätta upp laguppställningen en timme för match i omklädningsrummet?"

Jag skrev tränarens funktion i ett tidigare inlägg. Feel free to read.

"Sen orkar jag inte mer, för med dig går det aldrig att ha en vettig diskussion. Bara en massa pinsamma påhopp och floskler. "

Dito.

Rambla, vad är spelarnas funktion?

Barcelona Rambla
2008-03-16 22:01
På alla dessa punkter brister det i just nu hos Rijkaard.

En hel fotbollsvärld kan se det, ja med vissa undantag förvisso.
Barcelona Suñol
2008-03-16 22:00
OkkaPokka1: den dagen Berlusconi tränar milan så har det nog slagit slint i huvudet på honom ;)
Barcelona Rambla
2008-03-16 21:59
Ämne: Rambla:
"Spela....

"Härligt personangrepp. Jävla idiot."

Klockrent där, vad var det om stenar i glashus du yrade om förut? Vem fan tror du att du är och kalla mig för idiot?

Fortfarande bara en massa slingrande från dig. Det splar väl för tusan ingen roll huruvida Rijkaard har någon läkarutbildning eller inte? Det är hans ansvar att personer på rätt plats som ser till den biten.

Spelare ur position ja. Jag syftade inte bara på denna matchen utan tidigare matcher där han väljer att sätta Ronaldinho i mitten, Henry till vänster och Samu till höger. Det är fortfarande hans jobb att säga åt dem om de nu som du antyder har irrat sig vilsna på planen.

Sportchefen ska inte se till att variation finns i spelet eller planera taktiken. Det är tränarens jobb att be om rätt spelartyper om det nu enligt dig är svaret.

Så spelarna ska se till att motivera sig själva? Varför då ens ha en tränare? Laporta kan väl då likväl sätta upp laguppställningen en timme för match i omklädningsrummet?

Sen orkar jag inte mer, för med dig går det aldrig att ha en vettig diskussion. Bara en massa pinsamma påhopp och floskler.
Barcelona Holländaren
2008-03-16 21:58
Ämne: Holländaren

Vad ä....Tränares uppgift:
* Utveckla spelarna
* Svetsa samman gruppen
* Bygga ett grundspel
* Analysera och, om nödvändigt, anpassa sig efter motståndet
* Ta ut det lag, enligt förutsättningarna, som passar bäst för uppgiften
* Göra byten som på ett eller annat sätt kan främja lagets spel/individuella spelare
* Ge ungdomar chansen
* Göra nödvändiga förändringar i truppen, tsm med sportchefer
Barcelona Suñol
2008-03-16 21:58
Holländaren: Naivt att tro att barra spelare som henke, belletti och guily skulle vara i laget så hade vi ledit ligan och spelat som gudar. Mycket tveksamt till ditt resonemang. Något måste göras och man kan ju inte göra som At.Madrid köpa ett helt nytt lag så jag röstar för att se över tränar frågan. för jag tycker att om det inte blir en titel denna säsong så är det två säsonger utan nånting och då ska det mycket till att det inte är tränaren som ställs till svars...
adiiL
2008-03-16 21:57
Det var Rijkard som var en bidragande faktor till att våra mål kom såklart. Han peppade spelarna i omklädningsrummet att röra sig mer runt straffområdet. Spelet blev ju märkbart bättre i andra halvlek. Vips så kom Henry in, gömde sig på högerkanten, fick en smart krossboll och kort efter vart det mål. Så taktiska förändringar i spelet kunde man ju se efter att spelarna kom ut ur omklädningsrummet. Det förstår ni väl att det är spelarna som underpresterar och inte Rijkard som inte vet något om taktik.

Dock har lagets ständiga underpresterande hållt på aaalldeles för länge. Våra spelare har blivit MESAR. Det är djup kris. Man blir ju tokig när man tänker tillbaka på alla skamliga prestationer. Även om vi vinner något i år så bör Rijkard avgå. En pokal kan inte täcka en så lång period av ständigt misslyckande.
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-16 21:55
Enligt vissa så har barca redan gjort klart med Mourinho och att han i sin tur kommer ta med sig Drogba,Lampard. Sen sägs det att i och med detta så sticker Rijkard till milan och tar över Berlusconis post som tränare och drar med sig Ronaldinho.

Och de här låter i detta nu faktiskt inte så långt borta. Eto'o och Drogba har alltid velat spela med varann. Lampard letar hus i Barcelona. Och Mourinho själv har sagt att han skulle kunna tänkna sig ta över Barcelona.Och man är just nu i riktigt dålig form. Och vårt signum " Mes Que Un Club " känns inte riktigt som de stämmer om vi går titel lös i 2 säsonger.

En till titel lös säsong, Då är i alla fall jag beredd på att göra förändringar. I alla fall på tränar posten.
Annons: