/spanien/barcelona/forum/21335.aspx/spanien/barcelona/forum/21335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-31 16:49
Hade vi haft flyt igår så hade man inte alls varit kaxig idag men det är klart man blir stolt och lite kaxig efter en sån starkt insats som vi gjorde igår inte så konstigt.
Det kunde varit 1 poängs skillnad idag men det vart 7 mellan oss så klart man är på hugget.
Barcelona tarrak
2008-03-31 16:32
Fantastisk vad snacksaliga alla maränger blir så fort de har lite flyt i ligan. Nu väntar vi bara på att de säkrar guldet så kommer de att öppna sitt forum, precis som förra året. Maränger hörs bara i medgång.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-31 16:30
tycker fortfarande det är löjligt om du ser det här som ett bra år för spansk fotboll. ett väldigt stort mellanår.
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-31 16:28
Ni har 4 förluster borta och vi har 5 sen har vi 2 förluster hemma och ni ha samma ser ni det som super dåligt av två största lagen i Spanien?
Sen känns det som varje år som går så blir alla lagen mer peppade av att spöa oss två största lagen och är det på deras hemma plan så vill dom slakta oss.
Tror snarare att Spanska ligan har blivit bättre.
Fast vi hängde med i ligan det gjorde inte ni.

Barcelona A.Gaudi
2008-03-31 16:28
du är blind av vithet. årets liga är ett magplask, så är det bara.

Valencia, Sevilla, Barcelona, (till viss mån) Real. lagen som ska vara spaniens främsta har alla vikit ner sig. ett lag har tagit sig till kvartsfinal i CL.

det här är den nedre halvans säsong i princip. om vi skulle, mot all förmodan, vinna dubbeln vet jag inte om jag skulle skratta eller gråta. jag hoppas Villareal vinner den, nästan mer än blaugrana.

Rijkaard får helt enkelt inte vinna ligan i år. det skulle vara den största "lögnen" i fotbollssammanhagn på väldigt länge.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-31 16:26
så här såg det ut efter 38 omgångar förra la
liga:

1 Real Madrid 76 38 23 7 8 66 40 26
2 Barcelona 76 38 22 10 6 78 33 45
3 Sevilla 71 38 21 8 9 64 35 29
4 Valencia 66 38 20 6 12 57 42 15

med 30 omgångar spelade har barca redan förlorat lika många som efter 38 ifjol... lägre standard?
Barcelona Hiyab
2008-03-31 16:18
Jag älskar barca men tyvärr så tycker jag att rijkaard tid i barca är så gott som ute!
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-31 16:11
Ride_The_Big_One(6)
Kaka var bra föra säsongen och det var han bara i CL fast att dom vann bara på grund av honom det går jag inte på CL måste man ha mycke flyt sen måste man kunna stänga mactherna det är Italienska lag mycke bättre på än Spanska.
Milan var hårstrå från att åka ut mot Celtic i Åtondelen var Milan världsklass ens föra säsongen?

CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]

Engelska ligan går inte och jämmföra med Spanska.
I England vinner inte ens Tottenham som köper lika mycke spelare som Sevilla och Villa Real gör tillsamans fast dom torskar varje macht på hemma plan.
Spanien kan ett lag med ett budget som räcker inte ens till kaffe pengar till Abrohmovich slå vilket lag som helst i hela Världen vilken dag som helst på hemma plan.
Snälla jag vet att ni inte har hållt världs klass men dra inte ner på Spanska ligan för det.

Barcelona Visca_Barca
2008-03-31 16:05
Ride_The_Big_One(6)
i visa matcher vinner madrid ja det håller jag me om , men ingen kan säga att de är det bästa laget i spanien i år. va ärligt nu om barca hade tat pöng varje match real förlora hur skulle det se ut idag?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-31 16:03
Visca_Barca

Låt oss inte ha en larvig tävling nu, hur många storlag är det som spelar "finfotboll" i 90 min i den spanska ligan numera?

De mest formstarkaste laget skiftar mest hela tiden men vare sig madrid spelar bra eller dåligt så vinner dem, men det är lite frustrerande att det ska vara så här ändå.
Barcelona Visca_Barca
2008-03-31 16:00
MADRID 1902
hur kan du säga madrid är bäst.?
9 matcher 6 förluster det är va ditt lag har gjort. om du säger varför ligger vi ettan ändå då säger jag efersom barca tar inte pöng i de matcherna som skulle minska gappet. madrid är dålig och du ser själv och barca är också dålig.
Atletico och villareal borde vinna ligan inte fan ditt lag som förlora match efter match.

det roligaste med er madrid fans är att ni skriver så här ibland" Gutii är Världens bästa spelare " nästa match " Asså va fan gör Guti på en fotbollsplan" ´

Ni är roliga :).
2008-03-31 15:59
MADRID 1902

Sluta dröm, vi har visserligen haft lite tur i cl men både real och barca suger så spelar det verkligen nån roll igentligen?

Just nu och det man sett iår har ingen av lagen nåt att göra i cl.

Du nämner Milan och gör en liten jemförelse med vår och deras sits, de hade en viss Kaka som mer eller mindre bar laget på sina axlar och Milan kollapsar inte lika mycket som madrid,barca gör så nån vidare jemförelse är det ju inte.

Sen så är det skadornas säsong här i spanien, tränas det för mycket eller tränas det för lite vem vet, men har man sina "nyckelspelare" skadade och ett kollektiv som inte funkar då vinner man ingenting.

Jag har inte gett upp nåt men du måste medge att Barca och real inte visar upp en jämn nivå av värdklass precis?

Visst jag ska inte ta nåt ifrån er ni leder ligan, cred men du måste väl se att vi är mycket svagare än de andra storlagen för tillfället.

Spanska ligan har tappat enormt och det är bara att inse.
Barcelona Shidenn
2008-03-31 15:57
Ämne: MADRID 1902

Sluta....
Tappat har den gjort för jättarnas del, annars har ligan i år bevisat de mindre, mänskliga lagens styrka. Annars är vi riktigt losers, och inte minst marängerna de också. Vinner de ligan týcker jag att vi har förlorat den eftersom alla chanser vi har haft att ta in på de och leda ligan med marginal. Sen om vi vinner ligan är det de också som har förlorat den.
2008-03-31 15:55
MADRID 1902

I vilken annan liga har det ledande laget förlorat 7(!) matcher?

Man Utd i england har förlorat fyra matcher bara, det är dålig nivå på spanska ligan iår! Så är det bara, men madrid har väl gjort det bästa v det hela trots allt.
Barcelona Jugador
2008-03-31 15:53
MADRID 1902

"Hade vi haft en full trupp så hade vi tagit CL i år!"

Hade och hade. Hade vi haft Messi hade vi vunnit El-Classico.
2008-03-31 15:51
Barcelona r.Hyder
2008-03-31 15:44
Det här ryktet gillar jag! Om någon ska ta över Barcelonas tränarpost, kan det väll lika bra bli Guardiola! Som sagt bara ett löst rykte från Sport, men inte så värst orealistiskt att våran B-lagstränare tar klivet upp? Kanske assisteras han av Luis Enrique också? Skulle vara grymt kul att se. Dock skulle det vara synd för B-laget.
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-31 15:39
A.Gaudi
Jag blir äcklad av att du säger ni har varit sämre som om vi ska tacka er?!
Förra säsongen var vi så dåliga efter första vinter uppehålet så att man trodde att vi inte ens skulle ta en CL plats i ligan.
Ni skrattade åt oss och hånade Capello!

Fast vi reste oss och tog ligan rakt ifrån eran ansikten och ni grät som barn och sa ni gav oss ligan.
Nu i år ska du säga att ni var sämre för att det var inte standard år har du kanske inte tänkt att andra lagen i Spanien är svårlagna på borta plan och att ni inte har klarat av dom machterna?

Hade vi haft en full trupp så hade vi tagit CL i år!
Barcelona Suñol
2008-03-31 15:20
Sportal är en skitsida inte värd att läsa. Pep sägs ta över om rijkaard misslyckas mot schalke men det är inte tänkt att han ska ta över för gott utan bara fullfölja säsongen.
2008-03-31 15:20
Real leder ligan eftersom årets upplaga av Primera Division är pinsamt usel. tror ni ett lag skulle kunna leda ligan om de har förlorat 6 av sina 9 senaste matcher??

Det är så himla sant det du säger. Det är också därför spanien inte är den bästa ligan i världen längre!
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-31 15:14
A.Gaudi
Milan underpresterade mest av alla lag förra säsongen och dom vann CL så ge inte upp hoppet.:)
Det där med standard år orkar jag inte ens komentera larvigt.
Barcelona hahahahahah
2008-03-31 15:13
el cule

jag håller med dig, han som har skrivit det måste vara sjuckt
Barcelona A.Gaudi
2008-03-31 15:13
Akram. det är helt löjligt att du inte kan se det här som ett mellanår. så gott som ALLA lag som beräknas ligga i toppen har underpresterat. visst Real var bra första halvan av säsongen.. men jag blir äcklad av din blindhet när du säger att Real skulle leda ligan under en vanlig säsong.

Barca har fått chansen så otroligt många gånger om att gå ikapp, gå om. men den enda anledningen att Real leder är att Barca har varit ännu sämre än dem. Sevilla, Valencia har också underpresterat kraftigt.

Nae årets liga är en klart sämsta under hela 00-talet. en kamp mellan förlorare, av alla lagen i toppen är det bara Villareal som bör vara stolta över sig själva.
Barcelona hahahahahah
2008-03-31 15:08
kan någon skicka video på Guardiola om hur han var som spelare? så är jag tacksam
Barcelona El cule -19
2008-03-31 14:48
Ny tränare !! På G :D

http://sportal.nu/sport/fotboll/laliga/barcelona/73185

Den tekniske direktören Txiki Begiristain uppges vilja ersätta Rijkaard internt, och då skall Guardiola ligga bäst till.

Alltså förra barca spelaren Josep Guardiola :)

DOCK

Rijkaard kan dock rädda sitt eget jobb om han lyckas leda till Barcelona till segern i Champions League
Real Madrid Akram
2008-03-31 13:44
A.Gaudi

Vår första halva av säsongen var fullständigt fenomenal och gav oss ett tryggt avstånd till övriga lag. Just det faktumet plus att lagen bakom har varit än värre på att bibehålla ett framgångsrikt spel under flera matcher i följd har gjort att vi leder ligan trots våra sex förluster.

Under ett standardår förlorar inte heller Real Madrid sex av nio matcher. Det har varit en konstig säsong, minst sagt men vi vinner inte för att Barcelona är dåliga.

Guldet är dock inte i hamn ännu och Villarreal är det lag som främst utmanar om guldet. Barcelona är dock laget som måste se över sin trupp och ledarstab mer än något annat lag. Ni har hamnat i en knivig situation som måste lösas innan ni hamnar i ett såpass kritiskt läge att ni kollapsar för den risken finns.

Det finns många fina fotbollsspelare därute som inte vill något hellre än att spela för Barcelona, det är dessa spelare ni behöver. Tiden med Ronaldinho vid rodret är över, in med lite hjärta och jävlar anamma i truppen så ska ni se att det ordnar sig och att vi får en riktig fight till nästa säsong.

Må väl!
Barcelona A.Gaudi
2008-03-31 13:23
Real leder ligan eftersom årets upplaga av Primera Division är pinsamt usel. tror ni ett lag skulle kunna leda ligan om de har förlorat 6 av sina 9 senaste matcher??

under ett standard år skulle det aldrig kunna hända. jag hoppas bara blaugrana försvarar saniens ära genom att vinna CL. men det känns lite udda att det laget som underpresterar mest av alla lag i europa för tillfället ska bli utsedda till eruopas bästa. men det skulle iof säga lite om vilken dold kvalitet som finns i den här truppen. tänk er hur bra vi kan vara om vi presterar det vi bör prestera.
Barcelona FCB_armin
2008-03-31 12:38
Mr Baloo-Gonzalez.

"Real leder ligan för dem vet att när man förlorar så kan man resa sig igen"

Jasså? Och du menar att Real Madrid i årets upplaga har gjort så varje gång dem har förlorat?
Har du redan glömt av Getafe hemma?
Betis borta?
Deportivo borta?
Eller kanske Espanyol borta i början av året?
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-31 12:36
Som Baloo säger skulle dom vinna ligan så skulle jag lyfta hatten för dom vinner ni den jag bränner min hatt.:)
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-03-31 12:33
Criff/
Nejdå,Om Real blir om körd av Vilarreal så gråter jag ej blod, utan kan bara gratulera för att vara sympatiska och välorganiserad och kan slå två giganter samtidigt med små resurser.

Vinner Villarreal så bevisar bara Att visioner slår pengarna och att Pellegrini är en visionär som bygger lag.
Annons: