/spanien/barcelona/forum/21284.aspx/spanien/barcelona/forum/21284.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2008-04-04 16:04
Nu börjar man faktiskt undra. Från att nästan aldrig vara skadad, till att nu konstant vara skadad. Om det nu är så att han verkligen är skadad... Vet inte vad man ska tro på nu för tiden.

Senast igår läste man om att han gjorde sitt bästa träningspass för året, och att alla var nöja. Usch för det här...
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-04-04 16:03
Ämne: Driver du elr ? Var ....
älskabarcelona

Det står på Barças hemsdia o på elmundodeportivo.es

tyvärr så driver jag inte :(
Barcelona älskabarcelona
2008-04-04 16:01
Driver du elr ? Var står det om hans skada då ?
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-04-04 15:48
Ronaldinho kan vara borta upp till sex veckor han fick en hård smäll igår i träningen och fick en bristning i det ställe som störde honom tidigare.

så det verkar som att skada inte "ligger i hans huvudet" som media skriver
Barcelona Criff
2008-04-04 15:29
8 matcher kvar, 24 poäng att spela om.

Getafe, Recreativo, Espanyol, Deportivo, Valencia, Real Madrid, Mallorca & Murcia.

Känns som massa poängtapp.

Hoppas verkligen inte att vi åker ner till 5e plats. Ska följa Atl Madrid och Racing Santander extra hårt nu för kommer dem ifatt dem 8 poängen som skiljer nu blir det svettigt för vårt Barca.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-04 15:12
För det första måste vissa Barcelona-fans sluta med att hacka på ALLA Real Madrid-fans. De har faktiskt rätt att skriva här, senaste jag kollade så levde vi i ett land med yttrandsfrihet. Däremot finns det självklart riktiga jävla idioter till Real Madrid-fans, men alla behöver faktiskt inte vara idioter. Och så länge vi har ett öppet forum så har de faktiskt rätt att skriva.

Skärpning!
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-04 15:08
Vad ska vi Real fans göra för att ni inte kan skriva hos oss vill ni vi ska gå till sergels torg och demostrera?
Jag hade gärna velat att ni kunde skriva i vårt forum så man inte behöver skriva på bortaplan varje gång och då hade man inte blivit attackerad som man blir här.

Barcelona Dizzy
2008-04-04 15:04
MADRID 1902

Tror det är du som börjar gråta!

Varför kan inte Real fans gå till sitt forum.
Barcelona Gudabenådad
2008-04-04 15:02
Rambla. Du får inte vara så hård mot de yngre :-)
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-04 15:00
Rambla
För det första var det ett skämt som alla förstår men du verkar aldrig skämta annars hade du inte tagit det så hårt eller?

Sen att du säger jag inte kan nåt om det mesta vad ska jag göra åt saken jag försöker lära mig kul för dig att du vet allt!
Varför blir du inte en i red så kan du spärra mig istället för att gråta för varje inlägg man skriver här?!

Barcelona Lope_de_Aguirre
2008-04-04 14:28
Ämne: Hallå alla barcafans....
Håller delvis med dig,
det sista Barca behöver i dagsläget är en spelare som bidrar till att försämra lagsammanhållningen. Det finns givetvis ingen anledning att döma Alves på lösa grunder, men jag sätter ändå ett litet frågetecken för hans inverkan på laget utanför matchsituationer. Å andra sidan är högerbacksplatsen i akutast behov av förbättring och rent kvalitetsmässigt känns Alves som det bästa alternativet vid sidan av Ramos (som givetvis inte är aktuell).

När det gäller Frank Lampard förstår jag inte riktigt varför alla vill att Barca ska köpa honom. Att lägga ut massor av pengar på den något överskattade Fat Frank som snart fyller 30 år tycker jag känns som en väldigt dålig idé.

Dessutom anser jag att innermittfältet med Xavi, Toure och Iniesta är den lagdel som presterat bäst i år. Men visst, det skulle inte skada med lite back-up även där då det är väldigt många matcher under en säsong och Barcaspelare envisas med att bli skadade hela tiden.
Barcelona Rambla
2008-04-04 14:20
Ämne: Någon som kan spansk....
Nu är det ju förvisso inte spanska utan engelska men i alla fall.

"Daniel Alves agent har bekräftat att Barcelona har kontaktat honom, men fastlog att det bara är Alves nuvarande klubb Sevilla som kan bestämma om en transfer genomförs i sommar."

Ungefär så.
Barcelona Bertaa2
2008-04-04 14:15
Någon som kan spanska som kan översätta detta:

Daniel Alves' agent has confirmed that Barcelona have made contact with him, but admitted that only his current club side, Sevilla, could decide if any transfer goes through this summer...
Barcelona Rambla
2008-04-04 14:08
Mr Baloo-Gonzalez:

"LennyRomario

Skicka ett M@il till Lfp."

Snälla, förklara för mig hur det angår Lfp när, var och hur det hålls presidentval i en medlemsägd klubb så som din egen och Barça?

MADRID 1902:

"Ingen vet allt handlar om hur mycke du pröjsar i Barca.;)"

Allt handlar väl om att du har noll koll på det mesta? Kan du inte svara honom seriöst kan du väl likväl låta bli, eller?

Barcelona Rambla
2008-04-04 14:00
AS skriver idag att Alves "hellre" vill till Madrid. Förvånar det någon? Sportal som alla skrattar år med den där skribenten, som för övrigt är samma person som sitter på Real Madrids forum och dagligen skriver om de äckliga katalanerna och annan smörja om Barcelona. Han är nog jätteseriös och objektiv.

Robinho ville ju helst till Barça en gång och se var han hamnade till slut. De som betalar del Nidos prislapp på Alves lär värva honom.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-04-04 13:52
BlueRed

Exakt lösa rykten hela tiden, sportal och goal seriöst grabbar är det verkligen sidor att ta på fullaste allvar?

Nu säger jag inte att det är omöjligt att han vill till madrid istället det jag säger är ta sportal och goal me nypa salt, redan efter 2 dagar har de producerat en massa smörja.

Borde vara en regel att inte länka nyheter ifrån tribal,sportal,goal värre smörja får man leta efter!
Barcelona BlueRed
2008-04-04 13:46
Vet inte om ni läst, men står att Alves hellre vill till real än barca. Att han har sagt det till sina vänner eller nåt.
2008-04-04 13:30
A.Gaudi

Enormt mycket men jag är lika nyfiken. Sen så får man hoppas att det inte blir lika mycket jipporesor denna sommar, vi måste börja om från början och inse allvaret och inte slösa en massa tid med sånna här resor. De må ge pengar men till vilket pris?

Barcelona A.Gaudi
2008-04-04 13:27
jag undrar hur mkt våra jipporesor ger till klubben. men det kan nog ha varit nödvändigt rent ekonomiskt tidigare. Laporta fick ju ärva några otroliga mängder skulder som han skulle betala igen på något sätt.
2008-04-04 13:27
Dizzy

Starta inget barnsligt är du snäll, ramos är först och främst mittbacks om gör lika bra jobb som högerback!

Sen så är det goal.com du länkat och de tar ofta lösa rykten och överdriver en aning.

Barca vill ha Alves men släpper Sevilla Alves?
Visst skulle han vara gjuten i Barcas sätt att spela, men kom ihåg att ramos gör det bra dag in dag ut varje vecka, alves är bättre offensivt men ramos är fortfarande bra offensivt och bättre deffensivt. Rätt dumt att jemföra dessa då båda verkligen levererar, det är som att göra en Kaka vs Ronaldinho jemförelse.

Återigen Alves är inte klar nånstans utan det är lösa rykten för närvarande. Låt dig inte sugas in i allt och avvakta istället.
Barcelona LennyRomario
2008-04-04 13:01
Det är klart jag har googlat som en tok för att finna svaret till hur länge Laporta får sitta. Har dock inte hittat mer än samma påstående på ett engelskt forum.
Men är väl i och för inte helt otänkbart för att slippa ännu en Nunez.
Barcelona Dizzy
2008-04-04 12:43
Dani Alves agent bekräftar att vi har varit intresserade av Alves. Men bara Sevilla kan bestämma om han ska stanna eller gå.

Dani Alves knäcker Sergio Ramos!
Barcelona Moe-_-
2008-04-04 12:37
Om Alves inte kommer till somaren så tycker jag vi borde leta en bra högerback från brasilien som är offensiv.

Som alla vet så finns det miliontals unga talanger i brasilien.
Barcelona Criff
2008-04-04 12:34
A.Gaudi, det lär det nog bli också :) Det enda jag är intresserad utav med honom är att han verkar inte tänka så ekonomiskt med massa jippon och grejer. Utan mer på laget och spelandet. I Like!
Barcelona A.Gaudi
2008-04-04 12:28
jag undrar hur nästa president era kommer se ut. Laporta har vart fantastisk för klubben och vänt hela situationen för oss.

den enda som jag på förhand har förhoppningar för är, som nämnt flera gånger i forumet, Sandro Rossell. vice presidenten som hoppade av efter problem med laporta. men det var ju han som fixade t.ex. Dinho och Deco för oss. och det i en period då vi var ganska uträknade. om laporta får gå vid nästa röstning tycker jag Sandro ska ta över skeppet.
Barcelona Criff
2008-04-04 12:21
Myrran, är det inte så att man bara får sitta en mandatperiod, men eftersom ingen ställde upp i förra valet så fick Laporta automatiskt fortsätta?
Barcelona Myrran
2008-04-04 12:12
Ämne: PRESIDENT. HUR LÄNGE....
En president för Barca kan bara sitta 2 mandatperioder. Det är alltså sista madatperioden för Laporta nu. Har ingen källa på detta men det är sanning. Klubbens medlemar röstar fram varje gång det är val den president de vill ska sitta en mandatperiod. Du kan dra paraleller till USA och deras president val om du vill då de är någolunda lika.
Barcelona Criff
2008-04-04 12:07
LennyRomario, precis, vill du ha svar på din fråga så leta lite själv.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-04-04 12:04
LennyRomario

Skicka ett M@il till Lfp.
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-04 11:58
LennyRomario
Ingen vet allt handlar om hur mycke du pröjsar i Barca.;)

Annons: