/spanien/barcelona/forum/21290.aspx/spanien/barcelona/forum/21290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jugador
2008-04-05 22:50
Herregud. Solklar straffspark...
Barcelona Rambla
2008-04-05 22:49
Men jisses, Cannavaro leker målvakt i straffområdet. Tror ni att domaren blåser straff? Skrattretande nu!
Barcelona FCB10
Asi asi asi, asi gana el madrid!!!
Barcelona Criff
LÄGG AV!!! HANDBOLL!
Barcelona Ronaldiinho
Solklar Hans på cannavaro straff borde det vara!
Barcelona Criff
2008-04-05 22:47
Som sagt, fotboll är inte rättvist!
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-05 22:45
1-0 madrid
Barcelona Criff
2008-04-05 22:39
Ja det var fan dåligt!!
Barcelona Rambla
2008-04-05 22:39
Haha, vilken domarskandal. Ramos kastar sig över Arango och river ner honom, bollen går ut till Navarro som slår in den i mål. Domaren godkänner inte målet. Tror inte mina ögon.
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2008-04-05 22:29
Real Mallorca - Real Madrid

Kolla länktips!
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-05 22:27
Madríd möter Mallorca just nu och Mallorca har spelat ganska bra första 20min dom fick precis ett drömmläge att göra 1-0 men Guiza sköt strax utanför..
Barcelona Jay-z
2008-04-05 22:25
Gudabenådad //

Hurru jag skryter inte jag säger bara villken stor skillnad det va på Yaya. Lär dig skillnaden på att skryta och berätta något.

Och va är det du Babblar om att Dhinho har blivit sämmre på grund av smällar va snackar du om. Svårt att förstå din mening där.

Jo visst det är svårare i spanska ligan än franska men bara för det behöver inte fysiken bli sämmre. Fysiken ska bli bättre här i spanska eftersom tempot är högre.
Barcelona barcadinho
2008-04-05 21:52
Ämne: Jag läste att Real s....R.D.A.M/

Jag läste nångång fotut nångonstans att barcas alla intäkter under 2007 var ca 3,2 miljarder kr.
Det är inkluderat allt (biljetter, sponsorer, försäljningar). Jag gissar att namnet Ronalidinho betyder, låt oss säga 100-200 miljoner kr till kassan, kanske mer.
Han tjänar 79 miljoner kr per år.
Ronaldinho är ett vinst kapital !!
Och Laporta som lyckades få ut oss från den ekonomiska krisen vet hur man räknar plus och minus.
Att påsta att R10 ska säljas för 20 mlijoner euro = ca 200 miljoner kr är skrattretade. Det är var barca får från honom på knappt två år, så länge han behåller sin stjärnstatus.
Barcelona Foadinho_tupac
2008-04-05 21:44
Lukas.RP

Inte vet jag tydligen nån som tog upp diskussionen igen.
Barcelona Suñol
2008-04-05 21:30
OkkaPokka1: Din liknelse med dinho och tvn är fan det värsta skit jag hört på ett bra tag! Du kanske var för ung för dream team åren men då spelade minst lika bra fotboll som under 2004-2006 så visar man inte rätt attityd till laget så ska man bort svårare en så är det inte!
Barcelona Tompa
2008-04-05 21:19
Foadinho_tupac:
Jag var inte det minsta bekymrad angående Dinhos formkurva sommaren 2007. OK, han hade 2006/2007 inte varit "omänskligt bra" som tidigare säsonger i Barca men ändå var en en spelare i yppersta världsklass. Jag trodde, helt uppriktigt att vi efter sommaren skulle få se den magiske Dinho igen. Så blev inte fallet, tvärtom har den nedåtgående trenden accerelerat oroväckande fort.

Givetvis VILL jag se Ronaldinho i 2003-2006 års form igen. Men man måste vara realistisk med Och med tanke på Dinhos allt sämre prestationer och allt flitigare skriverier om hans leverne vid sidan av så säger realisten i mig att det är ytterst osannolikt att vi får se den Ronaldinho vi alla älskar igen. Tyvärr.

Så hur ska vi göra i ett sådant läge - ska vi behålla en spelare som inte presterar med hänvisning till att han en gång var planetens obestridde fotbollskung? Jag håller fast vid att ingen spelare ska säljas mot sin absoluta vilja men svaret hurvida Dinho verkligen vill stanna hos oss och ge gärnet för att bli sitt "forna jag" igen tror jag tyvärr är nej. Och detta oavsett vad som sägs från "Dinholägret". Och i det läget finns det ingen som helst vits med att behålla honom.

Stjärnor kommer och går, det är bara att acceptera. FC Barcelona kommer inte att gå under utan Ronaldinho. Det kommer nya stjärnor efter Dinho som kommer vinna fansens hjärta.

Lukas.RP
2008-04-05 21:15
Ämne: Lukas.RP

Han har ....
Ja, jag vet att han har sagt det 100 gånger förut, men varför sitter vi då här och spekulerar om allt är så solklart?
Barcelona Edwin2
2008-04-05 21:11
Just nu Zaragoza under sträcket. Vilken säsong, det här är.
Kanske läge att locka brorsan, Milito, till FC Barcelona under nästa säsong? Har tanken slagit någon?
En otrolig målfarlig spelare. Hade kunnat leda skytteligan men organisation har inte funkat i Zaragoza.
Barcelona Foadinho_tupac
2008-04-05 20:57
Lukas.RP

Han har ju sagt jag är skadad, och han har sagt 100 ggr att han vill stanna i barca. Han sa jag är tacksam över att lag vill ha mig men jag vill stanna här i barcelona.
Lukas.RP
2008-04-05 20:55
Ämne: Barca utan Ronaldinh....
Min hypotes är såhär. När (om) Ronaldinho väljer att ta sitt pick o pack, så kommer den första tiden bli rent ut sagt j*vligt svår. Men sedan tror jag nog att vi kommer få en hel del njutande stunder när han har lämnat också. Det är trots allt Barcelona vi håller på här inne, eller i alla fall jag.

Jag förblir en människa med leende sålänge Fc Barcelona finns.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-05 20:53
OkkaPokka1 //

Haha, Håller med dig om en tv utan färg och allt det där
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-05 20:44
Barca utan Ronaldinho är en tv utan färger, en hamburgare utan smak, en blomma utan doft. En människa utan leende.

Om Ronaldinho skulle gå till Milan och sen se han i den tröjan. Då skulle ja tamefan börja gråta asså. skulle kännas så fel.

(Vart lite konstiga liknelser där uppe. Men ni fattar min poäng.)

Men hur som helst så skulle man gå igenom det och Barca är ändå de största som finns. Med eller utan Ronaldinho. Men klart större med han.
Lukas.RP
2008-04-05 20:39
Kan inte Ronaldinho satsa på säsongen 2009/2010 istället? Så han kanske kommer i någorlunda form till matcherna. Visst f*n, Ronaldinhos del i hjärtat kommer aldrig lämna, men lämna Barcelona gör han nog rätt i, om han för guds skull inte kan komma med ett vettigt uttalande. Istället låter han (agenten också?) oss sitta här och spekulera om han är skadad eller inte, fram och tillbaka.

Säg klart och tydligt: "Jag är skadad i och så länge och ska ta mig tillbaka till toppen. Jag kommer stanna i Barcelona."

Eller så säger han: "Min tid i klubben är över, jag är inte skadad. Tack och hej.
Barcelona Foadinho_tupac
2008-04-05 20:32
Tompa

Jag har inte heller sagt att allt det skrivs är falskt. Det skrev verkade som om det var så självklart att allt var sant det var därför jag reagerade. Men men sanningen kommer komma fram till slut, nu sägs det ju att han faktiskt var skadad då läkarna sa att de inte hittade nån skada på honom. Men jag är säker på att du och alla andra vill att han ska stanna och komma tillbaka. Vi får hoppas!

OkkaPokka1

Det låter logiskt men som sagt sanningen kommer fram så vi får se. :D
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-05 20:11
Ronaldinhos problem ligger inte nånstans i denna säsong, eller i alla fall inte så mycket.

Ronaldinho gick som världens i särklass bästa spelare in i säsongen 06/07 och hade skyhöga förväntningar på sig. Men sen när Messi och Eto'o gick skadade i 3-4 månader så fick Ronaldinho allt ansvar på sig. Och de klarade han bra ett tag.

Men till slut så han allt ikapp Ronaldinho. Tröttheten började komma och han blev sliten. Efter tungt matchande i föregående säsong och ett VM på sommaren skulle till slut bli för jobbigt. Efter vintern orkade Dinho inte lika mycket i träningarna och därav förlorade sin explosivitet och snabbhet. Han blev helt enkelt "Tung".

Efter de när han inte hade sin snabbhet och explosivitet längre så misslackades han med det han var bra på och därav tappade han sitt självförtroende.

Så slutligen så tror jag inte alls att Ronaldinho tröttnade på fotbollen eller festade för mycket. År 2006 till 2007 var de non-stop fotboll. Ingen vila och han tränade inte lika effektivt på träningarna längre på grund av det, han orkade helt enkelt inte..

Så sagan om Ronaldinho är inte slut tror jag. Riktig träning väntar och min magkänsla säger verkligen att Säsongen 08/09 blir en magisk sådan. Men att han gör en "Beckham"(Nej inte till USA) och slutar på topp och lämnar Barca.

Tack, och ursäkta för de långa inlägget.
Barcelona R.D.A.M
2008-04-05 19:53
Jag läste att Real sedan Beckham flyttat går miste om intäkter på en kvarts miljard årligen. Är det ngn som har koll på tröjförsäljning mm för Barca-spelarna? Jag undrar vad Ronaldinho drar in per år...
Barcelona tarrak
2008-04-05 19:35
Jay-z

Då tycker vi olika. Jag, och de flesta med mig, tyckte att Yaya var fantastisk fram till Afrikanska när ryggbesvären började. Om han inte varit lika bra som i tidigare klubbar, handlar det förmodligen om att han hamnat i en svårare omgivning. Rent generellt är nog våra spelare för dåligt tränade, men så är nog inte fallet hos Yaya. Och ditt snack om att han gått upp 10 kilo är ju bara löjligt.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-05 19:31
Jag håller nog inte med. Jag tycker Bojan har en talang utöver det vanliga. Och Dos Santos är inte i närheten av Bojan, även fall han också har en stor talang. Men Bojan spelar mer moget (även fall han är ett år yngre) det är bara att se hur han beteer sig på planen.
Barcelona Tompa
2008-04-05 19:29
Foadinho_tupac:
Nej, jag har ingen fakta angående Dinhos leverne vid sidan om planen men det har inte du heller...

Och jag köper faktiskt inte okritiskt allt som skrivs om Dinho i pressen. Men enligt mitt sätt att se på saken måste man vara väldigt trångsynt om man vägrar och inse att det med mycket stor sannolikhet finns en kärna av sanning i allt som skrivs. Ingen rök utan eld som sagt.

Behålla Ronaldinho? OK, men i så fall får han banne mig börja visa lite gamla takter omgående i höst. Det är vansinne att betala närmare 100 miljoner spänn om året till en spelare som inte visar mer. Eller?
Barcelona Culeeees
2008-04-05 19:23
för mej så är Dos Santos större än Bojan, just nu tkr jag aa att dos santos e inte i form, o bojan är det, hade vi sett båda i superform tms, såe tror jag att dos santos hade vunnit den kampen, elr ?
åsikter ?
Annons: