/spanien/barcelona/forum/21355.aspx/spanien/barcelona/forum/21355.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-04-24 14:02
Rambla det verkar som att Newcastle verkar köpa Modric. Synd om Barca släpper han. Men tror det är bara rykten va?
Spanien neo
2008-04-24 13:58
Ämne: neo

Barca var hel....
Tack Taherinho, brände dom ett straff eller räddade valdés ?
Barcelona Taherinho
2008-04-24 13:52
neo

Barca var helt klart det bättre laget enligt mig. Engelsmännen hade väl två väldigt farliga lägen (inklusive straffen) men annars dominerade faktiskt Barcelona totalt. Bra spel kombinerat med en riktig kämpaglöd, det var ett tag sen man såg det.

Det enda som saknades var väl det som de spanska kommentatorerna sa, att fysiskt är United spelarna i mycket bättre form, men skickligheten var det ingen snack om igår. Exempel på detta, Messis fina "chipp" över Evra samtidigt som Man U kontringar gick snabbt (dock utan resultat) medans Barcas kontringar var mest fram till mittplan, sen kom det hem 7 engelsmän och då var det bara 3-4 anfallare från Barcas sida...

Bra summering tycker jag. haha...annars tycker jag faktiskt Barca spelade mycket bra igår, med hjärta och skicklighet...
Barcelona jogabonito_barca
2008-04-24 13:38
Jag tycker att Henry borde ha fått kommit in tidigare, runt 60:e minuten? och att Gudjohnsen borde kommit in istället för Deco för att få igång rörelse i laget, vi hade passningsspelet o Toure o m.fl stoppade kontringsförsöken, men vi behövde nog mer rörelse för ibland stod de helt stilla.
Barcelona Rambla
2008-04-24 13:35
roropiero_79 & andra:

Messi bad själv om att få byta för han hade lite konstiga känslor i lårmusklerna och blev orolig. Krampkänningar kanske? Han ville nog vara kvar en stund till vilket hans gester visade.

Henry har varit febersjuk sedan helgen. Han hann bara träna en gång med laget inför denna match, dagen innan matchdag. Det kanske förklarar att han inte är kapabel att starta matchen?

Det är alltid lätt att kritisera tränare, spelare mm trots att man saknar information om vad som sker i ett fotbollslag.
Spanien neo
2008-04-24 13:17
Hej grabbar, jag missade tyvärr matchen, kan ni berätta vilka hade hetaste chanserna igår? såg nu att det blev 0-0 !! jag hoppas barca går vidare och vinner hela CL. Tack för mig
Barcelona lundell
2008-04-24 12:59
Iniesta var inte bland dom 5 bästa.
Det var dock Eric Abidal.
Han visade vem som är nr 1 bland vänsterbackarna i världen.

Vi hade ett bländande passningsspelen igår och de är bara målen som saknas och dom kommer förhoppningsvis. För mig är det helt öppet och jag hoppas verkligen att klass vinner före mögel:D

Barcelona R_10_ME
2008-04-24 12:49
ifall barca missar cl final så tycker jag att Laporta borde sparka rijkard... Han har varit en av de bästa Manager i barca men känns som att han har gjort sitt för barca
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-24 12:44
Hoshiar

Överskattad? Ingen teknik?
HA HA HA, du är pinsam.
Barcelona Moe-_-
2008-04-24 12:27
Matchens 5 bästa spelare:

1: Yaya toure

2: Xavi

3: Zambrotta

4: Messi

5: Iniesta
Barcelona Hoshiar
2008-04-24 12:24
Förstår inte när Raikjard sätter in Bojan tidigare än Henry som har mer rutin och sin rytm istället för jäkligt överskattade Bojan som inte ens kan utmana eller göra mål utanför straffområdet. Det enda han kan är peta in bollen från 1 m och öppna mål också dvs. Sedan tror jag vi skulle ha behövt Santos med sin teknink istället för bojan som inte ens kan dribbla. tycker synd om Snatos verkligen. han skulle tillhört mer anser jag.
Barcelona Moe-_-
2008-04-24 12:23
Så är stog det om West Brown:

Wes Brown gjorde som sagt en felfri match mot FC Barcelona och fick ändå brottas mot spelare som Eto'o, Messi och Traoré.

Vem fan är Traoré?
Barcelona Der Afro
2008-04-24 12:06
Är fortfarande väldigt besviken på Ferguson. Tacka vet jag Arsenal och Wegner. Och Rijkard vad sysslar han med när han låter Deco spela så länge? Galet. Vill han inte vinna?

Men vi visade iaf att i CL är vi kungar så på Old Trafford kan det gå hur som helst.
Salle_
2008-04-24 11:41
Tror faktist inte inte United kommer vara det spelförande laget mot er hemma heller. NI kan rulla ut dme för ni är världens mest bollskickliga lag om vi kollar till hela laget, dem kan försöka pressa er men om ni fortsätter som ni gjorde senast måste dem första ta bollen från er:) Håller på er i CL:)
Barcelona fcs
2008-04-24 11:30
Det har redan skrivits att Barca visade intresse för Benzema. Txiki Begiristain var i Lyon och kollade på matchen mellan Lyon och Metz, Benzema gjorde matchens enda mål, matchens bästa spelare var 18 årige Pjanic från Metz...

Pjanic farsa säger för en tidning att Barcelona har kontaktat Metz och lagt budet för Pjanic. Olympic Marseille och Lyon är andra klubbar som visade intresse

Vet ej om det är sant. Här har ni länk från matchen Lyon - Metz
Barcelona Gudabenådad
2008-04-24 11:18
Det blev ganska vackert till slut.

Yaya Touré vann allt på mitten, Xavi dirigerade sitt mittfält så som bara han kan. Zambrotta visade varför vi värvade honom. Jag är hur nöjd som helst.

Men som sagt - motivation slår klass, det är därför vi ligger 3:a i ligan.

Nästa vecka är det helt andra förutsättningar, då kommer United att anfalla och det kan nog bli en hejdundrande match.
Real Madrid RoyalMadrid
2008-04-24 11:16
Förväntade mig betydligt mer av Man Utd. De har varit så hypade denna säsongen, så jag visste inte riktigt hur barca skulle klara sig. :)

Helt okej spelat från er sida ändå. De har trots allt ett maffigt försvar även utan Vidic.

Fega engelskmän, säger jag bara...
Barcelona Braxingen
2008-04-24 10:53
Magnito_perez

Intressant jämförelse som jag själv var inne på också igår när jag såg matchen. Lägg därtill att Milan har så mycket mer rutin än United av sådana matcher. Likaså har Barcelona mer rutin än Arsenal. Sedan finns det mer kompetens i United än vad det finns i Milan, men det överväger sällan matchvinnare och rutin i dessa faser av CL.
Villarreal roropiero_79
2008-04-24 10:49
A.Gaudi

Scholes odribblingsbar? Tyckte matchens läckerhet var när Xavi förnedrade Scholes med en tunnel.

I efterhand så är jag besviken på er tränare.Denna match borde Henry ha utnyttjats på ett mycket bättre sätt än en rutten kvart eller var det var han fick.Henry har sänkt Man.U förr och hans bakgrund borde ha inspirerat honom till max att vilja spela denna match.Sen att Rijkaard byter in Bojan före Henry kan inte vara rätt någonstans och än värre är det när det är på bekostnad av matchens lirare.

Det med att Messi har kommit tillbaka från skada betyder inte så mycket.Messi ville spela,han blev ju helt förtvivlad när han blev utbytt.Säsongen är snart slut vad är det man ska spara på? Låt Messi spela och vila honom i ligan,det anser jag är rätt.

Sen tycker jag det är underligt att Marquez tog den farliga frisparken i första halvlek tror jag den var före både Xavi och Deco.

Aja alla tror Man u är storfavoriter,Jag tror att Barca med sin passningsskicklighet har en mycket stor chans att sätta dit en boll på Man u som förmodligen kommer spela fotboll på sin hemmaplan.Det dem visade upp igår med Tevez o Rooney som stötande mittbackar var det vidrigaste jag har sett.

Är det någon som har en förklaring i varför C.Ronaldo särar på benen som en åsna innan han ska skjuta en frispark? Är det för att han ska ha en bättre balans så att han inte ramlar innan han avlossar sitt skott eller vad fan är det frågan om?
Att stå på det viset framför hundratusen åskådare och miljoner tv-tittare ser fan inte klokt ut!

Fy Fan!

Lycka till!

Barcelona Marcos
2008-04-24 10:24
Jag hade under månader och veckor hört vilken fantastisk och offensiv fotboll Man U spelar. Jag själv påstod alltid att de var ett gäng tråkiga engelsmän, sparka och försvara, försvara och sparka bort. Igår såg hela världen verkligheten, engelsk fotboll är den tråkigaste i världen. Man U spelade sämre än Espanyol och vågade mindre än Chelsea säsongen 2004-2005. "Världens Bästa" fotbollslag, etta i Premier League är i själva verket ett gäng råttor och inte ens når fram till osten. Tack för att jag fick alla mina fördomar om Engelsk fotboll tillfredställda.
Barcelona Veintiséis
2008-04-24 10:21
Tompa

Om nu Zambrotta fortsätter så här de närmsta matcherna vill jag faktiskt att man ger honom en till chans över nästa säsong. Förutsatt att man inte värvar Dani Alves dvs.
Barcelona Zizou_nr1
2008-04-24 10:14
FC-Barcelona

Jag ska försöka låta bli å skriva här, och du får försöka lära dig stava!

MVH
adiiL
2008-04-24 10:13
Ferguson: "We are going to Camp Nou to win". LOL!

När de märkte att vi var överlägsna i passningsspelet vågade dem inte göra annat än att parkera hela laget vid sitt eget straffområde.

För övrigt tycker jag att det var en miss att inte starta med Henry.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-24 10:02
Mmm.. jag har tappat mkt av min respekt för Man Utd. hoppas verkligen det blir vi mot Liverpool i finalen. Dock skulle nog Torres sätta dit ett hattrick mot oss, som den barca-dödare han är :)

men jag skulle säga att det åtminstone är fördel man utd 60-40.

Messi måste komma ihåg i returen att undvika scholes.. den mannen är odribblingsbar!
Barcelona Tompa
2008-04-24 10:02
Synd att inte Zambrotta visat samma klass (åtminstone väldigt sällan) som han gjorde igår. "Zambro" var grym på sin högerkant och efter en suverän Messi och Yaya Barcas bäste spelare.
Barcelona Tompa
2008-04-24 09:59
United är favoriter men visst kan vi fixa det här. Barcas utgångsläge inför returen är betydligt bättre än Liverpools. Spelet igår var ocksådet bästa på länge och om en vecka blir Messi ännu bättre. Hoppas verkligen Rijkaard väljer att starta med Henry på Old Trafford.

FORCA BARCA!
Barcelona Baltasar00
2008-04-24 09:59
Är liverpool och barcafans och bara önskar att det blir de lagen som möts i finalen. Värsta tänkbara vore om united och Chelsea möts.
Länktips: www.betsmart.se
Barcelona Killuminati
2008-04-24 09:55
Hej! Kan någon hjälpa mig med att skriva om vad barcas olika ungdomslag heter alltså dem här Cadet A, juvenile osv. Helst irad efter varandra. En hemsida om de vore också mycket bra. Tack.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-24 09:42
Rijkaard är inte, och kommer aldrig att vara, någon matchtränare.

han verkar vara mer av en fotbollspsykolog, men någon taktiker har han inte visat sig vara. det är väldigt sällan han gör några byten under match som ändrar en matchbild eller så.
Barcelona Sami Hyypiä
2008-04-24 09:41

Räcker med att vinna på Old Toilet och ni är i CL-final - till och med oavgjort räcker för en finaplats!

Det här grejar ni!
Annons: