/spanien/barcelona/forum/21389.aspx/spanien/barcelona/forum/21389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-17 13:00
Ni kanske förstår nu att fåra året vi hade inte tur som många av er tyckte för ni ser väl att det är inte så lätt och komma ikapp.
Sen att vi nästan vann båda mactherna mot er förklarar väl ännu mer varför vi var värdiga mästarna.
Barcelona Valdés
2008-03-17 12:46
Holländaren; överaska mig och alla andra härinne genom att motivera och exemplifiera ditt påstående.

Vad kommer att hända med dina sympatier den dag FC Barcelona helt saknar holländska spelare och tränare.
Barcelona Boixos Nois 81
2008-03-17 12:22
Trött på Barca nu...! Seriöst vi sumpar chanser gång på gång att ta in på Madrid..vi får skylla oss själva..precis som förra året kommer vi att komma på andra plats.. jag hoppas att barca satsar på cupen och CL! Vi klarar inte av att vinna ligan.
Barcelona kevina
2008-03-17 12:00
fy fan vilken ful tröja! .. aja baja..

angående ligan.. jag tror verkligen att Villareal tar hem ligan om inte vi gör det alltså!
Barcelona Shidenn
2008-03-17 11:55
Ämne: Barcelonas nya borta....
Valverde är en bra tränare eftersom han gjort succe med espanol, men jag tror faktiskt inte han kan föra barca till nya höjder. Det han gör med espanyol kanske inte är möjligt med barca, även om han här skulle ha mer möjligheter med spelare och liknande. Ett exempel är schuster, real tog in honom efter succen med getafe. Se nu, sjävaste madridistan anser att han inte håller i längden.
Barcelona Shidenn
2008-03-17 11:49
Tompa///
Visst var det tungt att kryssa. Sen är det så att både vi och marängerna är förlorare denna säsong, oavsett om vi ligger högst upp i tabellen. Sen tror jag att vi har världens chans att ta hem titeln eftersom real också är skit i stunden. 7p kanske är mycket men så som real spelar kan vi ta in på de och bärga titeln endast genom att laget höjer sig en bit och vinner de matcher vi har kvar. Jag ser inte real kunna vinna sevilla eller valencia, däremot är det stor chans att vi vinner tex Betis. Så även om vi är kassa just nu finns det endå en stor chans.
Barcelona Tompa
2008-03-17 11:25
En natt har förflutit efter den tyngsta oavgjorda resultatet på länge. Visst går det fortfarande att vinna ligan och naturligtvis är inte Almeria något dåligt lag. Likväl är det riktigt dåligt av Barca att inte vinna. Ska man ha en chans att ta in marängernas försprång MÅSTE man helt enkelt vinna den här typen av matcher, så enkelt är det. Visst har vi vårens El Clasicó men vi har sumpat så många chanser nu att verkligen ge riktigt liv i toppstriden att det realistiskt sett inte finns mycket som talar för att vi ska slå marängerna på Bernabeu. Hoppas kan man alltid men förnuftet säger något annat än hjärtat...
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-03-17 10:52
Jag tycker faktiskt om bortatröjan, riktigt snygg! Liknar den vi hade säsongen 2005/2006.

Någon som vet hur hemmatröjan kommer att se ut?
Barcelona Holländaren
2008-03-17 10:50
Mycket ensidig och vinklad analys Valdes.
Barcelona Palle Kuling....
2008-03-17 10:39
Vad?? Hur kan ni tycka att den tröjan är ful? Av alla Barcelonas bortatröjor som jag har sett, så är det här den coolaste.

Länktips: Annan sida med Barcatröjan.
Barcelona LoveFcb4-Ever
2008-03-17 10:27
Ämne: Barcelonas nya borta....
Håller med dig. Den var ful! Tycker att de ska behålla sina blåa tröjor.
Visca el Barca !
Deportivo Denari
2008-03-17 10:19
Barcelonas nya bortatröja. Vi får hoppas att det är bluff och båg, den var urful.

@Valdés

Håller med. In med Valverde eller Mourinho!
Barcelona A.Gaudi
2008-03-17 09:31
Valdes

en väldigt bra analys som jag helt och hållet håller med dig om. Rijkaard var otroligt bra för barca första åren efter depressionen men han har ju ganska tydligt fört truppen neråt på sistone, lager är ingen titel utmanare längre.
Real Madrid Paco Buyo
2008-03-17 08:52
Möjligt att ni uppmärksammat det tidigare, men Eto'o gjorde igår sin hundrade match för Barça och sitt 72a mål på dessa matcher.
Bara två spelare innan honom har gjort fler mål på de första hundra matcherna: Martín, debut 1939 - 90 mål och Kubala, debut 1951 - 84 mål.
Imponerande snitt!
Barcelona Valdés
2008-03-17 08:47
Utvärdering - Rijkaard

* Utveckla spelare; Med undantag av tre spelare vilka är bland världens tre mest talangfulla, Messi, Iniesta och Bojan, har en hel fotbollstrupp blivit betydligt sämre.

* Svetsa samman gruppen; Laget har INTE uppträtt som ett lag på två säsonger – och under hela Rijkaards tränartid har resultaten i stor utsträckning berott på individuella prestationer (läs Ronaldinho).

* Bygga ett grundspel; Sidledspassningar…..och sidledspassningar ……och sidledspassningar – blir det någon gång lite rörelse och en passning i djupled är anfallare och mittfälltare oftast helt oförberedda.

* Analysera och, om nödvändigt, anpassa sig efter motståndet; Frank är ingen kille som bjuder på överraskningar och skulle han ge ut en bok om det skulle den raden bli väldigt kort.

* Ta ut det lag, enligt förutsättningarna, som passar bäst för uppgiften; Det är oftast de 11 bästa spelarna som finns på planen men tyvärr är de alltför ofta placerade i fel positioner.

* Göra byten som på ett eller annat sätt kan främja lagets spel/individuella spelare; I bästa fall följer bytena det som expertkommentatorerna ser – men oftast ser Rijkaard saker som INGEN annan ser och de byten som görs är helt oförklarliga och resultatlösa – att förändra en matchbild efter taktiska spelarbyten är så sällsynt att jag inte kan ge fler än 1 exempel de senaste två säsongerna.

* Ge ungdomar chansen; det har han blivit jättebra på.

* Göra nödvändiga förändringar i truppen; de senaste sommarvärvningarna gjorde att vi förmodligen har världens bästa spelartrupp vilket ställer krav.

* Att höja motivationen och skapa vinnarkultur; han är så dålig på detta att det får ses som ett dåligt skämt. Om en eller två eller kanske tre spelare saknat motivation skulle det gå att bortförklara med spelarnas individuella brister men när 8 eller 9 inte bryr sig om vinst eller förlust är det något annat som är ruttet.

Det saknas grundtrygghet, tränaren lockar inte fram spelarnas spetskompetens och Franks taktiska genidrag har firat väldigt lång semester vilket sammantaget gör att laget saknar tilltro till sin egen förmåga - vi klarar inte ens av att behålla en (eller två) ledning mot ett lag som Almeria!!

Men idag är ändå en jättebra dag för nu har vi gjort säsongens plattmatch 3 matcher i rad och därför kan det bara bli bättre.
Barcelona FC-Barcelona
2008-03-17 08:17
Adrinho

Jo jag vet man får verkligen små tårar när man kollar 05-06, dagens barcelona är inte änns i närheten 03-04, gårdagens match vi kan klaga hur mycket vi vill men almeria var alltid ett steg före oss på alla ställen, därför blev det lika,
aja 1 poäng det är bättre änn inga, plus real har 3 otroligt svåra matcher så det finns hopp fortfarande :D
Barcelona Adrinho
2008-03-17 01:58
Skummade igenom El Clasíco 05/06 och fick tårar i ögonen över hur bra Ronaldinho var på den tiden.Det sjuka är att Messí redan då nästan var lika bra som han är nu.Sättet som dom dansade förbi Madrid-spelarna var hur vackert som helst att se på.

Efter att ha sett dagens match så tycker man nästan att det är dags för tränarbyte.Visserligen spelade alla skador en stor del,men att inte laget kan vara mer taggat än vad de visade under första halvleken är en skam.Jag undrar verkligen om Rijkaard kommer få lika mycket förtroende från den nya ordföranden som väljs nästa år(är jag ute och cyklar?).Fast chansen finns att han drar till Milan efter säsongen,dom verkar vara i behov av nytt blod.
Barcelona Saman.
2008-03-17 01:45
Fusk är fusk oavsätt i hur stor utsträckning det gynnar någon. Dock så ser det mer ut som om bollarna är delvis har hel/halv färgade stjärnor om man tittar noga. Fusk eller inte orka bry sig inget kommer ändra på vem som möter vem. Så vida inte någon fifagubbe går ut och erkänner helt ärligt att de fuskade.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-17 01:26
King Lemur Shakiri

okej och hur leder det till fusk? om de va 4 bollar med ljusa sidor som du nu säger, då kunde de väl ha hänt att barca skulle få möta chelsea?
freddie_88
2008-03-17 00:53
någon som har koll på victor sanchez som blev inbytt i slutet, är det ännu en i raden av fina talanger från barca?
Barcelona Gudabenådad
2008-03-17 00:38
King Lemur Shakiri // Om du kollar noga så kan du ser att det finns mörka "fläckar" på alla bollarna. En logisk förklaring är att ljuset reflekterar olika på olika bollar. Hört talas om skugga någon gång?
King Lemur Shakiri
2008-03-17 00:35
FUSK I CL LOTTNING!!!!

4 ljusa och 4 mörka bollar

vad tror ni?
King Lemur Shakiri
2008-03-17 00:23
Jag hoppas verkligen att ni kommer igen. Ni spelar mycket bättre än Madrid men ni har såå otur med Skador. Synd att Messi är borta. Ha det än mycket trevlig dag.
Barcelona Dizzy
2008-03-17 00:19
Real har 2 tuffa matcher nu. Valencia och Sevilla. Mot Valencia kommer dom att spela lika. Mot Sevilla vet ni själva att det blir förlust för Madrid:)

Vi kommer att ta det hära! Har en känsla att Messi kommer komma snart till tillbaka.
Barcelona Gudabenådad
2008-03-17 00:19
Med poängtapp är två saker säkra

1: Alla skyller på Rijkaard
2: Holländaren kommer till Les Rambles :-)
Barcelona A.Gaudi
2008-03-17 00:10
ja. tänkt er om vi skulle vinna Trippeln haha!

vilken bisarr situation. efter katastrofalt spel(exklusive CL) tar vi ändå hem den mest legendariska säsongen i klubbens historia. vet isåf inte om jag skulle skratta eller gråta. hade fortfarande velat ha bort rijkaard :)
Barcelona Gudabenådad
2008-03-17 00:10
Jycken // Vem skulle vi annars ha?
Barcelona Gudabenådad
2008-03-17 00:05
A. Guadi// Ja, verkligen. Vi har en liten chans kvar fortfarande. Madrid har Valencia och Sevilla i de två nästkommande matcher. Det kan rädda oss kvar i ligan. Och tänk på att vi fortfarande har 3 poäng till godo, förutsatt att vi slår Madrid på Bernabeu.

Jag håller med dig, vi har fått många gratischanser att komma ikapp, men har sumpat de flesta.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-17 00:05
Jag har gett upp ligan för längesen, vi får lägen hela tiden att minska gapet men vi tar ej chansen.

Skulle vi vinna ligan så är vi inte värda den i mitt tycke, madrid spelare inte så mycket bättre men de vinner fler matcher nåt vi inte lyckas göra och därmed inte förtjänar att vinna ligan.

Barcelona Jycken
2008-03-17 00:04
Dagens stora fråga. Vad gjorde edmilson på planen ? vilken betongfabrik har han köpt sina skor.. det går ju nästan baklänges när han ska springa framåt :S och så har han ögon på örornas plats verkar det som.. 3 av 10 passningar gick till en barcaspelare ! det är ju nästan bra :)

Och när milito fick utvisningen skulle jag velat se 4-3-2 .. eto o henry längst fram.
Annons: