/spanien/barcelona/forum/21413.aspx/spanien/barcelona/forum/21413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smacked
2008-07-12 18:04
Ämne: Sunol

Ingen har h....
Ronaldinho inte har gjort hälften av vad Zidane har åstadkommit? Hahaha vilket gott skratt.
Real Madrid Shi
2008-07-12 17:59
Sunol

Ingen har helgonförklarat Zidane, om du uppfattade det så, så säger det mer om dig än mig.

Att Jämföra Zidane med Ronaldinho är bara dumt, Ronaldinho har inte gjort hälften av vad Zidane har åstadkommit. Att han inte var så "kontrollerad" på plan som du säger, säger ännu en gång mer om dig än om mig, skall en skalle mot fotbollsvärldens äckligaste spelare spegla hela hans karriär? Nej, just det.
Barcelona Tibidabo
2008-07-12 17:49
Pavlyuchenko diggar jag, hoppas hoppas.

Sedan Thiago Neves in när man fått pengarna för Ronaldinho;) Etoo stannar förhoppningsvis=)

Det där med Henrique, jag tycker också det verkar konstigt om man lägger ca 10M på en back som man planerar att låna ut. Han måste ha väldigt hög potential då.
Real Madrid |RealMadrid C.F|
2008-07-12 17:41
Suñol

Folk jämför väl dom två pga att bägge två har vart dom viktigaste spelarna för respektive lag + att dom båda har vart dom bästa i världen. Tycker då inte det e så konstigt att man jämför dom bägge precis som man brukar jämföra Raul med Puyol fast dom inte ens spelar på samma position.

Sen att folk helgonförklarar Zidane e väl också inte så konstigt, man gör ju det med Pele Maradona också, då dom tre enligt dom flesta e bäst genom alla tider.
del_piero_91
2008-07-12 17:38
egentligen, varför händer det just brassarna? vi har ronaldo, adriano, ronaldinho och sist men inte minst den nya i trenden robinho...men sen finns det dem allra bästa som kaka, roberto carlos och cafu och då menar jag inte spelmässigt utan personliga karraktärer...inte sant?
Barcelona Suñol
2008-07-12 17:35
|RealMadrid C.F|: Jag jämförde aldrig Zidan med Ronnie som ni envisas med att göra utan det var eran helgonförklaring av Zidane som jag frågasatte.
2008-07-12 17:33
Suñol

"Shi: Tyvärr var ju inte en så kontrollerad man på planen ;) "

Syftar du på Zidane?
Ronaldinho har också gett en "skalle" om jag inte minns fel i en LaLiga match ;)

För övrigt tycker jag det e väldigt synd det här med Ronaldinho, tragiskt för fotbollen i ren allmänhet.
Hade han kunnat hålla en mera jämn nivå i 10års tid som när ni vann Cl så hade man kunnat räkna han uppe på Zidane nivå, men synd att han går i samma spår som vissa andra Brassar.

del_piero_91
2008-07-12 17:31
shit ta det lugnt, det heter ju forum och det är ju till för att disskutera, ber om ursäkt att jag har sårat era känslor om vem som är den bättre...men om det är så dumt, varför svarar ni hela tiden, ni har ju ändå ingenting att dissktera verkar det som....
Barcelona petersays
2008-07-12 17:28
Håller med. Lägg ned eller ta diskussionen nån annanstans.
Barcelona Suñol
2008-07-12 17:27
del_piero_91: Se länk
Barcelona SaM__-
2008-07-12 17:24
del_piero_91:

Väldigt onödig diskussion. Båda två är bland de bästa i världen på sin position, men att säga vem som är bäst kan bara anges i ett mycket subjektivt svar. Därför är det en smaksak om man måste välja menllan dem. Så lägg ner denna meningslösa diskussion!
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-12 17:22
Jag tycker Alves e bättre offensivt, bättre frisparkar än Ramos UTAN TVEKAN..ramos tar aldrig ens frisparkar. Dessutom bättre teknik..det enda ramos gör när han går upp i banan är att han tar bollen bakom vänsterbenet och viker in..alltid samma fint, blir ganska lättläst i längden..funkar förvånansvärt bra dock. Alves däremot varierar sina dribblingar. Defensiven? Ramos.
Barcelona Suñol
Shi: Tyvärr var ju inte en så kontrollerad man på planen ;)

del_piero_91: Varför denna idiot diskussion? Vad spelar det för roll? Varför vill du att vi ska hålla med dig om ditt dravell för?
del_piero_91
hahaha...när har ramos klagat på domaren att han har fått rött kort, eller bråkat med motståndarna? ramos är klumpig, det är skillnad...
2008-07-12 17:17
del_piero_91

Håller ej med dig på någon punkt faktist.
Sen det här med mogen, där ligger dom väligt lika till om man ska kalla någon omogen.
del_piero_91
2008-07-12 17:15
vissa har fel om ramos och alves tkr jag...för det första så tkr jag att alves har mkt bättre inlägg av ramos och han är väldigt lite snabbare än honom, men ramos är bätre i defensiven och offensiven, varför är han bättre i offensvien, jo för att han har bätre kommunikation med andra spelare och dessutom så är alves väldigt omogen på plan, det måste ni hålla med om...
2008-07-12 17:12
Dizzy

"Ramos är riktig duktig men snälla han är inte bättre än Alves! Alves har allt tekniken inlägget frisparkarna"

Och det har inte Ramos säger du? HMM
Barcelona Smacked
2008-07-12 17:07
Tror det blir rotationsystem på diverse platser
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-07-12 17:05
Visst det är det jag tänker på sen har vi Messi som kan dribbla bort 2-3 spelare:)

Nu vill jag att ledningen gör klart med Hleb och att gärna Eto'o stannar. Thiago Neves har jag inte sett så mycke av så jag kan inte bedömma honom som spelare efter 2-3 matcher men enligt ElDuroDeFCB så verkar han vara bra och talangfull. Jag hade gärna velat se Silva på Ronaldinhos plats men man får inte det man alltid önskar :)
Barcelona Dizzy
2008-07-12 17:01
Hur tror ni startelvan kommer att se ut? Undra vem Pepe väljer i backlinjen.
Barcelona petersays
2008-07-12 16:58
Sylvinho-Caceres-Puyol-Alves

Alltså nu känns defensiven rätt bra. Kan bli jäkligt bra och snabba uppspel de gånger både Alves och Sylvinho är på plan samtidigt. Två snabba och träffsäkra ytterbackar som inte tvekar för att gå upp i planen. Motståndarna kommer inte hinna fatta vad som hände.
2008-07-12 16:58
Ja håller med, men Alves inlägg är oslagbara också. Många jämför de med Beckhams inlägg och då vet ni hur Beckhams inlägg är :D

Angående Ronaldinho så vill jag att vi inte ska sälja han till Milan, de vill ha alla spelare för Rea pris. Den där galliani(stavning) vet vad han gör tycker inte att ledningen ska sälja han till Milan, sälj till Man city eller så stannar han hos oss. Om milan så gärna vill ha honom så ska de minst punga ut 25 milj euro alla vet vem Ronaldinho är när han i toppform.
Barcelona Dizzy
2008-07-12 16:57
Ramos är riktig duktig men snälla han är inte bättre än Alves! Alves har allt tekniken inlägget frisparkarna.
Barcelona FcBarcelona - FCB
2008-07-12 16:53
alla har sina åsikter som sagt. men jag tycker lätt ramos. de är ingen stor skillnad mellan dom. men ramos är ett step bättre. ramos inlägg är oslagsbara :)
2008-07-12 16:50
Alla har sina åsikter han är bättre defensivt men offensivt så är Alves bättre. En högerback ska vara offensiv och okej i defensiven det är alves. Om du ser till vänster så är Abidal inte sådär jätte bra i offensiven så vi behöver verkligen en som är mer offensiv, dessutom så ger Alves 100& i 90 minuter såna spelare behöver dagens barca tycker jag, Ramos är inte dålig heller om ja skulle ranka båda två så är de delat 1a på högerbackslistan :)
Barcelona FCB10
2008-07-12 16:48
shit om Barca säljer Ronaldinho för 15 milj euro är det fan människans historia största skämt!!!
del_piero_91
2008-07-12 16:40
komigen nu, ramos tar alves alla dar i veckan...offensvit och defensivt, men alves har bättre högerfot...
2008-07-12 16:38
Alves offensivt men Ramos defensivt. Jag skulle välja Alves :)
del_piero_91
2008-07-12 16:37
ramos eller alves?

vad säger ni då?
Barcelona petersays
2008-07-12 16:22
Nu har Pep bett Crosas lämna klubben också.
Annons: