/spanien/barcelona/forum/21338.aspx/spanien/barcelona/forum/21338.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Iniesta Nr1
2008-03-30 16:29
varför kollaa på alla de största stjärnorna?kolla istället på unga talanger som kan börja på bänken först.kolla bara i vårat egna led vilka spelare som har möjlighet att ta steget upp i a-laget. Bra spelare måste inte alltid va dyra.Kolla på arsenals lag tex.Knappt en spelare över 22 ju o det går än så läönge bra.Robinho?varför?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-03-30 16:26
RonaldinhoKungen

Jag tar Ribery före Robinho alla dagar i veckan, Robinho skulle för det första vara väääääldigt dyr, om han ens skulle vilja komma.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-03-30 16:25
Ämne: RonaldinhoKungen: De....
Robinho är faktiskt en väldigt bra spelare, top 10 i världen. Hade han spelat i vilket annat lag som helst hade du inte sagt så. Och vilka spelare är bättre på den positionen än honom? Cristiano Ronaldo möjligtvis.
Barcelona Suñol
2008-03-30 16:22
RonaldinhoKungen: Det sista vi behöver är en gnällig snorunge som Robinho! Sedan så varför sukta över värsta konkurenternas spelare när det finns bättre på annat håll...
Barcelona Barca Barca
2008-03-30 15:57
Vad händer med Barca. Dom är inte ens ojämna i veckoviss utan under matcherna nu för tiden. När allt går så bra så tappar man allt. Vi hade och har ett av dom bästa tillfällena att ta igen på Madrid. Men man kan inte skylla allt på Rijkaard även om en tränare är nästan naveln i klubben. Men att börja spela defensivt med det spelarmaterialet vi har ät rena självmordet. Vi kan inte spela defensivt det går bara inte, det är som att få se Milan med ett mittfällt som består av Gattuso, Ambrosini Pirlo, Seedorf. Det funkar inte så, det är en av orsakerna till varför Milan flög rakt ut med huvudet före i CL samt ligger taskigt till i Serie A. Samma sak gäller oss, fortsätter det så lär min mardröm som jag fick igår natt att gå i uppfyllelse ”slut resultat Schalke 3 – Barca 0” Inte det resultatet vi vill se på tisdag för då lär vi ryka där också. Vi måste spela som vi alltid har gjort varje gång i alla 90 min i varje match och det är just det, offensiv fotboll, trötta ut motståndarna med vårat sjuka passningsspel och köra skiten ur dom.

Rijkaard måste börja tänka lite, vi börjar backa hem vilket tvingar våra mittfältare att stå för bollvinnandet och vilka har vi på mittfältet då? Yaya, Iniesta och Xavi. Dom två sistnämnda e nog dom valpigaste mittfältarna i världen. Ska man ha båda två på planen så ska det spelas offensivt annars är dom till ingen nytta. En sista sak, fan vad jag saknar Davids. När han och Ronaldinho var på plan kunde man bara luta sig tillbaka och njuta. Vi förlorade en match med Davids och det var mot Celta Vigo.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-03-30 15:55
Mark:

Valdés

Alves Puyol Milito Sylvinho/Abidal (Beroende på motstånd och form)

Touré

Iniesta Deco

Messi Eto'o Ronaldinho/Robinho(!)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Alves är ett självklart val som högerback. Om vi inte får hit honom tycker jag vi ska lägga vantarna på Lahm. Abidal och Sylvinho får spela växelvis, beroden på form och motstånd.
Jag tycker inte vi ska sälja en spelare som Ronaldinho, även om man inte kan leva på gamla meriter. Om Ronaldinho bara kommer upp runt 85 % av sin kapacitet är han en man från startelvan. Om Ronaldinho fortsätter underprestera säljer man honom under vintern. En dröm hade varit att få hit Robinho, även om det blir svårt. Men alla vet ju vilket lag Figo bytte till. Robinho är en ruskigt bra spelare. Att ha honom och Messi på var sin kant, om Ronaldinhos svaga form håller i sig, vore en dröm.

Barcelona Iniesta Nr1
2008-03-30 15:50
Ämne: Hur kan man säga att....
Jag tycker inte bojan är en backup.Oavsett om messi är med ska bojan peta henry.Han blir inte bättre och kommer förmodligen aldrig tillbaka till den form han en gång hade.Borde laporta o gänget sett innan de köpte honom.Henry asså.Etoo centralt,messi höger bojan vänster. Iniesta går före inhoppare på vänsteranfallsplatsen.ny mitfältare in då istället om tex bojan går ut.
Barcelona Puyol5
2008-03-30 15:50
Vi behöver inte sälja halva laget och köpa in stjärnor från världens alla hörn för att lösa detta. Det som skulle kunna funka är att sälja Zambrotta till Milan, köpa Daniel Alves från Sevilla, sälja Thuram och köpa Garay. Sedan byter vi ut Rijkaard mot Mourinho, Mourinho skulle skapa en bra atmosfär med ett hårt tränande och jobbande lag. Sedan medför alltid en tränarförändring att spelarna måste vissa upp sig för sin nya coach, han har inte några favoriter innom laget eller några kelgrisar, det blir en nytänding för spelare som Ronaldinho!
Real Madrid Dobber
2008-03-30 15:39
Ämne: Mark

Det här är v....
True! känns ibland som många tror det
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-30 15:36
Mark

Spelare som nasri är eftertraktade och det kommer vara dyrt att köpa honom, Ribey? samma sak med den killen plus att han nyligen har bytt klubb till bayern..

Barcelona Kimmpa_fcb
2008-03-30 15:31
Mark

Det här är verkligheten, inte FM.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-30 15:30
Ämne: vilken tid spelar Re....
Dom spelar 21:00
Barcelona Mark
2008-03-30 15:20
Om jag hade fått jobbet som tränare så hade min önskelista sett ut så här:

----------valdes------------
alves--puyol--milito--abidal
----------yaya--------------
-----Iniesta--nasri---------
messi--------------ribery---
----------etoo--------------

Bänk
Backar: Garay, sylviniho, marques, zambrotta
Mittfältare: xavi, Crosas, Khedira, gudjhonsen
Anfallare: Bojan, gomez, assulin, Henry

UT: Ronaldinho, Deco, Thuram, Dos Santos(Lån)

Hur hade er sett ut?
Barcelona kevina
2008-03-30 15:15
vilken tid spelar Real ida?
Barcelona Criff
2008-03-30 15:11
Kurdfot, Dos Santos har varit borta i en månad innan han fick spela igår. Trodde du det skulle komma gnistor ur röven på honom?
Sätt lite normala förväntningar på spelarna istället.
Såsom hela laget spelade igår hade inte ens Deco i sina bästa dagar fått fart på dem.
Dem var usla helt enkelt. Sluta peka finger.
Barcelona r.Hyder
2008-03-30 15:01
Hur kan man säga att Bojan inte är en tillräckligt bra back-up? I min mening så är Bojan en av vädldigt få ljuspunkter med den här säsongen. Han är 17 år och har gjort 8 mål i La Liga vilket är grymt jävla bra. Vad förväntar sig folk härinne egentligen? Sett till spelet har Bojan även varit outstanding de två senaste matcherna, det är inte för inte som han har hyllats av diverse tidningar, personer och profiler. Är inte Bojan en tillräckligt bra back-up? Då vet jag inte vem som är det. Känns som vissa vill eller tror att man kan ha back-ups som spelar som Messi, det skulle inte fungera då sådana spelare inte hör hemma på en bänk och med största sannorlikhet är medvetna om det.

Bojan är en bra back-up! Inget som helst snack om saken!
Barcelona Edwin2
2008-03-30 14:58
Kurdfot //

Jag lovar. Jag ska hålla mig borta ett bra tag.
Kurdfot
2008-03-30 14:53
Edwin2

De här är ett Forum där man diskuterar sitt favoritlag. Gillar du inte inläggen som skrivs här, behöver du inte läsa dem, eller kommentera dem heller för den delen.
Kurdfot
2008-03-30 14:52
Jag håller med Cehegin, bojan och santos är inte tillräckligt bra backup.

Vad gjorde Santos när han kom in igår? Sen så har Bojan börjat hålla i bollen för mycket på sistone. Spela bollen snabbare istället.
Barcelona Edwin2
2008-03-30 14:51
Nu börjar forumet att se ut som Puerta, som någon sa innan.

Sälj och köp! Blir trött på dessa kommentarer.
Ringa Laporta och talar om för honom varför han inte lockade Torres? Varför han inte säljer Xavi... O.s.v.
Helt ointressant.
Real Madrid Cehegin
2008-03-30 14:49
Handlar inte om efterklok. Men man vet väl vilka spelare som är lite mer skade benägna än andra? Jag menar det är inte din lokala fotbollslag vi snackar om. Och det jag menade var att dos santos o bojan är bra MEN de var för tidigt att låta de spela så mycket!
Kurdfot
2008-03-30 14:48
Sen är de många som vill ha bort Zambrotta, jag fattar inte varför. han är ju fortfarande en världsback, sliter och jobbar hårt. väldigt bra i defensiven, han kommer inte till i offensiven så mmycket eftersom Messi är där uppe och tar hand om alla bollar. Vad fan ska vi med dani alves till?. Han gör en massa misstag i defensiven, visst han är duktig i offensiven, men som sagt där har vi messi.
Barcelona Edwin2
2008-03-30 14:44
Är säker på att säsongen hade sett annorlunda ut om vi inte har haft de skador som vi har fått.
Kurdfot
2008-03-30 14:43
Dags och sälja xavi, Deco, Ezguerro.

Fattar inte varför vi aldrig lockade över Torres från at. madrid. Han är ju flera klasser bättre än Etoo.

Vi behöver nytt blod på mittfältet som den här tex.

Yaya
Diego Iniesta
Barcelona Rambla
2008-03-30 14:41
Ämne: PatrickKluivert //
....
Ronaldinho, Messi, Henry, Eto'o, Bojan och Giovani. Om inte det räcker när man startar säsongen så vet jag inte vad?

Det är lätt att vara efterklok men inte fan kan man räkna med att Eto's ska gå och skada sig efter första omgången och vara borta i över 3 månader. Vilket i sin tur innbar att Henry fick spela mer än vad som var tänkt från början med tanke på sina ryggproblem när säsongen startade.

Hur ska man räkna med att Ronaldinho är helt ur form, skadad och knappt spelat den här säsongen? Hur ska man räkna med att Messi kommer att vara borta i flera månader?

Lägg där till Puyol som är borta 3 månader direkt när säsongen startar. Marquez och Deco skadade nästan hela tiden.
Kurdfot
2008-03-30 14:41
Ämne: Çhabinho

Hur hade....
Klart vi kan få dem där spelarna, men ta bort drogba och fabregas.
Real Madrid Cehegin
2008-03-30 14:34
PatrickKluivert //

Ja men det känns som om de e bara dos santos o bojan som har varit de riktiga backups ni haft.
REM har varit borta ganska ofta och om jag var rijkard så skulle jag hellre ha en RIKTIG backup.
Barcelona PatrickKluivert
2008-03-30 14:30
Cehegin, Henry, Messi, Eto´o, Ronaldinho... 4st + att man har har en rutinerad Gudjohnsen och en Bojan som faktiskt gjort en väldigt bra säsong
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-30 14:30
Ämne: I matchrapporten skr....
Håller med fullständigt jag förstår verkligen inte varför han har skrivit xavi?

det kanske blev fel, han kanske ville skriva deco antar jag..
Barcelona PatrickKluivert
2008-03-30 14:29
Jag har också faktiskt haft tålamod med Rijkaard, och de är som Moe-_- säger han måste våga göra radikala förändringar och våga chansa ibland. Sedan så har jag alltid gillat Rijkaard men det kanske är dags att gå skilda vägar nu. Han har faktiskt vunnit flera stora titlar med oss och jag skulle också gilla om Mourinho kommer till klubben.
Annons: