/spanien/barcelona/forum/21282.aspx/spanien/barcelona/forum/21282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gaucho_10
2008-04-05 12:00
stämingen mellan zambrotta och iniesta oroar mig , såg inte särskilt vänligt ut
Barcelona FCB#19
2008-04-05 11:47
jag tror inte på det där skadan, Han är helt klart petad
Barcelona Tompa
2008-04-05 11:33
Vad gäller Dinhos senaste skada är det ju ganska uppenbart att den primärt beror på att han inte är i bästa fysiska form...
Atlético paniagua
2008-04-05 11:23
--FCB#19--

Tack :-)
Barcelona Hoshiar
2008-04-05 11:22
Kolla på länktipsett när videon precis börjar. Vad e det som händer mellan Iniesta och Zambrotta. Är det allvar
Barcelona Tompa
2008-04-05 11:19
Sen angående pratet om att Dinho gjort så mycket för klubben så vo måste visa tålamod etcetera.

Visst, en gång i tiden var Ronaldinho tveklöst världens bästa spelare och han var en mycket starkt bidragande orsak till lagets framgångar 2004-2006. Satt själv i soffan många gånger och häpnade över alla trollkonster som Ronaldinho bjöd på, han var på en annan nivå 2004-2006. Av spelare jag sett live är det (bortsett från Maradona) endast den store Zizou som matchar Dinho.

Våren 2006 var jag övertygad om att han skulle bli en av fotbollshistoriens allra största spelare, kanske den allra bäste. Hade aldrig kunnat föreställa mig att Ronaldinho 2 år senare bara skulle vara en blek skugga av sitt forna jag. Har aldrig varit med om att en spelare blivit så mycket sämre UTAN att ha drabbats av riktigt alllvarliga skador, typ benbrott, avslitet korsband eller hälsena.

Ronaldinho ska inte säljas om han verkligen VILL vara kvar men vill han förbli en Blaugranaspelare då är det sannerligen hög tid att han kavlar upp ärmarna och börjar visa lite "jävlar anamma". Hans beteende senaste månaderna är ett hån mot alla culés som i de flesta fall har en årslön som motsvarar en dagslön för Dinho.
Barcelona FCB#19
2008-04-05 11:11
paniagua

Man U/Roma
Atlético paniagua
2008-04-05 11:10
Jag hängde aldrig riktigt med i CL-lottningen. Jag antar att semifinalerna lottades samtidigt som kvartsfinalerna.
Vilket lag får Barca möta vid eventuellt avancemang till semi?
Barcelona Tompa
2008-04-05 11:04
RonaldinhoKungen:
Nej, Ronaldinhos form 2003-2006 var verkligen ingen tillfällighet. Men lika mycket som hans fenomenala form under den aktuella tidsperioden inte var en tillfällighet, lika lite är det en vanlig, "formsvacka" han befunnit sig i allt för länge nu för att det ska kallas just "formsvacka".

Vem som helst som fortfarande inte är förblindad av Dinhos magi fram till 2006 inser att hans kraftigt dalande formkurva beror på en oseriös inställning där fysisk träning är något som i bästa fall kommer i tredje eller fjärde hand. Och en spelare med den iställningen har inget att göra i ett lag som har ambition på att vara världens bästa. Han blir snarare än belastning än tillgång.

Skulle Dinho "blomma ut igen" i en annan klubb? Känns, realistiskt ytterst tveksamt...
Barcelona FCB#19
2008-04-05 11:04
At the age of 12, Iniesta was spotted by Barça scouts at his local club Albacete Balompié. He was switftly signed and worked his way up the club ranks. Louis van Gaal handed him his debut on 29 October, 2002, a UEFA Champions League game against Club Brugge KV.
Barcelona Criff
2008-04-05 11:02
nee, Iniesta var väl 13 har jag för mig. Samma med Messi. Det kallar jag ändå för en egen talng just för när man är 13 har man inte alls taget det extra steget för att bli någon världsspelare.
Men när man köper en spelare som är 16 och som antagligen spelat lite u17 fotboll och liknande då tycker jag nog inte det är en egen talang längre.
Barcelona Rambla
2008-04-05 10:49
Självklar köper även Barça in en och annan talangfull 16-åring men de bygger knappast sin verksamhet på det och det handlar verkligen inte om några jättesummor i de fallen.
Barcelona Criff
2008-04-05 10:39
Iniesta köptes väl in från Albacetes ungdomsakademi tror jag, eller om han gick självmant. Har för mig jag läste nån intervju med någon utav scouterna.

Sen i någon intervju så stod Iniesta och Xavi och snackade om ungdomsakademin och vilka som var de riktiga från La Masia, så nämnde Iniesta Messi, Xavi bara, "men nej, han räknas inte" haha :)
Ändå rätt kul att dem också tänker på sånt.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-04-05 10:37
Ja Davv15

Du var lite ute och cyklade där. Det är framför allt det barca gör som gör att jag tycker dom har den bästa ungdomsakademin. Dom köper inte halvt färdiga 16-17 åringar, nej! Spelare som kommer utifrån är bara barn när dom kommer dit och får oftast hela sin familj dit flyttad.

Jag vet inte riktigt hur eller vad du fått för dig annat?
Barcelona Rambla
2008-04-05 09:53
Davv15:

Det är tydligt att du inte är så insatt i ungdomsakademin La Masia och svamlar bara. Vadå köps in? Det handlar om barn i åldern 10-13 år som starar i fotbollsskolor och de köps inte in. Det handlar om sjumanna-fotboll i början. Bojan var tex 9 år när han dök upp på La Masia. Xavi, Iniesta, Messi, Valdes, Giovani, Gai mfl alla 12-13 år. Du jämför detta med spelare i Arsenal och Chelsea dit de kommer från andra klubbar som fostrat dem i flera år och får ungdomsproffskontrakt. För att inte tala om vad de betalar för många av de här talangerna. Kolla upp tex hur mycket Walcott kostade, eller den 16-årige serbiske försvarsspelaren Chelsea och där det handlar om rekordsumma för en så ung spelare. Att du bara ens försöker jämföra.
Barcelona Messi-Lona
2008-04-05 03:27
alla får säga vad dom tycker och tänker(så länge det har med barca att göra ialla fall)

Det var någon som sa att ingen kan ersätta ronaldinho men just nu kan inte ens han själv ersätta den luka han lämnat..

Och en annan sak som många har glömmt att han villade ifrån Copa America för att vara i form till denna säsong.. R10 har fått många chanser men har inte tagit dom, så han får skylla sig själv men tuvär så drabbas vi alla som hejar på FCB..

Det jag igentligen vill säga är att det är onödigt att gämföra han nu med då när han var som bäst och behålla honom för att han var bra då och för att han heter Ronaldinho,, då kommer det gå ått helvette tror jag. Man måste gå efter vad dom presterar och inte efter NAMN..

Vissa värkar gilla R10 mer än själva FCB
Min favorit spelare är Messi och ifall han inte presterar på plan och inte vissar vilja och clubb kärlek så ska han sitta på bänken så är det bara om man vill vinna titlar och underhålla fansen.. Peace
Real Madrid Davv15
2008-04-05 02:38
För det första så tror jag inte Alves skulle vara ett stort tillskott i Barca. Mer passande spelare för R. Madrid, alltså en spelare man köper in för att han är bra. Barca tycker jag istället ska köpa en lovande talang och ha honom redo tills Zambrotta antingen väljer att flytta eller pensionera sig.

För det andra angående artikeln om Alves. Där skriver skribenterna att bl a Chelsea inte har någon talang, tycker de är lite pinsamt att de inte nämner Terry där, då stora delar av Barcas akademi har varit spelare man köpt in till ungdomsakademin och sedan flyttat upp i A-laget. Processen var densamma för Terry. Därefter så är det fallet för ett handfull av Arsenalspelare, varav först ämnat för ungdomsakademin, och därefter flyttat upp i A-laget. Räknar Bendtner, Flamini och Clichy som några.
Barcelona Visca EL Barca
2008-04-05 01:11
hoppas verkligen att dani alves flyttar till barcelona.
Barcelona Visca EL Barca
2008-04-05 01:11
hoppas verkligen att dani alves flyttar till barcelona.
Barcelona Rambla
2008-04-05 01:10
Criff:

Jag syftade inte just på din och Gaucho_10 diskussion, utan hela debatten någon sida bakåt på forumet som handlade om Ronaldinho. Nu är det som det är, vad som har varit kan vi se tillbaka på med välbehag men situationen idag är allt annat än ljus.

När det gäller att ersätta Ronaldino. Vad säger att det måste vara med samma typ av spelare? Blir det en ny tränare, så blir det nya idéer och andra spelare som får nyckelroller. Det är bara att acceptera. Någon ny Ronaldinho lär inte dyka upp de närmaste åren.
Barcelona Culeeees
2008-04-05 01:04
FC Barcelona - Getafe CF 3-2

kmr bli en ordentlig tuff match !
Barcelona Criff
2008-04-05 01:03
Jag förstår fortfarande inte vem som bråkar :P
Jag och Gaucho_10 diskuterade, sen vad alla andra gör vetifan haha.

Annars det enda jag störde mig på var att man snackar om att ersätta Dinho med spelare som Hleb, Mutu.. osv. Ingen utav de här spelarna kommer någonsin stå för det Dinho stå för.

Sen om han säljs är mer eller mindre skitsamma i mitt tycke då han kanske behöver sig en ny tändning, men det är inte mitt val.

Men man ska aldrig ta ifrån Dinho det han gjort, inte titelmässigt utan hur många hjärtan han berört med sina leenden och sin givande fotbollsstil.

Det är den biten ingen i hela världen kan ersätta.
Barcelona Rambla
2008-04-05 00:57
Jag förstår inte vad ni bråkar om? Ronaldinho har själv satt sig i den här situationen, varit oseriös och oprofessionell mot sig själv, med sin fotboll och framför allt mot sin klubb som betalar hans lön. Några hävdar att han har gjort så mycket för klubben. JA, och vem har påstått motsatsen då? Alla vet vad han gjort för klubben, men betyder det att han kan skita i allt och göra saker enbart på sitt sätt? Knapast!

Det är väl INGEN här inne som påstår att han INTE var bra i Barça de två säsonger då man vann ligan och CL. Efter det så har han faktiskt långa stunder varit dålig många gånger. Visst har han blixtrat till då och då men det beror nog mest på den talang han besitter och för att han varit extra motiverad när han spelat på Camp Nou. Mellan varven har han trots allt varit rätt så usel.

Nu ska självklart inte enbart han beskyllas för att vara omotiverad och oprofessionell. Det har varit fler spelare som uppfört sig på det viset de två senaste säsongerna.

De senaste två månaderna har han knappt spelat alls, och framför allt så har träningsdosen varit minimal om man ska tro alla rapporter. Jag tror att han försökte sätta igång med träningen ordenligt för att kunna avsluta säsongen på ett bra sätt. Vad händer när man inte är i speciellt bra fysisk form och tar i för mycket? Jo, man åker på en muskelbristning just för att man är för otränad.
Barcelona Criff
2008-04-05 00:56
Dizzy, han spelar i Fc Moskva.
Barcelona Dizzy
2008-04-05 00:51
Juste kom på en sak nån som vet vilket lag Maxi Lopez spelar i? Saknar hans chicken dans:D

Hoppas de går bra för killen!
Barcelona Criff
2008-04-05 00:48
Haha Thuram ryktas till något lag i österrike om jag inte har helt fel :P
Barcelona Rafa Marquez
2008-04-05 00:45
Har tänkt på en till sak också. Tyckte tröjorna 05/06 var så jäkla snygga. Ge mig!
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-05 00:39
Ämne: Jag måste hålla med ....
Varför inte låta Ronaldinho bli bäst igen i Barca? Vad säger att han inte skulle klara av det? Barca måste fixa någon som kan få honom på fötter igen och komma igång riktigt ordentligt med träningen och få tillbaka explosiviteten (verkade få igång den lite under våren innan han blev skadad(?)). Jag har inget tvivel om att Ronaldinho kommer bli bäst igen. Han kommer att föra Brasilien till seger i VM 2010 och visa alla att hans form inte var någon tillfällighet.
Barcelona Mr Bateman
2008-04-05 00:36
Jag måste hålla med Gaucho_10, Ronaldinho var världens utan tvekan bästa spelare för två-fyra år sen, men just nu håller han inte Barca klass.
Det gör fett ont att tänka sig ronnie i en annan tröja än barcas (typ som att se sitt ex med sin nya kille, löjligt men ändå), men det kanske e bäst för båda parter.
Jag diggar killens fotbolls sinne så mycket att jag skulle inte ha nåt emot om han gick till Milan och spelade lika bra som han gjorde -04 till -06. Jag skulle bara njuta av det.
Och för barca kanske det blir lättare o hitta en ny "ronnie" i form av Messi eller Bojan eller nån annan. Vi har inte ett välfungerande lag just nu, och vi måste ändra på det. Ingen går förre barca, inte ens ronnie.
Bästa skulle ju va om vi fick en bra coach (typ Laudrup, Pellegrini eller Mourinho) och ronnie började hårdträna och hitta tillbax till sitt gamla jag. det kanske e en dröm, men man har ju rätt att drömma ;). peace.

Forca Barca
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-05 00:35
Ämne: När jag tänker tillb....I princip var han utomjordisk. Bara att Goal skriver såhär efter säsongen 2005/2006 om Ronaldinho när han endast är 26 år är fantastiskt (när dem tar ut all-star team): ”Kommentar överflödig. Världens överlägset bästa spelare. Är han till och med den bästa genom tiderna? I All-star team får han samma fria roll som han har i Barcelona.”
Annons: