/spanien/barcelona/forum/21307.aspx/spanien/barcelona/forum/21307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona #7
2008-04-02 19:37
United/Roma kommer ha Hemmaplan mot BARCELONA/Schalke
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-04-02 19:31
vilka får hemmaplan första matchen mellen Barca och MUFC ? om båda går vidare
Barcelona Barcelona #7
2008-04-02 19:18
haha criff snacka om att alla incidenterna måste ha gjort ont.

Barcelona Culeeees
2008-04-02 19:18
häääääärligt Samuel Eto´o

exakt de jag snackade om i forumet för nån timme sen, bra att han tar de här o säger ut i pressen att lämna Gaucho ifred, tack eto´o !
Barcelona Criff
2008-04-02 18:52
Vek mig dubbelt när jag såg denna!

Världens mest olycksdrabbade/klumpigaste spelare?
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-02 18:42
Jag ska kanske ha en fotbollsresa som projektarbete nästaår! Givetvis kommer det självklart bära iväg mot Barcelona och Camp Nou. Jag behöver därför hjälp och har främst frågor angående billiga, men bra hotell i centrum av Barcelona nära Camp Nou. Finns det några med förslag på hotell, bra ställen att äta eller andra tips så är ni varmt välkomna att skicka ett PM :)
Zambr0
2008-04-02 18:32
Hej! En sak är säkert när det gäller spansk vs engelsk fotboll: I engelska ligan är det mera tjong tjong och hetare närkamp medan i la liga är det mer av det kreativa som styr spelet än att bara skjuta hit och dit. en fördel om man ser det ur den ljusa sida!:) Forza Ronaldinho!
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-02 18:18
Dizzy

Det är just det som är problemet vi har ingen bra form alls, medans Man u är i toppform.
Barcelona Dizzy
2008-04-02 18:15
Alla här inne säger United är bra ok dom är grymma men vi får inte själva sänka oss vi är också grymma. Vi är inte i bra form. Är vi i form krossar vi alla lag. Barca är inte rädda för nån:) Det passnings spelet vi har är underbart att se. Inte många lag som kan göra det!
Barcelona El Capitán
2008-04-02 18:12
Raderat inlägg av mig =)
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-02 18:09
Ifall alla tre blir avstängda på samma match så är det kört för vår del just denna match, och säkert kommer ytterliggare en back från oss vara skadad!
Barcelona Rambla
2008-04-02 18:04
Ämne: Utöver Yaya så har M....
Heh, mardrömmen måste ju vara att få Yaya, Milito och Puyol avstängda i en eventuell semifinal på Old Trafford. Då får vi nog be till högre makter för att klara ett avancemang till finalen. :)
Barcelona Rambla
2008-04-02 18:01
Fler goda nyheter. I morgon kommer el Pibe tillbaka till Barcelona från Argentina. Hans rehab har gått över förväntan bra (det har man ju hör förr visserligen) enligt läkarna från det argentinska förbundet som har hållt koll på honom. Sen ett tag så tränar han med boll och har kört dubbla pass varje dag.

Nu återstår den sista tredjedelen av hans återhämtning som han alltså kommer att göra i Barcelona och på La Masia. De argentinska läkarna vill inte nämna något datum då han kan vara tillbaka utan lämnar det åt sina kollegor i Barcelona. Vi kan väl räkna med 2-3 veckor så bör Messi vara tillbaka, då har han varit borta de 6 veckor som först förutspåddes.
Barcelona tarrak
2008-04-02 18:01
Utöver Yaya så har Milito, Puyol och Messi två varningar.
Barcelona Foadinho_tupac
2008-04-02 17:58
Tack för de mycket goda nyheterna Rambla! D:
Barcelona Rambla
2008-04-02 17:52
Så här ligger det till. Från gruppspelet ända fram till finalen tar man med sig sina gula kort. Yaya har två varningar nu, tror att fler står på två nu, vilka är jag osäker på.

Vid 3, 5, 7 gula kort osv så blir det en match avstängning. Alltså, om Yaya får sitt 3:e gula kort i returen mot Werder är han automatiskt avstängd i nästa match. Skulle han efter att ha kommit tillbaka dra på sig ytterligare 2 varningar innan finalen så blir han avstängd igen. Varningarna försvinner inte bara för att man avtjänat en avstänging, 3 + 2 = 5, 5 + 2 = 7 osv.

Den första avstängningen kommer vid 3 gula kort, nästa gång behövs det bara 2 gula kort för att bli avstängd igen.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-02 17:49
Ämne: Tänkte fråga hur det....
Är det bara Yaya toure som har ett gult ifrån avstägning?

har för mig att fler spelare har det som tex messi, sen vet jag inte om backarna men jag tror 2 av backarna har samma problem..
Barcelona Rambla
2008-04-02 17:49
Ämne: Rambla

Okej, det ....
Det kunde man ju hoppas på men det påstås åtminstone att Rijkaard och hans assistenter befarar att Ronaldinho kommer att bli utbuad med tanke på alla rykten de senaste veckorna i pressen.

Personligen tycker jag att det är lite fegt. Han är väl så pass rutinerad att han ska kunna klara av det? Sluta upp och dalta med honom, då är det ju bara för honom att gå in och tysta publiken istället, genom att smälla in ett hat-trick eller helt enkelt göra en kanoninsats.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-02 17:45
Tänkte fråga hur det blir med Yaya Toure, han har gula kort och ifall han får gul kort nu på retur matchen då missar han semifinal, eller är det så att gula korten har raderats bort för hoppas verkligen de!
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-02 17:44
Rambla

Okej, det kanske kan vara tvärtom att dom istället välkommnar han tillbaks och självförtroendet ökar?
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-02 17:42
Culeeees

När han gjrode målet så var det för Olympiakos, men nu vet jag inte vilket lag han spelar för men han är från Ghana vet jag.
Barcelona Rambla
2008-04-02 17:35
Ronaldiinho:

Nja, jag undrar det. Läser man tidningar i Spanien så tror de flesta att Barça inte tänker honom göra comeback på Camp Nou för de fruktar att fansen ska bua ut honom och därmed sänka hans självförtroende ännu mer. Så därför tror alla "experter" att han istället kommer att spela i bortamatchen mot Recreativo.
Barcelona Jugador
2008-04-02 17:35
Ronaldinho och Deco tränar med resten av laget. Vi får väl hoppas att dom blir uttagna mot Getafe i helgen. Länktips!
Barcelona Culeeees
2008-04-02 17:31
tack Ronaldiinho,
dåe vare väl fabregas :D, vikket lag spelar ofori quaye i ?, aldrig hört talas om hnm ?! =)
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-02 17:30
Culeeees

Bojan tog fabregas rekord, nu är han världens 2a yngste målskytt i CL. ¨
Peter Ofori-Quaye ligger före honom.

Rambla
skönt med nyheten, hoppas dinho blir uttagen till truppen på söndag.
Barcelona Rambla
2008-04-02 17:28
Ämne: rambla //

jag men....
Haha!
Då skulle Laporta & co inte få göra annat än att anmäla tidningar dagarna i ända om man brydde sig om alla rykten som tidningar världen runt skriver om. De har nog andra saker för sig än att bekymra sig om det.
Barcelona Culeeees
2008-04-02 17:27
rambla //

helt korrekt, Samuel o Yaya, klart bästa spelarna igår följt av Bojan som ochså försökte, Grattis Bojan !

yngsta spelare som gjort mål i cl, tog Rauls rekord tror jag de va =)
Barcelona Rambla
2008-04-02 17:26
Nu kanske alla Ronaldinho-fans blir extra glada. Idag tränade han och Deco med resten av truppen utan några problem.

Truppen landade kl 14.00 från Tyskland och åkte direkt iväg till La Masia och höll en träning där.

Milito och Yaya kunde inte träna utan fick göra egna övningar. Eto'o tränade inte i vanliga fotbollskor men deltog ändå hela träningen.

Är det några som ska hyllas så är det Samu och Yaya. De slet igår och gav 100% trots att de är halvskadade. Något man kanske ska tänka på när man tex kritiserar Samus halvtaskiga insats. Han försöker i alla fall.
Barcelona Culeeees
2008-04-02 17:22
rey etoo9# //

a men jag menar blir nån barca spelare avstängd i nästa cl möte ?
Barcelona Dizzy
2008-04-02 17:22
Vilken match det kommer bli om vi kommer möta United i Semi! 2 Grymma lag!
Annons: