/spanien/barcelona/forum/21404.aspx/spanien/barcelona/forum/21404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Woods
2008-03-20 22:54
Vi kan och kommer slå ut Schalke, det är jag tämligen övertygad om. Men hur kommer det sluta mot Manchester United i en ev. semifinal? Jo, vi skulle inte ha en chans, så enkelt är det.

Jag ger inte så mkt för de sista 20 minuterna, så länge inte Barcelona är med från början i en match spelar det ingen roll..
Barcelona Smogen
2008-03-20 22:53
får trösta mig med att frölunda vände till seger med 5-4 idag. alltid något, och det kunde ju varit värre. man kunde ha hejat på Levante och Öis.... :)
Barcelona FCB_armin
2008-03-20 22:52
Ämne: Ämne: Jag knu....
Hur kan du säga så om Bojan?! Katastrof, bort med dig!
Barcelona Barcelona #7
2008-03-20 22:52
Aa men Alla titlar var inte Henk Ten Cate's tjänst utan det var för att laget spelade som ett LAG.. Idag visade man på slutet att man spelade som ett lag och Dom pressade hårt på Valencia sista 20 minutrarna.

Ibland gör Rijkaard rätt och väldigt bra beslut men ibland så gör han också fel och väldigt dumma beslut.
Barcelona Woods
2008-03-20 22:51
Så fruktansvärt tråkigt att se vad det blivit av FC Barcelona på två år, och det mest tragiska är att alla måste ha sett vartåt det har varit på väg, länge..

CL - sista livlinan.
Barcelona Tompa
2008-03-20 22:51
Vad gäller C.L kvartsfinalen så inger de sista 15-20 minuterna optimism. Men ska vi ha någon chans att vinna C.L räcker det inte med att spela bra i 20 minuter och försvaret måste vara MYCKET bättre än i kvällens match. Håller med Ordem e Progresso, det var stundtals rena hönsgården.
Barcelona Smogen
2008-03-20 22:50
Rambla

Det är ju du som brukar vara the very master of alla "intelligenta" inlägg.. men sov gott... dröm om bättre säsonger... :)
Barcelona Jugador
2008-03-20 22:50
3 Förluster och 1 oavgjord på de 4 senaste matcherna är riktigt dåligt. En otrolig press på slutet men det räckte inte tyvärr. Det som man blir mest irreterad på är hur backlinjen somnar så fort vi gör ett mål, inte första gången detta händer. Vi förlorar en finalplast mot ett Valencia som troligtvis går igenom sin sämsta säsong hittils med en 3 - 0(?) förlust mot Osasuna senast, uselt. Jo, vi har flera spelare skadade men detta ska vi ändå klara av. Händer inget när vi har hela laget tillbaka så måste något hända. Tränarbyte?
Barcelona dawod21
2008-03-20 22:49
Barcelona #7

snälla kan du inte bara inse att rijkard är inte bra tränare, han är inte rätt man för barca!
Barcelona Smogen
2008-03-20 22:49
kan ju sammafatta matchen också:

jävla piss och skit

för övrigt tror jag att Laporta är aldeles för stolt för att sparka Rijkaard i sommar. och för sin egna skull gör han förmodligen rätt som behåller honom presidentperioden slut. Men jag tycker ändå rijkaard bör avgå i sommar....men då räknar jag med att han inte vinner CL och LFP. Med det spelet man visat upp hittills finns inte en chans till det...
Barcelona Edwin2
2008-03-20 22:48
Vi förlorade tyvärr idag. Jag tycker dock att spelarna har spelar relativ bra. Vi har sett en mycket intressant match. Framför allt andra halvleken.
Chanser till ett tredje mål saknades inte men flyten saknades.

Barcelona hade idag en svag länk tycker jag. Jag säger bara Valdes, Valdes. Det är hans som har varit uselt idag. Alla övriga har preseterat okej.

Men.. Men det här var ändå CdR. Hoppas att det räddar Koeman.
Nu sätter vi blicken mot ligan och CL.
Barcelona Barcelona #7
2008-03-20 22:47
Dawod21//

Fan vad tråkigt det är när alla skyller på Rijkaard och säger att det är hans fel att ingen vinner och att Henk Ten Cate vann allt , Tragiskt
Barcelona Ronaldiinho
sista kvarten pressade vi galet, så borde vi gjort hela matchen igenom!
Barcelona Tompa
Barca är utslagna ur cupen, inte särskilt oväntat, tyvärr. Ska man hitta ljuspunkter från matchen så är det Henrys inhopp och lagets kämpaglöd i slutet av matchen. Men var fanns en från början? Första 60 minuterna var spelet fruktansvärt dåligt.
Barcelona Ordem e Progresso
2008-03-20 22:46
Under hela den här säsongen har jag inte klagat en enda gång, men nu får det faktiskt vara nog. Vi har inte vunnit på fyra matcher och detta är på grund av försvar och målvakt.

Det ser ut som en j-vla hönsgård i försvaret varje anfall motståndarna har. Och det är tamejfan nästan fifty-fifty att dem gör mål nuförtiden.

Visst, Valdes gör sina bra matcher, men han gör fler sämre matcher, och helt ärligt så behöver vi en bättre målvakt! För jag har tröttnat på alla enkla mål!!

Nu ska jag försöka lugna ner mig och se det positiva... Mittfältet och anfallet gör det bra. Iniesta och Xavi är gudalika, Bojan kmr bli världens bästa spelare.

Bona nit.
Barcelona Rambla
2008-03-20 22:46
Usch nu börjas det med alla "intelligenta" inlägg. Jag drar mig.

Bona nit!
Barcelona kluivert9
2008-03-20 22:45
faannnn finns inga ord o beskriva hur jag känner mig just nu. om bara backlinjen var inte som en hönsgård så kunde vi vara i final nu. men jag måste säga att valencia förtjänar att gå till final, även om vi var ett snep bättre i andra halvleken. styrelsen måste ta ett rejält snack med laget, och framför allt rijkaard måste göra något med laget för det funkar inte så här längre. byt systemet, gör vad ni måste göra bara vi slipper o se på den här föreställningen som idag.
Barcelona dawod21
2008-03-20 22:45
sluta skydda rijkaard! HAN SKA SPARKAS! han är absolut inte rätt tränare för barca, alla titlar som rijkaard har kommit åt med barca, så är de henk cen cate som har stått för de! FRANK RIJKARD ÄR VÄRDELÖS, HAN SITTER VÄLDIGT VÄLDIGT LÖST!
Barcelona Barcelona #7
2008-03-20 22:44
HLKINHO // Vårda ditt språk
Barcelona Smogen
El cule -19:

Lite väl magstarkt att säga att man hatar någon bara för att man vill att tränaren ska avgå? tycker du inte?
Sen kanske du borde veta att en tränares uppgift är väldigt mycket mer än att välja vilka spelare som ska starta. men visst, ser man det kortsiktigt hade kanske en annan tränare startat med Ronaldinho Etoó Henry i anfallet.
En annan tränare kanske spelat ett annat spel, t.ex. 4-4-2. (säger INTE att det varit bättre).
En annan tränare hade kanske kunnat motivera sina spelare bättre.
En annan tränare hade kanske fått Barcelona att vara bättre på fasta situationer.
en annan tränare hade kanske fått spelarna att röra på sig, även när de inte har bollen.
En annan tränare hade kanske kunnat styra upp försvarvspelet, så de inte sett ut som yra höns.
En annan tränare hade kanske sett till att spelarna varit bättre tränade så de inte blev skadade hela matchen och orkar spela ett högt tempo under 90 minuter.
En annan tränare hade kanske vunnit matchen....

Som sagt....kanske....men med rätt tränare tror jag barcelona kunnat vara betydligt bättre. framförallt om man ser på spelarmaterialet...
Barcelona Barcelona #7
Jag håller med Dizzy
Barcelona HLKINHO
Spärrad. /Redaktionen
Barcelona Criff
2008-03-20 22:43
Barçaa - Mas Que Un Club, om du vill diskutera så skriv gärna ren svenska så man kan förstå.
Barcelona Barcelona #7
2008-03-20 22:43
Jag tycker att alla som säger att Barca är beroende av Ronaldinho och Messi har lite fel,

Vi spelade bra sista 20 minutrarna från och med Henry's mål,Vi spelade mer som ett lag då
Barcelona Lionel Andrés Messí
2008-03-20 22:42
Rijkaard är långt ifrån världens bästa tränare. han saknar helt taktiska kunskaper vilket märks väldigt tydligt när spelet låser sig och vi saknar helt en plan b som är ett måste om det inte funkar som man tänkt sig. Det var ten Cate som sköte det taktiska och hade en plan b förut men när han försvann då började barca helt plötsligt att spela mycket sämre och klarde sällan av att låsa upp stängda matcher utan vi vann på individuella prestationer från våra bollgenin.
Barcelona Dizzy
Vilken kämpar insats av barca på slutet! Det där är riktiga BARCA!!!
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
"Vad fan har det med Messi eller Dinho att göra?"

e dom hög eller nåt dom?

Barcelona rOba 10
2008-03-20 22:41
Finns inget o skylla på anfallarna. Det är 3-4e matchen i rad som försvararna och målvakt släpper in snöpliga mål. Tragiskt! Nu får man blicka fram mot Schalke och förhoppningsvis Man U, då har Barca full fokus ock manskap.
Barcelona rOba 10
Finns inget o skylla på anfallarna. Det är 3-4e matchen i rad som försvararna och målvakt släpper in snöpliga mål. Tragiskt! Nu får man blicka fram mot Schalke och förhoppningsvis Man U, då har Barca full fokus ock manskap.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
Det är läskigt att se hur äckligt beroende Barça är av Ronaldinho och Messi

oavsett vad folk säger
Annons: