/spanien/barcelona/forum/21378.aspx/spanien/barcelona/forum/21378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-04-20 00:55
Barcas framtid är iniesta, dos santos, marc crosas, Gai assulin, Krkic, Messias! det är sånna spelare ska spela i dagens barca, bort med alla galactios! man ska föra in hungriga och unga spelare i laget som tar de liv och död i 38 matcher i ligan! "ronaldinho, henry, deco, zambrotta" all heder åt eto'o 15 matcher 14 mål e sjukt bra facit men om man inte sätter sina chanser så får man ge nån annan chansen! Ronaldinho har gjort sitt för barca! 2 liga titlar, 1 CL, 2 världens bästa spelare. han har gjort lekstuga på sin vänster kant, han har fönedrat spelare efter spelare men nu e de slut på ronaldinho eran! killen är riktigt mätt! han tjänar mest i världen efter beckham, men ändå gör han ingenting för laget. ena dagen skadad andra dagen tjafs med Rijkard! Om man inte sköter sitt jobb så får man sparken. Självklart kommer man inte glömma det han har gjort för klubben Fc Barcelona, men man kan inte leva på sånt som har hänt för 2 år sedan? Man måste blicka framåt, låt killen gå, låt killen få en ny tändning.
Barcelona tarrak
2008-04-20 00:26
Nyss hemkommen efter ännu en sömnig kväll på Camp Nou. Det kändes nästan uppfriskande jämfört med den sedvanliga apatin, när näsdukarna och busvisslingarna gick igång i slutet. Sylvinho, Yaya och Eto'o skall ha all heder av dagens insats, men annars är det rätt mediokert. De flesta Barca-spelarna är beredda att göra sitt eget jobb, men få är beredda att täcka upp för någon annan. Erövrar man bollen långt upp i planen så är det en ensam Samu som tar löpning och fem som tittar på. Giovani var bedrövlig och verkar inte vara mogen A-laget. Bojan blandade och gav, vilket inte är konstigt vid hans ålder, men Samus våldsamma och ihärdiga gestikulerande konfunderade mig. Slutligen mådte jag säga att Gudjohnsen blev orättvist behandlad av publiken. Första halvtimmen tillhörde han planens bästa och även om han sög resten av halvleken förtjänade han inte det kompakta hat som vändes mot honom.
Barcelona andreasbarca
2008-04-19 23:57
barcadinho

Spanska ligan håller så pass hög klass att alla verkligen slår alla. Finns inte många, om någon liga, som verkligen är så jämn. Visst, vi har Barca och Real i topp, men en uppsjö lag ligger hela tiden hack i häl.
Barcelona barcadinho
2008-04-19 23:37
0-4 för Sivilla och i Ramon Sanchez!
Den här säsongen är den konstigaste jag har sett på jätte länge. Och det fortsätter bara.
Jag fattar nada. Vad är det som har hänt med alla klubbar?
Och de som kommer att vinna fran all röra i år är marängerna.
Barcelona barcadinho
2008-04-19 23:17
Jag var också förvånad över alla byten idag och jag vet inte hur rijkaard tänkte. Jag trodde alltid att man låter nyckel spelara att vila inför en viktigare match och låter skadade nyckel spelare som har kommit tillbaka att få känna boll.
Messi istället for DS -det enda anledningen jag kan tänka på är att DS spelar med sprutor. Annars skulle man låta lejonet vila eller Bojan som var sliten och spelade dåligt just idåg.

Iniesta istället för Guddy - varför inte låta Xavi eller ännu viktigare Yaya som spelar jämt med ont i ryggen vila.

Marquez istället för Puyol - men Puyol är avstängd nu på onsdag. Yaya kunde åtminstone vila då när Marquez ska in. Puyol ut var det sista jag tänkte på faktiskt.

Och varför inte låta Deco spela lite?

Anfallet på onsdag blir säkert
Henry - Etoó- Messi
Barcelona barcadinho
2008-04-19 23:14
Ämne: Barcadinho
det är R....
Gonzalez/

Så klart.
Det är försent för mig och hålla på och tänka.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-19 23:03
Barcadinho
det är Racing Santander som Real möter, och som jagar fjärde platsen.
Barcelona barcadinho
2008-04-19 22:57
Jag var faktiskt lite förvånad från espanyols defensiva inställning. Jag trodde de skulle försöka kämpa och nå sjätte platsen och få plats i uefacupen. De märkte kanske att de inte kan riktigt och hoppades på nån kontring..
Ligan är slut för oss men jag tror iaf att recreativo vinner imorgon. De tänker kämpa och överaska alla med en fjärdeplats och en CL plats. Nu har de tom chans att köra om Atletico.
Barcelona Tompa
2008-04-19 22:56
Vi får se fram mot C.L semin mot Manchester United nu. Ligan har ändå i praktiken känts körd ett bra tag nu. Vi får hoppas på det bästa men ska Barca lyckas slå ut United MÅSTE vi bli mycket effektivare framåt och det har i ärlighetens namn varit en bristvara i över ett års tid nu.
Villarreal roropiero_79
2008-04-19 22:55
Som sagt är inte ute efter att håna eller något sånt.Jag har alltid gillat Barca främst det gamla gardet med Zubizareta o grabbarna. Hoppas ni slår Man u och vinner hela Cl.

Ha det!
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-04-19 22:54
ja, och det är för just oss han spelar mittfältare. Visst?
Villarreal roropiero_79
2008-04-19 22:51
Visca EL Barca

Skojar? Nej det gör jag inte.Gudjohnsen var bland annat anfallare i Islands landslag,han har även varit en anfallare i Chelsea,och han har också hör och häpna spelat anfallare i Barca.Men är omskolad nu just av er.
Barcelona barcadinho
2008-04-19 22:50
reropiero/

Att vi spelade idag och på matcher förut med båda Bojan och Dos Santos beror bara på skador.
Etoó var borta hela hösten, Messi totalt ca tre månader, elGaucho är på krogen, Henry halvskadad redan från början, Ezquerro kan inte riktigt. Vem skulle spela då?
Tanken från början var nog inte och låta de två unga att ha så stor roll och ta så stort ansvar. Men situatione har gjort så att de fick spela så mycket. Vi glömmer inte heller att barca spelar enormt många matcher och det krävs rotation
Rijkaard måste ju ha alltid tre anfallare. Han kan inte tänka på nåt annat...
Henry köptes för en backup i fall nån bli skadad och han har fått faktiskt mer matcher än det var tänkt från början. Sen var det lite lyx för fansen, men det gör inget. Henry drar samtidigt in pengar till klubben.
Barcelona Visca EL Barca
2008-04-19 22:46
Ämne: Henry,Etoo,Ronaldinh....
skojar du med att du räknar gudjohnsen som anfaller okej ezquerro är en fast han e jag till och med bättre han får alldrig spela!
Villarreal roropiero_79
2008-04-19 22:34
Henry,Etoo,Ronaldinho,Messi,Gudjohnsen,Ezquerro,Dos Santos och Bojan.

Detta räknar jag till 8 alltså hade ni 7 innan ni värvade Henry.

Vet att ni har skolat om Guddy till någon slags offensiv mittfältare men i grund och botten så är han en anfallare.

Har sett nästan allas Barcas matcher i år.Ineffektivt och en massa olika laguppställningar från försvar till anfall.Tränarens fel,skadehelvete får alla lag men det är inte orsaken,det är snarare skärpan som har satt er i denna situation som ni är i nu.
Barcelona Rambla
2008-04-19 22:28
roropiero_79:

För det första, sen när har vi 8 anfallare? Vi har sex anfallare. Vi startar alltid med 3 st. Alltså är det tre som inte spelar från start. Med en lång säsong, skador och många matcher är det inte fel att ha 3 ersättare i truppen. Om du följt vårat skadehelvete den här säsongen så hade du nog förstått bättre. Är det då fel att två av ersättarna är två egna unga lovande talanger? Men visst, vissa gör som Lagerbäck i Sverige, man är lovande tills man fyllt 30 år. Först då ska man få chansen till speltid.
Barcelona jogabonito_barca
2008-04-19 22:27
jag tror att största anledningen till att vi värvade Henry var att vi skulle ha en högklassig ersättare ifall Ronaldinho/Etoo blir skadad, eller vad tror ni?
Barcelona gio santos
2008-04-19 22:25
roropiero_79//

"Han kan säkert bli hur står som helst,men att spela med han i slutet när han var helt slut är idiotiskt anser jag,(vet att alla 3 byten var gjorda)."

Håller faktiskt med dig ...
Barcelona jogabonito_barca
2008-04-19 22:24
även om vi bara fick oavgjort idag är det positiva att vårt spel var väldigt bra ida.. de ända som saknades var effektiviteten ;/

PS: såg ni daniel alves självmål nyss? =D
Barcelona Jugador
2008-04-19 22:23
Haha, klockrent självmål av Dani Alves.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-19 22:23
Dani Alves självmål nyss.
Villarreal roropiero_79
2008-04-19 22:21
Rambla

Är inte ute efter att de ska showa.Ska man lyssna på dig så förstår jag inte varför de värvar Henry.Har du en förklaring i varför Barca ska ha 8 anfallare? Gäller det inte att vinna i slutändan? Sa att Bojan var för valpig idag och det står jag för,vad har det med hans övriga matcher att göra?

Han kan säkert bli hur står som helst,men att spela med han i slutet när han var helt slut är idiotiskt anser jag,(vet att alla 3 byten var gjorda).

Lycka till mot Man u.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-19 22:21
enligt denna länk så visar den också att Messi drog på sig ett gult kort i den 92a min.

sen så såg vi att Xavi fick en också efter att dommarn blåst av matchen.
och Milito fick ett gult i den 90e min.

3 gula kort på 3 min,
inte bra!
Barcelona Rambla
2008-04-19 22:20
Jag antar att Rijkaard inte vågade riskera Henry idag. Han och Iniesta har varit skadade under veckan och det var precis de blev tillräckligt fit för att ingå i truppen idag.

Så som Espanyol-spelarna hela tiden sparkade på Bojans, Iniestas och Samus hälsenor i varenda situation, ska vi nog vara glada för att Henry fick vila. Nu är jag orolig för Iniesta, det såg inte bra ut.
Barcelona Moe-_-
2008-04-19 22:17
Vad är det som så J**vla patetisk med mina inlägg?
Barcelona Barca Barca
2008-04-19 22:16
roropiero_79// Svenskan är inte min starka sida, fast den duger=) Som Rambla sa, båda är fortfarande väldigt unga och en av dom (Bojan) har gjort 8 mål i ligan och ett i CL och han är bara född 1990. Sen att Dos Santos inte presetrar bra är mycket pga våran usla säsong.

Varför dom får spela? svaret är enkelt, kollar du på skadelistan så ser du svaret. Jag är ganska säker att vi hade legat 1:a i ligan och vart där vart vi nu är i CL om vi hade haft en skadefritrupp. Men men sånt är fotbollen...
Barcelona Rambla
2008-04-19 22:15
roropiero_79:

Vi är vid det här laget vana vid andra lags fans avundsjuka. Du tycker att Giovani är usel, fine det är upp till dig. Nere i Barcelona anser de att han är tillräckligt bra för att ingå i truppen, de ger honom chans att utvecklas i en storklubb. Det samma gäller Bojan. Det är fan vågat och beundrandsvärt av Rijkaard att ställa upp med en 17 och en 18-åring från start i ett tufft derby. Risken är visserligen att det kommer in personer som dig på forumet och sågar dessa talanger för att de inte gör bjuder på show som Messi i parti och minut. Jag gissar att Rijkaard struntar i kritiken från sådana som dig. Vi är stola över våra canteranos. De kommer bara att bli bättre ju mer chanser de får.
Barcelona Jugador
2008-04-19 22:14
Moe-_-

ALLA dina inlägg är patetiska så klaga inte på andra.
Barcelona Moe-_-
2008-04-19 22:11
Det ser också mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.

Vad har det med matchen eller med Barcelona att göra???
Villarreal roropiero_79
2008-04-19 22:10
Barca Barca

Vart har jag påpekat om att mitt favoritlag har bättre spelare än ert? Har du lässvårigheter?Jag kritiserade Dos Santos som jag tycker är urusel.
Det enda bra han har är klippet med vänstern,annars är han inte ens målfarlig snabb eller något annat,Ganska egoistisk är han också.

Jag hatar inte Barca tvärtom så håller jag tummarna hårt för er i Spanien.
Annons: