/spanien/barcelona/forum/2137.aspx/spanien/barcelona/forum/2137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2015-08-05 00:32
petersays Samtidigt så har De Rossi och Totti sagt motsatsen nästan... Så vem ska man tro på liksom?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-08-05 00:31
Wow, som om Bojans ord håller ett högt värde när det gäller vilka spelare som skulle in eller ut ur Roma. Det är ganska tydligt att han endast försöker smutskasta LE. Tydligen är det väldigt populärt att hata på LE, antingen är han dum eller är han på uppdrag från Perez att förstöra la masia, eller så är han helt enkelt en rasist. Lucho out nu eller? Pinsamma slutsatser.
Barcelona petersays
2015-08-05 00:06
Bojan om Lucho:
""He is a very uncommunicative coach," he told L'Esportiu. "Luis Enrique lacks understanding with the players. He has also been a player and he should know what it feels like to be in a locker room."
- http://www.goal.com/en-us/news/88/spain/2015/01/14/7968652/bojan-luis-enrique-doesnt-talk-to-his-players

"I'm finally being played in my own role, unlike in Italy,"
"Luis Enrique didn't know me well enough, I spent a complicated year working with him."
- http://www.goal.com/en/news/10/italy/2015/06/21/12934372/bojan-luis-enrique-to-blame-for-my-roma-failure

"In an interview with Cadena SER, Bojan revealed the anecdote from his time at Roma, stressing that the capital side were tracking Verratti for quite some time, but when they had the chance, the deal was stopped by Luis Enrique.
- “Luis Enrique rejected signing Verratti for Roma because he didn’t believe that he was at the team’s level."
- http://www.insidespanishfootball.com/154450/bojan-luis-enrique-rejected-verratti-signing/
Barcelona petersays
2015-08-04 23:59
Rambla
Absolut, jag förstår vad du menar. Det finns absolut fördelar med det. Men är du inte det minsta orolig för vad 4(!) ex Barcelona-spelare kan ha för negativt att säga om klubben och ledningen nu när de lämnat och hur detta kan komma att påverka Adama? Självklart är han en vuxen (nåja) som kan fatta egna beslut - men ändå. Ville bara försöka problematisera det här med att han hamnar med så många ex-spelare - det behöver inte bara vara en fördel.
Barcelona Rambla~
2015-08-04 23:53
Jag har nog missat Bojans uttalande ja. Vad Bojan eller Muniesa tycker om Lucho kan ju kvitta kan jag tycka. Tanken var mer att Adama kunde känna trygghet att ha gamla kompisar som hjälper honom komma till rätta i en för honom ovanlig kultur och miljö, nytt land och nytt språk. Lucho lär som sagt inte vara tränare för Barca i all evighet.
Barcelona petersays
2015-08-04 23:46
Kanske uttryckte mig oklart eller? Du har ju inte missat Bojans uttalanden om Lucho väl? Muniesa har ju också tränat under Lucho så han har väl säkert också någon åsikt, om den är god eller inte vet jag ej. Men poängen är att det finns alla skäl i världen att tro att ingen av de tre har något gott att säga till Adama om antingen klubben eller om Lucho. Vet inte om du ser framför dig att Adama kommer till Stoke och bara får höra lovord om hur fantastiskt Barcelona behandlat sina talanger de under Sandro, Barto, Tata och Lucho eller?
Barcelona Rambla~
2015-08-04 23:39
Tja, Muniesa och Bojan ratades ju av Pep i sådana fall, inte av Lucho. Moha var i Juvenil A och aldrig aktuell för Luchos a-trupp.
Barcelona petersays
2015-08-04 22:32
@Rambla~:

Flera kompisar från Barca-tiden som alla bara har gott att säga honom om Lucho och co? Tre personer som alla, på ett sätt eller annat, lämnat klubben bakvägen.
Barcelona Zamboza
2015-08-04 22:06
Kolla in länken. CR utklädd som hemlös på Madrids gator. Ingen känner igen honom, ganska kul faktiskt.
Barcelona Arda-Turan
2015-08-04 21:42
[QUOTE=Ali G]Sorgligt att se hur Barca behandlar sina talanger nästintill pinsamt då snackar jag om Adama, Halilovic och Samper, dessa spelare hade varit A-lags spelare under Pep eller vilken tränare som helst men inte under puckot Lucho. Ett stort jävla skämt är han som tar med medelmåttor som Munir och Gumbua men lämnar Adama?! Antingen är han blind eller en smygrasse för de finns ingen annan förklaring!! Tyvärr är Lucho bara en medelmåttig Tränare som lever på att MSN ska leverera annars är han också taktiskt begränsad de såg vi inte minst under försäsongen. #LuchoOut [/QUOTE] håller med allt du skev
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-04 20:52
Visst kan det funka i omställningar men du kan inte ha en såpass ensidig spelare på den positionen. Mot lag som vet hur försvarsspel spelas, hur man ställer om hemåt, flyttar över och pressar i rätt lägen har Bale mycket svårt att hävda sig. Även lag som spelar possession kan förhindra kontringar, det är inte så svart och vitt att man kan säga att Bale automatiskt ska fungera mot bollhållande lag. Så som vi exempelvis spelade förra säsongen släppte vi inte till många kontringar mot oss eftersom vi var så duktiga på att skydda backlinjen. Sen kan det självklart under en match hända att man några enstaka gånger slarvar och släpper till enorma ytor. Men att ha Bale enbart pga detta i ett av världens bästa lag känns inte optimalt.
Barcelona Ali G
2015-08-04 20:38
Sorgligt att se hur Barca behandlar sina talanger nästintill pinsamt då snackar jag om Adama, Halilovic och Samper, dessa spelare hade varit A-lags spelare under Pep eller vilken tränare som helst men inte under puckot Lucho. Ett stort jävla skämt är han som tar med medelmåttor som Munir och Gumbua men lämnar Adama?! Antingen är han blind eller en smygrasse för de finns ingen annan förklaring!! Tyvärr är Lucho bara en medelmåttig Tränare som lever på att MSN ska leverera annars är han också taktiskt begränsad de såg vi inte minst under försäsongen. #LuchoOut
Barcelona Rambla~
2015-08-04 20:36
El Pistolero Jodå, jag såg Bale en hel del i Spurs. Inte var han någon 10:a där iaf. Visst, han hade en fri roll vilket innebar att han kunde röra sig fritt på planen men han var knappast någon spelfördelare. Vill minnas att man allt som oftast sökte Bale i omställningar där man vände spelet snabbt från ena kanten till den andra så att han skulle på en hel planhalva att springa på. På små ytor, där han ska hålla i bollen och hitta små instick in i straffområdet eller slå magiska genomskärare a la Messi, Isco, Iniesta eller James? Sorry, jag anser inte att han har tekniken och bolltouchen på små ytor för det. Bara min personliga åsikt.
Barcelona Davids3
2015-08-04 20:20
Masken blev vald som 4e kaptenen. Tycker dock han borde vara första kapten!
El Pistolero #9
2015-08-04 20:13
@L.A.M Nr 10:

Visserligen, beror enligt mig också på motstånd. Mot lag som Bayern, Barca, PSG kanske osv tror jag det kan funka riktigt bra. Låga lag som bjuder på mindre yter, ja kanske inte riktigt lika bra. Men faktum är att han gjort det extremt bra tidigare i en nr 10 roll
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-04 19:58
Lite skillnad på att vara tia i Spurs och Real. När man har spelare som James och Isco känns det rent ut sagt korkat att spela Bale på den positionen.
El Pistolero #9
2015-08-04 19:52
@Rambla~:

Du såg inte Bale i Tottenham antar jag?
Barcelona Barca4life98
2015-08-04 19:39
Rambla Kommer Adama att vara ordinarie i Southhampton eller i Stoke? Jag är tveksam till det. Dessutom så tror jag inte att Aston Villa skulle vara villiga att köpa honom om Sherwood inte tänker använda honom?
Barcelona Junta Dimision
2015-08-04 19:32
@Rambla~:

Håller med, Sherwood spelar bara de som kan språket. Hade gärna sett honom i Southampton eller i Stoke med Mark Hughes.
Barcelona Rambla~
2015-08-04 19:12
Haha, Bale ska tydligen ha en nr 10-roll denna säsong enligt Benitez. Ja det har han ju säkert fötter och spelintelligens för. Hans förstatouch är ju bländande dessutom. :P
Barcelona Rambla~
2015-08-04 19:08
Personligen tycker jag att AV vore ett av de sämre alternativen för Adama. För tillfället har de ett sunkigt lag som klarade kontraktet med ett nödrop. Deras tränare, tactical Tim, är skit rent ut sagt. Förra säsongen tog Villa in talangen Carles Gil från Valencia och som gjorde en riktigt bra debut. Detta var när Lambert ff var tränare. Han fick sedermera sparken och Tim Sherwood kom in under våren. Efter det var Carles Gil fastfrusen på bänken. Lägg till att Villa just tappat Benteke och sin kapten Delph. Jag tror att Villa även denna säsong blir ett bottenlag som får svårt att hänga kvar. De har en amerikansk ägare som vägrar satsa och vill bara sälja klubben. Nä, då hoppas jag hellre Adama går till Stoke. Där har han dessutom flera kompisar från Barca-tiden. Jag tror att han hade fått en rejäl chans av Hughes. Fast allra helst hoppas jag på Southampton och Koeman.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-04 19:00
Real spelar helt ok men inte bättre än så. Av det jag har sett hittills ser det rätt så likadant ut som förra säsongen. Isco, James och Modric skapar chanser medan Bale ser lost ut. Om varken walesaren eller Benzema höjer sig bör vi inte vara alltför oroliga.
Barcelona Barca4life98
2015-08-04 18:27
Någon som kollar på Real-Tottenham?
Barcelona Liunil Masse
2015-08-04 17:30
Liga**
Barcelona Liunil Masse
2015-08-04 17:30
PL är en ligga där det bjuds mycket på ytor och därför vore det en bra liga för Adama att spela i. Ja Aston Villa hade varit bra, bättre än att ruttna på bänken i Liverpool.
Barcelona Barca4life98
2015-08-04 17:11
Smogen Tror att Aston Villa skulle vara ett bra alternativ för Adama. Tim Sherwood brukar vilja släppa fram unga spelare och han tror mycket på dom. Så att sälja till Villa med en "buy-back" i 3 år skulle vara perfekt!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-04 12:41
Jag tar hellre en mindre summa nu med en återköpsklausul än att man säljer honom för 15 miljoner och inte har en chans att få tillbaka Adama. En återköpsklausul som gäller över två år hade gjort mig betydligt lugnare, även om jag fortfarande inte litar på att ledningen senare kommer att lösa ut klausulen och hämta tillbaka Adama. Hur som helst är han för bra för tredjedivisionen där hans utveckling bara hade stannat av. Spel i PL kommer givetvis att gynna hans fotbollsutveckling, Liverpool brukar ha rätt många skador och om man då tar med det hårda matchandet runt jul och i totalt fyra olika tävlingar kommer han att få chansen att visa vad han går för.
Barcelona LennyRomario
2015-08-04 12:18
@Dinho:

Det där är tamejfan provocerande dumt sagt. Kunde nästan varit Kristian Borell, så jävla dumt är det.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-04 12:07
@koeman92:

100% rätt=)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-04 12:07
@Smogen:

läste det och blev hur glad som helst=) hoppas det stämmer nu o inte taktik för att sänka priset
Annons: