/spanien/barcelona/forum/21370.aspx/spanien/barcelona/forum/21370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
8/17/2008 02:18
Lagkapten//

Det stämmer, första målet var mer en målvaktstabbe och det andra var en retur om jag minns rätt. Men mål som mål. Återigen, Eto'o är ett jävla monster.
Barcelona A.Gaudi
8/17/2008 02:18
jag tycker mest om tanken med ett 4-4-2 med etoo och henry på topp.

vi spelade väl så i nån av träningsmatcherna? dom hade ju bra kemi tillsammans iaf.
Barcelona lagkapten
8/17/2008 02:12
el Flaco

Det har du helt rätt i, när jag tänker efter. Jag får väl slingra mig ut med att det va två rätt turliga nickmål om jag minns rätt, inte alls lika kliniska avslut som dagens kanoner ;)
Barcelona Mot Nya Tider
8/17/2008 02:11
Lite trevliga bilder från kvällen på Camp Nou. =)
Barcelona el Flaco
8/17/2008 02:07
lagkapten//

Senast Barcelona vann en match med två nickmål var faktiskt inte så längesen. Det var nämligen säsongen 2005-2006 hemma mot Mallorca i andra omgången. Vi vann med 2-0 och en viss Eto'o gjorde båda målen ;)
Barcelona lagkapten
8/17/2008 02:03
Messi#10

Nej, de tränar(och ev spelar) med a-laget tills vidare. Pep har inte tagit något definitivt beslut än. Personligen hoppas jag på att minst en av Jeffren och Pedro får stanna kvar. Båda två har enligt mig mer potential och båda har visat mer mognad än vad Giovani hade när han och Bojan flyttades upp. Mäkta imponerad av dessa två ungtuppar och Jeffren påminner faktiskt mycket om Nani, både i utseende och spelstil.

Sen ser jag hellre att Pep testar ett slags 4-4-2 än omoderna 3-4-3, när han väl ska testa nytt spelsystem. Jag är övertygad om att Henry hade visat mycket mer som en av två centrala anfallare.

En annan rolig grej är att båda målen faktiskt var nickmål! När gjorde Barça två nickmål i en match senast? Måste varit Kluivert-tiden ;P
Barcelona el Flaco
8/17/2008 01:52
Denna matchen är ett bevis för att vi aldrig mer borde försöka spela med ett 3-4-3 system. Specielt då vi inte har tillräckligt många naturliga yttrar.

Det bevisar också, trots att jag respekterar Pep, att Guardiola måste ha varit under influensen av starka droger när han ville sälja Eto'o och köpa in Adebayor. Eto'o är ett monster.
Barcelona Messi#10
8/17/2008 01:49
har en fråga

är det offeciellt att buscuet,pedro jeffren vazcues,sanchez kommer flyttas upp till a-truppen
Barcelona Messi#10
8/17/2008 01:47
valdes
alves puyol milito abidal
yaya/keita
messi xavi iniesta
etoo henry

vad tycker ni, kommentera gärna
Barcelona Smacked
8/17/2008 01:42
Eto'o 3
Barcelona _Barça_
8/17/2008 01:41

A.Gaudi

I första halvlek spelade vi med B-laget, oerfarna spelare!
Va ska man begära av dom?
Barcelona A.Gaudi
8/17/2008 01:36
Henry var dock rätt chanslös från start. hans enda möjlighet att få något gjort var solo rusher, vilket han inte klarade av. laget i första halvlek var ju helt blekt. mittfältet saknade totalt kreativitet, bojan överarbetade varje läge, högerkanten var totalt ofarlig.

hoppas att de nya spelarna får ta för sig i nästa match mot wisla.
Barcelona _Barça_
8/17/2008 01:36
Ämne: vad blev matchen?....
2-1 till barca såklart :)
Barcelona RobelSamsoon_
8/17/2008 01:30
vad blev matchen?
Barcelona Messi#10
8/17/2008 01:22
tibidabo//

håller med dig, jeffren och pedro var riktigt bra idag.

besvikelse idag var hleb,henry. dem måste komma igång och jag hoppas att de 2 får spela hela matchen mot wisla.
Barcelona Tibidabo
8/17/2008 01:17
Trevligt med vinst och dramatiken på slutet:)
Trors seger är Pep säkert inte nöjd med allt.
Gillar också Jeffren, och Pedro, tycker de sticker ut mest av de oerfarna.
Barcelona concorazon
8/17/2008 01:05
för övrigt skönt att vi vann en rätt tråkig match.. det mest positiva jag tar med mig ändå, är som nån varit inne på - jeffren! snabb och spelade enkelt - få missar..
Real Madrid RonaldoR9_luiz_
8/17/2008 01:00
Culés

NO HARD FEELINGS.

NONE TAKEN :D
Barcelona Gonzalez_Barca
8/17/2008 01:00
RonaldoR9_luiz_

aa kanske det. Men det känns som att det inte finns plats för Keita och Toure då. om inte Hleb petas. Så 4-3-3 tycker jag fortfarande är den bästa formationen för Barca. Även om det skulle få antingen Henry eller Eto'o petad. Fast trots allt. Henry är en huvudspelare i Guardiolas bygge, inte i mitt :D
Barcelona Barca_PXM
8/17/2008 00:59
RonaldoR9_luiz_

Du får vara tydligare nästa gång, jag tycker att vi inte behöver diskutera längre. Det e inte värt, glöm bara det hela.
Barcelona Culés
8/17/2008 00:58

RonaldoR9_luiz_

Nu är vi trötta på dina jobbiga och konstiga frågor!
I detta forum pratar vi om FC BARCELONA och inget annat. Har du inga vettiga frågor så det går bra att du är här och läser vad vi skriver/pratar om.

NO HARD FEELINGS.
Barcelona joninho__90
Ämne: Det skulle vara bäst....
aa håller med om 2 anfallare på topp och messi med fri roll. 4-1-3-2 skulle nog vara något där yaya är defensiv och har xavi, iniesta och messi framför sig
Barcelona concorazon
jag tror ni vinner! men ja hoppas så klart på valencia :) mkt för att jag älskar att se villa, silva o ?joaquin? spela!
8/17/2008 00:57
Gonzalez_Barca

4-4-2 hade passat barca bäst.

henry,etoo uppe
8/17/2008 00:56
Barca_PXM

Du kanske förstog det anorlunda eller jag vet inte, men nej jag försökte inte provocera.
Hade jag försökt göra det hade jag knappast varit inne här och fortsatt skriva, eller?
Kixer
8/17/2008 00:55
Det skulle vara bäst om man hade kört med två anfallare dvs Eto´o och Henry, sen får Messi ha en fri roll lite bakom anfallarna.

Messi#10//

Henry är väl inte hans förstaval? Eto´o kommer köra centralt och Messi och Henry på kanterna. Alla kommer väl vara på banan samtidigt?
Barcelona Messi#10
8/17/2008 00:55
vet faktiskt inte hur pep tänket som har henry som första val istället för etoo

har borde spela 4-4-2 med henry etoo i topp elr vad tycker ni??
8/17/2008 00:54
concorazon

Jojo jag förstår dig, men till en anann fråga du.
Vilka tror du vinner, säg nu inte Valencia bara för du kanske "hatar" Madrid.
Ärligt svar.

Vet att det är off-topic ni behöver inte säga det.
Barcelona Barca_PXM
8/17/2008 00:54
RonaldoR9_luiz_

Då så jag orkar inte heller diskutera sånt med dig, men du och jag vet att du försökte provocera från början. Onödigt!!!
Barcelona Gonzalez_Barca
8/17/2008 00:53
Haha RonaldoR9_

Vill du få oss alla spärrade då RED flera gånger sagt åt oss o inte göra startelvor hära :D

Men iaf om jag vore tränare för barca samma dag som El classico skulle jag nog starta med samma elva som Barça_fan. fast byta ut Sylvinho mot Abidal. Gillade inte riktigt det Sylvinho visade ikväll även fast en kväll inte kan bestämma resten av tiden i klubben.
Annons: