/spanien/barcelona/forum/21326.aspx/spanien/barcelona/forum/21326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-03-30 11:22
Tompa:Vi ska inte glömma att vi saknade Messi,Marquez,Ronaldiho,Deco och Milito alla dom herrarna ta direkt plats i start11 och vi bli mycket bättre ni vi har dom spelklara.
Barcelona Tompa
2008-03-30 11:17
Och likväl som jag får spader av inlägg av redan nämnda typ orkar jag inte med fler inlägg som försvarar Rijkaard. Han har misslyckats två år i rad nu och det är minst ett för mycket med det spelarmaterial han förfogar över. Hans insats vad gäller coachning och engangemang i går. Tja, han kan väl få en svag etta i betyg på en femgradig skala.
Barcelona Tompa
2008-03-30 11:04
BARÇAAAAAAA!:
Är inget fel i att vara optimist men i optimismen måste det faktiskt finnas lite realism med. Och hur det här trötta, loja, överbetalda laget ska slå marängerna på Bernabeustadion begriper inte jag. Och hur i hela världen ska vi slå Manchester United, Roma,Arsenal etcetera när vi inte klarar av Betis?

Visst, fram tills för några veckor sedan trodde jag med vi hade en hygglig chans att vinna C.L men nu är allla mina förhoppningar totalt grusade.
Barcelona Tompa
2008-03-30 11:03
Ett halvt dygn har nu passerat efter den usla, pinsamma, förnederande insatsen mot Real Betis, utan tvekan en av de allra värsta bottennappen jag sett under mina 15 år som Blaugranasupporter. Finns så otroligt mycket att kritisera att det skulle räcka till en D-uppsats på universitetet.

Jag orkar inte se ett enda inlägg till här inne i stil med "att vi måste stötta spelarna". Det här gänget förtjänar bara kritik, kritik och åter kritik. Och det är faktiskt dags att även börja kritisera mr Barcelona, d v s Puyol. Visst har han ett otroligt hjärta men sanningen är att även Puyol varit riktigt dålig senaste tiden. Att påstå något annat är att överbeskydda honom. Inte ens Puyol är en helig ko.

De här spelarna har löner som vanliga löntagare bara kan drömma om i sina vackraste drömmar. Det minsta man kan begära då är att alla kämpar. Men det verkar vara tydligen för mycket begärt. Ska bli riktigt befriande att se Djurgården-Norrköping i dag i den Allsvenska premiären. Visst. Mycket sämre spelare men de kommer i alla fall att kämpa!

Vinner vi något i år? Efter gårdagens magplask är väl det (realistiskt sett) ungefär lika sannolikt som att Ljungskile får en topp fem placering i Allsvenskan. Tyvärr.

RIDÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-03-30 11:03
Det ser mörkt ut men ligan lever,det 15 p kvar innan vi möter real madrid.Om vi har typ 3p skillnad innan den matchen det räcker att vi vinner 2-1 så är det klart.När det gäller Ch.L så har vi goda chanser att vinna det.FORÇA BARÇA
Barcelona strom_robert
2008-03-30 10:31
Jag blir galen, vad fan håller vi på med. Vi är ju absolut inte värda att vinna ligan. Vi kommer inte ens slå ett laddat tyskt lag till veckan. Detta är inte kul, är nästan spyfärdig. Jag får panik när jag sitter kollar på oss på tvn, det händer ju inget. Tänk om det vore som för två år sen....

Har varit och kollat på 2 barca matcher i år + 2 med Hamburg. Det gör ont och säga det men det är nästan så det är roligare och kolla på dom tyska matcherna.

Nu har man lättat på trycket lite. Nu tar vi nya tag och börjar spela effektivt i veckan.
Barcelona barcadinho
2008-03-30 09:51
Jag snackade nu med min son om Villarrael.
Varför ska man "titta ner" på deras lag?
De påminner mig faktiskt Valencia i deras goda år för några år sen.
Valencia vann titlar utan stora stjärnor och stora namn. Samma sak med Deportivo innan.
Massa med duktiga spanska spelare med en stark vilja, kondition och styrka, snabbhet och en tränaren som vet vad man gör.
Man behöver inte ha massa med spelare som deras namn slutar med "ninho" för att vinna titlar, inte alltid
Barcelona barcadinho
2008-03-30 09:42
Det går knappt att tänka på annat när man vaknar nu på morgonen. Situationen är mer alvarlig än många tror. Det handlar inte om en enda förlust, utan om snart en hel säsong.

Vi måste göra en "överall", dvs en total förändring till nästa säsong, oavsett hur det går med ligan och CL till slut.
Det kommer inte gå och köra med samma tåg ett år till.
Den snabbaste förändring, när det är kris, är tränaren. Se bara på Valencia och Sivilla. De bytte tränaren mitt i säsongen och det är klart inte den sista gången det händer.

Laporta - ta ett snack idag med Rijkaard på en bra restuarang. Han kommer att förstå dig utan problem, bli inte orolig.
Ring imorgon till Mourinho och han kan börja redan nästa helg. Han kanske lyckas göra en liten ändring redan den här säsongen.
Annars är det inte fel att Mourinho börjar jobbet till nästa år redan nu. Han kan börja titta på spelarna han har nu i laget och planera till sommaren med nya spelare och idéer och spelsystem eller hur och vad han vill.
Jag letar på honom.
Culés - jag ser framåt i tiden nu. Jag lovar er. Rijkaard fortsätter inte i Barca mer än en/två veckor till,
om Laporta är nykter i huvud.
Barcelona Barca_Fan_87
2008-03-30 09:22
Ämne: Hej !
Ja försökte s....
Nästa gång du tänker skriva en lång text så skriv den på word och spara när du är klar. Sen är det bara att kopiera och klistra in det på forumet. Om det händer igen att sida inte kan visas så är det bara att prova igen och allt skrivande har inte varit onödigt.
Barcelona El cule -19
2008-03-30 06:58
Hej !
Ja försökte skicka en lång text till Myrran här på SVFANS Men då stog det sidan kan inte visas ? WTF ?

Barcelona dawod21
2008-03-30 03:25
BIT IHOP NU! schalke på tisdag KOM IGEN NU BLAUGRANA!
Barcelona El Capitán
2008-03-30 01:45
Ännu ett status-quo...

Det är väl nästan inget annat att göra än att bita ihop och fortsätta lida igenom vad vi nog kan kalla den mest plågande våren på ett par år.

Kan bara hoppas på fortsatta plattmatcher av Real Madrid och att Villareals spurt dör så småningom.
Barcelona El cule -19
2008-03-30 01:36
Nu kommer jag med bra nyheter mitt i denna tråkiga dag. Jag har just lärt mig en hel del photoshop så jag är riktigt glad just nu trots förlusten idag ! Och ligan är inte körd gubbar :)
Barcelona Puyol5
2008-03-30 01:35
Ämne: Ämne: Leo_mes....Förstod det, men ville bara utveckla mitt tänkande.

Ja matchrapporten var intressant, dock väldigt tveksam om man ska kritisera Xavi. Han har trots allt givit oss en hel del poäng med hans mål!

När man ser video på Ronaldinho och Davids förstår jag faktiskt vrf jag fortfarande älskar och försvarar Ronnie, hans löppningar med boll är så härliga att se - tyvärr får man ju dock bara se repriser på dessa nu för tiden^^

Förövrigt tycker jag kritiken mot Abidal är allt för grov, iallafall jag minns hur bra han var innan hela laget började sjunka djupare än förrut. Jag anser att Abidal är en av världens absolut bästa ytterbackar, sen är inte han mer än människa heller. Han har en formsvacka tillsammans med resten av laget, trots detta vill jag ha honom kvar!
Barcelona älskabarcelona
2008-03-30 01:35
Synd att ingen av spelarna har så mkt hjärta för laget som Puyol. Även om han har inte lyckats så bra så har han vissat sitt hjärta för fotbollen . Jag vill så gärna ha alves i laget asså . Han har allt! Sen så om abidal spelar dålig kan han sitta på bänken så får Milito ta hans kant å puyol å marquez lirar mitt . Hoppas man köper han .
Barcelona petersays
2008-03-30 01:22
Skönt bitter krönika om matchen förresten
Barcelona petersays
2008-03-30 01:22
"ag kollade på Lazio-Inter och man kan inte tro att Lazio har en 44-årig Balotta i målet, så som han spelar. "

Fast i Italien spelar dom ju gubbfotboll så det stänker om det så ;)
nädå. Självklart har du poänger. Men jag tror fortfarande inte Buffon lämnar Juvve, plus att det skulle bli dyyyrt.
Barcelona Leo_Messi19
2008-03-30 01:17
Ämne: Leo_messi19 -

Jag....
Ja absolut. Du har helt rätt, det var lite med blinken i ögat med tanke på hur kräsna publiken är. Kanske fel tidpunkt dock.

G´natt!
Barcelona Puyol5
2008-03-30 01:08
Leo_messi19 -

Jag vet att publiken är kräsen, ganska så kraftigt dessutom.. men jag tror absolut att dem skriker mer i glädje när man säkrat ett guld än när barca släpper in mål efter mål.
Barcelona Leo_Messi19
2008-03-30 01:04
Puyol5

"Publik på Camp Nou kommer jubla mer åt en ligavinst än vackert självmordsspel."

Tvek på den :P
Barcelona Puyol5
2008-03-30 01:02
Dizzy-

Utan tvekan är det så, hans uttlande tyder på detta. Sedan att en sådan magnifikcoach gått arbetslös så här länge tyder på att han väntat.

Men tror absolut inte vi får höra att Rijkaard avgår imorn, han sitter kvar året ut. Men jag hoppas att nån seriös tidning publicerar att vi kontaktat Mourinho!
Barcelona Dizzy
2008-03-30 00:58
Puyol5

Tro mig! Mourinho väntar bara på vårt samtal att vi ska ringa han. Han vill träna Barca. Men jag förstår inte vad Laporta tänker med? Längtar väldigt mycket till sommaren ska bli kul att se vilka går och vilka kommer. Har en känsla att imorn så står det Rijkard avgår:D

Barcelona Puyol5
2008-03-30 00:53
Nu måste väl ändå Barcaledningen vakna till liv, signa Mourinho innan Inter ellr Milan hinner till skott. Helt ärligt, jag ser hellre att Mourinho kommer in, satsar på defensiven och skapar en stämmning som annars bara finns inom familjer. Sedan är inte Mourinho nån superdefensiv-coach. Hans Chelsea spelade med samma uppställning som Barca, och ändå skillnaden mot Barca va väl ytterbackarna och lite mer tänk bakåt hos innermittältarna?

Publik på Camp Nou kommer jubla mer åt en ligavinst än vackert självmordsspel.

Jag hoppas verkligen Laporta agerar mot just detta. Sedan tror jag Mourinho som gammal Barca-assistent vet att det krävs fin fotboll, men han har ju för himmelensnamn Messi m.f. på topp.. det kommer bli vackert oavsett om vi säkrar lite mer hemmåt eller ej.

Och för att inte nämna klassskillnaden rent taktiskt mellan Mourinho och Rijkaard, bara det borde väga över till Mournihos fördel!
Real Madrid Il Phenomeo
2008-03-30 00:47
Sen när räknades en 30-årig målvakt som "lastgammal"? Det är då en målvakt är som bäst. Kolla på de flesta topplagen runt om i Europa och se hur gamla målvakterna. Många är långt över 30. Se på Kahn t. ex., han är ju 38 och spelar fortfarande bra! Jag kollade på Lazio-Inter och man kan inte tro att Lazio har en 44-årig Balotta i målet, så som han spelar.

En 30-årig målvakt är rena barnrumpan i jämförelse.

P.S: för övrigt så tycker jag att det var rättvist att Edu missade sin straff. Fan va lätt Odonkor ramlade, skulle absolut inte ha varit straff. Någon rättvisa får det vara.
Barcelona JagÄlskarRonaldinho
2008-03-30 00:45
jag har damp på alla ni som säger ligan är körd och barca har ingen chans tänk efter var är vår messi Ronaldinho Deco låt grabbarna hitta formen för......
Vi vänder tro på ert lag så vänder dem och vinner allt för.... Visca el Barcaa.....

Tror ni inte på ert lag bytt klubb då. Inga falska supportrar det kvittar om vi losar mot Betis vi hade ingen bra dag man kan inte alltid vinna. Forzaa Barca
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-03-30 00:44
Allt är redan sagt!! Men Barcas spelare fick en tydligt signal av Frank att slappna av när han bytte ut Bojan som var matchen gigant, där kom mistaget, bytter man ut bästa motorn och släpper in en som inte är långkörd, slutar illa.
Ligan lever allafal, det är huvetsaken.

Barcelona petersays
2008-03-30 00:20
Lastgammal = ett år äldre än mig. Nu ska jag gråta mig till sömns.
Barcelona Ronaldiinho
Hoppas på att Bojan håller formen och gör mål mot schalke på tisdag :) då blir han den yngste målskytten i cl väl ?
Barcelona petersays
Buffon är ju lastgammal, skitdyr och kommer aldrig lämna juvve. Fast bra är han.
Barcelona FCB10
2008-03-30 00:18
BUFFON!
Annons: