/spanien/barcelona/forum/21324.aspx/spanien/barcelona/forum/21324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcadinho
2008-05-30 16:35
Ang andra målvakten - det ser ut som Pinto får ett år till.

Vem är bäst Messi/C.Ronaldo?
Det är som att diskutera om 90 gramare med pomfritts eller pizza är bäst?
Det är en smak sak.
De är ju båda världsklass spelare.
Barcelona L.Messi19
2008-05-30 16:28
kimmpa_fcb

Jag tycker att han har gjort en bra säsong. Inte så bra statistik men spelmässigt. Han ger alltid 100% på planen. Det är sant det du säger att alla hade höga förväntningar på honom, därör tycker jag att han har gjort en bra säsong även om det var under förväntningarna så var det bra för en 18 åring.
Barcelona Criff
2008-05-30 16:17
Usch, om du omröstningen skulle sluta med att Laporta får avgå kommer det nog bli ännu mer turbulent i klubben. Synd då jag kände att äntligen skulle de "svarta fåren" rensas ut och vi skulle börja om på något nytt.
Hoppas bara den nya presidenten fortsätter på det dem byggt upp hittils.
Sandro Rosell är väl annars favoriten. Vilka finns det mer som är potentiella presidenter?
Barcelona Rambla
2008-05-30 16:16
Ämne: Ser inte var Alonso ....
Du har en poäng där. Han platsar helt enkelt inte.
BHFanaticos10
2008-05-30 16:16
Jag vet inte vad ni säger men jag vill gärna se en ny målvakt i Barca tröjan till nästa säsong.Själv tror jag att Pep kör me Valdes 08/09 också men jag hoppas inte det.......
Barcelona luis Enrique 21
2008-05-30 16:00
Ser inte var Alonso ska spela i start elvan nu nar vi har Keita. Tycker han ar for dyr for att inte vara en nyckelspelare.
Barcelona Rambla
2008-05-30 15:52
Xabi Alonso är ju culé, inte fan kan han välja att gå till Madrid`? Det måste vara en konstig känsla för honom om det blir så. Visar Barça intresse för honom så vet vi vad han väljer, dock så verkar det tidigare intresset ha dött ut.
2008-05-30 15:35
Fortroende omrostningen kommer valdigt olagligt.
Ifall laporta blir tvungen att avga vilket inte alls ar sa otroligt som det stod i kronikan sa hoppas jag att Guardiola far fullt fortroende ifran den nya presidenten och den nya presidenten inte var en av dom som ville ha Mourinho hit. Sjalv tycke jag att det ar valdigt vaghalsigt med Pep som manager men samtidigt spannande. Laporta har gjort fantastiska saker for denna klubben men han har totalt misslyckats med att identiefera problemen men barca den senaste tiden. Riijkard fick sitta kvar minst en halv sasong for lange. Och allt som har gjorts sen han fick sparken ar att fortsatta hylla honom istallet for att konstruktivt titta pa sig sjalva och Rijkaard och ha en presskonferens om varfor allt gatt sa daligt sa ar allt dom har gjort ar att beratta om framtidsplanerna. Hur kunde Riijkard som var sa alskad av spearna och fansen totalt tappa kontroll over omkladningsrummet? Hade han tillrackligt fria tyglar ifran styrelsen och varfor spelade han alltid samma forutsagbara spel aven nar nyckelspelare fattades for att spela just det systemet?
Om samma problem finns kvar i spelartruppen nasta sasong har da Pep den erfarenhet och karsima det kravs for att ha ett tight ship? (an ar manga spelare kvar som latade sig forra sasongen)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-30 15:33
L.Messi19

Han har inte gjort en speciellt bra säsong, man hade större förväntningar, det är därför de flesta blev besvikna. Men man kan inte begära för mycket av en kille som är född år 89 och precis kommit upp till A-laget, man måste ha tålamod, men det verkar som att ledningen inte har det.
Och det är ett stort misstag om de släpper honom.
Barcelona L.Messi19
2008-05-30 15:24
Denari

Exakt, även om de rör sig om stora summor så har Giovani gjort en bra säsong och ser lovande ut.
Deportivo Denari
2008-05-30 15:05
Blir så jävla förbannad om Barca släpper Dos Santos till Tottenham. Vore otroligt korkat.
2008-05-30 15:03
Om det kommer naon malvakt sa hoppas jag verkligena det blir Amelia. Han har enorm potential och han kostar nog inte allt for mycket.
Delarocha RIP Puerta
2008-05-30 15:02
Criff, sant som du säger. Å andra sidan var väl Messi inte skadad lika mycket förra året eller missminner jag mig? Men det är sant att han inte tog någon titel då...

Aja, den här diskussionen har ju sedan länge gått över gränsen och då det inte finns något argument för att man ska hävda Messi som bättre än Ronaldo så kan vi ju antagligen lägga ner eller så kan någon ta fram riktiga argument i stället för att svära på sitt liv.
2008-05-30 14:59
Messi ar defnitivt en storre talang. Men om han hade gjort halften sa manga "Skitmal" som ronaldo mot svagt motstand sa hade vi formodligen hamnat pa andra plats i ar. Ronaldo ar val fortjanst av all praise han far och alla priser. Han hade varit en enorm tillgang for barca. Om ni kollar pa pa dom 15 basta malen i premier league denna sasongen sa ar minst 4 av Ronaldo. Vi pratar om att fa hit Zlatan, dar ar nagon som inte riktigt presterar i stora matcher.
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-30 14:57
Men ordet "OM" kan användas flera gånger. Tänk OM inte Barca släppt in de avgörande målet mot Espanyol förra året. OM inte Zambrotta passat till Scholes i semin. OM inte Ronaldinho blivit så slapp så hade vi fortfarande dominerat.

Så jag önskar att man kunde tänka så enkelt ibland:)
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-05-30 14:55
OkkaPokka1:

Nej, men jag ville bara visa hur stor skillnad det kan bli mellan två spelare, var en av dem spelar i ett klubblag som denna säsong knappt fungerat, medan den andre spelar i det bästa.
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-30 14:52
Men nu har han inte gjort de?
2008-05-30 14:49
Men det fattar väl vem som helst att Ronaldo inte gjort 42 mål i Barcelona om han fått spela här den här säsongen.
Barcelona Rambla
2008-05-30 14:48
Ämne: Rambla:

Det är ju....Fakta? I h-e heller så sluta ljug. Vadå för fakta? Det är ett påstående från dig och inget annat.

Du ska få ett påstående från mig. Hela diskussionen/tjafset är det töntstämpel på.
2008-05-30 14:46
Rambla:

Det är ju i princip fakta. Hur som helst är Messi den bättre spelaren.
Barcelona Rambla
2008-05-30 14:43
Ämne: Delarocha RIP Puerta....
Men sluta tramsa nu. Det är väl fortfarande inte något argument att du skulle våga livet på något du inte kan vara säker på. Hur orkar ni tjafsa om detta ämne?
2008-05-30 14:38
Delarocha RIP Puerta:

Jag kan sätta mitt liv på att Ronaldo inte hade gjort 42 mål om han spelat i det sämsta Barcelona vi sett på flera säsongen. Det hade inte ens självaste Maradona klarat.
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-30 14:34
Giovanni Dos Santos ,Eto'o Mot Zlatan? Ett misstag. Med enkla ord..
Barcelona Criff
2008-05-30 14:30
Delarocha, jag måste bara säga en sak till dig också :) Bläddrade bak till igår för att läsa lite och att det där med att vinna titlar och priset går hand i hand.
Jag tycker det stämmer till en viss del, i alla fall om man ska vinna priset som nr 1, men som bekant kom Messi 2a förra året utan att vinna några titlar, varken med Barcelona eller landslaget. Däremot gjorde han historiska saker på planen.
Ronaldo som med Man U vann ligan kom "bara" 3a.

Så i vissa sammanhang hänger det där med titlar ihop och i vissa inte.

Ursäkta mig? Vadå lät bättre? Det var väl hans åsikt? Det hade lika gärna kunnat vara någon annan på forumet, men han var en utav dem som skrev. Tror du behöver ta ut eventuella idol bilder.
Delarocha RIP Puerta
2008-05-30 14:23
RonaldinhoKungen; dina argument är ju otroligt starka. Vad grundar du ditt påstående om att Ronaldo inte hade kunnat göra så mycket mål i Barca på? Det är ju bara dina spekulationer... Sluta upp med sånt.

Criff: Det låter så mycket bättre när du nämner att Rambla på ett annat sätt nästan stödde din åsikt.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-30 14:20
Ämne: Bojan.Messi.Etoo

....
Japp :D Tror du Pep värvar han ?
Barcelona Criff
2008-05-30 14:12
lagkapten, du har lite svårt att förstå det där att man kan tycka olika eller?
Och om du fick för dig att jag snackade om vem som skulle ha priset detta året så får du själv inse att du har missuppfattat och sluta skylla över det på mig.
Där står ingenstans i mina inlägg att Ronaldo inte ska ha priset. Utan att han är en sämre spelare än Messi. Det finns andra han är sämre än, men diskussionen handlar just om Messi vs Ronaldo.

Jag förstår fortfarande heller inte varför du fortsätter älta saken om du efter varje inlägg kommer med, "ridå ner", "punkt".

Jag har försökt summera upp hela diskussionen med att säga att tydligen tycker många olika.

Jag, Rambla & RonaldinhoKungen tycker tydligen Messi är en bättre spelare.
Om RonaldinhoKungen tycker Messi ska få priset är det hans ensak.
Både jag & Rambla tycker Ronaldo är värd priset men att Messi är en bättre spelare.

Du själv + några Real fans + I v e y tycker tydligen Ronaldo är en bättre spelare än Messi och tycker han är förtjänt utav priset.

2 olika åsikter och ingen kan ändra på det. Så du kan lägga av med dina "argumentations" påhopp.
Barcelona Dizzy
2008-05-30 14:05
Tycker det låter väldigt intressant.
BHFanaticos10
2008-05-30 14:04
Bojan.Messi.Etoo

Jag håller också med dig där. Ochoa är en grymm målvakt och väldigt ung e han också..Jag vill definitivt ha en annan målvakt ist. för Valdes.Jag tycker han är bra men gör för MÅNGA tabbar...Ny målvakt tack!!!!
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-30 13:59
Honom borde vi värva utan tvekan hade lätt petat Valdes 22 år gammal är han titta på honom länktips.
Annons: