/spanien/barcelona/forum/21341.aspx/spanien/barcelona/forum/21341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-03-31 01:40
Deco och Ronaldinho missar Schalke matchen. vilket är synd, såklart. vi har inte råd att ta något förgivet mot Schalke. Vi får inte göra en enda plattmatch i CL. laget måste göra allt för att vinna den här trofeen. en värdig avslutning på den här Eran. sen ska vi inte göra Milans ifall vi vinner, att låta gamlingarna vara kvar. även om vi vinner CL måste rijkaard ut och det behöver Rensas.

för övrgt är Dinhos skador irriterande. bara dumt av klubben att hymla så mkt med hans skador, känns inte som att man får några klara besked om dinho.. dagen innan match avslöjas det att han inte kommer att spela. jag vet inte hur många gånger det hänt i år.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-03-31 01:26
Shi//

Vet att det hade varit en dröm för dig att se oss kasta in handduken helt i la liga och tok satta på cl. Speciellt då ni inte själva visat en direkt lysande form på sistonde. Va va det nu? 3 vinsten på dom 8 senaste matcherna iom vinsten mot Sevilla va? Vi har legat sämre till 2 gånger tidigare och ändå varit nära att ta oss ikapp er i ligan på en 2/3 matcher. Så serien är långt ifrån över en Det räcker med ett sista dödsryck från våra spelare och att ni fortsätter eran tomgång utan V.Nistelrooy så kommer vi ikapp. Och påtal om cl så är Man.U nummera precis som ni ett underpresterand vrak när det kommer till cl. Så jag tror inte det blir några vidare besvärr at avfärda dom i en eventuell semi. Liverpool ir Arsenal i en final därimot hade vart allt annat en enkel.

Ps: Sparka Rijkaard är det enda rätta efter säsongen. Titlar eller ej så går vi spelmäsigt mot våran sämsta säsong med honom som tränare. en 4/5 nya klass spelare och en ny tränare är ett måste om vi inte vill halka längre ner i träsket till nästa säsong.
Barcelona tribente_magico
2008-03-31 00:40
okej, tack för informationen=)
Barcelona Myrran
2008-03-31 00:33
tribente_magico

Viasat Sport 1 och så många gånger innan hänvisar jag till Barcelona Redaktionens utmärkta 'spelschema' till vänster i menyn. Står alltid vilken kanal som visar matchen.
Barcelona tribente_magico
2008-03-31 00:30
på vilken kanal sänds barca-shalke på?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-03-31 00:11
B_a_r_ç_a

Håller med dig fullständigt.
Barcelona B_a_r_ç_a
2008-03-30 23:55
Har inte skrivit på ett tag här, men jag läser olika synpunkter på var felet ligger hoss oss nu. Ingen borde skylla på spelarmaterialet vi har just nu. Vi har trots alla skador som skett under säsongen oftast haft bra startelvor som borde ha klarat av att slå "de mindre bra lagen". Jag har sen början tvekat på vår tränare, vet att vissa inte håller med mig men en tränares jobb är att spela ihop laget först och främst, få ut det bästa av spelarna och sist kunna agera som tränare när han måste agera.
Jag har inte sett att Reijkaard kunnat ändra på en matchbild på väldigt läge. Reijkard borde sen förra året ha blivit ersatt då man tydligen märkte att alla motståndare till slut kunde läsa av vårt spel som vi använt oss av under 4 år nu. Just nu hänger allt på att individuella spelare ska kunna avgöra matcher för oss och det händer men Messi kan inte spela alla matcher under säsongen och avgöra alla matcher. Sen fattar jag inte varför man behåller spelare i truppen, när tränaren inte vill använda dem. vi har Oleguer, Ezquerro som aldrig får spela och bara får miljoner för att vi ska kunna ha bänkvärmare.
Vi förtjänar inte vinna något i år och fastän man älskar Barca så mycket så önskar man nästan att de inte vinner något i år så det händer något i klubben för vi sjunker sakta men säkert. Nu kommer flera påstå att det inte alls är så jävla dåligt att vi ligger 3a nu i ligan och har gått vidare i CL, men förra året sluta vi 2a och i år om vi fortsätter på det viset så hamnar vi nog på 3e plats.
Sen man blir så jävla arg, jag som inte tränar el nåt brukar resa mig upp och agera utan att jag inte ens tänker på det när vi spelar dåligt. I en sån match som igår tex så tycker jag reijkard borde ställt sig upp och agerat lite och gjort något efter att de gjorde 2-1 målet.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-30 23:32
då är man tillbaks på 7 poäng skillnad igen.. fullfart i CL, jag tror verkligen på att Bojan nätar på tisdag :)
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-30 23:27
Braxingen

Det stämmer han presterar aldrig mot de bättre lagen faktsikt. Visst nu gjorde han visserligen mål mot pool förra omgången, men han var inte speciellt bra den matchen.

Kolla på Messi: Real madrid 3 mål, Sevilla 2, Atletico 2 bla.
Barcelona Braxingen
2008-03-30 23:21
Shi

Gällande Cristiano. Nu kommer jag få en hel drös av personer på mig som säger att jag är vansinnig. Men jag gjorde lite statistik på honom.

Mot de 6 sista lagen i PL-tabellen snittar han 1,27 mål per match. Mot de 3 giganterna 0,5 mål per match.

Vidare så har han snittat 1,25 mål per match mot de 2 sämre lagen i CL (Kiev och Sporting) och 0,25 mål per match mot de som får betraktas som bättre (dvs Lyon och Roma).

Att det är en skillnad. Givetvis. Det skall det vara. Men skillnaden är brutal. Han har helt enkelt ett litet Zlatan-problem. Han måste lära sig prestera mot större lag och i större matcher.

Jag hade varit mer rädd om Milan hade stått som motståndare i en eventuell semifinal, med de matchvinnarna som finns i det laget.
Barcelona kevina
2008-03-30 23:18
Jag visste att Real fans skulle komma här och börjar ge oss råd om hur vi skall hantera vårt spel osv.. ni har vunnit, grattis grattis grattis.. men snälla kan inte ni gå och lägga er?

Barca-nist: jag tänkte väl det.. haha det gör inget
Barcelona Barca-nist
2008-03-30 23:15
Kevina : jag råkade skriva til dig sorry
Barcelona Barca-nist
2008-03-30 23:12
Ämne: kevina//
Han gjorde....
grattis till vinsten realfans men ni verkar ha hamnat i fel forum !
Barcelona kevina
Ämne: kevina//
Han gjorde....2 assist? yes. passningssplet? nja. visst gjorde han assist blah blah men annars han var rätt osynlig under matchen.
Barcelona Dizzy
Shalke ska vi gå vidare mot. Men där efter så kommer vi säkert möta United och det blir inte enkelt! Ronaldo i form hur många mål har grabben gjort? Plus att han är mittfältare. Inte illa.
2008-03-30 23:11
Lite tråkig fakta, vi har inte hållit nollan i ligan sen omgång 22, alltså 8 omgångar sen. Vi vann då mot Osasuna hemma med 1-0.

Vart tog vårat hyfsade försvarsspel vägen egentligen?
Barcelona Rambla
2008-03-30 23:10
Shi:

Det var en solklar offside men vad spelar det för roll för oss culés? Vi klantade ju bort det själv igår kväll så det spelar mindre roll.
2008-03-30 23:08
Var det inte Guti som lira fram till sista?

Eller har fotbollen börjat tagit efter hockeyn och börjat med andra assist? :)
Real Madrid Rob10son//King
2008-03-30 23:05
kevina//
Han gjorde tre assist och han var fantastisk i passningsspelet.
Real Madrid Shi
2008-03-30 23:05
Jag anser att det kan bli en riktigt dålig säsong för er del om Reijkaard fortsätter satsa på både ligan och CL och inte direkt veta vad han skall prioritera, CL platsen är klar, 2:a eller 3:a borde inte spela någon större roll. Schalke kommer ni besegra på ren och skär klass då de är rätt så mycket sämre än CL kvartsfinalsklass.

Men sedan dyker förmodligen Manchester upp och det blir helt klart årets match, med en Cristiano Ronaldo i utomjordisk form, lägg där till europas bästa backlinje och spelare som ,Giggs, Rooney, Tevez och Scholes. Men i CL kan allt hända och full fokusering på det skulle ge er bra mycket större chans till CL titeln, spelarna måste prenta in det i skallen att i CL är det Do or Die med den inställningen ser jag att ni lika gärna kan kamma hem det hela som Milan, som hade sina prioriteringar på rätt ställe.

Vi tog vara på chansen, och Heinze var faktiskt dominant därbak.

Konstigt att det inte är så mkt snack om offside situationen.
Barcelona kevina
2008-03-30 23:03
alltså det där om *man of the match* var ren stupidity...jag trodde på tex Ramos, Cannavaro. vad fan gjorde snejider?
Barcelona Dizzy
2008-03-30 23:02
Är det ett skämt trodde Ronnie skulle vara med nu på Tisdag? Verkar som han kommer lämna i sommar:(
2008-03-30 23:02
Vem mer än jag tror på att Bojan gör sitt första CL mål i veckan? :)
Barcelona Myrran
2008-03-30 23:00
Källan är från en blogg dock men ärligt talat om Barca ska möta Fiorentia den 30 Juli är väl bara löjligt? Den 27 ska vi ner och spela i Kuwait och tre dagar senare upp till Italien? Aja de tar jippo matcherna efter säsongen verker det som. Hela säsongen verkar ju varit ett jippo...
Barcelona tarrak
2008-03-30 23:00
Ämne: Saviola ruttnar på R....Synd om Saviola? Killen som konsekvent valt pengar före speltid och sportsliga utmaningar, har väl bara fått vad han bett om.
Barcelona Braxingen
2008-03-30 22:59
Rambla

Håller med helt och hållet. Dessvärre fick vi inte riktigt de beskeden vi behövde igår. Stänga matcher är väl det som bör prioriteras nu. Mot Schalke kan och bör det räcka med vårt eget spel. I en eventuell semi MÅSTE vi ha kompetens nog att stänga en match. Så tips till Riijkard är att högprioritera det nu.
Barcelona Tompa
2008-03-30 22:58
Grattis till segern madridistas! Ni vann rättvist i kväll och viktigast av allt - ert lag visade upp en vilja och hjärta som f.t fullständigt saknas i Barca. Och då förtjänar man inte att vinna någon liga.

2008-03-30 22:57
Vi förtjänar faktiskt inte liga guld iår. Så j**la många chanser vi har sumpat, det är helt otroligt.

Bara att hoppas på att Villarreal fixar det. Det är ju inte omöjligt!
Barcelona kevina
2008-03-30 22:56
slut! aja. vilken match!
Barcelona Rambla
2008-03-30 22:55
Ligan är inte intressant för oss längre, det är CL som gäller nu. Se bara till att fixa CL-spel nästa säsong och koncentrera sig på CL sen.
Annons: