/spanien/barcelona/forum/21400.aspx/spanien/barcelona/forum/21400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona #7
2008-03-19 08:53
PILMÀ //

Jag tror att man tar med han och bänkar han och tar inte han när det är några minutrar kvar och om han spelar så är han säkrad för Israeliska Landslaget???
Barcelona PILMÀ
2008-03-19 08:26
Jaha och där kom det nästa och det är Gai Assulin som numera spelar i Brça-B ska debutera i den israeliska landslaget som 16 åring han ska debutera mot Chile där båda Israel oc Chile möter varandra i Ramat Gan national stadium som ligge i den Israeliska huvudstaden Jerusalem i 26 March som 16 årin????¨frågan är....
Varför han finns i ett landslag som 16?
bara för at säkra honom inför framiden?????
Barcelona Palle Kuling....
2008-03-19 01:12
Ämne: Kan någon berätta hu....
Det finns ingen i hela världen som vet hur startelvan kommer att se ut, och det är ganska svårt att gissa för att Rijkaard är ju lite konstig ibland :D
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-03-18 23:34
Är det någon som vet hur truppen till Valencia kommer att se ut
Barcelona barcadinho
2008-03-18 23:30
En sak innan jag går och lägger mig, det där om titlar.
Varför ska vi titta ner på CdR?
Är det så lätt eller dåligt att vinna den spanska cupen?
För mig är CdR en titel som också räknas och jag kommer att bli super glad om vi får den.
Ska vi titta ner på CdR eftersom marängerna gör det?
Vem bryr sig om hur de värderar och uppskattar saker och ting.
Marängerna och deras klubb är som en bortskämd rike unge. Bara köpa och köpa och aldrig bli nöjd.
Är de inte nöjda med ligan? (om de vinner!!)
Hoppsann, då tycker jag synd om dem.
Då är det lika bra att börja heja på Celta eller Getafe eller ett annat lag.
Barcelona Remi
2008-03-18 23:23
Några bilder från gårdagens träning...
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-18 23:14
Rey Etoo9#

Ronaldinho var ju också med på träningen idag han kanske är med i truppen mot valencia trotd allt. :D
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-03-18 23:08
barcadinho
Det lungt.

aa såg länken men jag trycker inte den är trovärdigt för det 1:a är det eurosport.SE för det 2:a så står det LÄR missa.

Men jag tror han kommer vara med i truppen i alla fall för vad folk än säger så är det fakits Ronaldinho vi snackar om han behövs i en sån match som mot Valencia, Desutom står det i El Mundo Deportivo (Som är mer trovärdiga) att det förväntas att han ska vara med, och på Sport.es(också mer trovärdig) står det att han har talat om för någon privat att han vill spela i Mestalla med eller utan smärtor
Barcelona barcadinho
2008-03-18 22:57
Ämne: barcadinho

hur v....
Förlåt att det tog mig tid att svara.
Jag hade annat att göra.
Ang R10 - det står så i eurosport.
Se länken sista stycke.
Om man får tro på det ???
Barcelona Rambla
2008-03-18 22:47
LoveFcb4-Ever:

Ta och skicka ett email till Rijkaard, kanske har du tur och han svarar. Som vanligt lär han inte meddela startelvan förän någon timme innan match. Truppen lär dock tas ut i morgon.

Dizzy:

Det tror jag nog att Yaya gör. Ja om han nu inte får ännu värre problem med ryggen. Han kommer garanterat att matchas sparsamt i ligan framöver för att kunna återhämta sig för CL-matcherna.
Barcelona Dizzy
2008-03-18 22:44
Rambla

Ok tack Rambla nu vet jag det:)
Men tror du Toure har nån chans att spela mot Shalke? Vi behöver han verkligen!

Visca Barca
Barcelona LoveFcb4-Ever
2008-03-18 22:40
Kan någon berätta hur barcas uppstälning kommer att vara mot valencia?

Visca el Barca!
Barcelona Rambla
2008-03-18 22:40
Ämne: Iniesta är väl inte ....
Det var ju precis vad jag skrev om du läser lite tydligare.

Tydligen så har Barça överklagat Iniesta gula kort och Militos första gula kort. Enligt Sport så missar de båda ligamatchen mot Valladolid vilket innebär att de kan spela mot Valencia i CdR. Fast jag undrar om de har fått detta rätt.
2008-03-18 22:36
Är det nån som vet när truppen blir officel det brukar vara uppe i Barças hemsida 2 dagar innan match dagen men inte den här gången och dom reser till Valencia imoron väl
Barcelona Dizzy
2008-03-18 22:32
Iniesta är väl inte avstängd mot Valencia? Han är avstängd i Ligan väl?
Barcelona Rambla
2008-03-18 22:29
När det gäller vilka spelare som är tillbaka eller avstängda. Om en spelare blir utvisad i ligan så är han automatiskt avstängd i nästa tävlingsmatch i Spanien, CdR för Milito i det här fallet. Iniesta fick sitt femte gula kort och är således avstängd i ligamatchen mot Valladolid i helgen.

Yaya Touré behöver opereras för sina ryggproblem. Det är inget jättealvarligt ingrepp men han lär nog missa merparten av säsongen då. Han har på egen begäran valt att skjuta upp operationen till efter säsongen då han vill försöka spela vidare med hjälp av behandling och kanske att få smärtlindande. Han säger att han verkligen vill kämpa för laget och hjälpa sina lagkamrater genom denna svåra tid. En sann krigare Yaya. :)
Barcelona Rambla
2008-03-18 22:23
Ämne: Rambla
om det du s....
När en spelare som Ronaldinho i det här fallet säger att han har skadekänningar så tränar han inte med resten av truppen utan kör rehabträning med fystränarna. Detta tills man tagit reda på vad för skada spelaren lider av.

Som sagt, jag har inte en aning om vad som är sant eller hur mycket av alla dessa rykten som är trovärdiga. Det står idag annars att Ronaldinho först är tillbaka till första matchen i CL borta mot Schalke. Det samma gäller Deco.
Barcelona Smogen
2008-03-18 22:23
hur barca spelar på torsdag beror ju väldigt mycket på om avstängningar i ligan gäller i cupen. har hört olika. men man får ju hoppas att de inte gör det, känns som ett väldigt konstigt system i så fall. Sen vet jag inte heller när Yaya är tillbaka, kan han spela löser sig ju alla problem och ni kan glömma det jag skriver nedanför.

Det svåra beslutet rör ju mittfält, kan Iniesta spela bör man naturligtvis spela med Iniesta, Xavi och Guddy.

Edmilson är för mig så ointresserad av att prestera någonting vettigt i en barcelonadräkt att han aldrig mer bör få spela med klubben.
OM jag missuppfattat hela situationen och han helt enkelt är under isen av depression och formsvacka kan jag kanske tänka mig att ändra mig.

Om Iniesta är avstängd blir det ju väldigt mycket svårare. På Barcas tremannamittfält krävs ju ändå att alla kan ta ett defensivt ansvar. Därför utesluts troligtvis någon av anfallarna på mitten. Allternativet är då någon av backarna som pivote vilket ju inte heller är optimalt, främst med tanke på vad det stället till med för problem i backlinjen. Mycket huvudbry helt enkelt...tror därför att Edmilson får chansen igen, efter ett rejält snack med Rijkaard.
Barcelona Hoshiar
2008-03-18 22:16
Messi 10

Jag har för mig att Bojan har gjort 5 mål . Rätta mig om jag har fel.
2008-03-18 22:16
Rambla
om det du skrev att Ronaldinho har varit ute mycket på sistonde, kan det inte bero då att han tränar ensam med fystränaren för att vara fit for fight mot Valencia.

Eller är han helt utesluten från truppen
Barcelona Messi 10
2008-03-18 22:14
God kväll ! Lille Gai otroligt kul men det är väl som för Bojan ungefär ? De vill inte han ska spela för Spanien ? Kan det vara så att Barca tror mer på Gai än Giovani eftersom han ryktas vara på väg bort han är aningen girig också verkar det som vill ha högre lön trots begränsat med speltid och utebliven succe. Jag hoppas dock att det finns plats för dem alla och älskar när det kommer fram egna lirare som inte alla vill spela i mitten a la De la Pena,Arteta Xavi samt Iniesta. Framtiden ser ljus ut speciellt eftersom de får spela en del som Bojan hoppas han lyckas göra 4 mål till i ligan för då har han gjort lika många som Raul under debutsäsongen ; )
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-18 22:10
jogabonito_barca /
Jo. Men zambrotta ska vara tbx eller?
Barcelona Rambla
2008-03-18 22:09
Vår lille Gai Assulin är uttagen till Israels träningslandskamp mot Chile 26 mars som 16-åring. Den yngsta spelaren någonsin att debutera i israels landslag.
Barcelona Edwin2
2008-03-18 22:08
Tycker att Kviborg har för en gång skull skrivit en bra artikel. Håller med han vissa av de synpunkterna som han framför. Det trodde man inte;.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-18 22:07
Barçaa - Mas Que Un Club //
Precis
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-18 22:06
Är inte Milito och Iniesta avstängda mot Valencia i cupen?
2008-03-18 22:05
barcadinho

hur vet du att Ronaldinho inte kommer vara med på torsdag?
Barcelona barcadinho
2008-03-18 21:57
Vi har en väldigt viktig match om två dagar och vi har forfarande ett stort problem med startelvan och positioner. Stackars Rijkaard igen. Hur gör han nu? Massa med frågor som han behöver lösa.

Vem spelar höger anfallare? Iniesta igen eller Bojan?
(vi räknar med Henry till vänster och Etóo i mitten).

Vem spelar i mittfält? Edmillson eller Guddy?
Xavi är klar med det behövs två till.
Stackars Xavi. Ska han inte vila nångång.

Vem spelar mittback istället för Milito?
Ska verkligen Thuram få igen en chans?
Zambrotta och Oleguer är båda höger ytterbackar.

Den svagaste delen, enligt mig, just nu är mittfältet.
Culés: räkna inte med R10 eller Deco. De är inte med.

En sak jag saknar verkligen i barca´s officiella sidor är en plats, där det står precis hur det ligger till med varje skadad spelare. Det går ibland inte veta hur det ligger till.
t ex: När är Yaya, Deco, Marquez tilbaka?
för att inte tala om massa otydliga signaler om Ronaldinho.
Lägg fram alla fakta för fansen istället för bara intervjuer om si och så.
Barcelona Barcelona #7
2008-03-18 21:52
han har börjat tränat ser det ut som
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-18 21:50
Är det jag som är vilse eller har yaya börjat träna med gruppen eller blivit inkluderad i truppen? kan någon möjligtvis översätta denna text?
Annons: