/spanien/barcelona/forum/21363.aspx/spanien/barcelona/forum/21363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona [FC-BARCA]
2008-03-27 22:01
hoppas sevilla tar med sig en seger hem samtidig som barca ger stryck till betis :P fy fan då skulle jag blir satans glad
Barcelona El cule -19
2008-03-27 21:44
Forumet kommer snart i Barcelona färger ! håller på att lära mig mer och mer. Är ändå rätt nöjd hittils.

Okkapokka, kul att du tycker att det är bra. Det gör ju att man tycker att de är kul och förbättrar hela tiden.

Nu ska ja fortsätta skriva på Info avdeldningen på Hemsidan :)

Ha´de
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-27 21:37
Kan faktiskt rekommendera El cule - 19:s sida.
Kan fortfarande förbättras, men de är också en frisk fläkt.

Bli medlem på forumet och kolla in sidan!

Mvh
Barcelona El cule -19
2008-03-27 21:04
http://www.snabber.se/web/fcb-sweden/tips.asp

Nu har jag uppdaterat Fakta / Info sidan rejält med bland annat 2 bilder. Hoppas ni uppskattar mitt arbete.

Nu ska ja vila fingrarna lite efter att ha skrivit som en huligan :)

Mvh
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-27 21:01
Myrran //
Jag syftade inte på den artiklen
Barcelona Abbe_
2008-03-27 21:01
Rey Etoo9#

Så du tycker att vi ska behöva vara som en extra mamma åt dig?
Om du tycker det är jobbigt, börja studera spanska.

Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-27 20:58
Barcelona #7//
Det blir jobbigt att översätta hela tiden ibland när man översätter så kommer bara halva texten översatt och såna saker, vad är det med er? man ber bara om lite djupare fakta?!
Barcelona Myrran
2008-03-27 20:55
Abbe_

Sorry läste lite fel ^^

Rey Etoo9#

Hur lång tid tar det för dig och översätta själv? De har ju redan skrivit vad poängen med artikeln är. Milito är inte med, vill du veta varför får du "jobba" lite.

Nej all heder åt Barca men nu drar jag till krogen. Mors på er!
Barcelona Abbe_
2008-03-27 20:50
Myrran

Möjligt att du har missuppfattat min åsikt om det här. Om du bläddrar ner så ser du vad jag skrev, och jag håller helt och hållet med dig. Klart att spanskrelaterat material ska postas här inne, och det var precis det jag sa till Rey Etoo9#.
Barcelona Barcelona #7
2008-03-27 20:48
Jag håller med Myrran.

Jag har spanska i skolan men jag fattar inte så mycket av det som alla spanska tidningar skriver men endå. Om man inte fattar så kan man använda Google Translate eller Babelfish. Om ni inte orkar göra det så är ni lata
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-27 20:44
Ja men säg mig hur lång tid tar det att skriva en liten text om en artikel?
Barcelona Myrran
2008-03-27 20:42
Abbe_ och Rey Etoo9#

En fråga till er om spanska källor.

De spanska medier brukar ha störst koll på ligan likadant som svenska medier har störst koll på Allsvenskan. Så varför inte posta källor på spanska? Är det så svårt att öppna en ny flik/fönster i din webbläsare och översätta den med babelfish eller google translate? Och om ni ha Firefox så kan ni installera ett verktyg så är bara aktivera och tjofs kan du markera om få översatt på några sekunder. Att översätta med babelfish eller google translate tar inte mer än en minut. En minut har ni väl över om ni vill kunna läsa källan?
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-27 20:36
Ja jag vet men hur många förstår tror du 12% klart att det är jobbigt när man vill få reda på något och det står på ett främmande språk att det blir jobbigt. det vore schyst om "De" kunde skriva djupare fakta om själva artiklen eftersom en sån liten majoritet kan läsa spanska här, den som postar länkar brukar endast skriva vad som hänt.
Barcelona Abbe_
2008-03-27 20:29
Rey Etoo9#

Men för de som förstår så är det ju absolut lönt. Förstår inte vad problemet är riktigt? Kan väl inte vara så jobbigt att X-antal personer postar länkar där texten är på spanska?
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-27 20:29
Om både puyol och milito missar matchen så blir det väl ett mittlås av Thuram-Abidal ?
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-27 20:25
Milito missar betis matchen.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-27 20:21
Dizzy,rambla//
Är det verkligen lönt att skicka länkar på spanska jag mena det är få här inne som förstår eller kan läsa det.
Barcelona Unicef
2008-03-27 20:13
Ämne: Ämne: Rambla ....
blir de utan publik då?
Barcelona Dizzy
2008-03-27 20:11
Jag hoppas verkligen Ronnie är med mot Real Betis. Han är hur viktig som helst.

Det verkar som Milito missar matchen mot Betis.
Barcelona Rambla
2008-03-27 19:38
Ämne: Rambla

Är du spa....
Nej, svensk.

Åh, nu ställs Damià mot sina gamla lagkamrater. Saknar faktiskt honom. Det är kul att han äntligen är fri sina skadebekymmer och får speltid.
Barcelona FCB10
2008-03-27 19:36
Rambla

Är du spansk? annars vad?
Barcelona Rambla
2008-03-27 19:33
Nu är det bestämt, matchen ska spelas på Vicente Calderón. Beslutet togs idag av det spanska fotbollsförbundet.
Barcelona L.Messi19
2008-03-27 19:23
En_Gång_Barca_Alltid_Barca

Jasså ok sry har missat det. Tror nog ändå att den spelas på Estadio Ruiz de Lopera.
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-03-27 19:19
Ämne: En_gång_barca_alltid....jo det stog på goal.com se länk

Alla säger att Benitez är så defensiv, är det sant. Han hade väl inte så defensivt riktad trupp när han kom till CL-Final med Valencia eller?. Han kanske skulle kunna köra lika bra med oss också
Barcelona Kallé
2008-03-27 19:08
Om vi nu skulle få ny tränare hoppas jag att det blir Laudrup eller ... Jose
Barcelona Kapten11
2008-03-27 18:54
Jag hoppas verkligen inte att ryktena angående Benitez stämmer. Visst, kanske världens bäste defensivtränare, men är det verkligen den typen vi vill ha i Barca?

In med en förespråkare av vacker fotboll, må det bära eller brista.
Barcelona L.Messi19
2008-03-27 18:41
En_gång_barca_alltid_barca

Varför skulle Betis-Barca spelas på Atl. Madrids hemmaplan? Den spelas ju i Betis med Laporta på läktaren.
Barcelona barcadinho
2008-03-27 18:40
Ämne: Valencia vann aldrig....
A.Gaudi/

Helt fel av mig.
Jag menade UEFA-cupen med Valencia.

Jag såg många matcher med Valencia under hans tid (de dominerade ligan då och också media) och jag egentligen håller med dig.
Valencia spelade mycket bra fotboll då och han är egentligen en väldigt duktig tränare, även om hans stil är lite "tråkig".
Barcelona A.Gaudi
2008-03-27 18:29
Valencia vann aldrig CL. dom nådde finalen 2 gånger dock. annars har jag inget att anmärka på.

Bra tränarval. han kan spanien utan och innan och i CL har han bevisat genom hela sin karriär att hna kanske är den allra bästa tränaren i .
Barcelona barcadinho
2008-03-27 18:26
Jag läste idag på olika källor att Rafael Benitez ska kanske till Barca i eventuellt tränarbyte.
Så det börjar lukta på riktigt.
Man hörde också förut om att Pool är inte nöjda alls med tabellen, trots den stora varvnings insatsenen och de vill byta tränare.

Det är Johan Cruyff som blandar sig med det hela och påverkar Laporta.
Och jag vet inte hur jag ska svälja detta.
Å ena sidan har vi en arbetssökande som heter Mourinho med massa meriter.
Sen har vi Benitez som egentligen är madridos (födds i madrid och spelade i deras junior) och som också är meriterade, vann CL med båda Valencia och Poll.
Men Benitez känns iaf inte passande. Jag vet inte. Jag tror att Cruyff och kanske Laporta har lite svårt för en sån som Mourinho som tar mycket "plats" med rubriker och gestikuleringar vid sidan av planen.
De vill kanske ha en lugnare stil.

Sen om R10/
Ja, vad kan man säga ? Igår var det Fenerbahce
och idag Chelsea för bara 12 milj pound.
Och Laporta säger nej, nej hela tiden.

Skit samma just nu. Han får först vakna till (R10 allstå) och hjälpa till vår Barca med CL och ligan. Vi culés vill vinna nu i år.
Sen får väl se.
Annons: