/spanien/barcelona/forum/21412.aspx/spanien/barcelona/forum/21412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2008-03-18 17:20
Vad gäller diskussionen om nyförvärv till nästa säsong tycker jag vi ska ligga lite lågt med vilka spelare som ska in till säsongen är färdigspelad. Att det behövs nya spelare är emellertid lika självklart som att efter natten blir det dag. Det krävs emellertid mer analys av vilka man borde köpa än vilka som ska bort:
I första hand Ezquerro, Thuram, Zambrotta, Guddy, Deco, Edmilson, Oleguer. Ronaldinho då? Ja, får vi ett fett bud är jag fortfarande för en försäljning såvida inte Dinho verkligen vill stanna. Vi kommer aldrig få se Dinho i den form han hade 2003-2006.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-18 17:05
Grabbar har ni sett en j-vligt hungrig eto'o som är redo att dö på plan mot valencia! Han verkar vara riktigt hungrig efter en cup titel med barca. Ni får läsa sj(länk).
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-18 17:05
Grabbar har ni sett en j-vligt hungrig eto'o som är redo att dö på plan mot valencia! Han verkar vara riktigt hungrig efter en cup titel med barca. Ni får läsa sj(länk).
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-18 17:01
FCB10

Messi är snabb och väldigt teknisk som Dizzy nämnde, och saknaden är stor pga. vi har ingen ersättare på hans kant.

våra anfallare spelat centralt eller höger, varken Eto'o, Ronaldinho eller Henry kan spela på Messis kant.

Barcelona Ronaldiinho
2008-03-18 16:59
Kan någon förklara lite hur de ligger till med Ronaldinho för jag är lite förvirrad.

det sägs att han inte är skadad? men varför spelar han inte.. ?
Barcelona Dizzy
2008-03-18 16:51
FCB10

Nu när Messi är skadad så känns det som alla är beroende av han. Ok han tillför mycket men ingen spelare skulle kunna vika ner sig. Vi har massa bra spelare.

Messis egenskaper är väl att han är snabb teknisk.

Dåligt me Messi är att han inte är lika stark i högerfoten:)

Ingen spelare är större än klubben.
Barcelona FCB10
2008-03-18 16:42
Nu när Messi är borta. Skriv varför han är så viktig för Barca och varför han är så bra! Vilka är hans bästa egebskaper som fobollspelare! Skriv på bara, vill se vad ni tycker!

.
adiiL
2008-03-18 16:36
Henry köptes inte för att man skulle ändra hela spelsystemet och spela "fantastic four". Han köptes för att man ville ha en klasspelare om någon av REM skulle bli skadade. När Laporta och CO. kunde kapa honom för ett så billigt pris kunde dem inte motstå det helt enkelt. Det var inget särskilt smart köp endå då han inte visat sig tillräckligt. Han behöver mer tid men Barca har inte tid. Men vi ska dock inte glömma att en klasspelare som Henry kan göra skillnad när som helst. Tror han kan bli väldigt avgörande i CL, speiellt där kan han komma att bli riktigt nyttig.
Barcelona Suñol
2008-03-18 16:28
Frd: Det är skillnad då han är fostrad av barca.
Barcelona Hoshiar
2008-03-18 16:27
Henry säger att han trivs i barca och inte ångrar att han flytade.

- Jag har gjort sju mål i ligan, tre i Champions League och tre i cupen. Och jag har åtta assister. För en ytter, är det inte illa.

Det e bara första säsongen. Det e svårt att komma igång efter 8 år i PL och 4 månaders skada.
Barcelona Squez
2008-03-18 16:25
Jag vill inte att Rijkaard ska lämna Barca för jag tycker om hans spelfilosofi, alltid attackerande. Visst står han ibland för märkliga startelvor och byten, men med tanke på vad han vunnit så är han ändå bra. Jag skulle tycka att det vore synd om Rijkaard lämnade oss, men samtidigt förstår jag Laporta & Co om de tycker att det är lämpligt att byta tränare för att komma med nya idéer.
Frd
2008-03-18 15:42
Ämne: vad jag tror är att ....
Så Fabregas är ingen stjärna?
Barcelona lovebarca_megi
2008-03-18 15:38
vad jag tror är att vi måpste sluta köpa skärnor hela tiden vi måste köpa unge spelare som fabregas till ex jag tycker at vi måste bättrea oss helt total vi måte kicka zamborotta han tid e förbi vi måste få rafahina eller alves från sevilla på vår höger back och få en bra inermitt men jag tycker att vi ska sattsa å¨cl som vi kan vinna tack för ,mig visca el barca3
Barcelona Messi-Lona
2008-03-18 14:57
jag tror att dinho lämnar barca det verkar så för dom satsar inte på honom istället så spelar rijkaard med spelare som kommer att vara kvar tror jag men jag hoppas att han tar med sig thuram, zabrotta , gudi, edmilson, och deco vi behöver ersätta dom för att ha ersättare som kan spela när dom ordinarie är frånvarande..

anledningen varför vi är mäst skadedrabad i spanien kan jag inte svara på och jag vill inte skylla på rijkaard för det men att vi har så dåliga ersättare är säkert rijkaard fel och om det inte blir ändringar i truppen tills nästa säsong så skyller jag på rijkaard för då måste det vara något fel på tränaren ,, jag tror inte rijkaard hade räknat med så här många skador samtidigt under långt tid.. Men det som har hänt går inte att ändra på men tills nästa säsong vill jag ha bättre spelare på bänken och kanske en till två spelare som går direkt in i start elvan.. inte för att vissa är dåliga men vissa känner sig för bekväma och några är mätta..

Hur som helst så har vi ligan ,cdr och cl som vi har möjlighet att vinna till skilnad från vissa andra som inte har haft lika mycket skador och formsvackor så jag kan inte påstå att vi gjort en sämmre säsong än inter ,milan, real , munchen mf trots att vi spelat med spelare som thuram,edmilson , gudi och en (17 och 18 åring som inte är erfarna)
Barcelona Remi
2008-03-18 14:21
Ämne: Lämnar
Dinho Zambro....
Det verkar som att det blir på det viset, efter den här säsongens dåliga prestationer av både spelarna och Rijkaard.

Ezquerro kommer nog också att lämna och när det gäller tränarrollen så vet jag inte om Mourinho blir den tränare som barca letar efter, om nu Rijkaard lämnar till sommarn.
Barcelona Dizzy
2008-03-18 14:03
Lämnar
Dinho Zambrotta Thuram deco Guddy och Rejkard

In Modric Dani Alves och Mourinho

Vad tycker ni?
Barcelona Kallé
2008-03-18 12:42
RM fanatico;
Ja det tror jag. Han är på god väg. Dock kan man inte begära att han ska snurra upp Madrid i varje el classico och göra två mål.

Det är ingen normal nivå, inte ens för Ronaldinho.
Barcelona Rambla
2008-03-18 12:41
Kallé:

Nja, visst har han stundtals glimtat till men det har varit långt ifrån tidigare nivå när han var som bäst. Jag tror inte att Ronaldinho är kvar efter den här säsongen.

Det är trist att han inte längre kan uppträda med en 100%-ig professionell attityd om detta nu stämmer. Tack för de goda åren dock, de glömmer vi aldrig.
Real Madrid RM fanatico
2008-03-18 12:33
Kallé tro du att R10 någonsin kommer att komma tillbaka i gammalt gott slag i Barcelona?

För jag tror dom flesta Cules innerst inne vill se han som han en gång var fast inte i någon annan klubb.
Barcelona Kallé
2008-03-18 12:27
RM fanatico
I Februari och Mars har han varit 90% om inte mer.

Synd att han blev skadad / petad igen.
Barcelona Rambla
2008-03-18 12:26
Krönikören:

En intressant krönika helt klart. Bara en sak, visa en trovärdig länk eller interjvu med Henry där han offentligt gått ut och sagt att jan kräver att 4-3-3 slopa för 4-4-2, bara för att det passar honom så dåligt?

Han har däremot fått frågan otaliga gånger från journalister men aldrig någonsin ställt några krav utan enbart svarat på frågor, och accepterat oavsett vilken position han spelat på.

Henk Ten Cate - El Mister:

Du missförstår nog artikeln. Enligt den så ska Ronaldinho inte spela förän bortamatchen mot Schalke.
Real Madrid RM fanatico
2008-03-18 12:24
Jag kommer ihåg att det var ett vilt snack om Ronaldinho för ca 2 år sedan att han var världens genom tidernas bästa spelare. Något som jag tyckte lät extremt överdrivet.

Killen skulle ha kunnat blivit en av genomtidernas allra främsta men jag tror det bara blev för mycket honom.

Ronaldinho är inte den han en gång var. Frågan är om han någonsin blir det igen.

Personligen tycker jag att det är synd. Han var en san artist. Men det känns som om han har tappat gnistan.?

Kan han komma upp till 90 procent av sin gamla förmåga så ska Barca vara nöjda. Han blir ju inte heller yngre.
Barcelona Kallé
2008-03-18 11:33
auja, Messi måste du väl ändå ge mer än godkänt. När han inte vatt skadad har han varit fantastisk för det mesta. Tycker även att Abidal förtjänar ett godkänt.

De som man kanske hade förväntat sig lite mer av är väl kanske Deco, Zambrotta, Henry, Ronaldinho.

Dock tycker jag inte att Henry har underpresterat så mycket som en del tycker. Ronaldinho är riktigt på g och varit mycket bra på sistonde. Nu verkar det ju dock gå utför igen.. Får hoppas att det bara är snack.
Barcelona bearlakeyours86
2008-03-18 11:28
Angående artikeln kris i Barcelona.
Jag håller med, Kris är det vi ligger efter i ligan, Spelet övertygar inte.
Jag vill motvilligt se en utrensning, vi har en fantastik trupp men den presterar inte, vi kan inte låta Real Madrid ta titeln igen.
Godkänt hittils denna säsong, enligt mig
Yaya Toure, Andres Iniesta, Carles Poyul, Victor Valdes, annars slätstruket.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-03-18 11:21
Skall tydligen inte spela emot Shalke heller =S
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-18 11:20
Gudabenådad//
eller hur vem ska vi annars ställa upp med? Det är exakt de jag menar man kan inte kalla det en bredd trupp om vi har såna spelare av den kvaliten. Tycker du det gick bra? Vi kassa första halvlek sen spela vi upp oss andra men det var de som hade matchen det var de som hade de vassaste chanserna de var de som hade viljan, men vad hade hela barca (förutom puyi och Eto',valdes) Absolut inget!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-03-18 11:18
Vad är det frågan om?
Tydligen inte alls skadad utan är utanför truppen pga. av sin dåliga attityd.
Barcelona Gudabenådad
2008-03-18 10:22
Foadinho_tupac // Självklart, media utgör nästan hela vår världsbild. Och man får oftast en felaktiv vinkel av allt de skriver. Ingen av oss känner Ronaldinho så vi vet inte vad han gör på sin fritid. Men efter att ha varit världens bästa spelare så är han inte ens top 10 just nu. Och vad är anledningen till det? Jag hoppas att han kommer tillbaka, men frågan är om det kommer bli i Barcelona eller i ett annat lag.

Till alla som undrar över när nästa match är eller vilka vi möter eller hur spelschemat ser ut hur svårt kan det vara att klicka på "spelschemat" som står under "copa del rey"? Försöka själva att leta innan ni ställer simpla frågor på forumet.
Barcelona Kallé
2008-03-18 07:52
1/2 April tror jag.
Barcelona barca__elve
2008-03-18 00:55
Föresten när spelas första kvartsfinalerna?
Annons: