/spanien/barcelona/forum/21267.aspx/spanien/barcelona/forum/21267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2008-04-23 22:56
De s.k "experterna" ja. Men vad kan man vänta sig? Det är ju ingen hemlighet att svenska sportjournalistkåren med diverse experter i "släptåg" är överbefolkat med anglofiler...

Hur som helst, det är långt från avgjort. Kan vi spela lika bra nästa match + att effektitiviteten bara ökar lite grann ska det här kunna gå vägen.

FORCA BARCA!
Barcelona Barcelona #7
Bralle

Dra härifrån till dina Medkompisars Forum.(Uniteds)
Barcelona Ronaldiinho
Det jag älskar med Eto'o är att han krigar 100% hela matchen!, och det var färskt inhopp av Henry tycker jag. han fick i alla fall frisparken på mål till skillnad från dom 10 andra frisparkarna som deco/xavi slog bort.
Barcelona Niklei
Ämne: Det roliga är ju att....
Det roliga är att massa folk här kritiserar United för deras spel...Måste ge en eloge för doms pelade ändå fruktansvärt smart, taktiskt. tråkigt, javisst, men ändå, fotboll handlar så mkt mer än om underhållning, tänk att underhållning sitter i betraktarens öga damer och herrar..även en god definsiv har sina glansstunder. Ett mkt ineffektivt Barca ikväll också bör nämnas. Tror faktiskt United tar detta på OT.
Espanyol Bralle
2008-04-23 22:54
Ravo//

jag har nog aldrig pratat med en större idiot på sf någongång än dig. Klart som fan det spelar roll hemma och bortaplan, hur gick det för barca förra året mot liverpool i cl på anfield? Theatre of Dreams är ännu värre att spela på, fråga liverpool, arsenal, roma, chelsea med fler. Visst kommer ni att få mer ytor där men jag tror ändå vi drar längsta strået, har aldrig sett ett så ineffektivt lag som barca, till och med pool spelar roligare.

Okej, kalla inte någon för idiot. Håll nivån annars blir det spärr /red

Barcelona Holländaren
2008-04-23 22:54
Zambrotta var bra i dag, även om han knappast har någon optimal tajming i sina löpningar (samma sak gäller Abidal som dock också var bra i dag).

Bra att du nämnde betyg förresten, höll på att glömma :)

Victor Valdes, 3
Mycket stabil och kastade ut bollarna bra. Hade nog fått högre betyg om han haft mer att göra.

Eric Abidal, 3
Bra både bakåt och framåt utan att kanske vara något monster i någon av riktningarna.

Gabriel Milito, 3
Lugn och stabil, litet minus för straffen.

Rafael Marquez, 3
Samma som Milito, bara det att han gick bort sig ett fåtal gånger istället för att åsamka straff.

Gianluca Zambrotta, 4
Bra framåt, mycket bra bakåt. Det enda som saknades var lite tajming i några löpningar.

Yaya Toure, 5
Monster.

Deco, 2
Tveksam men gjorde en gedigen arbetsinsats och gjorde godkänt ifrån sig med tanke på omständigheterna.

Xavi, 4
Mycket bra och mer tongivande när han inte har Iniesta bredvid sig. Kunde släppt bollen tidigare några gånger.

Andres Iniesta, 3
Inte lika bra på kanten som på mitten men gjorde ett gediget jobb med ett par fina finurligheter.

Samuel Eto'o, 2
Som Johan Mjällby sa så saknar Eto'o någonting efter de senaste årens skador. Det saknas någonting. Jobbade dock hårt men spelade för smånätt i straffområdet.

Lionel Messi, 4
Mycket bra, men höll bollen lite för länge ibland.

Inhopparna var ok.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-23 22:53
Det var bra att matchen slutar 0-0 för att nu kan vi spela 1-1 och då går vi vidare fast om det blev 1-0 ikväll så skulle det vara bättre.

Camp Nou: 0-0
Old Trafford: 0-1 eller 1-1
Barcelona Jay-z
Va har hänt med EtoƆ?????????????????

Killen är långt i från den gamla eto'o fan trodde att han skulle visa upp sig. Han var väldigt bra mot Espanyol.

Passa in bollen eller skjut va har hänt med Lejonet. Jo Lejonet Samu sover.
Barcelona Ghazza
Grabbar ni har väl inte glömt det viktigaste i returen? KUNG PUYI är tillbaka! Är det någon som kan ryta på Trafford är det han. Mot final!
Real Madrid Akram
2008-04-23 22:52
Det roliga är ju att lag som Getafe, Racing, Almeria med flera i spanska ligan kommer till bland annat Camp Nou och Bernabeu med sitt eget spel. De vågar anfalla. Man Utd men Ronaldo i spetsen, världens just nu bäste spelare kommer och spelar, Chelsiskt, Liverpoolskt, engelskt om ni så vill. Så fruktansvärt tråkigt att se på.

Man Utd sjönk en hel del i mina ögon ikväll.

Och man säger att engelska ligan är världens bästa. Efter den första omgången av bädde semifinalerna kan man säga att samtliga tre lag var sämre än den spanska ligatrean. Menar absolut inget illa med att nämna er som ligatrea, ni har ett fruktansvärt bra lag och spelar ni på samma sätt på bortaplan tvivlar jag inte på att ni kan gå vidare.

Herregud vad tråkigt de engelska lagen spelar, till och med lag som Man Utd, jag förstår det nog inte riktigt än. Usch!

Å andra sidan...ni tyckte att ni förtjänade att gå vidare mot Schalke när de fullkomligen spelade ut er i kvartsfinalen. Man måste sätta sina chanser. Hoppas på en bättre returmatch. Liverpool Chelsea vägrar jag att se på igen. Nästan så att man förstår folk som inte gillar fotboll när man ser en sån match.
Atlético RK...
"Vi spelar precis som förväntat. Barcelona är hemmalag och förväntas ha mycket boll. Vi backar medvetet hem och försöker spela taktiskt. Det ser ut som vi stundtals är utspelade, men det är sättet som vi spelar på på bortaplan som gör att det ser ut så."

Från Uniteds forum, say no more. 1-1 borta ni tar dem!
Barcelona Kallé
Xavi_
Ja dom försökte ju inte. !? Säger inte att det är ett drömresultat men det är inte så jävla dåligt som många verkar tro. Sen att man blir lack på Rijkaard p.g.a bytet på Messi, är ren idiotiv.
Deportivo Denari
Jag har en good feeling about this.

1-1 på Old Trafford!
Getafe Rooooonaldinho
Ämne: Bralle

Haha, över....
Nu är du naiv. Det är otroligt stor skillnad att spela hemma och borta.
Barcelona Kimmpa_fcb
Jag har alltid stört mig på att om man har match på tisdagen så får man 2(!) extra dagar vila än när man har match på onsdagen.
Så sjukt dåligt!
Barcelona Rambla
Rooney var ju dubbel högerback med Hargreaves. Det var verkligen ett vågat drag av United. Inte ens Levante spelar så defensivt på Camp Nou.

Vi kommer att bli mer tillbakapressade på Old Trafford det är jag övertygad om men gör vi ett mål så räcker 1-1 för avancemang. Jag har inte så stora förhoppningar men allt kan händ. Bollen är rund som sagt. :)
Barcelona barca__elve
Vart var c.Ronaldo i matchen såg inte så mycket av honom, som sagt han är kass när det gäller stora matcher..
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-23 22:51
Tänk såhär hellre 0-0 än 1-1 ..

gör vi ett mål på deras hemma så blir det tufft för dom speciellt när Kapten Puyol är tillbaks!
Barcelona A.Gaudi
får se hur klubben gör med etoo i sommar. jag skulle tycka det var intressant med ett byta av etoo mot Benzema. jag älskar etoo av mitt hjärta men han har tappat. men den gamle etoo var världens bäste forward så han bör få en säsong till, minst.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
Eto'o gillar att prata i media men han verkar inte kunna backa upp sitt snack
Barcelona Barcanist
Abidal tycker jag var riktigt bra idag!
Plockade Grisey alla gånger, Grisey hade ingen chans alls!
Och Gaynaldo var matchens största filmare - Ge honom fucking Oscars priset elr ngt !
Barcelona OkkaPokka1
Kommer bli bra de här. 0-0 är nästan bättre än 1-0. Skillnaden mellan denna och den kommande returen på Old Trafford är att båda lagen kommer vara anfallande lag.

Kommer bli liknande som Milan-Arsenal matchen var på San Siro.

Så var beredd på underhållning tills nästa match.:)
Barcelona Jay-z
2008-04-23 22:50
Bralle // United kanske är det bästa United i sitt slag. Att ni spelar så här mot ett formsvagt Barcelona visst det är taktik men tragiskt. Men det kul att alla lag fruktar oss vare sig vi är i form eller inte hehehe :) :)
Barcelona Shejk Mohammed
2008-04-23 22:49
Barcelona Xavi_(R.I.P. Puerta)
Ämne: En intressant sak sl....
Kallé/ Ja eller så kan man försöka vinna på hemmaplan med 1-0 eller 2-0 och sitta i förarsätet. Istället för att spela oavgjort på hemmaplan och lägga bollen på straffpunkten åt Scums!
Barcelona Ravo
Bralle

Haha, överskatta inte erat lag, tro inte att ni är fotbolls gudar just nu. Sen så har jag en fråga, om ni kommer att äta upp oss om vi spelar 4-3-3 så varför gjorde ni inte det nu? Det spelar nästan ingen roll om de är borta eller hemma plan. Det är ju bättre att göra mål borta än hemma. Får hoppas att de blir 1-1 i OT.
Barcelona Shejk Mohammed
Synd att ni inte gjorde mål men ni höll nollan i alla fall. Mot ett högt spelande försvar på OT så kommer ni få öppningar. Kredit till Etoo som stod upp jämfört me höstlövet Ronaldo som ber till gudarna så fort han inte får nåt.
Barcelona Kallé
Bralle, Messi gör en lobb på Evra ... Borde inte bli något problem att göra det igen. Sen tystar han old trafford och ni måste frammåt som fan. Akta er för kontringarna med Messi, Eto'o och eventuellt Henry.
Barcelona Karlssoooon
Det finns ingen som helst anledning att hetsa upp sig för "experternas" objektivitet. Vi vet ju sedan innan att den Engelska ligan får Sur-Bosse och co att komma lite..
Programpunkten innan match "så ska manchester vinna mot barcelona" säger väl allt?
Villarreal Fíll
Pallar inte med brudar som snackar fotboll...zzZ
Annons: