/spanien/barcelona/forum/21319.aspx/spanien/barcelona/forum/21319.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Vargas79
2008-04-02 13:36
Gamle barcelonistan Henke Larsson utsedd till Allsvenskans MVP av 25 tränare, sportchefer och klubbchefer. I länken.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-04-02 12:39
Jadddå Deco tbx skönt att höra.

Messi tbx inom 1-2 veckor ;)
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-02 12:35
En klipp där som vi ser Barca-Manu. Grymt jämna. Kolla själv...Länktips
Barcelona FCB_armin
2008-04-02 12:28
Ämne: "Xavi ojamn?? H....
Vad säger du om den andra Copa del Rey semifinalen då? Där hoppade Xavi inte in, och han var inte dålig heller.
Barcelona FCB_armin
2008-04-02 12:25
Ämne: Zambrotta ser mer lå....
Vem vill du ersätta honom med då?
Barcelona Gudabenådad
2008-04-02 12:08
Zambrotta ser mer långsam ut, mer vilsen än vad jag någonsin har sett honom. Han verkar inte vara bekväm i Spanien. Säljs han och ersätts så gråter inte jag några floder. Han har inte spelat tillräckligt bra så att han har blivit en viktig spelare. Just nu spelar han bara pga brist på konkurrens.
Barcelona Braxingen
2008-04-02 11:58
Kurdfot

Kan tyvärr inte hålla med dig ang Zambrotta. Han må vara bra emellanåt men kommer sällan upp i sin kapacitet. Tråkigt, men sant.
Kurdfot
2008-04-02 11:42
MADRID 1902

Zambrotta är flera klasser bättre än alla era ytterbackar, förutom Ramos då.

Hoppas Zambrotta får vinna nåt med barca innan, han blir såld.
Barcelona petersays
2008-04-02 11:23
Iofs...bäst är ju ett relativt begrepp i ett lag där ingen får godkänt.

Xavi har gjort många avgörande mål (många på inhopp) när anfallarna mest stått och sparkat bollen på målvakten. Det är såklart positivt.
Barcelona petersays
2008-04-02 11:19
"Xavi ojamn?? Han har ju vart bast i laget efter jul!"

Verkligen inte. Talar alla med hjärtat här eller? Isåfall blir det svårt att föra konstruktiv diskussion. Oavsett om du älskar Xavi så finns det flera matcher där han borde blivit utbytt. Missförstå mig rätt. Xavi är en mycket bra spelare, men sällan under 90 minuter. Och som jag nämnde tidigare har han klara brister också. De gånger Xavi har fungerat som bäst i ligan är just när han fått göra inhopp. Det har vart en helt annan Xavi som klivit in på planen då.
I 90 minuter verkar han tappa fokus och som sagt kan både han och Iniesta vara nonchalanta defensivt och i passningar. Och så var det det där med hörnorna. Vore kul att se statistik på dem. Inte många som gått in till nån nickchans direkt.
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-04-02 11:13
är det någon som vet när messi är tillbaka
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-02 11:02
Kurdfot
Zambrotta har varit sämre än alla andra spelarna i Barca sen han kom dit alltså det beyder han har varit sämst!

Barcelona Braxingen
2008-04-02 10:59
Legenden11

Du hoppas inte vi vinner mot Schalke först? Herregud...
Barcelona Rafa Marquez
2008-04-02 10:58
Zambrotta till Milan troligen....
Kurdfot
2008-04-02 10:50
Har nästan lust och söka upp er alla som klagar på Zambrotta, och smälla till er.

Zambrotta är mycket bättre än puyol på högerbacken, och flera klasser bättre än abidal på vänstern.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-04-02 09:24
Om man jämför Ronaldinho med Henry så kan man väl säga en sak. Att en Ronaldinho som ej är i form tillför mindre än en Henry som ej är i form.
Vänder man på det så tillför Ronaldinho mycket mer när de båda är i toppfrom så att säga.

Ronaldinho är mycket stabilare i den vanliga spelet. Han han tappar väldigt sällan bollen när vi bara rullar(tappar den när han försöker dribbla), han har en fantastisk första touch tillskillnad ifrån Henry och han kan alltid slå en MAGISK passning. Henry snubblar omkring, tappar boll och kan ibland knappt ta emot bollen.
DÄREMOT så löper Henry mycket mera och oroar mer på detta sättet. Skapar och kommer därför till fler målchanser.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-04-02 08:52
barçaroffe//

Vem va det som spela fram Bojan då? Henry eller hur. Sluta klaga på Tity. Han kom tillbaka från en långtidsskada, bytte land, separerade från sin familj, och anpassade sig till ett nytt spelsystem på ett nafs. Sånt tar tid! Visst han är 31 år nu, men har varken vart sämre eller bättre en någon annan i barca. Som ett arsenalfan vet jag att Henry har mycket mycket kvar att ge. Det är en otroligt smart fotbollspelare och en naturlig talang som tillsut kommer hitta tillrätta. Han har tappat lite av farten men kommer kompensera det med massa andra talanger. Att göra oss av med Henry i detta skedet vore ett sort misstag.

Istället borde vi byta spelsystem. 4-3-3 är inte längre ett system för barca. Då vi är i total avsaknad av naturliga yttrar. Både Etóo och Henry hade mått fint av att spel i ett 2manna anfall. Byt till en diamant formation på mitten Med Messi till höger och Ronaldinho som offensiv Yaya som defensiv och Xavi till vänster.Och med Henry Etóo på top. Sparka Rijkaard för faan. In med Mourinho eller Laudrup eller någon annan som kan fotboll. Ten Cate va mannen som låg bakom våran framgång förr. När han lämna rasa barca ihop likt ett korthus. Rijkaard kan inte stava till försvar. Han vet inte va det är. Det försvarsspelet som vi ser idag är ett skämt. Och inte värdigt den här klubben. Och det har mycket med Rijkaards tacktiska förmåga att göra. För spelarna är det inget fel på. Thuram, Puyol,Millito,Abidal,Marquez och Zambrotta är alla startmänn och livsviktiga kuggar för sina respektive landslag. Och det i några av dom bästa landslagen i världen. Så lägg ner skitsnacket om att det är spelarna det är fel på. Dom följer tränarens instruktioner och lyssnar och agerar till hanns kunande och inspirations ingivande. Underpresterar dom som dom gjort i 2 år snart är det för att han är oförmögenatt få fart på dom. Punkt slut. Visca Barca!
Barcelona El cule -19
2008-04-02 07:44
Ja skrev det för länge sen..Men ingen trodde på mig lol.
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-04-02 07:13
Bojan Krkic är 17 år gammal och 217 dagar, så han tar andra platsen i Champions League yngtsa målskyttar genom tiderna 1 dag förre Cesc Fabregas. Barcelona har två Barca produkter i top3 hahaa ;)

1. Ofori-Quaye, 17 år och 195 dagar
2. Bojan Krkic, 17 år gammal och 217 dagar
3. Cesc Fabregas 17 år gammal och 218 dagar
Barcelona El cule -19
2008-04-02 04:08
Hörde ni inte vad kommentatorn sa, BOJAN är INTE den yngsta att näta i CL.

Peace
Barcelona Legenden11
2008-04-02 01:54
jag hoppas bara på en sak, när vi möter man u på vårt hemma plan vi måste måste måste måste måste vinna bra vinst.

typ 2-0 skulle perfekt, så att vi tar oss till final. och på finalen vi måste måste ge allt allt allt o vinna.

annars cl e vårt enda hopp o titel vi kan vinna och vill vinna, jag ber våra stjärnor att inte svika i slutet.

vi kan ta cl om det går på den vägen

våra stjärnor måste måste klara av det här

så reals hjärta brinner i mer än 1000 grader
Barcelona tribente_magico
2008-04-02 01:09
när kommer messi och deco tillbaks?
Barcelona A.Gaudi
2008-04-02 01:04
jag tror vi har ganska goda chanser att nå finalen. Man Utd är väldigt bra men inte sådär utomjordiskt bra vi var sist vi vann CL. med messi och deco tillbaka och en positiv formtrend spelar vi jämnt med United.

Sedan det lag som vinner mellan barca och man utd(om det nu blir så, mkt pekar på det) tror jag stensäkert kommer bli vinnare av CL. skulle vara en dröm att vinna CL och en fantastisk avslutning på den här eran och starten på en ny.
Barcelona barçaroffe
2008-04-02 00:49
Ronaldinho alskar jag men han verkar inte vilja lira langre tyvarr. Likadant med Deco tyvarr...
Barcelona barçaroffe
2008-04-02 00:45
Jag ar aven ett stort Arsenal-fan och Henry av idag ar en skugga mot for ett par ar sedan. Han har ju tappat all fart! Nej inte fan ska han da gnalla over att bli utbytt mot Bojan, 17-aringen har ju overglanst honom match efter match!
Det som mojligen talar for Henry ar att han var skadad pa forsasongen och inte riktigt kommit igang. Dock ar han val 32 ar och varken lika snabb eller hungrig langre, Han har varit rent dalig i manga matcher nu pa slutet!
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-02 00:38
Jag förstår mig inte på folk som vill sälja Henry.. vi kommer inte få mycket pengar för honom och det har ju bara gått 1 säsong?

och han klagar inte när han blir utbytt mot en 17 åring.. många storstjärnor skulle klaga hela tiden av att nöta bänk.

Självklart så kommer det ta tid för honom att komma in i spelet och så... 15 mål och 8 assister är helt okej för en ytter som han själv sa på en intervju.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-02 00:33
A.Gaudi

Det är inte så enkelt att bara köpa en spelare.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-02 00:31
själv ser jag det som en självklarhet att henry ska stanna. gillar honom vekligen och kommer aldrig ge upp hoppet om att han ska smälta in i barca.
Barcelona barçaroffe
2008-04-02 00:27
Xavi ojamn?? Han har ju vart bast i laget efter jul!

Nej, kanns som det behovs nytt blod till nasta ar!
Matta bort. Hungriga in.

BORT:

THURAM
ZAMBROTTA
DECO
RONALDiNHO (om han inte vill satsa langre.)
HENRY
Barcelona FCB10
2008-04-02 00:21
Jag tror verkligen att vi vinner CL. För Henry är de ju den enda bucklan som fattas! Han är ju hur tänd som helst varje CL match!!
Länktips: xth.nu/FCB1
Annons: