/spanien/barcelona/forum/21390.aspx/spanien/barcelona/forum/21390.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-17 00:05
Jag har gett upp ligan för längesen, vi får lägen hela tiden att minska gapet men vi tar ej chansen.

Skulle vi vinna ligan så är vi inte värda den i mitt tycke, madrid spelare inte så mycket bättre men de vinner fler matcher nåt vi inte lyckas göra och därmed inte förtjänar att vinna ligan.

Barcelona Jycken
2008-03-17 00:04
Dagens stora fråga. Vad gjorde edmilson på planen ? vilken betongfabrik har han köpt sina skor.. det går ju nästan baklänges när han ska springa framåt :S och så har han ögon på örornas plats verkar det som.. 3 av 10 passningar gick till en barcaspelare ! det är ju nästan bra :)

Och när milito fick utvisningen skulle jag velat se 4-3-2 .. eto o henry längst fram.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-17 00:01
Jag tycker att det är oacceptabelt att vi tappar poäng mot Almeria när det handlar om en måste-match. även om almeria är ett bra lag är det helt enkelt för dåligt att inte vinna mot dem i en match som avgör om guldet i allra högsta grad. Sen att real också förlorade säger väl en del om hur dålig årets topp är.

hur ska vi kunna bli mästare om vi spottar på varenda chans vi får att bli det. vi är inga värdiga mästare, verkligen inte.
Barcelona Gudabenådad
2008-03-17 00:00
dawod21// Fan, du hann före :-)
Barcelona Gudabenådad
2008-03-17 00:00
There is something rotten in the kingdom of Barcelona!

Almeria på pappret ska vara en mumsbit, men verkligheten är annorlunda. Madrid fick stryk, vi spelade lika. De har spelat kryss mot Atl. Madrid, vunnit mot Espanyol, vunnit mot Valencia, kryssat mot Sevilla. Det är inget dåligt lag.

Självklart är man besviken. Och nu får vi återigen sitta varje helg och fokusera mer på Madrid än på oss. Jag hoppas att Valencia och Sevilla ska sätta käppar i hjulet på Madrid.

Någon mer än jag som tyckte att planen verkade oduglig? Spelare som tappade fotfästet och Xavi och Iniesta slog riktigt galna passningar under matchen.

United we stand, united we fall!
Barcelona Saman.
2008-03-16 23:53
dawod21

Spelar absolut ingen roll vilka resultat som Almeria har från andra möten mot andra lag. Ett lag av Barcelonas kaliber ska krossa Almeria oavsätt om 10 spelare är skadade eller inte.
Barcelona dawod21
2008-03-16 23:36
LoveFcb4-Ever

du kan absolut ingenting! "skandal att spela lika mot almeria"

real madrid förlorade med 2-0 borta mot almeria, almeria vann borta mot valencia med 1-0, kryssade borta mot villareal och vann hemma mot sevilla med 1-0. så snälla läs lite innan du ger dig på skrivandet!
Barcelona A.Gaudi
2008-03-16 23:35
haha tredjeplats... skulle vart en rolig avslutning som jag hoppas får ledningen att förstå att rijkaard inte är någon världsklass coach.

Rijkaard är det största problemet i dagens barca. Spelarmaterialet finns ju onekligen där. världsklass spelare i defensiven och världsklass i offensiven. det som saknar är ju Spelet och det är det tränaren ska ansvara för.

jag förstår mig inte riktigt på alla er pro-rijkaard. ser ni inte att laget vikit ner sig totalt sedan dinho slutade vara från en annan planet och blev människa igen?
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-16 23:32
Kom hem precis, 2-2 är inte bra!
men jag har läst lite och vissa säger att det var henrys fel?

jag såg bara målen och henry gjorde ju assist till Eto'o.. men men 2 nickmål som vi släppte in.. inte bra asso!
Barcelona LoveFcb4-Ever
2008-03-16 23:16
Det var inte bra att Barca förlorade! Det är ju nästan skandal att de spelar lika mot Almeria. Vi hade läget att knapra in på Real men iställer knaprar Villarreal in på oss! Nu är det 7p från Real och Villarreal har 2p till oss! Nu måste vi vinna de sista matcherna så vi inte åker ner till 3e plats!
Visca el Barca!
Barcelona Tompa
2008-03-16 23:10
Därmed inte sagt att allt är Henrys fel, självfallet inte. På tok för många spelare underpresterar och allt för många är på tok för skadebenägna.
Barcelona Tompa
2008-03-16 23:08
Henry ja, jag var kritiskt inställd till köpet redan när han var högaktuell våren 2006, vi hade ju redan världens bästa anfall! Men när han väl var på plats ett år senare var man dum nog att att dras med i euforin. Henry + REM kändes jättehäftigt trots att man visste att 4-3-3 systemet inte skulle slopas vilket med automatik innebar att någon i kvartetten REM + Henry skulle bänkas om alla var tillgängliga. Med facit i hand har de tidigare farhågorna varit berättigade. Henry våren 2008 bidrar mer med dålg stämning än skönspel på planen.

Och så alla skador. Ja, inte eror de bara på otur. Selarna verkar vara dåligt ränade helt enkelt.
Barcelona Suñol
2008-03-16 23:02
Tanken var ju att Palacio skulle köpas in som kan spela på alla platser i anfallet men det blev Henry för det gick och attLoparta hade satt sin heder till det.
Men jag tycker Henry gjort det relativt bra så det är inte hans fel att gruppen fallit samman.
Barcelona Tompa
2008-03-16 22:59
Holländaren:
Nej, ingen framgångssaga varar för evigt, det är sant. Men nu blev det ingen titel förra säsongen och det mesta talar för att det inte blir någon den här heller. Och 2 titellösa säsonger i rad med de här spelarna, ja det är på tok för dåligt. Ska inte tjata om Rijkaards vara, icke vara nu men har vi kammat noll titlar när säsongen är klar, ja då krävs rejäla förändringar på flera plan.

Tycker f.ö. även klubledningen måste få sig en känga med. Visst förstärkte man försvaret som vi alla ville men köpet av Henry kändes från början illa genomtänkt, Henry borde aldrig köpts. Och Ronaldinhos nedgång, ja det är en gåta egentligen.

Barcelona Holländaren
2008-03-16 22:50
Frågan är om den här säsongen är sämre eller bättre än den förra. Svårt att säga tycker jag, hur utveckligen ser ut. Allt som allt tycker jag nog ändå att den här säsongen varit något bättre so far.
Barcelona Rambla
2008-03-16 22:47
Tompa:

Dagens match kan vi inte gnälla för mycket över. Förutsättningarna var inte de bästa med alla skador, trots att vi borde ha kunnat uppträtt lite smartare och mognare när vi ändå tog ledningen två gånger. Även om du har rätt i att säsongen i helhet har varit rätt medioker när det gäller spelet.

Nu är det annars risk för att andraplatsen ryker om det inte blir en uppryckning.
Barcelona Holländaren
2008-03-16 22:46
Inga onödiga klyschor från Rijkaard iaf, hehe.

Tompa: Jepp, det är en sorglig nedgång. Men det händer exakt alla lag. Inget lag lever i en evig framgångssaga.
Barcelona Tompa
2008-03-16 22:44
För knappt 2 år sedan jublade culés världen över när Barca vann C.L för andra gånen i klubbens historia. Vi var världens bästa klubblag och spelade en magnifik fotboll. Nu när man tänker tillbaka på den tiden är det sorgligt och se hur mycket sämre laget är nu. Visst är vi kvar i C.L men även om hjärtat säger något annat så är det bara och inse att de blir väldigt, väldigt svårt att vinna C.L och därmed rädda säsongen. För vinna igan, hur ska det gå till när vi spelar så här?
Barcelona Rambla
2008-03-16 22:42
"Rijkaard: "Es una lástima marcar dos goles fuera de casa y no ganar"

"Det är synd att vi inte vinner när vi gör två mål på bortaplan."

Ja du Rijkaard, det tycker vi också. Jag älskar Rijkaard. :)
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-16 22:40
Men näe, ja ska gå här i från nu. Man blir bara grymt besviken när sånt här händer. Tappa poäng i ett avgörande skede. Men El Clasico finns kvar och det var inte sista gången Real tappa poäng. Ingen ska bort ur klubben och ingen ska in.

Vi alla har rätta åsikter vissa mer rätt än andras men alla ändå rätta. För tankar gör en smart.

Och Matchen Rambla-Holländaren slutar oavgjort.

Vi ser oss mot bättre tider och vi ska slå ut Valencia ur CdR nu på Torsdag även om Hela B-Laget måste spela!. Vi ska vinna vi ska ta dom vi ska göra losers av dom!:D

Jag har varit för grym mot Rijkard och alla andra förlåt.

Tompa//

Har inte både Real och Barca fått en mental kollaps för tillfället? Hoppas bara våran tar slut tills nästa match och att Reals fortsätter.
Barcelona gio santos
2008-03-16 22:40
Tompa//

Om ens det räcker...
Barcelona Tompa
2008-03-16 22:38
Viïlken bedrövlig kväll! Pinsam insats av Bsrca, pinsamt dåligt att inte kunna utnyttja en gratischans som vi fick med Deportivos hjälp att ta oss in i guldstriden igen. Nu har vi 1 ynka poäng på de tre senaste matcherna, det är uselt! Och i synnerhet när man tänker på vilka lägen vi haft att verkligen ta in på Reals försprång när marängerna knäat.

Såvida inte Schusters mannar drabbas av en total kollaps finns ingenting som talar för ligaguld nu, tyvärr.
Barcelona Interista-1+8
2008-03-16 22:37
Du ramla spela inte allan ballan nu..bara skoja med dig ..spela inte svensk bakom skärmen
Barcelona barcadinho
2008-03-16 22:37
Ang Rijkaard allmänt.
Spelet har sett väldigt dåligt under nästan hela den här säsongen. Spelet såg inte riktigt bra i fjol heller, särskillt i slutet på säsongen.
vi kommer kankse vinna någon titel, men många är överens om att vi behöver något nytt i barca. Det ser vi redan nu innan titlarna är fördelade.
Det går att förnya laget med nya spelare och det kommer att ske sådana ändringar på sommaren.
Frågan är om man vill köra typ Man U och Arsenal. En evig tränare eller inte.
Jag tror att det kommer att ske en tränarsbyte. Vet ni vad: jag tror inte att Rijkaard vill stanna. Han själv kommer vilja prova något nytt.
Men självklart, jag spekulerar bara.
Barcelona Dizzy
2008-03-16 22:36
Ronaldinho ska varken till Milan eller Inter. Han har sagt 1000 gånger han stannar i Barca!
Barcelona Rambla
2008-03-16 22:34
Ämne: Ämne: Holländ....
"bli inte ari som en vari jag kan ta med dig till lisebäri"

Kan du ta det på svenska tack? Eller förresten, låt bli.

Ronaldinho vill varken till Milan eller Inter oavsett vad du påstår.
Barcelona Rambla
2008-03-16 22:33
Ämne: Ämne: Holländ....
Spelarna ska uppträda proffissionellt, ta till sig tränarens anvisningar och mycket annat. Där brister det en hel del på många av spelarna i truppen i dagsläget. Det hymlar jag absolut inte om. Vad göra om det inte blir en förändring? Tja, då är det väl dags att göra en utrensing antar jag.
Barcelona Interista-1+8
2008-03-16 22:32
Ämne: Holländaren:

På d....
Du rambla jag är fortfarande rätt så säker på det...bli inte ari som en vari jag kan ta med dig till lisebäri
Barcelona Rambla
2008-03-16 22:31
Jag kanske har varit lite för hård när det gäller kritiken mot Rijkaard. Det är egentligen inte bara hans fel utan ledningen har också ett stort ansvar med Laporta i spetsen. Slappt beteende när det gäller Ronaldinho och mycket annat kan inte bara skyllas på Rijkaard.
Barcelona Holländaren
2008-03-16 22:30
Ämne: Holländaren:

På d....Återigen: vad anser du vara spelarnas funktion om tränaren nu ska stå för allt det du snackar om?

Edit: Oops, dubbelt igen.
Annons: