/spanien/barcelona/forum/21333.aspx/spanien/barcelona/forum/21333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona calle-barca
2008-03-30 20:33
kimmpa_fcb
jag håller med. Vi har redan cracks så det räcker
vi behöver som Gaucho_10 sa hungriga spelare
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-03-30 20:24
calle-barca

Det låter väldigt bra, förutom den där "cracken".
Jag tycker vi redan har tillräckligt med cracks i Henry och eventuellt Ronaldinho om han inte lämnar.
Barcelona calle-barca
2008-03-30 20:24
sorry glömde länktips
Barcelona calle-barca
2008-03-30 20:23
kolla länktips!
Det vi ska vara intreserade av att köpa är
en högerback,en mittback,målgörande mittfältare
och en Crack"

Barcelona Gaucho_10
2008-03-30 20:17
Kanske dags att sälja dessa överbetalda stjärnor och ta in hungriga spelare.
Mourinho är mannen som kan fixa laget, han skiter i vem som är stjärnan i laget, spelar man dåligt så säger han till och han visar det, det kommer att väcka spelare som ronaldinho, deco osv, spelar man dåligt, så finns det konsekvenser.
Rijkaard känns mer som den "snälla" pappan som blir aldrig arg, och oavsett vad "barnen" gör så säger han bara : äsh de är bara barn
Lukas.RP
2008-03-30 20:17
Nyss hemkommen från Norrköping, ett j*vla drag!

Nu fattas bara en Sevillavinst för att dagen ska bli helt klockren. Real hemmtrend hänger i! :D
Barcelona Captain Fantastic!
2008-03-30 20:14
Ämne: Snälla, barca är int....
"Pengarkåthet" har inget med saken att göra.

Vill man betala ut Ronaldinhos oförtjänta lön på 100 miljoner kronor om månaden så måste man ha pengar för att göra så. De växer inte på träd och då måste vi gå på turneer runt om i världen.

Utgifterna kommer inte betala av sig själva....och det är en jävla massa utgifter.
Barcelona Rambla
2008-03-30 20:11
Kimmpa_fcb:

Som sagt, vad hjälper gladfotboll när man inte kan stänga matcher som igår kväll?

Jag vet inte om Mourinho är svaret men idag känns det som om jag skulle kunna prova vem som helst nästan. Dessutom, det är en myt att Mourinho står för defensiv fotboll. Han bygger sina lag bakifrån ja, att ha en organiserad defensiv där alla deltar i den, inte bara försvarsspelarna. Det var väl det som kännetecknade Rijkaards tre första positiva säsonger? Alla deltog i försvarsarbetet från Eto'o till Puyol. Idag sätter man inte press på motståndarna som då. Det räcker för motståndarna att sätta stopp på Iniesta och Xavi och sen så har vi ingenting att komma med.
Barcelona Dizzy
2008-03-30 20:10
Ska bli väldigt kul till sommaren kolla vilka som kommer och går. Och vilken tränare vi kommer att få.

Visca Barca!
Barcelona kevina
2008-03-30 20:07
xisco... hattrick!!!.. Deportivo krossar Murcia
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-03-30 20:01
Rambla

Ja som sagt, hoppas inga stora stjärnor kommer hit, utan spelare som Garay t.ex. som man vet skulle göra sitt allt och inte tänka på sin stjärnstatus precis.
Även ta upp folk från B laget, t.ex. Valiente och Crosas.

Men om man ska få bättre mentalitet i laget så tror jag att en ny tränare behövs, Mourinho skulle nog passa perfekt och ni som säger att han kör defensiv fotboll, med Barcelonas lag kan man knappt köra defensivt.
Det skulle inte vara tråk fotboll som Chelsea och jag tror att Mourinho vet att Barcelona står för glad offensiv fotboll och inget sparka långbollar.
Barcelona Gaucho_10
2008-03-30 20:01
Snälla, barca är inte så pengakåta, de skrev ju kontrakt med UNICEF istället föratt välja nått bolag som skulle ge de en massa miljoner för sponsring.
Barcelona Rambla
2008-03-30 19:58
Ämne: Rambla

Ja hoppas ....
Det blir en turné i sommar om andraplatsen säkras, det är redan bestämt. Tyvärr så är det så när det gäller toppklubbar i dagens fotboll så måste de tydligen åka iväg på sånt här under försäsongerna för att promota klubben och få in lite stålar. Barça är inte unika när det gäller detta. Alla vill stärka sitt marknadsvärde. Klubbar idag styrs av ekonomer och PR-konsulter.
Barcelona Myrran
2008-03-30 19:56
Rambla

Om det är sant att Barca skippar jippo turneringarna för att va redo för CL kval så hoppas jag att vi vinner ligan eller får kvala. Då kan lika gärna Villarreal få ha andra platsen säsongen ut.

Fast det ultimata skulle va om man skippa jippo turneringarna helt även placering i ligan. Låt bollen tala sitt egna språk så går ekonmin runt ändå.
Barcelona the culé
2008-03-30 19:53
Rambla

Ja hoppas värkligen att det inte blir nått jippo skit i sommar, men igentligen så ska det ju inte behöva vara så att man måste få kvala till Cl för att dom skall ställas in.

Antar att jippo turerna är Laportas påhitt, man kan ju hoppas att dom försviner om nu Laporta inte får sitta kvar. För det är väll Laportas sista år nästa säsong eller?
Barcelona Gaucho_10
2008-03-30 19:47
Jo, det är ju sant, vi har nog med "problem" spelare, men jag säger bara, adriano är en
oslipad diamant, han är hyffsat ung , så ett köp skulle inte vara dumt med tanke på att det borde vara rätt så billigt, men som sagt, det behövs någon som kan motivera honom, rijkaard kanske är fel person för de, adriano är verkligen inte en avdankad stjärna, han är som sagt ung, så får man igång hnm, varför inte? Tror inte heller att killen kommer att klaga om han blir bänkad å får hoppa in då och då, han får ju inte spela i Inter.

Jag tkr att det vore bättre om man lånade ut 2 santos, killen behöver mer speltid men inte i viktiga matcher, inte i barca i allafall.

xavi ÄR en bättre spelare än fabregas, men som sagt, det är svårt för honom att visa vad han kan när alla står stilla som potatisäckar, det är vad jag tycker

Många kommer att bli sura nu, men det är kanske dags att ge kaptensbindeln till någon annan, jag älskar puyol men jag vet inte om det är rätt person för jobbet, tkr att deco skulle bli en bra kapten, eller vad tkr ni
Barcelona Jugador
2008-03-30 19:45
Gaucho_10

En till Henry i laget? Nej tack! In med hungriga och bra spelare.
Barcelona Rambla
Ni som gapar om nyförvärv så fort det är kris och laget förlorar har verkligen inte förstått ett jota om vad som är problemet med dagens Barça.

Vi värvade 4 riktigt bra spelare i somras. Då var alla nöjda och det talades om hur Barça skulle dominera ligan och Europa. Problemen fanns redan i truppen när dessa spelare anlände i somras. Allt sedan CL-finalen i Paris har det bara gått neråt. Motivationen saknas till och från, dåligt tränade spelare, allt för likvärdiga spelartyper på mittfält och i anfallet osv. Nyförvärven lyser i några matcher på hösten just för att de är riktigt bra spelare, men till slut så faller de också in i samma dekadens och sämre motivation som resten av truppen. Det spelar ingen roll vilka heta nyförvärv ni rabblar upp, det kommer att bli precis likdant som nu om inte en rejäl uppryckning görs på det mentala planet.

Det behövs inte så stora förändringar som vissa av er tycks tro. Som Holländaren var inne på igår så räcker det nog med några udda spelartyper på mittfältet som bryter mönstret. Alla behöver inte vara små kvicka, tekniska bollhållare som Xavi, Iniesta och Deco. Någon mittback och ytterback beroende på vilka som lämnar eller slutar behövs också.

Sen är det inställning och bättre motivation som krävs. Jag sitter och hoppas att vi missar andraplatsen om vi ändå inte vinner ligan. Jag läste i veckan att tvingas Barça kvala in till CL så ställs de planerade jippo-turnéerna till Mexiko/USA helt in i sommar och man fokuserar på att komma väl förbereda på CL-kvalet istället.
Villarreal Fíll
Fan va besviken jag blir på er cules som vill sälja Xavi. Fyfan säger jag bara
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-30 19:44
Adriano? haha vi har inte lyckats få igång Ronnie .. hur ska vi få igång adriano?
Barcelona the culé
2008-03-30 19:43
Gaucho_10

Känns inte så smart att låna Adriano och få honom i form, då kan ju bara inter ta tillbaks honom när han är i form. Isåfall så är det ju bättre att köpa honom men det känns som att det räcker med en gubbe som inte sköter sej som han ska.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-03-30 19:42
Ämne: alltså vissa av er ä....
Vi ska först få våran Ronaldinho motiverad innan vi lånar Adriano. Håller inte med dig vad ska vi göra med Adriano när vi har Gio och bojan som måste få speltid.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-03-30 19:41
Gaucho_10

Xavi ska absolut inte säljas men han är inte 10gånger bättre än Fabregas, jag tycker Fabregas är en bättre spelare men Xavi är fortfarande en grym fotbollsspelare.
Vart hade du tänkt att Adriano ska få plats?
Bakom Eto'o, Henry och Bojan eller? Tänk lite.
Barcelona Gaucho_10
2008-03-30 19:32
alltså vissa av er är fan sinnessjuka, sälja xavi?????
Vissa jämför fabregas assister med xavi å iniestas assister i år , men hur ska xavi göra en avgörande passning när alla står och stirrar på bollen, anledningen till att fabregas glänser är föratt hela arsenal glänser, och alla springer för varandra , klart att lägen dyker upp föratt passa, xavi är 10 ggr bättre än fabregas, kom igen, klaga på vem ni vill, men klaga inte på xavi!
Ps. står fast vid att vi ska låna adriano (inter) och få igång hnm, väldigt få i världen som når upp till hans nivå när han är spelsugen och frisk, gäller bara att någon motiverar honom, kalla det sjukt, men det är så jag tkr :P
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-03-30 19:31
The Legend

Guily och bra mottagningar passar verkligen inte ihop.
Ärligt talat så tror jag att jag skulle ta emot bollarna bättre.
Barcelona Abbe_
2008-03-30 19:22
The Legend

Okej, om du anser att en bra first-touch är när bollen studsar iväg X antal meter ifrån än själv så man inte hinner få kontroll på bollen ordentligt innan motståndaren är framme, då förstår jag att du tycker att Guily har en bra first-touch!
Barcelona The Legend
2008-03-30 19:19
Abbe//

Mycket kan man säga om Giuly men mottagningar var något han kunde. Någon med bättre nedtagningar från manleta efter (skulle bvara Messi då). Sen är det mycket annat han brister på....
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-03-30 19:17
Hoppas vi får en ny tränare. Igår så gjorde Reijkards byten absolut ingen skillnad i matchen
Barcelona Abbe_
2008-03-30 19:16
Bojan Krkic#27

Skillnaden på våra yttrar och Guily är att de kan ta emot en boll och slå den vidare eller göra en gubbe. Guily var som du nämnde löpvillig och snabb, men sen var det inte mycket mer.
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-03-30 19:11
Men tänk kanske kommer en nu sportchef och han kanske vill värva Fabregas.
Annons: