/spanien/barcelona/forum/21289.aspx/spanien/barcelona/forum/21289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 14:51
Här är lite Fakta om Luka Modric:

Namn:Luka Modric
Född: 9 September 1985 i Zadar
Nationalitet: Kroatisk
Position: Mittfältare
Spelar för Närvarande i: Dinamo Zagreb.
Eftertraktad av: FC Barcelona och Juventus.
Egenskaper: Han är en snabb och teknisk fotbollspelare
Vikt och Längd: 168cm lång och väger inte heller så hemskt mycket

Barcelona Rambla
2008-04-16 14:44
#Messinho# har en stor poäng. Deco var nyckeln till det spel Barça presterade när de var som bäst säsongerna 04/05-05/06. Personligen så har jag svårt att se Deco lyfta sig till den nivån igen, åtminstone i Barça. Diego är en mycket bra spelare, men han är enbart bra offensivt. Det skulle krävas två starka defensiva mittfältare för att Diego skulle trivas på en mittfältsroll i Barça. Då är frågan vad man ska göra med Xavi och Iniesta? Visst, Iniesta skulle kunna användas på en fri roll ute till vänster precis som han nu gör i landslaget. Fast allt handlar om vilket spelsystem som kommer att användas när Rijkaard väl lämnar om han nu gör det. Modric bara längtar efter en förfrågan från Barça och skulle komma utan att tveka. Han är mer av en tvåvägsspelare än Diego, ungefär som Deco.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 14:41
Dizzy

Luka Modric har också sagt att han skulle vilja komma till Barcelona efter säsongen är slut och att han går med på att sitta på bänken + han är en bra fotbollsspelare så vf ska man inte köpa han som Deco's Ersättare =)
Barcelona Dizzy
2008-04-16 14:38
Decos ersättare är Modric:D

Han älskar Barca! Såna spelare vill man ha. Som ger 100
Real Madrid #Messinho#
2008-04-16 14:37
ni behöver en ny Deco om nu han inte får speltid något mer och kanske lämnar i sommar! all ära åt Ronaldinho, Xavi och Eto´O men Deco är nyckeln i erat spel och utan Deco så finns det ingen offensiv-länk som ger Ronaldinho, Eto`O Messi och vad nu alla heter den tid dem behöver! Xavi känner sig trygg med Deco som hela Barcelonas spel! allt börjar ifrån Xavi som med sina 98% passningar hittar upp till Deco som med sin smarthet skapar, oroar, öppnar ger tid till Ronaldinho som då kan leverera! sen att han är ur form och Barcelonas spel sviktar kan jag köpa!

men iaf jag tror på Werder Bremens Diego i Barca så har ni ett på nyttfött lag! sen Messi iform :) iaf mina barca bröder lycka till och ha det så bra hala madrid!
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-04-16 14:36
Nej precis, Tycker Barca borde kunna sammarbeta med någon klubb ute i europa(ex Ajax) dit man kan låna ut sina talanger så dom får en bättre matchmiljö. Steget mellan Barca B till A-laget är kanske lite för stort för dom flesta med undantag för Messi, Bojan m fl.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 14:28
Om det är sant så tycker jag att man ska låna ut han till Ajax men bara han inte får sitta på bänken.
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-04-16 14:28
(länktips)

Ajax är intresserad av att låna Gai av oss. Själv tycker jag det skulle vara lysande, det är alltid bra med erfarenhet och bra matchträning.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-16 14:24
Vilka Som kommer till FC Barcelona?????

1) Alexander Hleb från Arsenal som kan spela både som vänster mittfältare och i mitten. Grym Passningsspelare.(Som Xavi)
2) Diego Capel från Sevilla och spelar på Vänster kanten och han är en spelare som jag tycker att Barcelona ska värva för att han har en väldigt låg Lägsta bud.
3) Daniel Alves från Sevilla är en av världens bästa högerbackar,Snabb och nästan hela tiden med i anfallen(99% av anfallen är han med)
4) Benzema Från Lyon skulle var en grym ersättare för Ronaldinho om han drar till Milan.

Vilka som lämnar FC Barcelona?????

1) Zambrotta lämnar om Alves kommer till Barcelona.
2) Det snackas mycket om att ronaldinho drar till Milan och nu sägs också Inter vilja vara med i Kampen om Ronaldinho och jag tror att han kommer att gå till Milan :( =(
3) Thurams kontrakt tar slut och han kommer säkert inte få något förnyat kontrakt.
4) Sylvinhos kontrakt tar slut och frågan är om man skriver nytt kontrakt och enligt mig så tycker jag att man ska ge han 1:års kontrakt tills man inte tycker att han platsar i Barcelona och då säger man Adjö till han.

Vad tycker ni????? Vilka tror ni kommer in och vilka går ut?
Barcelona Rambla
2008-04-16 14:17
Ämne: Rambla

Vad tycker....Hehe, nog för att Rino Gattuso är galen. Jag måste erkänna att jag bara älskar att se när han är som mest taggad. Dessvärre så har han kanske inte varit lika taggad denna säsong. Kanske behöver han en ny utmaning men det känns osannolikt att han vill lämna Italien och Milan. Dessutom, han är väl 30 år nu och italienare verkar ju ha lite svårt att lyckas i Spanien av någon anledning. Men gärna en liknande spelare till Barça.
Spinbad
2008-04-16 14:16
Kan det inte tänkas att det blir två centrala anfallare nästa år? Sättet vi har spelat 4-3-3 har blivit sönderläst sista tiden och just nu har vi Etoó, Henry och Bojan som i grund och botten alla är centrala anfallstyper. Jag menar om man också är intresserad av att värva Benzema som väl är främst en central anfallare trots allt?
Barcelona Dizzy
2008-04-16 14:14
Rambla

Vad tycker du? Det här är ett förslag. Kanske låter bra. Milan vill juh ha Marquez. Varför inte byta han mot Gattuso? Det är precis det Barca behöver en krigare. Kämpe. Killen är juh galen. Han är en kött ätare:D
Barcelona Jay-z
2008-04-16 14:11
barcadinho //

Varför inte Ben Arfa han och Benzema kommer väldigt bra överäns på plan. Pluss att han är en Vänstermitfältare som är väldigt offensiv. Född 87 men det komiska är att Ben arfa och Benzema är igentligen ovänner utanför plan.
Barcelona Rambla
2008-04-16 14:10
Jag ser helst att Silvinho fortsätter åtminstone en säsong till. Han är den enda brassen för tillfället i Barça som uppträder professionellt. Trots det ska man ändå satsa på att hitta en ung vänsterback som kan komma in utan press och utvecklas. Sylvinho kan spela 5-10 matcher per säsong som han gör nu och vilket han gör riktigt bra, utan att klaga på utebliven speltid. En ung vänsterback som tex Felipe Luis i Deportivo. Jag tycker att han är riktigt bra och jag begriper verkligen inte hur Madrid kunde släppa honom för att istället satsa på den oduglige Marcelo. Har för mig att Felipe även varit utlånad till Ajax en gång i tiden?

Nej, Sevilla är inte så dumma. De lär på sin höjd släppa Alves, just för att han själv vill vidare.
Barcelona Jay-z
2008-04-16 14:07
Måste tilägga att Benzema har haft en fördel att ha Ben arfa bakom sig.

Tycker den dära Hatem Ben Arfa är en mycket lovande spelare.
Barcelona barcadinho
2008-04-16 14:03
Det kommer lite information här och där om att ledningen tänker satsa och ”fixa till” hela vänstervingen. Det handlar alltså om tre spelare med speciella egenskaper:

1) Vänsterback – en som kan vara mer offensiv än Abidal. En yngre variant av Sylvinho kan man väl säga. (Betyder det att Sylvinho slutar? Hans kontrakt går ut nu i juli).
2) Vänstermittfältare – en ersättare till R10 måste det bli. Omöjlig uppgift. Vi kan vara nöjda med nån som kan leverera 50 % av vad el Gaucho gör när han får lust.
3) Vänsteranfallare – klubben vill ha en vänsterfotad. En som kan löpa hela kanten till hörnsflagan och som också kan göra inlägg (man snackar här om Diego Capell eller David Silva).

Sen kommer det bli också förstärkning på högersidan med Alves.
Och jag tjatar en gång till – ledningen måste tänka och prioritera en mitt mittfältare av en klass (helst duktig i fasta situationer). Vi kan inte bygga på att Xavi ska sköta 70 matcher och med framgång.

Detta kan väl betyda att R10, Deco, Marquez och Zambrotta försvinner. Vi behöver pengar!

Märker ni vem som står på vår önskelista på sistone?
Capell, Keita och Alves.
Tror ni att Sivilla är så dumma?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-16 13:40
Holländaren

Jag har för mig om att Benzema även kan spela som vänsterforward/vänstermittfältare.

Barca-I Hjärtat

Zidan är en väldigt intressant spelare, det ryktades ju massor om honom förrut men jag vet inte vad som hände för alla rykten om vart han skulle gå svalnades.
Barcelona Holländaren
2008-04-16 13:39
Benzema vore fint om han kan tänka sig att ta en kant, annars inte lika bra. Som jag skrev i ett tidigare inlägg vill jag helst inte ha spelare från franska ligan om det inte råkar vara en kantspringare, så i så fall är det inga problem.
Barcelona Barca-I Hjärtat
2008-04-16 13:15
Tjaa.

Vad tycker ni om Mohamed Zidane ( Hamburg) ?

Har sett han spela flera gånger och han är och kommer bli en riktig riktig grym spelare.

Kolla länktipset.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-04-16 13:09
och föresten tro inte mycket på tidningar när Laporta säger Ronnie är klar för Milan är han när han inte säger nått är han inte.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-04-16 13:06
jag lovar och svär vi kommer vissa united att vi är spaniens bästa lag utan tvekan united vett att barca är inte är i bra form just nu dom tror att matchen kommer inte ha en stor betydelse men nej med en underbar messi tbx på plan som kan löpa mkt så blir spelet helt annorlunda jag svär vi kommer krossa united lita på mina ord har en känsla att vi slår dem med 3-0 Visca el Barca ;)
Barcelona jogabonito_barca
2008-04-16 12:55
tror inte att benzema skulle passa bra i Barca, kanske som en ersättare till Etoo, men där har vi ju bojan.

men vilka spelare tror ni kommer till Barca nästa säsong förutom Daniel alves?
Om vi nu gör en rensning, vilka spelare tycker ni vi ska köpa till barca nästa säsong då?
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-04-16 12:43
Är det nån som vet om Ronaldinho åkte med till Montanyà?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-16 12:39
Rambla

Jag förstod att du sa att de inte har samma spelstil men när du sa
"Ledningen tror att han är den spelare som ska ta klubben framåt precis som Ronaldinho gjorde när han kom."
Så trodde jag att du menade att det är han som ska ta över efter Ronaldinho.
Barcelona Rambla
2008-04-16 12:31
Ämne: Okej, men den spelar....
Du missförstår. Jag menar inte att han ska ta över efter Ronaldinho eller att Benzema på något sätt har samma spelsätt som Ronaldinho. Benzema ska vara en av de spelarna som ska vara en viktig del det nya Barça.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-16 12:22
Mot Nya Tider

Jag har för mig att han debuterade i Lyons A-lag säsong 2004-2005.
Men det är inte förrens den här säsongen som han har blommat ut till en eftertraktad spelare.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-04-16 12:15
Benzema? Är han till salu eller? Hur gammal är killen, 20 basst? Debuterade han inte för Lyons A-lag förra året, tror knappast att Lyon vill släppa honom redan nu. Han är ju deras nya stjärna, men samtidigt så kan de nog få en ganska stor slant för pojken.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-16 12:08
Okej, men den spelare som ska ta över efter Ronaldinho? Haha, tillåt mig skratta, inget illa menat Benzema men de är ju inte ens i närheten av samma spelstil och jag tror verkligen inte att han kommer komma upp i samma klass som Ronaldinho hade för två säsonger sedan.
Barcelona Rambla
2008-04-16 11:37
Ja jag är säker angående Benzema. Ledningen tror att han är den spelare som ska ta klubben framåt precis som Ronaldinho gjorde när han kom. Även om Benzema kanske är en lite annorlunda spelartyp. Det känns som om Barça kommer att slåss ganska rejält för att få Benzema. Om det är rätt? Tja du, vem vet, det får framtiden utvisa.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-16 11:35
Rambla

Håller med, jag sa nästan samma sak i inlägget under.

Och om Txiki, säker på att det är om Benzema, kanske bara skitsnack?
Det kanske handlar om Marc Crosas.

Men om Benzema skulle komma så ser jag inte plats för honom om vi behåller både Henry och Eto'o.

En annan sak som jag tror, är att Benzema kommer floppa om han går till en stor klubb, jag har en känsla som jag har haft sen han slog igenom, för att innan han blev så eftertraktad så tycker jag att han var rent ut sagt dålig.
Jag trodde aldrig att han skulle slå igenom som han har gjort det här året.
Hoppas han visar att jag har fel, om han nu skulle komma.
Annons: