/spanien/barcelona/forum/21279.aspx/spanien/barcelona/forum/21279.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel M.
2008-05-08 08:37
Tycker att Rambla påtalar en viktig sak och det gället försvaret. Iår har det varit ovanligt skakigt ett flertal gånger, lite av nivån när grabbar som Reiziger osv sprang där bak. Jag menar inte att spelarna är dålig, de har bara varit riktigt nervösa.

När backlinjen agerar osäkert så blir mittfältet sämre. När mittfältet blir osäkra, Ja, då spelar de inte så bra bollar till anfallet som ska göra mål. Mr Cruyffs filosofi går inte fel i detta läge, Vill du göra mål, släng in en back.

Jag hoppas på ett lag till nästa säsong som behåller kärntruppen vi har idag och som bygger på NÖDVÄNDIGA värvningar. Sen tror jag på, om möjligt, behålla samma spelstil och bygga på en strategi när vi har lag med låg backlinje.
Barcelona Kelkoo
2008-05-08 08:26
UT:

Jorquera
Oleguer
Thuram
Gudjohnsen
Edmilson
Ezquerro
Zambrotta

IN:

Alves
Garay
Ny Reserv Målis

Henry, Deco, Ronaldinho, Marquez och Giovani SKA STANNA!!

Bort med Rijkaard och in med Guardiola!!

Barcelona Kallé
2008-05-08 07:53
Inte mycket att glädjas åt i Barcaögon för tillfället men om ni vill ha ett litet gott skratt så gå in på Madrids forum och sök efter inlägg av nicket: "Ramos nr 4". Rätt så underhållande faktiskt :)
Barcelona Ciao-V
2008-05-08 06:39
Tja...
Såg inte matchen igår. Resultatet var väl dock inte oväntat för min del, alltså förlusten.
Detta med tänke på de spelare som saknades. Jag skyller inte på det men det går inte att komma från heller då spelarna som det handlar om är Eto'o, Milito, Deco, Iniesta. Real hade däremot endast en back som inte kunde spela, Cannavaro. Och som vanlig överklagade marängerna ett dom och fick det igenom.

Nu gäller det att glömma denna säsong och se framemot nästa som många har sagt innan.

Ska bli intressant att se vad förändringen kommer att medföra. En del spelare kommer säkertligen att lämna. Den intressanta frågan är vilka som kommer att komma till klubben. Tränare, förstärkningen...

En sak är jag säkert på i vilket fall som helst. Vi kommer att se annorlunda ut i nästa säsong. Och detta är väl ändå positivt.
Då får vi väl ta en revansch på den första el clasico och visa att vi är Barcelona;.
Real Betis AC Milan//1899
2008-05-08 04:29
Lever Ronaldinho?
Lukas.RP
2008-05-08 01:08
Äh, kontraktera Svennis när han får foten efter säsongen.

Skämt å sido, godnatt.
Barcelona Dizzy
2008-05-08 01:00
Vad tycker ni om Toldo? Inters målvakt. Får knappt spela. Riktig grym är han. Han vill säkert röra på sig. En fråga är ni nöjd med Valdes?
Barcelona Holländaren
2008-05-08 00:58
Ämne: Med Scolari får vi k....
Det kanske ser bättre ut i betraktarens öga att stå och skrika vid sidlinjen men det hjälper knappast spelarna eller fotbollen med den sortens beteende. På en elitarena är det ändå väldigt svårt att höra vad någon gormar.
Barcelona Salcini
2008-05-08 00:50
Idag tyckte jag mig se motiveringen till varför Lionel Messi skall bli utsedd till Världens Bäste Spelare 2008. Man såg i hans ögon hur förbannad han var. Hela matchen hade han Real fötter på hälarna, laget uppträdde nonchalant i försvarsspelet. Trots detta ser man denna 21-åring kämpa och vilja i 90 minuter, utan att klaga något nämnvärt över omdiskuterade domslut. Det kanske finns en liten ledargestalt i Messi ändå, han kanske inte har så mycket auktoritet men är ett föredöme för hela fotbollsvärlden.

Barcelona Smogen
2008-05-08 00:48
Ja, neeskens känns inte bra, guardiola kanske vore vettig vid sidan av, men vet inte riktigt om rijkaard skulle acceptera det. skulle nog kunna bli ännu mer konflikter och intriger än vad det är idag. behövs ju klart någon med auktoritet som kan styra detta. rijkaard och guardiola sida vid sida är kanske inte helt rätt då...

kan ju bli Laudrup, tror jag är mer troligt än något annat faktiskt, kanske med Guardiola bredvid sig...det hade varit riktigt bra!
Barcelona petersays
2008-05-08 00:48
Med Scolari får vi känslor på bänken iaf ;)
Se länk.
Barcelona Koeman_4
2008-05-08 00:47
Nej nu får det bli sängen, får gå ner till jobbet tidigt och kompensera för timmarna jag fick kompa ut nu i kväll för att se matchen!

Bona Nit Barca Bröder å systrar!
Barcelona Holländaren
2008-05-08 00:46
Ämne: Ähum...jag kansk emi....
Scolari har en ledarstil som är identisk med Mourinhos. Den passar således inte heller särskilt bra i Barcelona.
Barcelona El Culé
2008-05-08 00:45
Känns som detta var vad som krävdes. Nu är det agera (!) som gäller. Det blir verkligen intressant att se hur ledningen hanterar situationen med såväl spelare som ledare!

Bona Nit!
Barcelona Dizzy
2008-05-08 00:43
Har en känsla att imorn när jag vaknar så kommer det stå Mourinho tar över Barca:D

Drömma kan man göra!
Barcelona Holländaren
Ämne: Måste säga att enda ....
Jo... jag skulle nog säga att trots alla de Barca-hjärtan som fanns på plan, på läktarna och hemma i stugorna så var nog Rijkaard den som var mest ledsen och bedrövad över det som hänt. Han känner nog att han inte har riktigt kapaciteten att lösa problemet själv, samtidigt som hans assistenter knappast lär ta tag i saken. Neeskens är en sopa och har alltid varit.
Barcelona petersays
Ähum...jag kansk emissat något helt dumt här meeeen...Scolari? Varför har inte han alls vart på tal? Lite wildcard sådär.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-08 00:42
Vi får ta nya tag nästa säsong!

Bona Nit!
Barcelona petersays
2008-05-08 00:41
Nä hörrni godnatt säger jag. Egentligen vill jag säga att jag inte tänker se de sista två matcherna, men det tänker jag. Jag vill se vilka av spelarna som fortfarande förmår prestera något på planen. MEn jag tänker inte lämna in några fler resultat på matchen :P
Barcelona Holländaren
2008-05-08 00:40
Ämne: Simon Berglind

....
Det går jättebra. Ge honom ett år att bygga om sommaren så kommer också han att nyttja den riskminimerande, misstagsutnyttjande stil som lärs ut i Portugal och Brasilien. I Chelsea har han haft möjlighet att göra mängder med val och han har alltid valt det mest destruktiva. Mourinho är inte den sortens människa som anpassar sig, tvärtom, han anpassar sin miljö efter sina önskemål. Det fungerar bra för vissa men inte här i Barcelona som har fotbollsvärldens tydligaste filosofi.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-08 00:40
Holländaren

Satt och fundera över tanken med de båda sida vid sida, kan ju knappast gå sämre eller hur?

Rijkaard som ensam coach fungerar inte, men ett samarbete med guardiola skulle jag vara posetiv till. Men att forsätta som ensam coach håller inte som jag skrev längre ner i forumet.

Laporta agera smart.
Real Madrid VivaElMadridismo
2008-05-08 00:38
Måste säga att enda mannen jag tyckte synd om under matchen var Rijkaard, vilket ansiktutryck vid 4e målet :(. Även om jag hejar på motståndarlaget känner jag ändå hur det känns att sitta där utan att kunna göra nånting...tycker inte han förtjänade det. Ingen ironi här bara så ni vet.
Barcelona Holländaren
2008-05-08 00:38
Salcini:
Jag tycker att, om man nu måste byta tränare, så är Guardiola ett jättebra alternativ. Helst vill jag dock se honom sida vid sida med Rijkaard under nästa säsong, så att de kan lära varandra saker båda kan ha nytta av.

Men Guardiola vore bra. Klubbens själ är viktigare än titlar så även om Mourinho (som jag dock ser som brutalt överskattad) eller Lippi skulle garantera titlar skulle vi ändå aldrig bli riktigt nöjda. En man som Guardiola vet hur man vinner med stil, och det är alltid så vi vunnit de senaste tjugo åren.
Lukas.RP
2008-05-08 00:37
Herregud, med alla samlade sågningar vill allmänheten på detta forum dumpa hela laget känns det som.

Var det inte detta lag, dess spelare och denna tränare som tog oss till två ligatitlar samt en CL vinst?

Varför vill folk göra sig av med ett lag som egentligen består av världens bästa spelare, som denna säsong saknat motivationen. Om vi hittar den igen, kommer vi tillbaka!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Salcini

Såg vi samma match, han har ju gapat och skrikit mest hela säsongen har det hjälpt nåt?

Spelarna presterar inte under hans coachandet och det inser han, jag lider med rijkaard och ja lider med fansen.

Hoshiar

Var nån i försvaret bra?
Zambrotta var sämre så vad är din poäng med att lägga all skuld på en enda spelare?
Barcelona Milbona
Va fan Mourinho e klockren som tränare för abrca och vem har sagt att han kommer spela ett defensivt spel när han tar över, tror inte ett skti på att det kommer va tråkigt å se barca spela under mourinhos axlar........
Barcelona Hoshiar
2008-05-08 00:35
Jag undra hur många bortmatcher vi har vunnit i år?hur många matcher har vi vänt ller kvitterat och fått ed oss en p?
Barcelona Koeman_4
2008-05-08 00:35
Ställer mig till skaran med en gång! Deco ska att förbli våran någon säsong till, mannen är ju otrolig mest hela tiden.
han och Xavi är helt fenomenala ihop.
Vore synd att släppa iväg honom när man vet vilken kappasitet han besitter.
Barcelona A.Gaudi
2008-05-08 00:34
det svåraste är för mig Xavi. tycker inte att han är så jävla bra längre. skulle han inte vara katalan hade han nog vart på väg ut i sommar. om vi ska förändra laget räcker det ju inte med att bänken sticker i sommar. Startelvan måste ju också förändras.
Barcelona Hoshiar
2008-05-08 00:34
Abidal är pinsam. helt klart.
Annons: