/spanien/barcelona/forum/21347.aspx/spanien/barcelona/forum/21347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2008-03-29 16:04
Just ja: Robinho snackar till sig gult.
Barcelona petersays
2008-03-29 16:03
Med tanke på det obefintliga stödet Madrid har hemma nu måste det nästan vara bättre att spela borta. Helt klart deras tredja raka hemmaförlust imorgon. Någre missade målchanser, en tveksam offside, frustration inom laget, Gutí får hård press och spelar dåligt, hemmapubliken vänder sig mot sina egna och busvisslar. 1-2.
Lukas.RP
2008-03-29 16:00
Ämne: Pepe borta imorn för....
Överskattning? Snälla, så bra är inte denna man. Sevillas chanser är bra nog stora ändå!
Barcelona älskabarcelona
2008-03-29 15:58
Pepe borta imorn för Madrid. Stort förlust så klart . Chanserna ökar för Sevillas offensiva spel.
Lukas.RP
2008-03-29 15:55
Ämne: Läste detta i Man U&....
Ha ha, dagens skämt helt klart. Någon har fått helt fel koll på läget!

Jo, Puyi skulle säkert spela för en allsvnesk lön. Här har vi någon som bryr sig om klubben, och inte speciellt mycket om pengaflödet.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-29 15:51
Läste detta i Man U's forum:

SAF är verkligen smart han spelar in de här talangerna sakta men säkert så att de ska förstår läget och konkuransen lite mer. Jämför t.ex med barca som producerar kaxiga talanger som dos santos som vill ha ökad lön o.s.v. USCH sånt vill inte jag ha i united

Blev lite full i skratt där. Kaxiga talanger som bara vill ha mer i lön. Han grundar det endast på en spelare också, lägg där till att Giovani sagt att han inte vill stressa fram ett nytt kontrakt eftersom han vet att han ska stanna i Barça en lång tid framöver.

Sen är det väl bara att se på alla andra Kaxiga talanger vi fått fram, som tex Xavi, Puyol, Iniesta, Valdés och Messi som bara skiter i hur det går för laget, bara dom får högre lön så är dom nöjd.

Dom vill ju inget annat i hela världen än tt stanna karriären ut i Barça. Helt ärligt så tror jag Puyol skulle nog fan kunna spela utan lön :P
Barcelona Hoshiar
2008-03-29 15:50
Barcelona Hoshiar
2008-03-29 15:50
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-03-29 15:49
Är det någon här som vet varför man inte kan logga in och skriva på andra lags forum?
Barcelona petersays
2008-03-29 15:44
Min första hunch ikväll var 1-3, men det gav så usla odds att jag var tvungen att spela på 1-4 och 2-4 också.
Barcelona petersays
2008-03-29 15:22
Spelar nu i Sporting men har gått rykten om Man United-flytt. Rätt bra på frisparkar och har också spelat mittback och vänsterback.
Barcelona petersays
2008-03-29 15:21
Alltså nu har jag inte så stor koll på vilka som finns i b-truppen, men när det gäller defensiva mittfältare borde vi väl köpa in nån, hyfsat billig, back up. Hur är Miguel Veloso från Sporting?
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-29 15:16
Jag skulle aldrig nånsin sälja Ronaldinho. Inte för Kaká, inte för C.Ronaldo. Inte nån.

Ronaldinho skulle lämna ett så stort tomrum efter sig, Och inga pengar i världen kan fylla de tomrummet.

Och jag tror inte er när ni säger att ni älskar Dinho.
Barcelona petersays
2008-03-29 15:14
Vist blir det seger ikväll! Men jag tror dessvärre inte att vi kommer hålla tätt bakåt. Betis har knappt snittat på ett mål per match denna säsong, men med tanke på hur det sett ut bakåt de senaste matcherna får de säkert en chans att bättra på den statistiken lite :P
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-03-29 15:08
Kolla in videona på länktips! Snacka om att man saknar DEN Ronaldinho...

Tror på en stabil 0-2 seger ikväll. Bojan och Eto'o målskyttar!
Lukas.RP
2008-03-29 14:59
Ämne: Jag älskar ronaldinh....
Coolt att du tänkte på Adriano. Tja, varför inte, alla vet ju vilken spelare han kan vara om man bara får ordning på honom. Ett lån av brassen månne?
Barcelona FCB_armin
2008-03-29 14:58
Ämne: Jag älskar ronaldinh....
Gaucho_10

Låter som jättebra alternativ, varför inte Quaresma? Men det jag tänkte säga var att jag läste någonstans i klubben att Barça har uteslutit en eventuell övergång för Cesc hit.
Klubben har sagt att han borde ha haft tålamod, men iofs, han är en av världens bästa 87or.
Det sista dem sade i uttalandet var:" Tålamodet var det som förstörde, titta på Bojan istället. "
Barcelona Gaucho_10
2008-03-29 14:51
Jag älskar ronaldinho, men det finns så många intressanta spelare där ute, kanske dags att sälja honom och köpa nya spelare, som tex: Alves, Benzema, Fabregas,Mutu , kommer låta sinnessjukt men varför inte Adriano (inter), bara man kan motivera snubben så är han en enorm stjärna, han har ju allt
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-29 14:40
Jag menar inte heller att Ronaldinhos problem bara ligger i försäsongs träningen utan också i hans attiyd. Men faktiskt så har han visat upp den vilja han haft förr men nu har han inte kunnandet längre.

Så jag står vid mina ord och säger att vi ska ge han minst en säsong till i Barca.

Så, nu har jag snackat klart tack.
Lukas.RP
2008-03-29 14:28
Visst jag säger inte att andra lagdelar inte är viktiga också. Givetvis är Xavi stor på mitten, men jag ser att Iniesta är den som kan göra det lilla extra.

Om laget är för skadedrabbat? Svar: Ja!
Barcelona FCB_armin
2008-03-29 14:24
Lukas.RP

Visst, Iniesta är så himla bra just nu, men du får inte glömma Xavi och Touré Yaya.
Iofs, Touré Yaya har inte vart strålande som innan, den där jävla skadan förstör för honom alltmer, men varför tar inte Rijkaard och vilar honom några matcher?
Är det för att dem är "tvungna" att ha med honom p.g.a Edmílson's dåliga form eller vad beror det på? Är laget för skadedrabbat?
Lukas.RP
2008-03-29 14:18
tarrak

Jo, det är precis vad jag menar på att killen bör vara i form vid det här lagret ändå. Känns nästan som dessa diskussioner om Ronaldinho inte leder någon vart, aja.

Kul med match ikväll i alla fall, och som jag sa tidigare, Iniesta kommer ha en stor betydelse idag. Iniesta skulle jag säga kan vara skillnaden mellan vinst och förlust!

Visca el Barça
Barcelona tarrak
2008-03-29 14:10
Jag håller med er andra om att de där turneérna är ett problem och ledningen måste prioritera det sportsliga före det ekonomiska. Men att Ronaldinho fortfarande är så otränad att han inte kan spela kan knappast skyllas på några jobbiga flygresor i augusti.
Barcelona FCB_armin
2008-03-29 14:04
Ämne: Ämne: Lukas.R....
Håller med där. Spelarna måste verkligen ha mått illa att åka så långt och med en massa kamerablixtar och annat vid sidan av lär man ju inte ha det så himla bra. Hoppas att ledningen ändrar sig iår så att spelarna kan få det så bra som möjligt.
Lukas.RP
2008-03-29 13:56
Ämne: Lukas.RP

De var j....
Okej, jag ger mig, tänkte lite fel. Jo, Thuram och Xavi var ju inte så glada över att vi åkte bort dit nu senaste gången har jag för mig.

Sant som du säger, vi slipper förmodligen så många skador också. Med en hel trupp hade vi aldrig behövt en tränare, skämt o sido. Men mycket mer hade fixat sig själv känner jag.
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-29 13:48
Lukas.RP

De var just de vi inte gjorde. Efter succé säsongen 05/06 så ville Laporta visa upp sitt lag för världen. Och satte ekonomisk framgång istället för sportslig.

Och flera av Barcas spelare har haft klagomål på denna Asie turné. Så ja tycker man ska göra en riktig försäsong, Så vi slipper dessa problem.
Lukas.RP
2008-03-29 13:35
Ämne: Angående de med Rona....
Men vi gjorde ju Asien-turnéer även de åren vi tog hem titlar? Jag förstår dig, men en spelare ska ändå kunna komma i form till en säsongpremiär.

Tja, hela denna säsongen har ju dock varit som en försäsong för Ronnie. Han kanske skulle passa bra in i Allsvenskan spelschema! :-)
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-29 12:37
Angående de med Ronaldinho. Problemet dom två senaste säsongerna är att han inte fått en riktig försäsongs träning.

2006 var de VM i Tyskland, och 2007 var de Asien igen.

Så vi ska nog låta bli nån Asien tripp denna sommar och göra en riktig försäsongs träning. Då slipper vi också enorma skadeproblem
Barcelona V ValdeS
2008-03-29 12:36
får betis ha publiken med sig eller? svara snälla
Barcelona FCB_armin
2008-03-29 12:09
Någon här som har ett bra svar på varför Giovani haft det tuft iår?
Annons: