/spanien/barcelona/forum/2134.aspx/spanien/barcelona/forum/2134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2015-08-09 13:53
Påssjuka? Wtf! Trodde man vaccinerades mot den.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-08-09 11:58
[QUOTE=Blaugrana91]Det är ju katastrof att inget svenskt Tv-bolag ännu inte verkar ha köpt rättigheterna för La Liga, premiären är ju om 2 veckor.... [/QUOTE] Trist men Pedro är ju säkert kvar till mötet mot Sevilla.
Barcelona Blaugrana91
2015-08-09 11:48
Det är ju katastrof att inget svenskt Tv-bolag ännu inte verkar ha köpt rättigheterna för La Liga, premiären är ju om 2 veckor....
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-08-09 11:45
Det är officiellt, Neymar har fått påssjukan och är då borta i 15 dagar likt Alba. Han kommer då att missa matcherna mot Sevilla och Athetic Bilbao.
Barcelona LennyRomario
2015-08-09 11:41
@the cameroonians:

Marsielle försökte jiddra med hans kontakt, som inte var påskrivet ännu. Man jiddrar inte med Bielsa. En man som står upp, i denna värld av ynkryggar och kappvändare. I like it .
Barcelona Neymar N11
2015-08-09 03:09
Besides the contract of Adriano (30), new sports director Robert also wants to renew the contracts of Rafinha (22) and Neymar (23). [md]
Barcelona Amo.38
2015-08-09 01:19
Smogen

Det ärprecis som du skriver, tyvärr! Franska landslaget samt fotbollsförbundet har varit inne på samma linje, där förbundet och Laurent Blancs möte läkte ut i pressen där det sades att afrikanska spelare skulle ta alla "etniska" fransmäns platser.
Barcelona Amo.38
2015-08-09 01:16
Loco Bielsa haha maken till mer respektlös tränare får man leta efter!
Inte undra på att spelare gång på gång kommer i kant med honom. Det spånades om att han skulle vara en potentiell Barcelona tränare med sitt galna presspel. Tack o lov hände det och kommer aldrig hända förhoppningvis!
Barcelona LeoMessi
2015-08-09 00:20
11-9-10 Haha arda har väl uttalat sig om att han alltid har velat spela i PL? Fast det är nog svårt att tacka nej till Barca haha även om det innebär att han inte får spela i England.
Barcelona 11-9-10
2015-08-08 23:57
@barcastuff: Arda: "When my agent finally told me Barça wanted me, I was so happy. I told my lawyer: No need to check my contract, I want to sign it now" Haha inte ens Zubi hade kunnat misslyckats med denna värvningen
Barcelona LeoMessi
2015-08-08 23:47
Cameroonians Börjar nästan tro att han kallad loco av en anledning haha:P
Barcelona the cameroonians
2015-08-08 23:38
Loco Bielsa har gjort det igen Avgick efter förlusten i första omgången. Där det inte finns logik finns Bielsa :-P
Barcelona Barca4life98
2015-08-08 23:10
Alen Halilovic (19) had on Thursday agreed to join Sporting on loan, but interest from Hamburg has put the deal on hold. [el comercio]
2015-08-08 22:58
En rättelse angående Grimaldo, han blev inte utvisad men utgick pga skada och då hade redan Barça gjort alla tillåtna byten. Så både Grimaldo och Samper skadade sig men kunde åtminstone lämna planen för egen maskin.
Barcelona enkos
2015-08-08 21:54
Sevilla har precis spelat 1-1 mot AEK ,, Reyes målskytt,
2015-08-08 21:54
B-lagsmatchen slutade 1-1 efter att Dongou kvitterat Llagosteras ledning med 20 minuter kvar. I slutet fick Grimaldo sitt andra gula kort och Barcelona avslutade matchen med bara 10 man. Kul att de höll undan, det var ju många gånger det som var problemet förra säsongen. EDIT: Tydligen var det en cup av något slag och Barcelona vann straffläggningen efter att Ondoa bl. a räddat en straff och Dongou, Cámara och Godswill gjort mål. Laget har en sista träningsmatch inbokad nästa helg innan ligaspelet inleds den 23:e, då på bortaplan mot lokalkonkurrenten Cornella.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-08 21:25
Smogen

tänkte skriva det. jag misstänker också lite det där..skumt för min del. ondoa o adama, o sättet abidal lämnade. det är nåt som luktar väldigt illa kring denna styrelse.

guys, jag vet att det börjar bli väldigt tjatigt. Men jag är skit orolig, jag menar Adama, samper, halilovic. Alltså för att nämna några bara. Dom behandlas på allt annat än bra. jag är så rädd att vi har bytt filosofi bakom stängda dörrar och det som skrämmer mig allra mest att LE verkar tycka likadant.

Dom plockar upp bajs talanger bara för att skylla på något sen o säga ja vi har get chansen men tyvärr messi o busi växer inte på träd...

JAG BER DIG GUD JAG VÄNTAR ETT MIRAKEL!
Barcelona 11-9-10
2015-08-08 21:22
Ser bilder på arda med gips runt högerfoten På dom flesta bilderna ser man att han redan har klickat med Messi och neymar. Språket verkar han inte ha problem med heller för den delen
Barcelona Smogen
2015-08-08 21:15
@the cameroonians:

Det börjar lukta lite illa kring det här tycker jag. Ända sedan Rosell inför förra valet började prata om "DE" och "OSS" när det gällde de Afrikanska ungdomarna som var på La Masia vs Katalanska ungomarna. Tror värsta citatet var något liknande "Dom ska inte få komma hit och ta våra pojkars platser i La Masia".
Ända sedan den dagen så har jag känt lite rasism varningar i Barcelona. En efter en mörkhyade spelare försvunnit från klubben, Eto'o, Abidal, Keite och Toure. Har hela tiden tänkt att det är pga andra omständigheter, och när det gäller dessa spelare stämmer det förmodligen.
Men när det sen börjar drabba Adama som vi alla ser är en större talang än Sandro och Munir. Eller Ondoa som för mig borde ha en självklar startplats i B-laget. Det är bara några få exempel när det känns som att de mörkhyade spelarna av någon konstig anledning inte spelar istället för andra spelare. Ja, då börjar jag känna lite oro.

Hur som helst, jag inbillar mig säkert. Även Samper verkar ju drabbas. :)
Barcelona Smogen
2015-08-08 21:02
@the cameroonians:
Ja, det är en jäkla tur att det här forumet har er två! :)
Barcelona Liunil Masse
2015-08-08 20:59
Pique: “I can tell you from experience that this is the best dressing room I’ve been in. There are players that have won World Cups, Euro Cups, Champions Leagues, everything. There’s no one who raises their voice higher than the others, there’s no one who has a huge ego, and everything is simple and good.”

Pique: “I think that Ter Stegen is a goalkeeper for the present and for the future. I remember a game in the Copa del Rey against Villarreal, when they were pressing us high and he played the ball, with his left foot, to the interior, without any problem, a lobbed pass. I’m telling you that a lot of players in La Liga, even in my own team, don’t have the character or the quality to play that pass in that moment. He does it without any problems and he’s a goalkeeper. His character makes him special.”

Pique “They always tell me that Madrid’s defense is better than ours because of their names, because they have Pepe, Sergio Ramos… Well, there hasn’t been a year, in the seven I’ve been here, in which Madrid have conceded fewer goals than Barça.”

Källa: Viva Barca på Facebook
2015-08-08 20:46
Ajajaj, Samper tvingades kliva av pga skada bara minuter innan halvtidsvilan.

Hoppas det inte är allvarligt.

0-0 i paus annars.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-08-08 20:41
Erik Satie Njuter av att se hur överskattad Mourinho är!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-08 20:23
@the cameroonians:

Trodde att Rambla var det redan :-).
Nu kommer det här låta konstig . Men ärligt talat, har inte koll på vilka det är som tar hand om det här forumet. Ja, jag sa det, stället att kolla upp det på några minuter och låtsat om som jag har koll på det :-). Jag skulle inte bli någon vidare politiker men en bra ledare däremot jaa! Visa kallar det diktator bara för att de (eliten, världsbaken) inte kan styra dem.

Jag tror att 99 % av forumet här skulle hålla med mig om att det är dags att det här forumet anordnat hedersmedlem priser för de själsfränder som förtjänar det.
99 % av forumet har koll på det redan vilka dessa är.

Vad säger ni?

Barcelona Erik Satie
2015-08-08 20:23
Alltid kul att se äckel-Chelsea tappa poäng. :)
2015-08-08 20:16
Tyvärr går det inte att streama B-lagsmatchen från Sverige.

Förresten, vet ni vem som har nummer 10 i B-laget ikväll...?

Trumvirvel.... GUMBAU :-)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-08 20:12
Faaan vad äcklig Hazard med sina filmningar!

Man ser klart och tydligt vem hans idol är.

Barcelona LeoMessi
2015-08-08 20:11
Hazard kan vara svagare än munir eller så filmar han konstant.
2015-08-08 20:07
Josep "Pep" Guardiola Sala

Ja, situationen kring Ondoa är verkligen märklig.

Ännu märkligare blir det nu när klubben värvat in ännu en målvakt till B-laget i form av Osasunas 19-årige Exkieta (som först kan spela i januari pga FIFA-banen).

Dessutom verkar det som att det finns många låneförfrågningar kring José Suárez, han som var med A-truppen under USA-turnén. Detta ska emellertid inte Barcelona och Gerard vara intresserade av utan ser uppenbarligen Suárez som ett måste i B-laget denna säsong.

Så frågan är vad som händer med Ondoa denna säsong och framöver.

Hans landsman Onana som spelade i Juvenil A har ju gått till Ajax denna säsong. Kanske är det en fingervisning på vad som kommer hända med Ondoa.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-08-08 20:05
Hur är reglerna kring Uefa..Får verkligen Pedro spela europeiska supercupen och sen lämna för United och spela Cl?.
Annons: