/spanien/barcelona/forum/21414.aspx/spanien/barcelona/forum/21414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Legenden11
2008-03-14 18:17
säkert schalke duktiga mentalt men vi har ju mer fördelar tekniskt samt flera viktiga saker. jag har känsla vi möter antingen arsenal eller chelasea i finalen
Barcelona Braxingen
2008-03-14 17:55
dmn

Din tes gällande VM/EM stämmer inte. Vinnarna är oftast bra rakt igenom turneringen. Men det handlar inte om VM/EM utan om CL och det är en väsentlig skillnad som du inte ens tar upp. För att i CL-gruppspelet spelar man i allra högsta grad om att vinna gruppen. Varför? Jo, för att få inleda åttondelen mot sämre motstånd (vilket man också får göra i EM/VM), men framförallt för att få INLEDA PÅ BORTAPLAN. Det har visat sig vara väldigt avgörande (detta år undantag, titta statistik på tidigare år så förstår du mig).

Vidare hävdar du att ni klarar att spela svåra matcher, men inte lätta. Den tesen tycker jag är helt åt skogen om jag ska vara ärlig. Ni bemästrade inte alls konsten att slå ut Benfica om jag inte missminner mig. Ni lägger helt enkelt mer fokus på CL eftersom ni halkat efter i ligan, när det drar ihop sig. Samtidigt som ni inte klarar av att vara favoriter. När ni ska spela konstruktivt går det sällan bra. Se bara er match mot United när ni låg under med 1-0 på Anfield. Det händer inte särskilt mycket då.

Ni liknar snarare ett hinder än ett lag som skall passera hindrena. Om ingen passerar hindret, ja då brukar ni vinna. Men det är sällan det ligger i era händer (ni är oftast lika bra) utan i motståndarens händer när ni spelar.

I övrigt, Ronaldo och Zlatan. Jag håller med i kritiken. En världslagsspelares kriterier, enligt min egna definition, är (1) att kunna prestera i de "vardagliga" matcherna såsom Levante, Bolton och Sunderland osv. Det är grundförutsättningen. Den här gallringen klarar många av, men inte alla. Sedan är det viktigt (2) att prestera i de stora matcherna. Real Madrid, Chelsea, Milan osv. Här försvinner de två du nämner.
Barcelona lospequitos
2008-03-14 17:53
Överskatta inte Schalke är ni snälla, det är alltid roligare att ha rätt från början.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-14 17:50
Toure, Deco missar matchen mot Almeria!
Barcelona DM1982
2008-03-14 17:24
Vill ni kolla in motståndet kan ni passa på och göra det idag, Schalke spelar ligamatch. Sänds på Viasatsport.
Zaragoza dmn
2008-03-14 17:09
Gudabenådad//
Läste du andra delen av mitt inlägg?
Det har inte att göra med formtoppar. Det beror på hur man definierar "klass". Vad är det? Att klara av att varje vecka göra mål mot dåligt motstånd? Att prestera och avgöra mot topplag?
Det är helt enkelt olika sorters klass som behövs. Tror du det är en tillfällighet att laget som vinner VM/EM oftast har presterat dåligt i gruppspelet mot enklare motstånd? Och att lag som Spanien fullständigt krossar mediokert motstånd i gruppen för att sedan åka hem?

Senaste säsongerna har vi (=Liverpool) slagit ut klubbar som Barca, Juventus, Chelsea x 2, Milan, Inter etc. Det är (en sorts) klass.

Varför får Ronaldo inte guldbollen? Varför sitter Zlatan och gråter för att han inte blir nominerad? De presterar oerhört mot medelmåttigt motstånd (=en sorts klass), men de presterar inte "när det gäller".

Vi (Liverpool) behöver fler såna spelare som Ronaldo, som ser till att vi "alltid" tar 3 poäng, för att kunna vinna ligan. Men samtidigt, ta dig en titt på Ronaldos facit i sina ~30 möten mot Chelski, Arse och Pool: Han framstår då som en högst medelmåttig spelare. United behöver fler såna spelare som vi har, taktiskt skickliga och som presterar när det gäller, för att vinna CL.

Hur som helst, grattis till lottningen. Schalke var tveklöst min önskan att få.
Barcelona Anton_
2008-03-14 16:55
Vet nån hur länge Messi skulle va borta ??? För han behövs verkligen nu i slutskedet av ligan . . . och i matcen mot Schalke
Barcelona Tompa
2008-03-14 16:30
På papperet en mycket bra lottning för Barca. Men vi får ändå inte underskatta Schalke. Ett Barca i form hade naturligtvis varit skyhöga favoriter men som spelet sett ut den här säsongen kan vi inte ta något för givet. Mitt tips blir ändå att vi klarar av det utan att pulsen stiger till 200 slag/minut.
Barcelona Culeeees
2008-03-14 16:30
ojj, menade att man united o barca i semi, nte finalen, hahah mitt fel =)
Barcelona Culeeees
2008-03-14 16:29
vi ska inte säga direkt nu att de kmr bli Barca - Man United i finalen,
roma e revansch sugna o har gjort en sak vi inte har gjort på 2 år, vunnit på Santiago Bernabué,
underskatta inte schalke heller, dom har kommit långt i CL,

men annars kan jag säga 80% chans att de blir
Liverpool - Chelsea
Man United - Barcelona
skullere bli så skulle nog finalen se ut såhär, ifall barca visar att dom e fortfarande de bästa laget ;

Barcelona - Liverpool
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-14 16:25
Med tanke på hur laget spelar nu så tycker jag att vi borde frukta schalke, vi får hoppas att spelarna skärper till sig och börja vinna. Två år sen hade jag skitit i om vi hade mött villareal jag var endå ganska säker på vinsten men nu förtiden får man frukta almeria helt sjukt, barcelona har förlorat allt!
Barcelona FCB10
2008-03-14 16:22
förlåt för dubbelpost :/
Barcelona FCB10
2008-03-14 16:21
Braxingen

Okej, men de lungt ;)
Barcelona FCB10
2008-03-14 16:20
Braxingen

Okej, men de lungt ;)
Barcelona Braxingen
2008-03-14 16:16
FCB10

Det beror på att jag inte har tillräckligt med tid. Visst har jag lite tid att spela osv, men som du sett så är spelkvalitén inte i närheten av vad den var i början och anledningen är enkel: Jag lägger inte ned lika mycket tid. Förhoppningsvis kommer det mer och mer mot sommaren, men som offentlig rekare har man även ett visst ansvar. Man kan inte bara rekommendera spel hur som helst. Därför har jag ett litet break för tillfället :)

(Ursäkta OT, tänkte bara att det kanske var någon mer som undrade)
Barcelona El Culé
2008-03-14 16:16
Hoshiar:

Skulle vi vinna mot Schalke så väntar vinnaren mellan Roma-United.
Barcelona barcadinho
2008-03-14 16:06
Jag skrev för några dagar sen att man måste ha lite tur om man ska vinna CL. Det behöver man.
Vi har fått den lättaste lottningen som vi kunde få. En dröm lottning faktiskt. Jag underskattar inte tyskarna, men det är solklart lättare nu att nå semin än om vi skulle hamna mot de engelska lagen.

Mycket lättare!

Dessutom får vi börja först i Tyskland och returmatchen i Spanien.
Kunde inte vara bättre.

Jag vågar säga att vi har 70-80 procent chans att gå vidare.
Barcelona Hoshiar
2008-03-14 16:05
Vilka möter vi om nu vi skulle gå vidare ?

E det vinnaren av match 1 elr för att vi e match 4 har jag för mig
Barcelona FCB10
2008-03-14 16:05
Braxingen

Varför skirver du inte längre i din spelblogg?
Barcelona dawod21
2008-03-14 16:04
vi får tacka gud att vi möter Schalke 04, Man u går självklart vidare mot roma, ska de bli en 7-1:a igen vad tror ni? sen hoppas vi att vi har fulltrupp mot man u i semin om nu det blir så, så e de kört för Man u!
Barcelona A.Gaudi
2008-03-14 15:54
Schalke är ju dessutom inte ens i någon storform. dom ligger på en femteplats i ligan och presterar inte lika bra som dom gjorde förra året.

Tror Henry, jag kommer aldrig sluta tro på honom, kommer vara väldigt bra i CL. han är den i truppen som kanske hungrar mest efter Titeln. han har inte många år kvar att vinna den och Silvret för två år gav honom bara blodad tand.
Barcelona Braxingen
2008-03-14 15:45
Jag håller inte med om majoritetens (just nu) om Schalke. Visserligen skall man vara ödmjuk, men jag tror verkligen inte vi får det tufft mot Schalke. Under 90 minuter hade det funnits en väsentlig plats för slump, men över 180 minuter elimineras slumpmomentet till stor del (finns fortfarande kvar). Dels av naturliga skäl, 180 min är 90 min gånger 2. Dels för att det psykologiska släpper. Spelarna behöver inte känna den press de hade behövt under 90 minuter.

Kort och gott, nej, vi komemr inte få det tufft mot Schalke över 180 minuter. Visca!
Barcelona Criff
2008-03-14 15:41
Namn: Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9 » Svara inlägg
Sänt: 2008-03-14 15:12
Drogba/david villa
Dani alves
Quaresma/Ribery
Essien
och om två säsonger så ska vi ha Benzema.

FM värvningar på gång i Real forumet :P haha
Barcelona Criff
2008-03-14 15:41
Messi kommer inte kunna ta något taktiskt kort med tanke på att han är skadad hehe.

Toure däremot MÅSTe ta ett, hoppas Rijkaard en gång för alla tänker lite taktiskt!
Barcelona Gus
2008-03-14 15:16
Det ser bra ut men man ska absolut INTE underskatta tyskarna. Utan messi så är barcelona ett helt annat lag.Vi har svårare att bryta igenom sista steget. (Det såg vi förra liga matchen )vi kan hoppas att ronhaldinho hittar formen och att rickard testar bojan lite mer .
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-14 15:07
Vi blir väl som Milan förra året. I semin var de Liverpool,Chelsea,Man Utd kvar sen bara Milan som icke Engelskt lag.

Nu kanske de blir en repris från förra året, fast vi byter plats med milan. Och Byter ut hjälten Kaka och sätter in Messias:)

Edit: Vilken match tror ni visas i TV6 då? Tror själv på Arsenal-Liverpool.
Barcelona barca__elve
2008-03-14 15:07
När splas Kvartsfinalerna?
Deportivo Denari
2008-03-14 15:02
Riktigt bra lottning. Det här tar vi lätt.

Arsenal, Chelsea, Manchester United och Barcelona till semifinal.

Arsenal - Barcelona i final.
Barcelona FCB#19
2008-03-14 14:58
bara vi inte går mållösa borta så tror jag vi tar det
Barcelona FCB10
2008-03-14 14:56
Schalke kommer precis vara som Stuttgart om inte sämre...
Annons: