/spanien/barcelona/forum/21371.aspx/spanien/barcelona/forum/21371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.Messi19
2008-03-24 20:22
Tror att, Assulin, Pedrito och Crosas kommer upp nästa år. Synd att det inte går att ta upp så många fler, de skulle inte få speltid.
Barcelona barcinho__
2008-03-24 20:06
kollat här på gb står mycket om backlinje,, Men själv tycker jag vi borde köpa en ny målis. Valdes är bra men han håller inte enligt mig. Han kan vara bra men ibland har han sina "tider". Ja tycker vi borde köpa en ny målvakt .. Buffon? d kommer bli svårt men ger mig han "grym" kontrakt så kommer han... Det e inte många som skulle tacka nej till barca...

Ja vill ha Alves och buffon.. Mittfältet ser bra ut och anfallet ..
ja tycker vi ska behålla sylvinho ha han som "backup"... Sen skulle ja tänka mig att vi köper in Alves

(Buffon)
(alves)-abidal-milito-puyol ...

abidal har själv sagt att han vill gärna lira mittack så vf inte ? tyckte han va bra när han hoppa in i slutet sist mot val....

VISCA BARÇA
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-24 20:05
Milito är väl tillbaks nästa match så då behöver vi inte oroa oss för mittbackspositionen.

men lär det hända att det behövs en mitback så tycker jag att abidal går defenitivt före thuram.
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-24 19:50
CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]

Jag tror han är utlånad, osäker dock.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-24 19:36
Han såldes till Aris tror jag, Calvo är en Barca produkt ja.

Alla 3 är egna produkter.

Vilka kommer upp till A-laget från B-laget nästa säsong då tror ni?

Barcelona Hoshiar
2008-03-24 19:30

Foadinho_tupac

Är han ( Toni Calvo ) Utlånad eller . Är han egen produkt?

Vet ni om nån av dom 3 B- lagspelarna igår var egna produkter
Barcelona Criff
2008-03-24 19:27
barcadinho, jag tror både Thuram och Maldini håller i Italienska ligan just för att spelet där är mer defensivt inriktat.
Maldini hade heller inte gjort bra ifrån sig i spanska ligan.

Cannavaro, Zambrotta & Thuram var 3 utav världens bästa backar innan dem kom till spanska ligan. Idag är dem inte ens i närheten utav dem bästa i den spanska ligan.

Thuram lär nog gå tillbaks till Italienska ligan igen. Samma med Zambo.
Barcelona barcadinho
2008-03-24 19:24
Ämne: Igår blev jag väldig....
Dizzy/

Abidal såg lite förvirrade några korta stunder, när han kom in och fick spela i mitten.
Men jag tror att det kan bli mycket bättre nästa vecka om han bara tränar på den nya positionen hela veckan.

Thuram har gjort sitt på fotbollspalnen tycker jag. Han ska spela bara om det absolut nödvändigt, och inga andra alternativer finns kvar.

Men jag vet inte. Maldini spelar än ...
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-24 19:13
Lite mer goda nyheter nu. Toni Calvo från vårt B-lag gjorde idag mål för sitt lag Aris i grekiska ligan. Skönt att det går bra för han där. :d

Checka länktips för målet.
Barcelona Dizzy
2008-03-24 18:56
Igår blev jag väldigt glad när jag såg Abidal spela som mittback. Tycker ni han borde spela mittback och sylvinho på vänstern? Nu på helgen.

Thuram är hur dålig som helst!
Barcelona barcadinho
2008-03-24 18:53
Ämne: backlinjens problem ....
Surer och Mr.BoFF/

Ja, det stämmer vad ni säger. Backlinjen får inte tillräckligt understöd från de övriga spelarna. Ingen hög press på motståndarana (som man gjorde förut för 2/3 år sen).

Därför är det viktigt att spela med spelare som har båda offensiva och defensiva kvaliteter i mittfältet och anfall. I svåra matcher iaf.
Det är därför jag tjatar hela tiden om Deco. Han är superviktig just på grund av hans tvåsidiga kvaliteter. till skillnad från Xavi och Iniesta.
Och det är därför jag gillar Dos Santos (och är glad att han är tillbaka nu). Han hjälper väldigt mycket på defensiven (ofta iaf).

Sen är det ett till problem för backlinjen. Ytterbackarna (Zambrotta, Abidal osv) får order att komma upp och hjälpa till på kanterna. När det blir kontring blir det plötsligt farligt. De hinner inte alltid tillbaka och hjälpa till backarna, eller de har inga krafter kvar efter en 100 meter löpning.
Det är också en risk att spela offensivt.
Barcelona barcadinho
2008-03-24 18:35
Ämne: Goda nyheter.
Henry....
Edwin2/

Ja, det är bra att Henry stannar kvar.
Men tyvärr är det ca 10 andra barcaspelare som ska spela "meningslösa" matcher på onsdag.
De flesta behöver också resa utomlands och sen är det match på helgen mot Betis borta, och sen den första kvarten i Tyskland.
Trötta blir de säkert.
Dagens fotbollsspelare är nästan som reseguider.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-24 18:26
Vad alla snackar om att KÖPA in back-up spelare. Varför tror ni ungdoms- och B-lag finns?

In Canteran i trust!
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-24 17:42
Tompa

Förtjäna o förtjäna vad alla tjatar om det. Jag skiter i det fullständigt. Real madrid förtjänar inte heller det, inte villareal heller dem som säger att de förtjänar det de har mindre poäng det är ju det som gäller. Den som vinner ligan vinner punkt slut.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-03-24 14:55
Ronaldiinho

Ja, det kommer bara vara vaktmästaren och Laporta på läktaren ;) En fullsatt stadion är betydligt svårare än en tom ;)
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-24 14:51
Kommer vi spela mot Betis utan publik eller?

eftersom dom fick ju 2 matchers avstängning, dvs. utan publik..
Barcelona Edwin2
2008-03-24 14:49
Goda nyheter.
Henry slipper vara med på landslgsspelet i mars.

Inte sjutton skulle vi klara av en till skada idagsläget.
Bra.
Barcelona Dizzy
2008-03-24 14:45
Vi kommer att vinna ligan! Nu har vi all chans. Vi får inte sumpa det hära.
Barcelona Qoroo
2008-03-24 14:44
Okej, tack FcB/Ron jag försökte hitta det på Uefa.com. Oj d blir inte lätt om vi går vidare.

Statestik: Real Betis - Fc Barcelona

2007-01-24 Real Betis - FC Barcelona 1-1
2005-09-24 Real Betis - FC Barcelona 1-4
2005-08-13 Real Betis - FC Barcelona 0-3
2004-11-14 Real Betis - FC Barcelona 2-1
2004-04-14 Real Betis - FC Barcelona 1-1
2002-09-28 Real Betis - FC Barcelona 3-0
Visca el Barca
Barcelona FCB_armin
2008-03-24 14:33
Hoppas det nu !! Det är nu vi behöver alla tillbaka. En riktigt stor eloge till dem som har medverkat i samtliga matcher när alla andra varit borta. VISCA BARÇA Y VISCA CATALUNYA !!
Barcelona petersays
2008-03-24 14:33
Santos tränar som vanligt idag. Får hoppas fler skadedrabbade spelare kan ansluta till nästa match.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-03-24 14:22
Nej, det är lottat vinnaren av Barca - Schalke möter vinnaren av Roma - Man utd.

Vinnaren av Fenerbache - Chelsea möter vinnaren av Arsenal - liverpool.
Barcelona Qoroo
2008-03-24 14:14
Hej killar. Skönt med vinsten i helgas. Undrar en sak angående CL. Om vi går vidare från Shalke04 möterna e d lottning som gäller igen eller e d lottat i förväg. För förut brukade de för-lotta det.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-24 14:02
Edwin2

Ja du har rätt Eto'os mål gjorde han centralt men det var för att både henry och nojan va på vänsterkanten för det var ju bojan som slog inlägget.

annars var Eto'o ganska onsynlig första halvleken även delar av andra halvlleken så ja tycker han bör köra centralt sedan lägga bojan på högerpositionen.
Barcelona Edwin2
2008-03-24 13:58
Dizzy//
Även om Eto'o spelar på höger/vänster kant så är han ändå centralt ofta. Han söker sig dit. taktiken, tror jag, har varit att han ska byta plats med Henry och Bojan. Det gjorde dem väl ganska ofta, vad jag kan minnas.
Hans mål gjorde han centralt.
Barcelona Puyolinho
2008-03-24 13:58
Sluta med era fantasi-värvningar! Ni har ju fan blivit värre än Real Madrid's fans!
Barcelona Dizzy
2008-03-24 13:52
Pepe var inte närheten av David Villa igår. Villa var riktig grym. Pepe kunde fått sitt andra gult kort om han hade träffat Arizmendi där på slutet.

Rijkard sätt ut bojan på högern och Henry på vänster och Etoo i mitten är det så svårt?
Barcelona Tompa
2008-03-24 13:47
Det är egentligen otroligt att vi bara är 4 poäng efter Real Madrid, trots att vi spelat så dåligt i så många matcher. Men det är bara och tacka för att Real också underpresterat grovt efter jul. Måtte vi inte klanta till det mot Betis nästa omgång...

Det är bara och hoppas på det bästa nu. Fortsätter Reals kräftgång finns det en realistisk chans att vi vinner ligan. Jag vet inte om vi egentligen skulle förtjäna det men so what? En ligatitel är alltid en ligatitel oavsett om nästan alla topplag underpresterar eller ej.
Barcelona Sürer
2008-03-24 13:42
backlinjens problem ligger i att de inte får mycket understöd av mittfältet och ljust nu verkar bara spela utan någon press spel utanman väntar in motståndarna istället.

jag ser inte toure som den riktiga deffensiva mittfältaren ser han mer som en mittfältare central(mc) ni som lirar fm vet nog vad jag menar. han har goda egenskaper offensivt och deffensivt men han är inte den riktiga städgumman som tex mascherano, gattuso.
Barcelona Barcelona #7
2008-03-24 13:25
OkkaPokka1 //

Eto'o har gjort 11 mål på 11 matcher i ligan den här säsongen
Annons: