/spanien/barcelona/forum/21299.aspx/spanien/barcelona/forum/21299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jay-z
2008-04-04 10:48
FC-Barcelona //

Aaa det har du säkert rätt i men Yaya såg tung ut innan Afrikanska mästerskapen. Tro mig Yaya har inte blivit tyngre på grund av skadan .
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-04 10:14
Jay-z

Angående Yayas form, så ska du veta att sens han kom från afrikanska mästerskapet så har det varti ryggbesvär för hans del, du kanske själv vet hur det är att springa med en ryggbesvär? ifall inte så ska jag säga dig att det SUGER man spelar cirka 30% av sitt spel,
eftersommaren så ska du få se den Yaya du menar i Frankrike
Barcelona Jay-z
2008-04-04 10:06
Criff //

Exakt det Dhinho måste gör nu är att träna rätt äta rät få tillbaks sin kondition och fysik. Sen kan man tala om hans form men just nu verkar det löjligt eftersom han inte har fysiken/kondition för att äns orka löpa förbi en gubbe.

Lovar hade fys tränaren vart bättre hade dhinho vart i form för länge sen. Samma gäller Henry fan har alldrig sätt barcelona spelarna svettas på träning det ser ut som det leker. Det kanske joggar fram och tillbaks 5 gånger sen får det kicka boll lite sen är träningen slut. Det märks att träningarna är dåliga kolla på våra skador.

Vissa spelare behöver rätt träning för att hålla sig från skador. Kolla Yaya en ser fan 10 kilo tyngre ut än när han kom till oss. Han ser tung ut på plan inte den samma Yaya som i Frankrike. Kolla på youtube så ser ni hur snabb Yaya va innan han kom till oss.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-04-04 09:39
okkkkk
Barcelona El cule -19
2008-04-04 09:32
När Barcelonas hemsida skriver att det är klart då är det klart, allt annat är rykten,
2008-04-04 09:22
Ämne: Lite skvallernyheter....
mm vett det men är det lögn med Garay ?
Barcelona El cule -19
2008-04-04 09:21
Lite skvallernyheter.

På sportal står det att Barcelona ska ha kommit överens med Dani Alves om ett 5 årskontrakt men att det fortfarande går trögt med sevillas president.
Sen lite rykten om att Barcelona skulle vilja byta mot Inters Adriano men att det var av yttersta spekulationer bara.

Peace
2008-04-04 09:19
Skönt med en ny ersättare till Thuram :D Garaaaayy sedan hoppas vi nu på Att Del Nido acepterar budet snälla och sen är Alves i Barca.. Men ijf Garay klar för barca underbart. Visca el Barca
Barcelona Criff
2008-04-04 01:07
Haha ni är så roliga alla Dinho fantaster.

En eventuell Semifinal i CL mot Man U, där har han sin chans.

Jo men tjena, killen är ur form, inget självförtroende, media uppvakad som gud vet.. osv.

Vet ni vilken tid det tar för honom att komma i form igen?

I fallet Ronaldinho handlar det inte om att han måste visa sig i nästa match, utan han måste visa sitt engagemang utanför planen med att helt enkelt träna mer för att komma i form. Man kan tycka att det är fystränarnas jobb men det vet vi alla har gått åt helvete för längesen.

Det är inte så lätt att gå från 1 månads skada och sen hoppa in i en CL semifinal och leverera som aldrig innan. Lite realistiskt får man nog tänka.

Han har 2 -3 matcher på höjden att kunna få matchtempo, han har fått mer än 2-3 matcher både detta året och förra och har ändå inte visat mycket.

Inte en chans att han detta året kommer komma upp i någon Dinho form 2005/2006.
Lukas.RP
2008-04-04 00:34
Okej, nu har jag sett ett antal Ronaldnho-videos, vill inte låta tjatig men: Kan inte Ronaldinho en gång för alla gå ut och visa världen att han vill ha revanch. Jag vill att det börjar med ett uttalande som lyder. "Jag är trött på alla skriverier, jag stannar i Barça och ska ta mig tillbaka".

Sedan kommer det till planen, i CL-semin mot Manchester United, i startelvan, chansen är där. Ronaldinho ska visa att han är att räkna med i framtiden, att världen inte ska glömma honom. Jag kommer hur man än vrider och vänder på det alltid ha några speciella känslor denna spelare, vare sig han lämnar Barcelona eller inte, självklart blir allting mycket bättre om han tar sin revanch hos oss (med en ny tränare?).¨

Nåja, jag vill inte ta upp Rijkaardsnacket, lämnar det vid sidan. Bon a nit.

Visca el Barça y siempre Ronnie!
Barcelona Gaucho_10
2008-04-04 00:19
Nja, alves är en fantastisk spelare, men han glänser så mycket föratt han är "the star" i sevilla, när han kommer till barca är han bara en i mängden, dessutom, tror inte att spelet mellan alves å messi kommer att funka med tanke på att messi brukar aldrig passa ytterbacken (tex: zambrotta) , han går in och utmanar , därför så blir det svårt för alves att ha lika mycket i spelet, en tanke till, alves styrka är att komma runt på kanterna, och att slå in känsliga inlägg där kanoute och fabiano finns, ingen i barcas offensiva del är stark i luftrummet, så det blir meningslöst, men men men, alves ger alltid 110 % , och det behöver vi

Håller med om att lampard är ett mycket bra köp, han jobbar utmärkt i både defensiven och offensiven, han springer MINST 1 mil varje match och han har en otrolig högerbössa, så om diego inte kan köpas så är lampard ett utmärkt val, med tanke på att lampards flickvän är från barca, så borde han komma ; )
Barcelona A.Gaudi
2008-04-04 00:06
Måste säga att Getafe är fantastiska i år. det spanska laget som presterat bäst i år måste vara Getafe. herregud... efter schuster hade alla(så gott som) räknat bort dom som klart bottenlag och så blir dom ännu bättre. Final i Copa Del Rey, kvartsfinal i Uefa-cupen.

Dom spelade 1-1 mot bayern munchen ikväll, på bortaplan!!
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-04 00:00
För mig är Dinho densamme. Har aldrig ändrat min åsikt om han sen han komm.
Barcelona dawod21
2008-04-03 23:55
Jag ryser i hela kroppen när jag ser ronaldinho på youtube :(, de e sjukt vilka känslor man har för den killen asså! :/
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-03 23:50
RonaldinhoKungen

Sa inte du förrut att du vill att Barca säljer Ronaldinho? Bara för att du ser en video behöver du inte ändra din åsikt.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-03 23:39
Koll länktips. Fantastisk video på Ronaldinho! Den killen ska fan stanna för evigt. Ingen tvekan om saken! Vad kommer ni säga när han blir bäst i världen igen i t.ex. Milan?
Barcelona Dizzy
2008-04-03 23:34
Imorn när jag vaknar så vill jag höra att Del Nido har sagt att Alves är klar för Barca!

ps. Vi har dom bästa talangerna.

Visca Barca!
Barcelona Rambla
2008-04-03 23:20
Ämne: Hallå alla barcafans....
Jag kan garantera dig att de flesta utanför Barça knappast räknar Deco som en trevlig person. :)

Fast det gör ju oss det samma, vi älskar honom bara mer för det, trots sitt gnällande.
Barcelona barcadinho
2008-04-03 23:18
Rykterna fortsätter och fortsätter.
Jag tror inte tills jag ser en bild med Laporta och Alves tillsammans i en officiellt uttalande och Alves med en blaugrana tröja och båda ler till fleshiga kameror.
Men man vet aldrig. Vi köpte ju Henry och det är i och för sig dags att börja planera till nästa säsong. Alves är utan tveckan en sådan spelare som vi behöver, en högerkant ytter tiger som springer upp och ner stark som en tjur. Han kan spela också höger mittfältare om det behövs.
Han kan hamna i en annan klubb till slut. Det finns flera med tjocka plånbok, men jag tror icke hos marängerna. Varför ska de spendera 40 milj euro på en position, där de redan har världens bäste (förlåt culés, ni vet redan vad jag tycker om marängerna tror jag, men man kan inte ljuga för sig själv).
Zambrottas saldo till Milan kommer inte täcka Alves skor. Det blir små pengar där (kanske 5/6 milj). Nästan lika bra att ha honom kvar som en backup till Alves (ni vet skador och skador). Han vill nog till familjen i Italien men han har två år kvar i kontraktet.
Om Alves verkligen kommer, då är Barca klara med backlinjen. Anfallet är redan fullpackat.
Vi måste hitta en högklassig mittfältare. Det har jag skrivit många gånger. Någon i klass av Deco när han är som bäst. Det går inte att bygga för mycket på Iniesta+Xavi eller att vänta på Decos form. De ska vara ett komplement.
En mittfältare som är bra båda på defensiven och offensiven. Min dröm är Lampard. Han har haft lite problem i Chelsea och han uttryckte sig (tyst förstås) flera gånger att han vill byta klubb (rykten som vanligt). Men det finns många andra bra alternativ som är billigare.
Så vi får väl se.
Vill ni läsa något konstigt nu - märkte ni att Alves tog hand om 7 frisparkar nära straffområdet och ungefär tre hörnor på matchen mot real och alla (!!) var för korta. Jag blev till slut irriterade på honom och började svära.
Ingen är perfekt, som man brukar säga.
Godd natt.
Barcelona Abbe_
2008-04-03 23:18
Sherko

Det kanske är lätt att uppfatta det så när du bara kan se hans ansiktsuttryck på din TV-apparat. Dock vet vi ju inte vad han säger till sina lagkamrater.
Men som du sa, han ser lite tjurig ut ;-).
Real Madrid Sherko
2008-04-03 23:14
Hallå alla barcafans :)

Jag kanske är i fel forum men jag har en åsikt angående dani alves....

Alltså det känns inte som att han passar in i barca, spelmässigt gör han det men inte som person....för barca har enligt mig endast haft trevliga spelare som inte klagar utan peppar på varann istället... och alves känns inte som en sådan person utan en som klagar mer än peppar... är det bara jag som tycker det eller? Trots att han är kapten i sevilla tycker jag det.

Annars passar han nog bra in, han o messi på en kant skulle vara svårstoppade.

Hala Madrid :)
Barcelona Gudabenådad
2008-04-03 23:12
Rambla // Självklart, det beror på vem man frågar. Men om Terry rankas som en Chelseaprodukt när han startade vid 14årsålder så borde väl Fabregas rankas som en Arsenalprodukt som lämnade vid 15årsålder?
Barcelona Gudabenådad
2008-04-03 23:11
Il Phenomeo // Haha vilket roligt klipp du har i din profil. Jag såg den matchen och tänkte som alla andra killar tänkte: "Aaaaaaaaj"
Barcelona Rambla
2008-04-03 23:11
Gudabenådad:

Heh, frågar du ett arsenalfan så skulle de säkert hävda det. Själv skulle jag aldrig erkänna det då han är forstrad sen unga år i Barça. Sen att Arsenal har utvecklat honom till en riktigt bra spelare är en annan sak.

Det finns många olika kriterier när det gäller vad som räknas som egna talangar. Fifa eller om det nu var Uefa har ju sin egna tolkning. De kommer ju att kräva att klubbarna ska ha fler egna talanger och då har de satt upp lite regler för vad som räknas som just egna talanger. Jag minns inte riktigt vilka kriterier det är men det går att läsa om det på Uefas websida.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-03 23:03
Rambla. Isåfall är Fabregas en Arsenalprodukt?
Real Madrid Il Phenomeo
2008-04-03 23:02
Giggs är väl inte fostrad i Man Utd? Han köptes väl in under tidiga år. Jag kan ha fel.
Barcelona Abbe_
Gudabenådad

I den klubben man spelar sin första juniorlagsmatch. Behöver inte stämma, men har för mig något liknande.
Barcelona Rambla
Ämne: Rambla. Frågan är fr....
Tja, då kan du ju räkna bort Oleguer och Puyol som egna talanger från Barça också, de var äldre när de kom till oss även om de inte spelat för någon annan klubb på professionell nivå.

Terry har jag för mig var ännu yngre när han kom till Chelsea. Frågar man ett chelseafan så säger alla att han är egen produkt.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-03 22:59
Rambla. Frågan är från vilken ålder man räknar från. Han spelade först i Manchester city och kom till United som 14åring. Samma sak med Terry. Han kom till Chelsea som 14åring från West Ham. Vilken ålder klassas man som egen produkt?
Barcelona Criff
2008-04-03 22:58
Rambla, jag tror han som skrev artikeln översatte från den officiella där dem heller inte nämner Terry eller Giggs :P
Annons: