/spanien/barcelona/forum/21381.aspx/spanien/barcelona/forum/21381.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2008-03-22 22:53
Ämne: FCB10

Han var ju ....
Iniesta var bäst på plan senast. Xavi gjorde också en mycket bra match.

Tyvärr var Bojan bland de sämre på plan senast.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-22 22:36
FCB10

Han var ju inte dålig iaf...
Vem var bäst i Barça enligt dig då?
Barcelona FCB10
2008-03-22 22:31
CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]

Asså helt j'vla seriöst!! dem som skrev att Bojan var bäst på plan måste ju ha tagit nåt innan dem skrev det!!
Barcelona Jugador
2008-03-22 22:28
Vilken intensiv match det blev mellan Inter och Juve!
Barcelona Barcafan
2008-03-22 22:28
Ämne: Tekniskt duktig, kom....
Du skulle ha sett honom idag. Han satte högsta fart ifrån början. Han har definitivt snabbheten. Men precis som du vet jag inte om han är tillräckligt bra defensivt. För övrigt så tror jag att han skulle bli väldigt svår att värva..
Barcelona Gaucho!
2008-03-22 22:08
Tekniskt duktig, kommer upp bra i anfallen. Men defensivt så är han väl inte så bra enligt mig och sen saknar han den snabbheten jag vill se i en ytterback. Men har dock inte sett allt för mycket Inter om jag ska vara ärlig. Vad tycker du själv förresten?
Barcelona -ViscaElBarca!-
2008-03-22 21:58
Jag vill höra era kommentarer om maicon vad tycker ni om honom?
2008-03-22 21:49
Jag tycker han framför allt i andra halvlek visade upp en del, bland annat med några bra löpningar och när han vänder bort en kille på mitten, går förbi några sedan passar ut till Iniesta. Sedan vänder han bort Villa ganska rejält i första också.
2008-03-22 21:45
Mm, Eller så jämför dom kanske med resten av laget som var katastrof?..
Barcelona Smogen
2008-03-22 21:33
Enligt mig var han bland dom sämsta. Inte många rätt någonstans. Tror dom skriver det eftersom dom tänker "med tanke på att han bara är 17 var han ju grymt bra".
eller så tycker vi bara olika, men jag vet att jag inte är ensam om att tycka att han var bland dom sämsta. kan du säga två bra saker han gjorde`?
Barcelona Smogen
2008-03-22 21:31
Ronaldinho tränar och vill spela sägs det.
Antar att Rijkaard har något emot Ronaldinho numera. Han vill ge Ronnie en rejäl läxa eftersom han inte skötte sig på Messis avskedsfest förra torsdagen. Missade ju träningen dagen efter. Då är läxan tydligare viktigare än ligan och cupen...
2008-03-22 21:30
Smogen

Dom skrev till och med en hel artikel om att han var bäst på plan!
2008-03-22 21:27
Guardiola har ju sagt att Barca-B's lagkapten Marc Valiente ska vara "framtidens Guardiola". Då borde väl han vara bättre än Sanchez då eller?
Barcelona barcadinho
2008-03-22 21:23
Och R10 är inte med igen.
Har någon en bra förklaring?
Jag ser ingenstans annars på nätet.
Den här känningen som han har haft gör nog mycket ont...
Barcelona FCB10
2008-03-22 21:09
CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]

Jag antar att det är dem bästa, det är därför dem får chansen...
2008-03-22 20:58
Varför får Vasquez, Sanchez och Pedrito chansen för? finns det inte bättre spelare i B-laget?
2008-03-22 20:55
jaha....?

Se länktips!

"Bojan fue el mejor"
Barcelona Edwin2
2008-03-22 20:55
Truppen:
Valdés, Pinto, Puyol, Zambrotta, Thuram, Abidal, Sylvinho, Touré Yaya, Edmílson, Xavi, Iniesta, Gudjohnsen, Bojan, Eto'o, Henry, Víctor Vázquez, Pedrito, Víctor Sánchez.
Barcelona Smogen
2008-03-22 20:52
Bojan var tyvärr bland de sämsta på planen...
2008-03-22 20:20
Bojan ska starta utan tvekan!

Är man bäst på plan(i Barça) mot valencia ska man fortsätta spela!
Barcelona Edwin2
2008-03-22 20:04
Haha...
En vinst på Camp Nou och en vinst för Koeman i Madrid skulle absolut göra helgen extra trevlig.
Barcelona Smogen
2008-03-22 19:56
Tror nog det blir Ronaldinho Etoó och henry på topp ändå.

I mittfältet gissar jag att man startar med iniesta Xavi och Yaya. Även om jag inte tycker det är fel att låta Edmilson få chansen denna matchen. Han såg faktiskt tänd ut i slutet mot Valencia och Yaya spelar ju tydligen med svåra smärtor. Kanske läge att låta Edmilson få spela lite.

Sen tror jag att man i anfallet låter Etoó och Henry röra sig mer centralt tillsammans och låter Iniesta vara lite mer till höger på mitten tillsammans med Zambrotta.

tillsammans med backlinjen jag skrev om längre ner blir det ett rejält offensivt lag som kör över Valladolid med 4-0 och skapar lite självförtroende inför framtiden. Dessutom krymper man avståndet till Real till endast 4 poäng.
Jag har skådat i glaskulan... :)
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-22 19:32
Vad sa Cruijjf då??

Hursomhelst... Innan säsongen började trodde jag att vi skulle vinna trippeln eller något. Hade väldigt höga förväntningar och jag skulle inte ens kunna föreställa mig att säsongen skulle se ut som den har gjort hittills... självklart blir man besviken som en supporter, men man får väl hoppas att laget får en drastisk förändring och kommer i god form så att de kanske vinner någon titel trots allt.
Barcelona Visca_Barca
2008-03-22 19:19
Medgånsfan ? hmm grabbar en del av er har svårt och erkänna. ärligt talat borde barca spela så här dålig ? med de spelarna vi har så borde vi äga alla matcher. jag håller med om att en spelare kanske har dålig form men inte fan hela laget. sen ni klagar på skador osv. messi är borta oki men vem är hans erkättare? HENRY och det säger allt.

Barca är dålig och det är inte mitt fel de är det . Barca fans borde tänka på det John Cruijjf sa innan sässongen började.
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-22 19:08
Jag håller med Smogen...
Sylvinho är väldigt farlig offensivt och har ett mkt bra samarbete med Ronaldinho. Hoppas Reijkard tänker som vissa av oss gör här inne och testar Abidal som mittback istället för Thuram imorrn.

Men hur tycker ni vi ska starta anfallet imorrn? R.H.E funkar ju inte direkt. Ska vi bänka henry lr Etoo för att vila de?
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-22 18:53
Så Ronaldinho är med i truppen eller har truppen släppts ut äns?
Barcelona El cule -19
2008-03-22 18:50
Exakt så hade ja tänkt mig smogen, Sylvinhos inlägg till Henry bidrog ju till Henrys nickmål senast. Sylvinho tycker jag faktiskt är riktigt bra.
Abidal - Av samma anledning som du skriver.
Puyol = Kan väl spela almost wherever förutom vänster då.
Zambi - Blir som på vänsterkanten, zambi med bra offensiva löpningar.
Barcelona Smogen
2008-03-22 18:44
Skulle utformat backlinjen såhär mot Valladolid:

Sylvinho - Abidal - Puyol - Zambrotta

Anledningar?

1. Milito är avstängd, och är ändå inne i en formsvacka. Han behöver stå över några matcher för att hitta tillbaka.

2.Anser att Zambrotta som högerback och Puyol som mittback trots allt fungerar bättre än att köra Puyol på högerkanten och någon annan i mitten. Puyol gör det bra var han än spelar, men Puyol - Zambrotta fungerar ändå bättre.

3. Abidal är grym på vänsterkanten. Varje gång Abidal utmanas av en ensam spelare där känner jag mig hyfsat lugn. MEN, offensivt fungerar det inte. de gånger Sylvhino fått chansen har han varit otroligt farlig. Ronaldinho kommer antagligen få starta på vänstern och han vet verkligen hur man använder en bra offensiv ytterback på bästa sätt. De skulle göra stora hål i Valladolids försvar. Defensivt vert jag inte om det skulle fungera med mot Valladolid är det utmärkt att testa.

4. Abdial säger själv att han helst spelar som mittback. Jag vill ge honom en chans. Är han lika bra där som till vänster kan våra backproblem var lösta för en lång tid framåt. Valladolid på hemmaplan är en utmärkt match att ändra på trenden och testa detta.
Barcelona barcadinho
2008-03-22 18:24
Det ni skriver om positioner på backlinjen låter intressant. Abidal skulle kanske göra bättre av sin talang i mitten istället. Puyol har visat många bra stunder till höger.
Milito och Abidal i mitten alltså och Zambrotta /Sylvinho till vänster.
Backlinjen med Puyol och Milito i mitten funkade inte alls bra på sistone.
Med Zambroota är det inga problem med vilken position han ska spela.
Han har ju spelat många år som vänster mittfältare (i Bari). Sen några år som vänsterback ( i Juve) och några år som högerback.
Han känner till alla de här positionerna och det blir inga konstigheter för honom att spela igen en vänsterback.

Den där ni skriver om kritik/
Så är det med sport och särskilt på högsta nivå. Man får lära sig och höra kritik. Vi fansen kritiserar eftersom vi vill att det ska gå bättre för laget. Vi vill vinna eller åtminstone förlara men med heder. Kritik finns inte bara hos stora klubbar som Barca, utan nästan hos alla lag, när det inte går som förväntingarna vill.
Barca har vunnit ligan fyra gånger i rad med Koeman (1991-1994). Man hade bra spelmaterial då.
Fansen idag tycker att laget har lika bra spelmaterial nu som då och förväntingarna blir stora då.
Det är en underprestation och inte vinna något med de spelare man har i truppen två år i rad.

Men den här säsongen är inte slut än. Vi har fortfarande chans att vinna en titel.
Barcelona FCBTilIDie
2008-03-22 17:14
Om backarna fortsätter spela som dom har gjort i dom senaste matcherna kan vi glömma en champions league titel.. En fråga angående Reina. Fick han aldrig chansen i Barcelona eller varför flyttade han? Riktigt bra målvakt, bästa passningarna av alla målvakter..
Annons: