/spanien/barcelona/forum/21306.aspx/spanien/barcelona/forum/21306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
hindefelt
8/29/2008 13:24
@Rambla
Jaså, där ser man. Då har han förmodligen ännu större chans att slå sig in i a-laget. Camoranesi är en av världens absolut bästa spelare när han är på humör, så han kan bli svår att ta sig förbi. Men efter honom är det ganska klent med en ständigt skadad Marchionni och den mediokre Salihamidzic.

Haha, du behöver inte oroa dig. Juventini idag är stolta nog över Giovinco, Marchisio och De Ceglie - de är "äkta" juventini. Jag anser inte till exempel inte att Ekdal är "vår" talang eftersom att vi köpt honom från BP. Han blir ju ännu mindre "vår" när han inte ens är italienare.
Barcelona Rambla
8/29/2008 13:21
Captain:

Jag tror att man släpper Iago för att klubben ser Thiago och Gai Assulin som större talanger. Framför allt Gai Assulin tror man ju mycket på, en ny Messi verkar vissa i Barcelona hoppas på. Båda är ju redan nu bättre än Iago fast de är yngre, fast enligt mig innebär det ju inte att man bara ska skita i Iago. Han är trots allt väldigt lovande och bra han med.
Real Madrid Shi
8/29/2008 13:20
Luis Enrique har tydligen fortfarande hjärtat i Madrid :D

Skämt åsido, är denne Iago verkligen så bra som det sägs, Laporta och co. kanske inte tycker han är tillräckligt bra jämfört med andra talanger och väljer kanske och hellre satsa på ett få som kan bli riktigt bra än flera som blir mellanbra.
Barcelona Captain Fantastic!
8/29/2008 13:18
Rambla/

Jo, jag visste det men det ligger i min natur att överdriva en aning, de bästa talangerna brukar ändå få chansen vid just 15-16 års åldern i Juvenil A trots allt :)
Barcelona Rambla
8/29/2008 13:12
hindefelt:

Iago utgår nästan alltid från högerkanten, precis som Messi, just för att kunna använda sin känsliga vänsterfot. Det är möjligt att jag överskattar ditt Juve men har ändå svårt att se Iago i deras a-trupp redan nu. Det som retar mig mest är att vi inte får en förklaring till varför man låter honom gå. Att han är för ung köper jag inte. Nu ska man istället behöva läsa där juventinis kallar honom "vår talang", som om det vore Juventus som hade fostrat honom. :P
Läs krönikan från Captain, där beskrivs Iago.

Captain:

Ännu en bra krönika. Fast när det gäller Juvenil så undrar jag om du inte är lite fel ute. Juvenil är som ett svenskt juniorlag, alltså är spelarna där 18-19 år och inte 15-16 som du skrev. Visst, vissa 15-åringar i Barcelona är så pass bra och lovande att de oftast hamnar i Juvenil A eller B.

När det gäller slutorden kan jag bara instämma. Jag längtar till den dag då vi en gång för alla är av med duon Laporta och Txiki och då framför allt Txiki. Oavsett vad de tidigare har gjort för klubben. Jag är trött på alla lögner och mörkläggningar.

"...Men jag har fått nog av lögner, mörka hemligheter och tomma ord."
Real Madrid Giiovinco
8/29/2008 13:09
Tills det är officielt bör man vänta med att dra förhastade slutsatser.

Ingenting har bekräftats ännu. Själv tror jag inte han kommer till Juventus, även om jag väldigt gärna hade velat det.
Barcelona Ciao-V
8/29/2008 13:01
"Inte Madrid som säkert vill ha honom eller någon annan klubb i La Liga"
Menar naturligtvisst inte att han skulle platsa La Liga. Jag menar lägre divisioner i andra klubbar i Spanien.
hindefelt
8/29/2008 13:00
@Rambla
Tack så mycket för ett seriöst svar. Dock så har du nog ganska fel, jag vill inte vara pessimist men du överskattar nog mitt Juve nu. Som du säkert känner till så värvade vi Ekdal till klubben i våras. Alla trodde att han skulle spela primaverafotboll (ungdomslaget), men han har fått chansen ganska mycket faktiskt (och dessutom gjort överraskande bra ifrån sig).

Vårt vänstermittfält (du skrev aldrig vilken kant han brukar hålla till på, men jag antar att det är vänster eftersom att han är vänsterfotad) består i dagsläget av en (imorgon) 36-årig Nedved och en mycket talangfull Giovinco - därefter står - i min personliga ordning i alla fall - talangen Fausto Rossi som fått chansen en del under försäsongen. Rossi är duktig, men efter allt positivt jag har hört om Iago drar jag slutsatsen att Iago är snäppet vassare.

Kommer han så tror jag att han får chansen en del.
Barcelona tribente_magico
8/29/2008 12:56
jasså okej, då lirar vi i samma division=). aa ok, var det stor skillnad på han och er el?

aa kan tänka mig det, tempot är nog lite skillnad, skillnad på planer skulle ja tro också, inga skit planer direkt. Kanske värt och åka ner och testa;).
Barcelona Ciao-V
8/29/2008 12:52
Rambla:
Tråkigt med det där, att Iago lämnar Barcelonas akademi(om han nu gör det). Vad jag har hört/läst är anledningen att det finns för många spelare i den position som han skulle spela i Barça Atlètic(fem stycken). Man tycker att det vore synd att ha honom på bänken under hela säsongen. Det är inte säkert heller att han vill vara bänkad, han vill fortsätta utvecklas med all rätt.

Jag tycker att man får se det hela utifrån Iagos perspektiv. Om han inte kan få plats i Barça Atlètic så måste han få spela och utvecklas någona annanstans. Juventus vore utmärkt för honom(inte Madrid som säkert vill ha honom eller någon annan klubb i La Liga).

Det är synd att han måste lämna men Juventus vore det bästa alternativet. Se till bara att han lämnar på bästa sättet så att vi har möjligheter att få honom tillkaba till klubben i framtiden.
Barcelona Klint
8/29/2008 12:47
tribente_magico

Nope. Jag lirar i svenska division 3. Han som var här på besök var spanjor, men som valde att förlägga två terminers studier i Sverige.

Skillnaden mellan de svenska och de spanska mittdivisionerna verkar, förutom det ekonomiska, vara tempot. Högre press, högre bolltempo osv. Du vet sådant som kännetecknar bra spelare =).
Barcelona Rambla
8/29/2008 12:39
hindefelt:

I det här fallet kan du lita på Sport. Det finns tom citat från Luís Enrique på Barcelonas officiella websida att han ej räknar med Iago i Barça Atlètic denna säsong utan han vill istället att Iago ska fortsätta i ungdomslaget ännu en säsong.

Iago Falqué är en yttermittfältare som går innåt i banan och mer fungerar som en spelfördelare. Du kan nog jämföra honom lite med Camoranesi i Juventus. Han har säkert La Masias bästa och kännsligaste vänsterfot och självklart en fantastisk teknik. Hans adelsmärke är att skruva hörnor direkt in i mål. Som sagt, han ligger inte så värst långt efter Bojan talangmässigt, det är bara det att Bojan är mycket mer hypad nere i Barcelona tack vara sitt målsnitt i alla olika ungdomslag.

Enligt mig är det en stor skam att man låter honom gå till Juventus, där han knappast lär ingå i deras a-trupp redan nu. Jag menar, han platsar inte ens i Barcelonas B-lag som det ser ut nu. Så varför ska han spela ungdomsfotboll i Juventus när han likväl kan göra det i Barcelona, kan man ju tycka.
8/29/2008 11:59
klint// okej, precis vad ja ville veta=), men spelar du alltså fotboll i nåt lag i spanien?

vilka pengar det lär finnas i den spanska fotbollen, livnära sig i div 4=), men den håller väl ganska bra klass den med?
Barcelona Klint
8/29/2008 11:49
tribente_magico

Att jämföra ligor är svårt. Men det är bra klass på den spanska segundan. Celta, Real Sociedad och Zaragoza hade nog varit i toppen av Allsvenskan.

De flesta spelarna i segundan tjänar mer än vad en genomsnittlig allsvensk spelare gör.

I det laget jag spelar i hade vi en kille som lirade i Cordoba B. Han sa att ner till spanska division 4 dvs. den divisionen som Barcas B-lag spelade i förra säsongen, så tjänar man hyfsat bra och många kan livnära sig på fotbollen.
hindefelt
8/29/2008 11:44
Iago är ju faktiskt ett namn man känner igen. Hur pass pålitlig är "sport.es" som källa och hur är Iago som spelare? Tänker inte sätta mig och bedöma honom via youtube, litar till er istället.

Om ni har tid eller lust får ni gärna svara via PM alt. på Juventus forum. Tack på förhand!
8/29/2008 11:37
Rambla!//, du som verkar ha koll på de mesta inom den spanska fotbollen. en fråga här, hur stor skillnad är det mellan primera divsion och typ segunda,segunda B och spanska div 4 och 5?,
vilken div i spanien håller ungefär samma nivå som allsveskan?, Sen undrar ja hur långt ner i divisionerna man lever på fotbollen i spanien, om de är några jättesummor i segunda B och 4:e division tex?. skulle va intressant o veta=)
Barcelona Rambla
8/29/2008 11:14
Luchos viktigaste grej verkar vara att ta Barça Atlètic till Segunda redan denna säsong. Därför har han köpt in 5-6 Segunda och Segunda B-spelare med erfarenhet. Helt fel enligt mig att enbart koncentrera sig på framgång för B-laget när det viktigaste för Atlètic borde vara att värna om våra talanger och att de får speltid. Visst, ju högre upp i seriesystemet de spelar desto bättre är det ju för talangerna, men Segunda B är bra nog anser jag. Vi ska inte behöva tappa talanger bara för att de ej får chansen. Har de inte lärt sig av misstagen är det gäller Cesc, Piqué och Merida undrar man ju?

Iago har varit hos Barça sen han var 11 år, nobbat flera anbud från PL-klubbar tidigare just för att han vill lyckas i Barça. Det är för j-a tråkigt att han ska lämna på det här viset.
Barcelona Barca Barca
8/29/2008 11:06
Ämne: Iago Falqué går till....
Ja förstår mig inte på den där Luis "Lucho" Enrique. Anställ en tränare som tar hand om våra talanger o inte en tränare som bryr sig om sina framgångar som tränar karriär. Vi är den ända klubben i världen med så många lovande talanger i ungdomsleden. Men klubben anställer sånna griniga tränare som leker jag bestämmer, det finns en viss gräns ser man att det finns en talang i klubben ska han klättra upp snabbare än dom andra som är "sämre". Nu är det fan i mig upp till bevis för Enrique misslyckas han med B-laget får han säga tack o hej. Iago var faktis den ända med ambition när han dumpade massa erbjudande från dom andra storklubbarna o ville stanna kvar.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
8/29/2008 11:00
Ämne: Iago Falqué går till....
Sorgligt men sant.
Barcelona Rambla
8/29/2008 10:48
Iago Falqué går till Juventus, utan ersättning. Barça kommer att få ersättning om han säljs vidare från Juventus och även om han spelar ett visst antal matcher för a-laget.

Det är ju trevligt att Barças ledning och Luis Enrique tycker det är okej att ge bort en talang som Iago utan någon som helst ersättning i värsta fall. Luis Enrique tycker att Iago är mycket lovande men har trots det inte någon plats för honom i Barça Atlètic denna säsong utan tycker att Iago ska fortsätta att spela i ungdomslaget ännu en säsong (Juvenil A). Iago som redan har spelat där under 3 säsoner var inte sugen på det utan vill nu lämna istället. Vem kan klandra honom?

Iago, som är 9 månader äldre än Bojan, är den enda spelaren från Barça som tar plats i spaniens U19-lag. Gai Assulin och Thiago som båda är yngre får plats i Barça Atlètic men tydligen inte Iago. Hur kan Luis Enrique, Laporta och Txiki hålla på med sånt här? Det är helt j-a obegripligt och oförsvarligt.

Dimissió Laporta, Txiki y Luís Enrique!
8/29/2008 10:46
Nån som har egen fotbollsblogg?
om JA i så fall skcika pm till mig, har några frågor.
Tackar.:D
8/29/2008 09:41
Ämne: Den högtravande amat....petersays

hahahaha, du inte den enda som har märkt det, kan jag säga.:S
Barcelona petersays
8/29/2008 09:33
Den högtravande amatörpoeten från madridforumet är tillbaka från semestern ser jag.

Barcelona A.Gaudi
8/29/2008 02:58
En annan väldigt skön sak i år, en smärta för många klubbar med afrikanska stjärnor, är ju att det inte är något afrikanskt mästerskap i år!

har ju vart så ruggigt segt att behöva släppa iväg etoo för att sedan bli skadad och komma hem seg. nu har vi dessutom 3 afrikanska spelare i truppen.
Barcelona Barca_PXM
8/29/2008 01:44
Man kan säga såhär att Barcas grupp var bekväm, alltså inga svåra matcher men inga enkla heller. Jag tror att vi kommer vara nöjda efter halva året med insatsen och resultat, för Barcas nivå e bättre många lag i la liga. Men det gäller att visa på plan vad man kan.

Barcas spelschema ända till uppehållet ser inte farlig ut, men spelarna måste briljera tillräckligt. Hemma matcherna borde Barca vinna och gärna alla, de kan göra det men det gäller verkligen att vara ute efter det.

Men däremot andra halvan kan lyfta Barca till en högre utmaning, eftersom Barca kan gå vidare från gruppen och så småningom vidare. Och alla vet att borta matcherna e väldigt hårda samt kräver topp prestation, plus andra säsong halva ska vara den utmaning som väntar på Pep och hans gänge. Det e den säsong halva som kan skrämma oss, vi har på bortaplan Valencia, Real, Atl MAdrid och sista matchen mot Deportivo. Men Barca kan klara av dessa matcher, det e inte omöjligt.

Barca kan vinna la liga och det blir väldigt intressant om El Classico, att vara tränare inför El Classico e en stor sak för Pep. Han vet vad som gäller men på sidan om, det handlar om att använda rätt metod för en sån match. Alltså en bra tränare ska veta på vilket sätt man vinner den matchen, och jag vill verkligen se Henry och Etoo göra grymt bra ifrån sig.

För de betyder otroligt mycket när det gäller hur många mål vi ska göra under hela säsongen, men vi ska förvänta oss mest på Etoo. Men vi komemr ha väldigt starkt mittfält i år, vi har Xavi e EMs bästa spelare. Och Iniesta, Hleb, Keita, Yaya som har hur bra egenskaper som helst. Jag räknar till en viss del, att Barca vinner många matcher i rad vilket kommer göra de starka i år.

Vi har en super joker och han heter Messi, som kan vinna massa matcher för oss. Han har det kapacitet, och till slut vi har en oprovad tränare men hittils jag e nöjd med honom. Jag tror också att vi blir väldigt nöjda med honom efter säsongen, så låt oss hålla tummen för honom. ;)
Barcelona Bernie
8/29/2008 00:24
Taio

Jag håller med, det viktigaste är ju trots allt att vi går vidare från gruppen? Ifall vi hade stött på svårare lag och hamnat i knipa så kanske vi hade blivit tvungna och vila spelare från ligamatcher och spara de till CL-match redan i gruppspelet vilket skulle vara mindre roligt. Nu har vi en bra grupp, där vi normaltvis ska sluta som etta och gå vidare från gruppen.
Taio
8/28/2008 23:57
Tycker att folk här inne är för negativa. Visst är det tråkigt med tråkiga matcher men det är bara positivt tycker jag då vi kan koncentrera oss på ligan. Hade vi hamnat i en svårare grupp som tex Liverpools då hade alla här inne varit skeptiska och gnällt att vi fått en svår grupp. Lämna det negativa åt sidan, se det posotiva istället. Kommer kännas mycket bättre då ;)
J.Janerique
8/28/2008 23:05
F'n vad gott det skulle sitta med Barca-Real Madrid i final. Och nu när det kommer på tal, så vill jag se det hända, katalanerna kan svänga. Men icke som Madridistas, vi envisas med att vara bäst, El Clasicos är alltid ett test. Skämt åsido, och rim åsido, så ser Barca skräckinjagande ut i år. Och med lite orosmoln borta så lär det bli hund och katt-leken mellan oss två som vanligt. Jag menar, Atlético? Valencia? Har knappast ngt att säga till om i denna show.

Bästa värvningen hitills så klart Daniel Alves, för Barcas del. Men vi Madridistas fruktar ej, då det ej är möjligt. Där blårött är fint, så är vitt vackert. Och om en gräsplan och en match spelas på dan eller kväll, cules kommer att gnälla. Men snälla, vi ses.

Skämt åsido, och rim åsido. Så blir det intressant att se vem som är Världens Bäste Högerback - Sergio Ramos eller Daniel Alves. Alves fick ju inte riktigt visa vad han egentligen går för, i Sevilla känner jag. I Barca finner han en klubb där han är lämpad att vara, då vi redan har Ramos. Ska bli intressant, som vanligt, att följa giganternas kamp.

Under transferfönstret har ni agerat smart, vi är kyliga. Där har ni oss. Men en match vinns aldrig på pappret, det vet vi om sedan Galacticos-eran. Ni hade eran galactico-era förra året med "The fantastic four" att det bara var Messí som bjöd upp till dans, vet vi alla om. Messí är världens näst bäste spelare, efter Cristiano.

Hoppas Henry får en bra säsong. Vad som är bra för han är relativt dock nu för tiden.......
Barcelona Gud är störst!
8/28/2008 23:04
Här kan du kolla alla olika värden på alla valutor över hela världen. Där till vänster väljer du landet du vill se sen skriver du svenska summan och trycker "visa resultat" då visas det hur mycket det ger dig.
Länktips: www.forex.se/
Barcelona Myrran
8/28/2008 23:03
PILMA

Typ cirka ungefär 5292 kr :)
Länktips: www.valuta.se/
Annons: