/spanien/barcelona/forum/21417.aspx/spanien/barcelona/forum/21417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captain Fantastic!
2008-03-20 19:58
Den bästa startelvan enligt mig. Får bara hoppas på att försvaret inte är lika virrigt som vanligt, samt att försvaret tar sig i kragen och gör sitt jobb.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-20 19:57
Valdés, Zambrotta, Puyol, Milito, Abidal, Touré Yaya, Xavi, Gudjohnsen, Bojan, Eto’o e Iniesta.

Startelvan!

Guddy!!!
Lukas.RP
2008-03-20 19:52
Ämne: vad händer nu ska do....
Matchen kommer la efter bandyn, eller?
Barcelona Edwin2
2008-03-20 19:51
Ärlig talat, blir jag inte ledsen om Barcelona inte går vidare ikväll. Vi har två andra titlar som är mer värda än CdR att kämpa för.
Valencia kommer däremot att ge 110 procent på att gå vidare då de är uträknade annars i ligan och i placeringen för CL-plats och Ueffa.

Så hellre ligan och CL än CdR-titeln.
Vet att många inte kanske håller med mig.
Barcelona Messi-Lona
2008-03-20 19:46
vad händer nu ska dom inte vissa matchen på 4 sport , det är innebandy och reklam på den kanalen just nu
Lukas.RP
2008-03-20 19:44
Iceman är tamef*n en kämpe. Dessutom har han ett visst öga får målet också! Han duger på mitten ikväll, hoppas Mister spelar honom.
Real Madrid Shi
2008-03-20 19:39
Tycker personligen Gudjonsen lika gärna kan få chansen för i ärlighetens namn har ingen av mittfältarna förutom Iniesta bidragit med något positivt till spelet och då räknar jag inte in Xavis mål, utan om spelet på plan.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-20 19:26
Nej Dizzy!

Han kämpar och sliter som bara fan, och om vi ska vara ärliga är han varken segare än Deco eller Xavi!
Barcelona Barcelona #7
2008-03-20 19:22
Någon har kanske redan lagt upp den här men var endå tvungen att visa er den.

Dom visar matchen mot Valladolid.

7 RAKA timmar med Laliga-Fotboll
Barcelona Dizzy
2008-03-20 19:14
Jag hoppas inte Guddy spelar idag! Segare spelare får man leta efter. Håller ni inte med mig?
Barcelona Smogen
2008-03-20 19:07
Man önskar ju att Ronaldinho varit med ikväll, men får vara glad att vi har några friska spelare.

Kallés startelva ser trolig ut, men tror nog Bojan får köra ute på kanten. Mycket möjligt att rijkaard petar Bojan helt också och kör med Iniesta i anfallet och Guddy på mitten.

Helst hade jag själv hoppats att vi haft ett alternativ till 4-3-3 som varit en något diamantformad 4-4-2. tror det passat bättre med de spelare vi kan starta med för tillfället. Tycker dock det vore för riskabelt att köra med det idag då det inte testats mot svagare motstånd. Men vem vet, Rijkaard har ju överaskat i cupen förr....
Barcelona T#11
2008-03-20 19:01
Jag tycker att rijkaard ska få etoo/henry o förstå vilken roll de har i laget, löpa och göra mål!! De är ju strikers.
Det behövs inget mer från dem, vi har redan 4 andra spelare som gör förarbetet, alla kan inte vara ronni elle messi så är det bara.
Lukas.RP
2008-03-20 18:51
Låt Pinto få chansen, herregud, jag vill se killen!
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-20 18:48
Tydligen inte eftersom båda är med i truppen.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-20 18:47
Och med självförtroendet menar jag att han nt utmmanar så mycket som han brukar göra
Barcelona Kallé
2008-03-20 18:47
Hur startar vi ikväll? Har nog inte full koll på vilka som inte är tillgängliga men så här tycker jag:

VV
Zambrotta, Puyol, Milito, Abidal
Yaya Toure
Iniesta, Xavi
Eto'o, Bojan, Henry

Korten i ligan gäller väl inte CdR ? Syftar på Iniesta och Milito.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-20 18:46
försvararna menar jag
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-20 18:46
Foadinho_tupac //
Kanske vid början av säsongen men han har tappat det helt han utamanar inte lika mycket som han gjorde för han bryter sig inte in hos anfallarna som han brukar göra, han gjorde det dock mot villareal vilket var bra, Löper ingen av anfallarna? nu? Eto'o`? dom vet vad han älskar och vad han är bäst på innan han kom tillbaka var det många som påstod att ingen av anfallarna springer i djupet, men nu när eto'o komt tillbaka så är det nt så många som försökt hitta han i djupet, spelarna visar ett visst kroppsspråk när de ska slå den i djupet och jag har nt sett det så ofta. Och nästa gång du skriver så behöver du nt skriva va fan snakar du om.
Lukas.RP
2008-03-20 18:34
Japp, då var det match igen. Tuff uppgift! Ska bli kul att se hur vi klarar av detta, riktig utmaning vill jag säga. Jag hoppas framför allt på att vi kan få igång spelet på mittfältet idag, gått lite knackigt på senaste tiden.

Forza Barçaa!
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-20 18:33
Rey Etoo9#

Det är snarare att anfallarna inte löper ananrs så kan Xavi o Iniesta slå bollarna tro mig. Vad snackar du om Iniesta inte verkar ha självförtroende? Han är den i laget som tar mest initiativ typ.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-20 18:28
FCB_armin//
Efter celtic vinsten borta fick spelarna en rejäl boost men efter nya skador så gick lagets form och självförtroende ner igen, Problemt just nu är skadorna har vi en frisk trupp så ser det ljust ut, spelarna är ju så vana vid vinster så de kännder sig pressade efter ett par dåliga matcher vändningen kan komma idag går vi vidare idag så kan ni räkna med ett par vinster framöver men blir det förlust så vet jag nt vad.
Barcelona FCB_armin
2008-03-20 18:22
Men vad är det som behövs för att få självförtroendet tillbaka? Vinna matcher, vi märker ju hur formen är.
Löneförhöjningar? Med den lönen spelarna redan har, nej tack.

Kommer ni ihåg sitsen vi hade för ett par år sedan, när Ginho kom tillbaka, när vi låg så långt nere, och höjde laget. Kanske är det detta som behövs, en spelare som ska höja ett lag? Det låter fånigt men det kanske kan vara lösningen.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-20 18:14
FCB_armin//
Det är nog så att spelarna tappar självförtroendet för sig själv.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-20 18:12
Legenden11 //
Ge alla i barca 20 miljoner extra i månaden! Barcelona kommer fotfarande nt må bra, Ingen i barcelona är särskilt intresserade i pengarna utan det är bristen på självförtroende, Jag tycket inte vi ska ge all skit åt rijkaard om vi inte vinner något i år, all skit ska egentligen gå till läkar teamen som gång på gång få se sina spelare få muskelskador, den ständiga rotationen i barcelonas startelvor gör att spelarna inte spelar som de ska tsm de blir helt enkelt för mycket. Spelarna börjar underprestera när de gång på gång blir skadade de mår helt enkelt inte bra, och vi får nt glömma att barca är den mest kritiserade topp klubben i europa förlorar vi mto ett div 1 lag så haglar det med olika rykten rijkaard hit och ronalinho ditt man kan tro att olika tidningar har syfte att trycka ner oss:S
Barcelona FCB_armin
Jag är inte säker, men det känns som att spelarna har tappat förtroendet för Frank. Känner någon samma sak?
Barcelona Dzebo8
jag vill se dessa från start ikväll på anfallet

inesta - eto - henry

sedan kan eto och henry variera om center positionen under matchen
Barcelona Legenden11
2008-03-20 17:38
Rey Etoo9#

jag fårstår exakt vad du menar, du vet alla e trötta på situationen härinne. du o jag vet vad våra speelare kan göra.

om vårt lag misslyckas i år helt, jag tycker att vi inte ska kritisera rijkard mest. om våra spelare inte tar hem cl och ger alla kritiker på käften.

hoppas då de får mest pisk o hoppas de som inte verkar klara av barcas krav sticker med ett enda ord.

jag pallar inte diskutera 20 h i rad, men våra spelare får väldigt bra betalt. varför vinner de inte sina matcher.

om någon har nåt säga? varsågod?
gärna ärliga svar
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-20 17:38
Barca måste fylla på mer när de anfaller det behövs mer rörelse folk som springer i djupled xavi och inista vill ha bollen vid fötterna allt för mycket, Det var sånna som giuly och larsso n som behövs i barca folk som rör sig riktigt mycket. Rijkaard saknar förmågan att motivera spelare det räcker inte att ge spelare bonus han måste berätta för de vem de att de är bäst i världen. det här sånna som mourinho kommer in tränare som kan lyfta spelare. All respekt för rijkaard men han har det svårt utan Henk Ten Cate. De enda spm fotfarande verkar ha själv förtroendet är Puyi Eto'o och valdes. De andra vågar nt för exempel xavi och iniesta tror inte på sina skickligheter vågar nt slå den passningen som skär i sönder motståndar lagets försvar sånt saknas i dagens barca. Förra matchen så var det någon (såg ej vem) som slog den enda genomskäraren på hela matchen, bollen kom till Eto'o och det blev farligt direkt men inte vågade någon slå om passningen, syn!.
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-20 17:27
Tycker också att en Deco i form är väldigt viktig för oss. Det var han och Ronaldinho som höjde tempot med underbara passniningar och one touch spel när vi var som bäst. Båda har saknats väldigt mycket den här säsongen. Ni såg hur vårt spel blev mot Celtic borta när de båda var på plan. Synd att de har formsvaga/skadedrabbade nästan hela säsongen.
(Inget emot Iniesta och Xavi men tycker att Iniesta och Xavi är nästan för lika i spelstilen)
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-20 17:22
petersays//
Deco är skadad
Annons: