/spanien/barcelona/forum/21301.aspx/spanien/barcelona/forum/21301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Legenden11
2008-04-01 00:19
Dizzy

e inte diego klar för real?
Barcelona Dizzy
2008-04-01 00:12
Jag tror Deco lämnar Barca i sommar och då vill jag se Diego i Bremen. Snabb bra med boll bra skott. En dröm att se han i Barca!
Barcelona Legenden11
2008-04-01 00:11
omvi vinner cl då ska ingen fortsätta ska snacka skit om rijkard, även om han inte gjorde 100% jobb.

han e grym men tyvärr våra superlönade stjärnor ger inte allt, eller festar bort sin form som ronaldinho.

ingen borde glömma bort att rijkard gav oss 2 liga titlar o cl, även andra liga platsen e inte illa.

tvskärmen kommer visa vem i barca förtjänar ta på sig tröjan
Barcelona FCB10
2008-04-01 00:02
Tror på klar vinst med minst 2 mål!
Barcelona Criff
2008-03-31 23:51
Ride_The_Big_One(6), Hunteelar fantasten ;)
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-03-31 23:29
Tror på oavgjort imorgon med tanke på våra skador och vårt dåliga spel. Tips: 1-1. Bojan kommer näta!
Barcelona barcadinho
2008-03-31 23:15
Tarrak har kritiserat Xavi i sin artikel och det har blivit massa med inlägg om detta. Jag vill gärna dela med mina åsikter (lite väl försent?).

Jag håller med tarrak på två punkter:

1) Det är klart att man kan kritisera hemgjorda spelare. Att Xavi, Iniesta, Valdes, Messi osv har växt upp i La Masia betyder inte att de är skyddade för kritik. Man kan förstås också sälja hemgjorda spelare, om de inte håller en tillräckligt bra nivå. Man behöver inte behålla spelare bara för den anledning att de är äkta Barca.

2) Xavi i artikels fall men också Iniesta är kreativa spelare som är bra på offensiven. Men de är inte bra alls på defensiven. Vi kan inte blunda för verkligheten. Xavi hjälper inte mycket i försvararbetet och det är en nackdel. Att ha båda Xavi och Iniesta tillsammans i mitten är en stor risk. Det är många som säger ”offensiven är det bästa försvar”. Ja, det är bara en sida av myntet. Barca har i snitt 60-70 % bollinnehav och det är mycket bra. Men det betyder också att motståndarna har bollen 30 -40 % av tiden. Med Xavi och Iniesta i mitten blir kampen om mittfältet väldigt lätt. Motståndarna kan komma lätt och snabbt till barcas straffområdet när de får tag i bollen. Det kan räcka för de med 30 % bollinnehav för att skaffa farliga situationer och sätta in flera mål.

Rijkaard har nog tänkt på det på matchen mot Betis. Då hade vi båda Xavi och Iniesta i mittfältet. Etóo fick för uppgiften att hjälpa till och täcka bakåt när motståndarna hade bollen. Det är därför vi såg Etóo så ner på planen många gånger. Men de orkade inte till slut i andrahalvleken.

Men nu ska jag försvara Xavi lite. Han har sina positiva och negativa sidor, men det betyder inte att vi behöver sälja honom. Han är i alla fall en mycket bra bänkspelare om barca skaffar en bättre mittfältare till nästa år. Så dålig är han inte så att vi behöver bli av med honom.

Till matchen imorgon:
Rijkaard – du måste täta mittfältet om Xavi och Iniesta spelar tillsammans i mitten. Det är borta plan i en kvartsfinal i CL.
Spela 442 med extra två defensiva mittfältare (Yaya, Marquez, Edmillson eller Guddy).
Barcelona Visca EL Barca
2008-03-31 23:06
fan också missa det visste nt att dem vissa om ronie på tv4sport höll på och kolla på prison break bara om jag hade sett detta tidigare fan också
Barcelona Thierry Henry
2008-03-31 22:39
Grabbar slå på TV 4 Sport, det är Ronaldinho i dagens avsnitt av Fotbollslegender vi minns, det började 22.30 o slutar 23.00
Barcelona FCB10
2008-03-31 22:23
En kuriös sak jag såg idag! Gå in på länken sen scrolla ner o kolla på videon där dem kritiserar Barca (fansen) Den första tjejen har en tröja där de står: ÖFRE ÖSTER MALM :P
Barcelona calle-barca
2008-03-31 22:19
Tänkte tipsa om en ny fotbollsida. Det är en sökmotor till andra fotbollsidor på nätet.
Barcelona petersays
2008-03-31 22:15
Orkar inte läsa ikapp då det mest verkar vara köp/sälj-dravel och lite madrid/barca-tjafs. Har jag missat nåt skitviktigt så uppdatera mig gärna.

Helt klart går vi på knock imorgon och kommer hem med två-tre bortamål i bagaget. Efter de här dagarna kommer de springa runt på plan som vi aldrig sett dem förut.
Barcelona Edwin2
2008-03-31 22:14
GUSTAF NORREFELDT//

Intressant rapport inför CL-matchen.

Det du skriver i slutstycket:
"Barcelona måste ta en match i taget och se till att inte åka ut mot Schalke 04,...,"
Inte mycket att tillägga egentligen men...
En utslagning i CL, i kvartsfinal mot ett helt otippat lag vore kankse vad ledningen behöver för att kunna reagera inför nästa säsong?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-31 22:02
MADRID 1902

Inte alls, läs om det han skrev istället för att dra sånna slutsatser. Det han säger är att vi spelar långt under vår förmåga, visst är vi inne i ett läge där många spelare inte är i topp form men när barca är sig själva så spelar dem för varandra och visar upp ett rörelsemönster som få kan stoppa, samt fina intentioner till fint spel. Och det hära att ånga på i 90 min är också nåt som försvunnit helt, visst vi har aldrig varit de lag som är super effektiva men vi spelar inte som ett lag och det är det han försöker säga.

Barcelona Dizzy
2008-03-31 22:01
Här är truppen=)

Valdés, Pinto, Milito, Márquez, Puyol, Xavi, Gudjohnsen, Iniesta, Eto'o, Zambrotta, Henry, Edmílson, Sylvinho, Giovani, Thuram, Abidal, Touré, Bojan.
Barcelona Messi-Lona
2008-03-31 22:00
till er som saknar MESSI
2008-03-31 21:58
Criff

Jo giuly rörelse mönstret med sina uppoffrande löpningar utan boll är verkligen nåt man saknat.
Vet inte riktigt om det är mig du riktar ditt inlägg mot men mig eller huntelaar fantasten, hur somhelst är det inget vi ska förstärka då vi som du sa har 3 center anfallare,eto,bojan,henry.
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-31 21:56
A.Gaudi
På dig låter det som om ni vinner CL varje år.

Jag kan hålla med er att eran backlinje har inte varit bra men eran mittfält har blivit bättre än föra säsongen på grund av Yaya sen har Iniesta och Xavi blivit bättre den här säsongen än föra.

Bojan har varit kanon och Eto har varit lika bra som föra säsongen.Kan tycka att Henry inte har gjort det han skulle då hade ni haft mindre kryss macther.
Fast ni verkar glömma hur viktig Ronnie har varit för er och är för er fast han finns inte ens denna säsong och ni skyller allt på Reijkard lite orrätvist kan man tycka.
Glöm inte vad Ronnie har gjort för er tråkigt för er att det har blivit som det har blivit med honom men ni är en klubb många skulle vilja spela för ni kommer hitta en ersättare.

Barcelona Criff
2008-03-31 21:53
Kan någon förklara för mig varför Henry skulle dra eller varför ens ledningen skulle säja honom? Lägg ner för fan.
Ingen säljer en spelare efter en säsong, punkt slut.

Och Huntelaar? Ja för vi behöver ju verkligen en till spetsforward med tanke på att vi har 3.
Är det något vi behöver är det väl en Giuly liknande spelare som slickar kanter i anfallet.

Värdlens Bästa Unga Talang Bojan, prövat att kolla på inför match rapporten? Där står massa information :)
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-31 21:53
Ämne: Truppen till imorgon....
Jag har inte truppen men jag vet vilka som inte är med; Messi, deco, oleguer, jorquera, dinho.
2008-03-31 21:48
Aja nog om ligan, håller med det tompa skrev tidigare om att det inte känns lika bombsäkert men vi SKA ta oss vidare!

Vi må underprestera i ligan men hoppas de höjer sig i cl.

Magikern inte uttagen kan nån tala om för mig varför han ställs utanför laget?

barca__elve

Du tycker inte vi borde satsa på Bojan som gjort mer mål än henry ifall nån drar da?

Barcelona Värdlens Bästa Unga Talang Bojan
2008-03-31 21:46
Truppen till imorgon någon som har den ?
Barcelona barca__elve
2008-03-31 21:42
Apropå värvningar o så vad tycker ni om Huntelar i Ajax hade gärna sett han i barca om någon av anfallrna sticker...
Barcelona barcadinho
2008-03-31 21:40
Holländaren och smogen/

Ni verkar inte komma överens om vem som är ansvarig, spelarna elle tränaren. Ni har försökt under en lång tid nu.

Jag kan kanske hjälpa till: Båda !!!

Holländaren: menar du verkligen att tränaren har ingen betydelse?
Att det spelar ingen roll vad tränaren gör under matcherna och på träningarna, att det spelar ingen roll vilka spelare tränare väljer, vilket spelsystem han väljer, hur han bemöter spelarna under alla dagar, hur han löser konflikter, hur han uppmuntrar inför matcherna, massa med frågor alltså.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-31 21:39
Jag förstår verkligen inte varför ronaldinho inte är uttagen kom igen det är en viktig match plus att Eto'o drog på sig en lättare sträckning på träningen..
Barcelona A.Gaudi
2008-03-31 21:25
även om vi vinner CL har vi vart usla i ligan. vi spelar långt under våran förmåga i ligan. medan i CL höjer sig alla spelarna 3 klasser, oftast. Rijkaard har inte förmågan att få laget att prestera max i dom mindre matcherna längre.

Vad påverkar det att vi skulle vinna CL att årets la liga är ett mellanår?
Barcelona Hiyab
2008-03-31 21:20
visca el barca!!
Real Madrid MADRID 1902
2008-03-31 20:58
Jag nästan hoppas ni vinner CL bara för att alla ni som säger hur dåliga ni har varit och spanska ligan har varit sämre vad ska ni säga om ni vinner CL?

Surer
Du får dagens ros av mig.;)
Barcelona A.Gaudi
2008-03-31 20:46
Gudjohnsen är bra men jag tycker det behöver skapas utrymme. jag gillar Eidur, han gör det ofta bra när han får chansen. men jag ser hellre lite nya färskingar än Eidur. men annars håller jag med dig, han var den jag tvekade mest med att sätta på listan.

Dinho älskar jag också. men man måste komma ihåg att Dinho har en extremt hög lön. han suger ut 100 miljoner i egen ficka varenda år. ska han stanna utan att prestera "100-miljoners fotboll" bör han sänka sin lön.

En annan spelare är Dos Santos. jag tycker inte riktigt han passar in i vårat spelsystem. jag hade föredragit en 4-4-2 med Dos santos på någon av kanterna än så som han används nu. men det är varjefall positivt att, trots allt vad medierna skriver, så är han lojal mot klubben. nae när jag tänker efter vill jag nog helt klart ha kvar honom.
2008-03-31 20:21
MADRID 1902/reul madrid

Jo inte helt överraskande att ni tycker de motsatsa. Kan det vara för att ni toppar ligan att ni tycker så?

Det är alldeles för få lag ifrån spanska ligan som dominerar cl, visst ni har gjort det bra i ligan men när var det sist ni var i semi?

Förutom den titel vi vann 05/06 så har inte Barca heller bjudit mycket styrka förutom att gå hyffsat långt, men det är tok för lite.

Ni tycker inte spanska ligan har tappat jag är inte beredd att hålla med.

Men visst innerst inne är jag ändå lite optimistisk angående potential cl framgång, för ligan avgörs efter ens lag jämnhet och cl där så måste man ha lite tur, smutta av ens lags skicklighet för att vinna cl cupen.

Nästa år vill jag se spansk domination, är trött på att bara se eng/ital lag nå semin.

Alla vet innerst inne att när topp lagen i alla ligor så spelas de finaste fotbollen utav de ifrån spanska ligan!

A.Gaudi

Varför gudj?
Han gnäller inte, gör som oftast bra ifrån sig,om det inte vore för tränare så kunde han ha nått sin bästa form i barca dressen om det inte vore för den dära 2-3 veckors petningen han fick från ingenstans. Nej gudj ska vara kvar, komplettering spelare om används rätt är en bra spelare. Blir lite för mycket att köpa in tycker du inte?

Zambrotta är för lik Abidal, eftersom abidal är mer användbar så ser jag hellre att vi säljer iväg zambro till milan eller nåt.

Thuram har inget att göra på denna nivå, tack och hej leverpastej.

Sagan om dinho vill jag inte kommentera då jag älskar vår magiker.

Deco deco deco, om han lämnar vill ja se diego som hans ersättare då det är den enda spelare som kommer nära decos sätt att lira och tänka.
Annons: