/spanien/barcelona/forum/21272.aspx/spanien/barcelona/forum/21272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-04-06 23:27
Vi hade bara otur :(

Visca el Barca vi tar det.
Mirko
2008-04-06 23:26
Är den första semifinalen 22a April?
Barcelona Visca EL Barca
någon som såg matchen idag missade den fast vi fick en usel poäng borde ta hela 3 poängen som stog på spel
Barcelona älskabarcelona
Vadå uppskatta rijkaard . Han lyckad bara när han har dom bästa i världen på plan . För anars är han skit . Med Messi å Dinho i topform skulle ja också klara mig som tränare. Rijkaard är bedrövlig just nu ! Avgå inan det blir värre . Och ja vill helst vinna en att se fin fotboll . Ja vill ha titlar i laget .
Barcelona Kapten11
Captain Fantastic!

Samtidigt så är väl inte Ronaldinho en typisk kantspelare och han hade ju några hyfsade säsonger, liksom laget.
Barcelona the culé
2008-04-06 23:24
Klart att man skylla det dåliga spelet på Rijkaard, inte för att han gorde nått fel idag men det är ju han som har som har ansvaret för att spelarna skall ha fysiken som krävs för att spela i la primera. Det är ju han som har ansvaret för att spelarna har rätt inställning.

Barcelona Gaucho_10
2008-04-06 23:24
FCB#19

Var det inte samma sak med Real eller, de vann ingenting, så de ville vinna titlar, när capello kommer och fixar ligatiteln, så sparkar de honom föratt han kör tråkfotboll, samma sak med barca, det funkar inte med tråkfotboll
Barcelona FCB#19
2008-04-06 23:23
Gaucho_10

AA om mourinho kmr så kmr vi vinna titlar o köra tråkfotboll. Men hellre spela tråkfotboll och vinna titlar än att spela bra/rolig fotboll o att inte vinna ngt
Elr va tkr du ?:P
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-06 23:23
Om vi tar oss till semifinal och Man u oxo göra det så kommer Manchester ha det svårt den veckan eftersom dom möter oss den 22a och sedan 29e igen.

och mellan semifinals mötena så har Manchester en viktig liga match mot Chelsea.
Barcelona Gaucho_10
2008-04-06 23:22
Petersays

Ja , precis, i ärlighetens namn så var det en bra match av barca, att vi hade otur med stolpskott , är inte någons fel, sånt händer
Barcelona Captain Fantastic!
Ämne: Captain Fantastic!
....
Läste du vad jag skrev eller ?

SMÄRTSTILLANDE SPRUTOR I SIN ANKEL, det är inte precis som om Giovani skuttar på moln då han spelar, många gånger denna säsong har han klagat på att smärtan nästan tar livet av honom på plan. Han måste opereras när säsongen är slut, Rijkaard vet detta och vill skydda honom. Man ska fan berömma Giovanis hjärta som kämpar trots smärtor och sprutor.

Rijkaard har inget annat val nu än att spela med Eto'o Henry och Bojan på topp, med ett Giovani inhopp ca 45 minuter.
Barcelona FC-Barcelona
Det kan finnas ett Exempel varför Reijkard placerar Eto på höger sidan, Samuel spelar halv skadad, får han inte spela då blir han galen, killen vill spela ovaset till villket pris,
okej vill du spela då spelar du Höger sidan för att undvika Taklingar, ni vet Eto i mitten får skit mycket Stryck, bara säger kan vara ett Exempel :S
Barcelona Tompa
Nåväl, positivt i eländet var ändå att matchen, rent spelmässigt var långt ifrån en katastrof men ack så inneffektiva vi är framför mål. Det är faktiskt sorgligt att se.

Nu är det dags att gå till sängs.

Barcelona Killuminati
Jag tipsar er att se nån komedi klipp eller nåt för att glömma det här brukar hjälpa. Aja Godnatt då cules. Så länge laget gjorde allt de kunde så står jag bakom de! gonatt
Barcelona Gaucho_10
2008-04-06 23:21
Det kommer alltid att finnas nåt att klaga på, kommer mourinho och vinner 1000 titlar, men om han kör tråkfotboll, så kommer alla att säga: fyfan vad jag saknar rijkaard, så uppskatta rijkaard fan, han vågar köra offensivt, jämfört med många andra
Barcelona tarrak
Jay-Z

Eller hur. Jag skall på Barcelona-derbyt om två veckor, så bered er på ett stort lakan som fladdrar i halvtid om det här fortsätter.
Barcelona petersays
Annat positivt med dagens match är att vi inte klappade ihop i andra halvlek, att vi inte släppte in något mål och att laget faktiskt VISADE VILJA. Sträckte sig de där sista decimetrarna för att bryta pass. Så många brutna passningar har vi inte haft på länge.
Barcelona Zile
2008-04-06 23:20
Jag tycker att jose mourinho är ett måste för barca.. snabba på innan nån annan klubb hinner före
Barcelona calle-barca
2008-04-06 23:19
jag fattar inte varför rijkaard måste ha eto på kanten. Eto fungerar dubbelt så bra i mitten.
Barcelona FCB_armin
2008-04-06 23:19
Kapten11

För att Frank vågar inte bänka Eto'o eller Titi.....
Barcelona Barca-nist
2008-04-06 23:18
Ämne: Holländaren:

Du g....
vad hade du gjort om du var i Rijkaards sits?????lätt o kritisera hela tiden men svårare att hitta annan lösning som man " tror " det kommer funka. jag vill inte försvara Rijkaard men ikväll gjorde han inget fel direkt!!!
Barcelona Dizzy
Shidenn

aa alla vet hur vi spelar. Vet:)
Barcelona Kapten11
Captain Fantastic!

Varför inte starta med Giovanni i så fall, så att det i alla fall finns en kantspelare?
Barcelona Holländaren
Rambla: Vad menar du med att vi inte lyckades spela oss igenom? Vi hade tre stolpskott och riktigt farlig nick mot målvakten. Det är ganska bra mot Getafe.
Barcelona Moe-_-
det var inte Rijkaards fel att vi kryssade idag.
Barcelona Gaucho_10
2008-04-06 23:17
Alltså, varför envisas rijkaard med att köra 4-3-3, varför testar han inte med 4-4-2, seriöst, eto'o SKA INTE vara på kanten, det är som att sätta marquez som anfallare, bara dumt, man skulle få mer utav henry OCH eto'o, herregud, 4-4-3 VAR ett vinnande koncept, men man måste fräsha upp det hela
Barcelona Jay-z
2008-04-06 23:17
tarrak //

Det va ganska innponerande och det va inte alla som hade näsdukar heller några vifta med tidningen.

Från och med nu ska man alltid lära sig att alltid ta med en näsduk.
Barcelona petersays
2008-04-06 23:16
Alltså det här var itne i närheten av lika uselt som spelet vart de senaste matcherna.

Överlag tycker jag särskilt att defensiven funkade bra. Skönt att se Marquez på planen. Sylvinho rundade inte lik mycket som jag hade velat. Kanske funakr han bättre ihop med visa mittfältare/forwards än andra. Puyol mycket bra!

Tourés första halvtimme var allt annat än godkänd, men han bättrade sig sedan.

Sedan kommer vi till kritiken. Jag tycker varken Iniesta eller Xavi presterar särskilt bra. Alldeles för många bortslarvade pass och för lite rörlighet.

Samma sak hos anfallet. Bojan såg jag knappt till i andra halvlek. Gudjohnsen svarade för ett starkt inhopp och jag tror han bör få chansen att kliva in när andra mittfältare spelar okonstruktivt och mediokert. Jag har sagt det och jag säger det igen. Varken Xavi eller Iniesta är en playmaker. Där saknas verkligen DECO!

Santos svarade också för ett väldigt bra inhopp.

Henry ej godkänd.

Förstår fortfarande inte hur Rijkaard väljer att ställa upp anfallet med Etoo ute på kanten istället för i mitten. Han kommer sååååå långt ned på planen och känns mer som en mittfältare.
Barcelona Rambla
Eto'o spelade med smärtlindrande sprutor mot Schalke i veckan. Det är starkt av honom att kriga på för laget, precis som Yaya som har problem med en disk i ryggen. Det är inte Samus fel att han placeras ute på en kant halvskadad.
Barcelona Barca-I Hjärtat
Killar! Låt den här säsongen vara, jag lovar er att Laporta kommer agera nästa säsong!

Jag är nästan säker på att vi kommer spela hur grymt som hälst nästa säsong.

Jag är 100 % på att Ronaldinho kommer ha sitt gamla sexiga spel!
Annons: