/spanien/barcelona/forum/21297.aspx/spanien/barcelona/forum/21297.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-03 20:42
A.Gaudi

Alves är en riktigt hårt jobbande offensiv högerback, han är mycket bra defensivt också.
Av alla matcher jag sett med honom så spelar han oftast riktigt bra, han tar Zambrotta med hästlängder.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-03 20:35
Barca har saknat spets i ytterbackarna denna säsong så Alves skulle nog fixa de problemen på högersidan i alla fall. Sen får man hoppas att Abidal får till de på vänstersidan.

Men Alves är inte sämre än Oleguer i defensiven. Den saken är klar ;)
Barcelona A.Gaudi
2008-04-03 20:29
hur bra är Alves i Defensiven??

det kommer ju, onekligen, bli världens bästa högersida i offensiv synpunk om vi köper honom. MEssi och Alves. men det kanske blir för mkt av det goda.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-04-03 20:23
Rambla//
Jag tror att han skulle vilja spela i barca för samma lön som han fick i sevilla. Tro mig när jag säger att han inte nappar vilket bud som helst nu han har haft tid och fundera och förra gången när han betede sig så illa var nog ett desperat försök att få lämmna klubben. Men han har nt skrivit på för oss än men vi får se vem som har rätt och hur det blir i slutändan
Barcelona Dizzy
2008-04-03 20:10
Riktig fin bild!
Barcelona Culeeees
2008-04-03 20:02
länktips !, en liten video som jag o min spanska kusin skapat tms =)
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-03 19:50
Barcelona #7

Jag tror det inte håller med endast 4 mittfältare (5 med Marquez).
Barcelona Moe-_-
2008-04-03 19:49
Diego/Jimenez och Alves/Cicinho/Sagna.

Jag tror inte att Deco har gjort sitt i barca, jag skulle vilja se Diego eller Jimenez på den platsen. Jag tycker att båda två är mycket tekniska, har hög spelförståelse och bra passnings spel. Men eftersom Diego är en mycket efter tracktad spelare så kommer det bli svårt och dyrt att få tag på honom. Däremot tycker jag att Jimenez är minst lika bra, han har visat att han förstår spelet och är perfekt till playmaker platsen.

Zambrotta har tappat allt som han hade, tiden i Juventus och jag ser honom inte som en start man i barcelona. Jag skulle vilja se Alves på den platsen, men som alla vet så är han dyr, dessutom är det minst tre storklubbar som är efter han. Cicinho är den spelaren som har spelat riktigt bra i Roma dessutom har han gudomliga inlägg. Jag skulle bli högst förvånad om inte Henry eller Etoo inte gör mins 10mål på nick. Och sen finns det Sagna som har imponerat otroligt mycket i Arsenal.

Cicinho och Jimenez Istället för Deco och Zambrotta.

Komentera Gärna!
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-03 19:49
Barcelona#7

Då är du bland dom få som tycker så. Och jag är också inräknad. Men Ronaldinho är min Idol varje dag ut och in. I form eller ej.

Så enligt mig skulle Ronaldinho få stanna hur länge han vill.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-03 19:37
Jag tycker att Ronaldinho ska stanna och jag har aldrig sagt att han borde lämna, efter allt han gjort så måste man visa respekt. Om han säger att han är skadad så tror jag på det och inte som många här inne som säger att han ljuger för alla, Någon skrev så för någon dag sedan.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-03 19:27
Angående de där med Ronaldinho. Tycker vissa är helt sanslösa. Direkt när de ryktas att han är på väg bort så får ni panik. Men sen när de är tyst så ska han bort.

Verkar som om ni tycker att ingen annan ska ha Dinho, Men ni vill ändå inte ha han heller. Skamliga är ni minst sagt.

R10 4 Lajf!
Barcelona Barcelona #7
2008-04-03 19:22
Asså Tänk er om Vårt lag ser ut så här:

---------Valdes----------
Alves-Puyol-Milito-Abidal
----------Toure----------
------Xavi-----Iniesta---
Messi-----Eto'o-----Ronaldinho/Henry/Bojan

Bänk:Jorquera,Marques,Oleguer,Modric,Bojan,Henry,Dos Santos.

In: Luka Modric och Daniel Alves
Ut: Thuram,Edmilson,Gudjohnsen,Zambrotta och Deco.
Barcelona Dizzy
2008-04-03 19:20
Bertaa2

Haha riktig grym bild! Han passar i våra fina färger. Hoppas han kommer. Alves och Messi på samma kant. Inte roligt för motståndet:D
Barcelona Bertaa2
2008-04-03 19:13
haha den hä bildeen äger ju, in på länken.
Barcelona Culeeees
ojj menade till bertaa2
Barcelona Culeeees
kimmpa_fcb //

aa de verkar såe, senaste tiden har dom skrivit skit, vissa e sanna men vissa inte !
Barcelona Bertaa2
2008-04-03 19:11
Kimmpa_fcb

Vadå ljuger dom mycke eller?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-03 19:05
Bertaa2

Man ska det med en nypa salt, det är ju sportal.
Barcelona Bertaa2
2008-04-03 18:49
Det kan väl inte vara sant för ett tag sen så sa dom att det skulle vara ett mistag att Köpa ronaldinho men nu fattar jag inget!
Barcelona Culeeees
2008-04-03 18:35
en sak irriterar mej, vrf kan real fan komma in hit o trakkesera våra spelare medans vi inte kan skriva i deras ?!:S, kan ni slänga ut madridistas härifrån, de här e ett forum dåe alla barca fans sitter o diskuterar olika saker, o inte blire roligare när real fans kommer in o förstör !
Barcelona Culeeees
2008-04-03 18:31
dizzy //

haha aa jag läste de nyss de du skrev, trodde jag hade skrivit en innan jag skrev nyss, funderade lite te jag såg att de va "dizzy" som skrev såe =)
hade alves gått te dom skulle dom be o kyssa hans fötter !
Barcelona Dizzy
2008-04-03 18:27
Culeeees

Hehe jag skrev också det exakt som dig. Dom ändrar sig hela tiden! Men nog om dom. Låt de vara.
Barcelona Culeeees
2008-04-03 18:24
jag själv tror inte att alves historien e sann, verkar ba inte kännas som att han kmr för mej, nånting säger att de Madrid elr Chelsea som vnr han,

aso läste nyss i reals forum, vikka skojare dom är, igår såe dog dom för alves, idag skriver dom att dom inte vill ha hnonom o ramos e den bästa, dom senaste dagarna såe har det inte varit nåt snack om ramos utan om alves, sen skriver en person " han vill väl inte utveckla sin teknik o de ", aso driver han med mej ?
Barcelona Dizzy
2008-04-03 18:23
Criff

Då måste Modric verkligen älska Barca:D

Modric är väl spelaren som ska ersätta Deco väl i fall han lämnar?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-03 18:22
Rambla

Ok, skulle inte vara fel att ha honom.
Barcelona Criff
2008-04-03 18:20
kimmpa_fcb, Modric sa själv i en intervju att Barcelona visat intresse i honom och att det var en stor ära för honom.
Han brukar va och kolla fotbollsmatcher i Barcelona med sin fru och ibland kan man se honom bland publiken när kameran hittar honom :)
Barcelona Rambla
2008-04-03 18:03
RonaldinhoKungen:

Det är bara att söka där. Finns hur mycket som helst.

Kimmpa_fcb:

Barça har varit intresserade även om intresset verkar ha svalnat lite nu. Framför allt så är der han själv som verkligen vill bli en barcaspelare.
Real Madrid Robinho Magico
2008-04-03 18:00
ö
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-03 18:00
Rambla

Du pratar ofta om Modric har jag märkt, är det någon ur Barcelonas ledning som har gått ut och sagt att de är intresserade av honom.
Eller har det gått något rykte att han är på väg till oss?
Eller är det bara en värvning du vill se hända.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-03 17:59
Kimmpa_fcb:

Har sökt, men hittar framför allt inte billigt flyg (hade tänkt åka kring januari/februari 2009). Därför frågar jag här, då antagligen ett par här har varit i Barcelona.
Annons: