/spanien/barcelona/forum/21331.aspx/spanien/barcelona/forum/21331.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Çhabinho
2008-03-29 22:59
Släng pajasen åt skogen.. fan han är skit vad sa han åt spelarna vid paus.
Barcelona Dizzy
2008-03-29 22:59
Skulle kännas riktigt skönt att Villareal vinner Ligan. Och vi vinner Champions league. Så har real inte vunnit nåt:D
Barcelona Holländaren
2008-03-29 22:58
Tappat greppet och tappat greppet... jag tror han behöver dem ute på planen i alla fall. Det saknas ledare på fältet, de flesta av våra nuvarande spelare är antingen väldigt försiktiga eller väldigt individualistiska. Jag tror den huvudsakliga anledningen till att t.ex. Thuram får spela är för att Deco och även Ronaldinho (som har väldigt cruyffska gester när han spelar) saknas. Jag tror att lösningen till säsong inte är någon revolution, utan finjusteringar. En kantspringare till anfallet, en riktigt rå och ogillad fältherre till mittfältet och två-tre nya backar (där behövs det tyvärr lite större förändringar med tanke på att vi inte har en enda duglig vänsterback, bara två högklassiga mittbackar och inte en enda bra högerback).
Barcelona Rambla
Rijkaard: Jag skäms. Vi måste be fansen om ursäkt.

Heh, inga bortförklaringar åtminstone.
Barcelona Cristocea
Captain Fantastic!//

Fett. Dricker du vodka? In med fler talanger ifrån La-Masia. In med Assulin.
Barcelona petersays
2008-03-29 22:55
"Dessvärre så tror jag att Rijkaard har tappat greppet helt i omklädningsrummet när det gäller vissa äldre spelare, som tidigare var våra ledargestalter på planen"

Precis, många har väl vart inne på den linjen med. Att Puyol inte agerar utifrån en ledares roll på planen. Vem som än haft bindeln så har Deco i flera år vart den som satt tonen i laget. Jag tycker det saknas en ledargestalt på planen, någon som pratar.

"Deco is the barometer of our season, when he is in form the quality of the game rises, when he is not so good the team as a whole performs less well" - Barça Coach Frank Rijkaard"
Barcelona Unicef
2008-03-29 22:54
Villareal skulle kännas som mer värdiga vinnare än både oss o marängerna. lag som under presterar så kraftigt som vi gjort i år e beklagligt o inget annat. e sjukt besviken!!!
Barcelona Captain Fantastic!
2008-03-29 22:54
RONALDINHOO!!!!/

Vad spelar det för roll om vi kritiserar spelarna? Du tror väll inte att Ronaldinho läser vad vi säger, eller att han ens bryr sig?

Det är dags för oss att spräcka spelarnas säkra bubbla som de alltid gömmer sig i. Som Rambla sa så kommer Rijkaard endast säga "vi kämpade hårt och förtjänade bättre" sånt är inte bara idiotiskt utan även jävligt irriterande att läsa som hängiven fotbollssupporter som i princip nästan ser på fotbollen som en religion.

De måste inse att de spelar dåligt och att de måste vakna. Uttalanden som vi alltid läser efter en förlust är alltid sorliga, antigen "förlorade vi med heder" eller "så kämpade vi bra"

Många gånger är det ALDRIG fallet med detta lag. De spelar dåligt och ointresserat. De måste sluta fylla sig själva med falska ord som endast ger de falska tankar.
Barcelona Rambla
2008-03-29 22:52
RONALDINHOO!!!!:

Med dina kommentarer och argument så märker jag att det är helt meningslöst att ens diskutera vädret med dig. Så vi lägger ner det med en gång.
Barcelona El cule -19
2008-03-29 22:52
Nej klart det inte är kört i hjulnavet än men liksom hallå ?

Nu har vi 2 lag att jaga, måste gå dåliga för båda dom + att vi måste vinna el classico i madrid. ligan talar verkligen inte för oss.

CL - Skulle vi slå Manchester United med dagens spel ? hahahahaha vi skulle losat 8-0.

Nej jag vet inte vad som ska göras.

Kalla till möte o snacka allvar.

Mvh
Barcelona petersays
2008-03-29 22:51
RONALDINHOO!!!! är ett troll. Helt oförmögen att kommunicera. Suck.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-29 22:50
Villareal leder med 2-0 och det betyder att vi är 3a
Barcelona Rambla
2008-03-29 22:50
Holländaren:

Dessvärre så tror jag att Rijkaard har tappat greppet helt i omklädningsrummet när det gäller vissa äldre spelare, som tidigare var våra ledargestalter på planen. Jag tänker på bla Deco och Ronaldinho. Visserligen så har dessa spelare själva varit helt ur form de senaste året men det märks tydligt att vi inte har samma tyngd och självfortroende utan dessa spelare på topp.
Barcelona Dizzy
2008-03-29 22:49
Självklart är vi arga. Men Real kommer att förlora imorn. Så har dom Mallorca borta så det blir tufft för dom. Men jag tänker inte skriva mer att vi har chansen att ta in på Madrid.

Jag vill bli överaskad!
Real Madrid Shi
2008-03-29 22:48
Rambla,

Har ett exempel från förra veckans förlust mot Valencia.

Jag kritiserade Schusters taktik och våra inköp under sommaren. Som svar fick jag av väldigt många "hoppas du blir spärrad din idiot, du är medgångsfans" och gud vet vad.

Man vet inte vad man skall tycka mer än synd om de som tycker så.
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2008-03-29 22:48
Rambla//
Vill du att barca ska förlora så kritisera! Men kom sen inte in i forumet o gråt för att vi inte vann ligan!

Visca El Barca - Mes Que Un Club!!
Barcelona Culeeees
2008-03-29 22:47
VISCA BARCA

grattis villarreal ! ;)
Barcelona petersays
2008-03-29 22:46
"Firefox och Svenskafans går inte bra ihop." Funkar prima här...
Barcelona El cule -19
2-0 Villareal :)
Barcelona Rambla
RONALDINHOO!!!!:

Lägg ner nu, man har rätt att kritisera vem man vill utan att behöva vara en sämre eller bättre supporter. Ett lag av Barças kaliber ska inte tappa en 2-0 ledning. Speciellt inte med tanke på hur spelet såg ut de första 20 minuterna. Det tror fan att man blir förbannad på den slappa inställningen i andra halvlek och vädrar sin besvikelse.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-03-29 22:45
Nu ligger vi på tredje plats....ursäkta mig medans jag tar fram vodkan.

Det enda positiva jag ser i detta är att säsongen startar tidigare i höst, nu måste vi kavala till CL och då kan vi inte resa till Japan för att spela jippo matcher, nu måste de träna hårdare och komma igång snabbare.

Holländaren/

Jag tycker det är självklart att Rijkaards rop kan förbättra spelet. Står man och sover som våra spelare gjorde, bara passandes i backlinjen....ja då måste man väcka de ur deras sömn!

Rijkaard sänkte inte oss ikväll, spelarna gjorde det alldelles själva...men Rijkaard förbättrade inte ett skit.
Barcelona Dizzy
2008-03-29 22:44
Villareal öser på! Ser inte bra ut
Barcelona Holländaren
2008-03-29 22:44
Hoppas det blev läsligt, Firefox och Svenskafans går inte bra ihop.
Barcelona Holländaren
2008-03-29 22:43
Ämne: Holländaren:

Tyck....
De såg nervösa ut, när det hade gått en bit på andra halvlek. När man är nervös blir man försiktig och vågar inte träda fram, man backar hem och lägger sig per automatik mer på försvar för man vill inte göra bort sig. Det kändes som att de visste att det har gått åt helvete förut så det kan göra det igen. Naturligtvis kan Rijkaard inte vara nöjd med det, jag tror också han vet vad som saknas. Det är inte tio nya spelare, en ny tränare eller ny ordförande utan främst två saker; ett par två-tre spelare med udda spelstil jämfört med det vi har OCH en drivig, slitig ledare på mittfältet. En sådan har vi redan, men de senaste två åren har han varit ur form/skadad, och då kanske det behövs en ny sådan spelare. Jag talar naturligtvis om Deco.
Barcelona RonaldinhoKungen
Visca el Barca.
Barcelona petersays
Shi
Skönt med någon som säger sanningen ;)

Marre_
Messi borde vara tillbaka om ca tre veckor.

Och visst har vi sett Rijjkard coacha förut. Deco har flera gånger mött upp honom vid sidolinjen för att ta direktiv och dela ut till laget. Men sedan är det väl så att Misters ledarstil är att sitta och vara lugn, är det bra eller inte - det vet jag inte. Men nog måste han också vart missnöjd med spelet i 2a och borde på något sätt visa det. För mig är det ett enormt frågetecken varför Sylvinho inte fick hoppa in. att han inte startade är väl antagligen för att han ska spela mot Schalke 04, men att inte sätta in honom i 70 minuten när det står 3-2 och istället låta en trött Abidal visa enorm svaghet på vänsterkanten är oförståeligt. Efter en sån här grej hoppas jag verkligen att laget kallar till presskonferans och verkligen berättar hur det ligger till. Det är så mycket frågor, och har vart det under säsongen. Är Deco och Ronnie missnöjda med Rijkkard? Hur är det med deras respektive skador? Hur kommer man bygga vidare resten av säsongen? Vad ska man göra för att vinna ligan? Att fortsätta mörka som gjort hela säsongen håller inte längre. Rensa luften och bygg upp spelet igen!

Barcelona Rambla
2008-03-29 22:42
Shi,

för att uppfattas som en äkta supporter så får man tydligen inte ens öppna käften. Utan man ska bara le och se allmännt fånig ut. Tappar man en 2-0 ledning på det sättet som i kväll så ska man fan ha rätt att få komma med kritik. Det hade varit en annan sak om Betis hade varit det bättre laget, ja de hade visserligen en bättre inställning i andra halvlek, men nu fick de segern till skänks tack vare juniormisstag av vissa spelare.
Barcelona El cule -19
:D vi nu 3a i ligan, precis vad vi är värda.
Barcelona Gaucho_10
Jugador

Hur mkt man än älskar barca,så måste man erkänna, villareal förtjänar att vinna ligan, de spelar faktiskt BRA, och de tar tillvara på chanserna de får när barca och real tabbar
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2008-03-29 22:41
Tompa//
Du vet fan inte vem du ska kritisera! Först tränaren o nu spelarna! Okej, jag e ochså arg för att våra spelare spelade dåligt. Men jag har inte kritiserat de. Jag stöttar de istället. Vadå tror du om vi kritiserar de så kommer de bli bättre? Stötta istället o så får du se att barca kommer o ta cl o la liga guld!!
Annons: