/spanien/barcelona/forum/21283.aspx/spanien/barcelona/forum/21283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-04-04 18:01
Gaucho_10

Varför heter du Guacho då? Jo du gillade han för han var bra innan men nu när han inte spelar eller är skadad så suger han? Kom igen! Glöm inte vad han har gjort för klubben. Ronnie ska stanna!

Visca Barca
Barcelona Barcelona #7
2008-04-04 18:00
Håller Med Dig RonaldinhoKungen, 100 %
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-04 17:58
Ämne: Snälla nån, kan vi t....Ja, det är ju enbart Ronaldinho som varit skadad den här säsongen. Jag menar, Messi har ju aldrig varit skadad. Seriöst, du kallar Ronaldinho för värdelös för att han är skadad och underpresterat den här säsongen. När Messi är skadad så älskar alla honom. Okej om du vill sälja Ronaldinho, men det är pinsamt att höra ett s.k Barca-fan skriva hur värdelös han är och att han på något sätt skulle vara större än klubben för att han är skadad. Du kan åtminstonde ha respekt för killen som en gång ledde oss till Champions League-vinst och två raka La Liga-vinster.

Ska bli kul att höra vad du säger när Ronaldinho blir bäst i världen i t.ex. Milan.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-04 17:55
Fan att ni kan säga så efter vad Ronaldinho har gjort för klubben.

Ni kan inte klaga på han och säga SÄLJ RONALDINHO, Om han säger att han är skadad så är han det. Tänk om du blir skadad och spelar i ett lag och så säger du till tränaren att du har skadat dig och att du inte kan träna på 4 månader. Vad ska tränaren göra då?

1: Sparka dig(Kicka Från laget)
2: Inte göra Något,Stötta spelaren och säga att han måste försöka träna sin skada
•๋● L0S MERENGUES •๋●
2008-04-04 17:52
Ni får gärna ta Alves, vi har ju redan en utomjording på den positionen vid namnet Sergio Ramos.
Kwake
2008-04-04 17:51
Men tyvärr så är inte Ronaldinho så bra som för 3 år sen, iallfall för tillfället.

Många matcher som han har fått spela har han visat sig tydligt att han bara "kladdar" med bollen och blir av med bollen, syns tydligt att han inte är i form.

Barcelona Gaucho_10
2008-04-04 17:49
Snälla nån, kan vi ta och sälja Ronaldinho , seriöst?
Killen är ju HELT värdelös, antingen så har en han en svacka, eller så blir han skadad, herregud, INGEN spelare är större än klubben.

När han väl spelar så förstör bara spelet genom att ta emot bollen och stanna upp, alla passningar ska gå till honom, för 2-3 år sedan så kunde han hantera det ansvaret, men nu så tappar han bara bollen eller så saktar han ner spelet.

Finns så många härliga spelare där ute, varför har vi fastnat för ronaldinho, visst han var en gud bland män en gång i tiden, men han kommer inte att nå till den nivån, det hela kommer att sluta med att ronaldinho blir som adriano, antingen skadad eller bänkad.

Nej tack, sälj honom så sparar vi en massa pengar för den skyhöga lönen, och och då kan vi köpa härliga spelare, tex: alves, mutu, Fabregas ( inte troligt) , Hleb, osv
Barcelona Smogen
2008-04-04 17:46
6 veckor?
Inte en sådan stor förlust?
Det är en jätteförlust om vi ska klara av CL. R-E-M är fortfarande vårt klart bästa anfallsvapen. När dom kör tillsammans och Ronaldinho är i hyfsad form går det undan. Ronaldinho vet nämligen hur man använder en kantlöpande ytterback på bästa sätt, hur man dribblar själv (åtminstone visste han det förr), hur man slår livsfarliga gennomskärare, hur man slår otroliga krossbollar och har dessutom ett fantastiskt kortpassningsspel.
Ingen annan i laget har en sådan otrolig förmåga att göra sina medsspelare bättre.

Ronaldinho behövs i Barcelona, för spelarnas, för fansens och för hela klubbens skull. Jag hoppas innerligt att han stannar i många år framöver.

För övrigt hoppas jag på Daniel Alves nästa år. Om vi behåller rätt spelare behövs egentligen bara han och en ersättare för Thuram.
Kanske också en lovande mittfältare, om nu inte Crosas duger...
Kwake
2008-04-04 17:34
Ronaldinho är skadad i 6 veckor nu framöver. Inte så stor förlust för att man har nog bra ersättare, bara Messi kommer tillbaka så.

Henry-Bojan-Eto´o trion är det nya supertrion :) visserligen förlorade man mot Betis men man lekte ju med dom i 1a halvleken.

Men när Messi kommer tillbaka så tycker jag tyvärr att Bojan får bänkas. Bojan har gjort jävligt bra ifrån sig men endå.

Det är bara synd att Dinho skadade sig eftersom han måste hitta tillbaka i form.
Barcelona Gaucho_10
2008-04-04 17:10
Ni kan säga vad ni vill om thuram, zambrotta , henry, men milito har varit ett jävligt bra köp, och på vilket sätt är milito mätt? Han har inte ens vunnit de stora titlarna, och när han spelade för zaragoza så fick han inte ens spela i CL, så han måste vara hungrig, samma sak med toure.
TheVirus
2008-04-04 16:52
see länk
Barcelona ihefsu
2008-04-04 16:39
Ämne: Men helt seriöst, nu....Jag tycker att världen i La Liga har varit upp-och-ner de senaste två åren. Real Madrid och Barcelona har helt sonika och jämt och slätt bytt sina egna fotbollsideologier och allt som hör till mot den andra klubbens. Om man ser på hur Real Madrids stora ras inleddes för ett par år sedan, när de började värva storstjärnor och dra ut på jippoförsäsonger, som Ordem e Progresso så underbart kallar det, så kan man egentligen skymta ett framtida F.C. Barcelona i deras spår. De senaste säsongerna har vi värvat stora spelare Thuram, Milito, Zambrotta och Henry (visserligen för relativt lite pengar, men ändock storstjärnor) som verkar ha varit "mätta" på framgång och dessutom satsat otroligt mycket på att se på försäsongen som en kassakossa.

Världen är rolig...
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-04-04 16:36
Håller med Dizzy

varför skriver alla att han ska lämna o grejjer
han har blivit skadad, det händer fotbollspelare, Messi har nyss kommit tillbaka från skada.

Han älskar klubben Han själv,hans bror,Laporta har sagt att han ska stanna tills hans kontrkat e slut alltså 2010sen så får vi se vad som händer
Barcelona Ordem e Progresso
2008-04-04 16:30
Men helt seriöst, nu måste ju klubben inse att det inte går att ha sådana här j-vla jippoförsäsonger som vi har haft. Om man är ett topplag som ska tävla om titeln i tre olika tävlingar, så är det ju självklart att försäsongen är en förbannat stor del av hela säsongen.

Som vi har sett nu alltför länge så är vi ett av de mer skadedrabbade lagen i Europa. Vet inte om man också ska skylla detta på vårt läkarteam. Men någonstans är det RIKTIGT fel.
Barcelona Rickiboy
2008-04-04 16:29
men herregud grabbar vad all tjöt om att ronnie lämnar, HAN kommer INTE o lämna FC BARCELONA alla andra lag kan drömma om honom spelar ingen roll att han har haft en "dålig" säsong vi vet alla vad han kan o säger han att han har ont så har han ont, det är just VI fansen som ska stötta honom inte bara spelarna o klubben utan VI oxå, han är och kommer alltid o vara nummer 1 men han har haft en svacka o det är väldigt normalt.han är en människa och sluta läs all trams som det står i tidningar.jag är så trött på allt sådant. glöm aldrig den leende brassen för han förtjänar all respekt!!
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-04 16:27
Ämne: Men jag förstår inte....
Han har haft mycket problem med laget, med tränaren, med fansen

du har säkert sett videon på flygplatsen hur dom retar Ronaldinho, han har fått erbjudande från nästan alla lag. flera har talat ut och sagt att han bör lämna ..

Men jag själv HOPPAS VERKLIGEN på att han inte lämnar.!
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-04 16:26
Läste precis Ronaldinho nyheten, alltså det finns inte värre otur man kan ha med skador som vi har haft denna säsong..

synd att han är skadad hade velat se REM mot Madrid.
Barcelona Dizzy
2008-04-04 16:24
Men jag förstår inte varför skulla Dinho lämna klubben i sommar? Han älskar Barca. Plus hans kontrakt har väl inte gått ut. Och Laporta har sagt att Dinho stannar.
Barcelona Sersari
2008-04-04 16:20
Messi, rädda oss nu. Det är du som tar över hjälterollen efter att Ronnie lämnar=(

Stackars Ronnie=(
Barcelona Dizzy
2008-04-04 16:19
Fan då! Säkert sista gången vi ser Dinho då:( Kommer sakna han mycket om han lämnar oss i sommar.
Barcelona Hoshiar
2008-04-04 16:16
Grabbar han e tillbaka . Kolla vad han ser sugen ut på bilden när han springer

han ska ta oss till Cl final
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-04 16:15
dawod21

Länktips.
Barcelona Sersari
2008-04-04 16:14
Det är helt j-a otroligt! Ronaldinho borta i 6 veckor, helt j-a perfekt för hans självförtroende!

Nu tror jag på riktigt att vi har sett det sista av Ronaldinho i den blå-röda tröjan. Allt pekar på att han kommer lämna oss efter den här säsongen, tyvärr. =(
Barcelona Rambla
Det är bara att konstatera, Barça är en självdesktruktiv klubb där sånt här alltid händer för eller senare. Maradona, Romario, Ronaldo, Rivaldo mfl lämnade alla klubben på underliga sätt. Nu kanske det är dags för Ronaldinho att gå samma öde till mötes?

Sen supercup-finalen mot Sevilla i Monaco 2006 har det bara gått utför med klubben. Spelare har blivit sämre motiverade och framför allt varit sämre tränade. Efer förra säsongen med alla problem sa man ju att man skulle ta tag i problem och inte upprepa samma misstag denna säsong. Ska jag vara ärlig så anser jag att man totalt misslyckats med detta denna säsong.
dawod21

det e det jag skrev tidigare att jag tror han e skadad för att det står på Barças officella hemsida
Barcelona dawod21
2008-04-04 16:13
falska rykten hela skiten! jag tror inte på nåt som står utan för www.fcbarcelona.com, hade ronaldinho varit skadad så hade dom skrivit de.
2008-04-04 16:11
Ordem e Progresso

jag läste också att han var bra på träningen igår o det stog också att på slutet av träningen när dom körde match så fick han en hård smäll av b spelaren enko eller vad fan han nu heter.

och idag så gick han på en läkarundersökning och där kom dom dåliga nyheterna

Om det står på Barças officela hemsida så tror jag det är sant
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-04 16:10
Länktips.

Deco linkade av planen på gårdagens träning.
Hoppas att han inte är allvarligt skadad.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-04 16:07
Så jävla typiskt! Jävla sk*t!
Barcelona älskabarcelona
2008-04-04 16:05
Jahop då får vi inte se nåt mer av Ronalinho i Barca då :(
Annons: