/spanien/barcelona/forum/21339.aspx/spanien/barcelona/forum/21339.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Paco Buyo
2008-07-08 18:10
Ämne: Paco Buyo: Ja fast d....
Japp.
Barcelona Suñol
2008-07-08 18:09
Paco Buyo: Ja fast den "risken" kan jag stå ut med då man är en av få riktigt demokratiska klubbar i världen.
Real Madrid Paco Buyo
2008-07-08 17:48
Det här är ju risken med den typen av ägandeform av den typen som Barça har. Det är svårare att få kontinuitet i de klubbarna när de styrande hela tiden är i händerna på den ombytliga och manipulerbara opinionen. Numera inte bara i samband med de obligatoriska valen.

Man får helt enkelt ta det goda med det onda.
Barcelona AndreasB
2008-07-08 17:46
Om Laporta avgår är det en katastrof. Man kanske ska ta nyheten med en nypa salt men jag skulle inte bli förvånad om han avgår då valresultatet inte var allt för positivt. Laporta har gjort ett storartat jobb för klubben. Självklart har han gjort några felsteg också som t ex, att behålla Rijkaard för länge men i det stora hela har han varit riktigt bra för klubben och jag hoppas verkligen han stannar.

Sen att han lämnar mitt i Silly Season gör ju allt till en soppa!
Barcelona Barca-nist
2008-07-08 17:35
vi får hoppas att allt är bara rykten!!!

Om laporta avgår så kommer det bli rörigt och det borde styrelsen veta vid det här laget. vi får bara avvakta och se.
Barcelona barcadinho
2008-07-08 17:34
Om Laporta:

Jag var hel säker på att han inte skulle stanna hela mandaten, men så fort trodde jag inte (om det stämmer det Sport skriver).
Det är kanska det bästa - annars kommer det finnas fortfarande dåliga tankar på huvud av massa folk runt klubben.
Herregud - det kommer att bli så mycket nytt så fort. Man är lite orolig iaf.

Att ca 40000 röster verkar inte mycket (33 % av medlemarna) är inte riktigt. Det är väldigt mycket. Förre valet 2003 då Laporta har valt till president så röstade ca 50000.
Men då var det valet till posten och inte "bara" förtroedeval.
Valet 2003 med 50000 var dessutom ett rekord.
Så vad jag vill säga är att det var många som inte vill ha honom kvar.
Barcelona Tompa
2008-07-08 17:31
Det finns utan tvekan fog för kritiken mot Laporta. Samtidigt gagnar det knappast Barca att presidenten avgår mitt under silly season. Det hade varit bättre att Laporta suttit mandatperioden ut.
Barcelona barcadinho
2008-07-08 17:24
Jag ser inte det alls som en överaskning att Ronaldo vill till Real. Han är inte en engelsman och inte uppväxt i england eller Manchesters ungdoms fotbollsskola.
Varför ska han känna starka lojala känslor just för United?
Han är inte en "äkta" red-devil, enkelt sagt.
Och han vill ha nya utmaningar i en annan klubb i en annan liga och och ett nytt land.
Jag ser inte det som något konstigt att han vill lämna.
Man U riskerar annars att hamna på samma situation som barca med Ronaldinho. Priset på Ronaldo kan sjunka ordentligt, om han inte visar samma kvaliteter nästa säsong (vilket kan hända om en spelare känner sig mätt och inte 100 procent motiverad).
Helt ekonomiskt och lite sportligt är det bättre för de att sälja nu och använda de ca 80 milj euro för att förstärka laget.

Sometimes it´s a time to say good-bye
Barcelona De Assis
2008-07-08 17:20
ciao-V

hur kan du säga att de skulle vara bra för Laporta att avgå?
att han avgår splittrar nästan hela laget, om nu jag ska påminna alla så är Xavi , Iniesta , Puyol , Valdes , Bojan , Messi alla dom här gillar Laporta
de enda jag har att säga är, om han avgår, e vår säsong redan förstörd innan den ens har börjat.
Barcelona Ciao-V
2008-07-08 16:38
Visst är det väldigt synd om Laporta avgår.
Men jag tror att det vore det bästa för klubben. Någon annan i ledningen kommer att ta över vilket innebär att man fortsätter med de planer som man har lagt upp.
Risken för att kritiken blir ännu mer och tillslut påverkar truppen negativt är större om Laporta fortsätter som president. Risken för ny val blir också mindre(om han avgår).
Han har trots allt emot sig mer än 60 % av de medlemmar som har röstat.

Nä… Skulle Laporta avgå, visar det ändå att han har stort hjärta för klubben. Det som är bästa för klubben ska komma i första hand.

Förresten Laporta har alltid upptrett proffsig och korrekt utåt. Han har byggt upp bra relation med omvärlden och är respekterad.
Barcelona Holländaren
2008-07-08 16:13
Bättre drag på Örjans vall än på Camp Nou typ så det säger inte så mycket. Trist nu om Laporta avgår. Det har varit kul att ha en tålmodig president med god attityd, det är ganska ovanligt numera.
Barcelona Karlssoooon
2008-07-08 16:11
Ämne: Nr5 i alla fall.
Bj....
Hur kunde jag glömma Svensson my bad!
Men i Jernemyr har man gjort vad jag anser en fantastisk värvning av en otrolig försvarare. Han är som Puyol i mittlåset.
S. Dali
2008-07-08 16:05
Nr5 i alla fall.
Bjärred, Henke, Larholm o Thomas Svensson.
Bättre drag på handbollsmatcherna än på Camp Nou i alla fall
Barcelona Karlssoooon
2008-07-08 15:53
Barcelona har i dagarna gjort en fantastisk värvning när man signat den så vitt jag vet, 4e svensken i barcelonas historia.
Välkommen Magnus Jernemyr!
Barcelona FCB_Alex
2008-07-08 15:34
Någon som vet var man kan hitta bilder på Victor Valdés när han spelade i Barcas ungdomslag? :D
Barcelona Patrick Kluivert
2008-07-08 15:33
Någon som vet när OS drar igång och i vilken kanal de kommer att sändas ?
Barcelona DaniAlves
2008-07-08 15:23
Ronaldinho med i OS truppen :D hoppas han gor bra ifron sig!
Barcelona FCB10
2008-07-08 15:07
Faan, om Laporta avgår så kommer, un tal Albert Vicens vara vår president så länge, mycket tråkigt.

Jag vill att han ska stanna, så han kan bevisa alla att Barca kommer bli bäst i världen igen!
Sevillista1
2008-07-08 15:03
en fråga bara?, det står nu på de flesta sporthemsidor att Laporta ska avgå, vet inte så mycket om vad Laporta, men vad har Laporta gjort mot Barcelona?
Barcelona New generation
2008-07-08 15:03
Lämnar Ronaldinho, Eto'o och vi köper Hleb så är det stora tapp vi gör.
Barcelona Hoshiar
2008-07-08 14:59
Detta är vad jag tror ni behöver inte ta det på stort allvar . Som jag sa jag tror inte på nått inan det är officiellt . Det kan finnas både rätt och fel i mina inlägg sammtididgt i era inlägg.
Barcelona Hoshiar
2008-07-08 14:57
|RealMadrid C.F|

Snälla säg nån som sagt att dom inte drömmer att få spela i en stor klubb som Real och Barca.
Han vill till Real men jag tror ej att ManU är villiga att släppa honom . Men nästa år så tror jag att ni kommer få honom.

Efter dom mött barca så sa han i en intervju att han skulle vilja spela i spanien i framtiden. Och här säger han att han hoppas att hans dröm kan gå i uppfyllelse den drömmen kanske händer nästa år.
Barcelona Abbe_
2008-07-08 14:55
Hoshiar

Exakt, du är inte så dum.
Men står det någonstans att han bestämt sig för Man U? Nej, det gör det inte, och det var så den här diskussionen började. Du skrev att han stannar åtminstone en säsong till, men det kunde du knappast vara säker på.
Barcelona Hoshiar
2008-07-08 14:49
Abbe_

Ja det kanske han har gjort asså bestämma sig efter EM . Men det står ej att han bestämmt sig för Real . Elr har jag fel?
Real Madrid |RealMadrid C.F|
2008-07-08 14:43
Hoshiar

Där har du ett video klipp där han säger klart och tydligt vad han vill!!
om du kan spanska så fattar du!

http://www.youtube.com/watch?v=AtzHUCi2oqY

Det är nått jag vill det är nått jag drömmer om, och alla vet vad jag vill men allt e inte upp till mig bara.
frågan om han tror att det kommer bli svårt för en flytt till madrid så svarar han- Det är alltid svårt, för att det e inte bara en person som bestämmer det e många. men jag hoppas att vi kommer med en lösning som e bra för båda parter.
som jag sagt det e en drömm och ett väldigt bra tillfälle för mig, och som scolari säger- tåget går bara en gång, och därför måste man ta vara på chansen, det e mera folk än jag som måste göra så saker och ting händer,
sen får han fråga om den här drömmen kan gå i uppfyllelse- Det hoppas jag, vi får vänta och se.

det är vad som sägs i intervjun, och kom inte med att det skulle vara nån annan än ronaldo som pratar för alla som hört han hör att det e han!
Barcelona Unicef
2008-07-08 14:34
hoppas vi köper Silva o hleb,då e alla mittf positioner samt ytter mittf lösta,back linjen oxå den klar...
Barcelona Abbe_
2008-07-08 13:56
Hoshiar

Hade han bestämt sig för att stanna i Man U så hade han väl aldrig sagt på presskonferenserna under EM att han bestämmer sig efter turneringen och då meddelar sitt beslut? Han har haft chansen att dementera allting gång på gång, men han har ej gjort det? Tydet väl på någonting, inte sant?
Barcelona Lionel M.
2008-07-08 13:55
Enligt SPORT.es så avgår Laporta på torsdag.

Detta trots att han klarade sig i missförtroendeomröstningen.

Hur mycket substans det finns i denna artikel är svår att säga. Det ser ut som att artikeln är exklusiv för SPORT.es.

Okey, nu börjar jag bli orolig över hur det ser ut i vår styrelse.
Barcelona Hoshiar
2008-07-08 13:44
Abbe_

Vf ska han inte vinna tillbaka fansen på Old trafford? För att han har "sagt" att han vill till Madrid? Försök att hitta en videoklipp där han själv säger att han vill till madrid . Det e bara pressen som skriver och och inte minst MARCA.

1. Har han förlorat fansen elr ? På grund av vad? Att han sagt att han vill till Madrid ? När?

2. Kolla hur mcyket han hjälpt dom . Tack vare honom har dom vunnit Cl och Ligan.

Ska det här blir en liknande sak som hände med Maradona efter att han nästan på egen hand slagit ut Italien och inte mer var välkommen tillbaka till Napoli ? Men senare blev han det .
Barcelona Abbe_
2008-07-08 13:31
Hoshiar

Och ändå verkar det som att Ronaldo är på väg till Real Madrid för ca 900 miljoner? Efter alla Ronaldos uttal och velande i pressen om en eventuell övergång till spanska huvudstaden tror jag har inneburit att han kommer ha svårt att vinna tillbaka fansen på Old Trafford.
Annons: