/spanien/barcelona/forum/21266.aspx/spanien/barcelona/forum/21266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-05-13 00:31
Suñol:

Javi Martinez skulle vara en underbar värvning. Essien skulle inte klara pivote-rollen, han är en tvåvägsspelare som nästan bara lever på sin fysik. Han har visserligen lungor som få, men han ska rusa upp och ner på mittfältet, inte ha balansrollen framför försvaret.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:30
Pep ser ju rätt vältränad ut han kanske kan hoppa in som spelande tränare ;)
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:29
Essien skulle väl klara den rollen rätt bra annars men det kommer nog aldrig och ske heller.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:28
Hade Zapater från Zaragoza varit en bättre passningsspelare skulle han säkert kunnat blomma ut i Barca.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:27
Ride_The_Big_One(6: Toulalan från lyon kanske men min favorit som spelande pivote är Javi Martinez från Athletic.
Barcelona Rambla
2008-05-13 00:25
Namn som intresserar Pep för den rollen är Chivu och Xabi Alonso. Det lär ju inte bli någon av dem men det är den spelartypen han är ute efter. Spelare som är bekväma med boll, har bra touch och ett bra passningspel samtidigt som de kan sätta in en tackling. Det optimala hade varit de Rossi i Roma, men han är omöjlig att värva dessvärre.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:24
Spelare som skulle passa in annars är ju Pizarro eller de Rossi från Roma varav de Rossi aldrig kommer komma och Pizarro är väl snart trettio.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-13 00:23
Tack för läsningen Tobias och Viktor. Grymma!

Rambla/Suñol

Guardiola lär leta efter alternativ på pivote rollen, skulle ge yaya möjligheten att vikariera på de andra posisitionerna då vi vet han har andra egenskaper, men bra pivotes tilljängliga just nu?

Jag kommer iallfall inte på nån...
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:22
Rambla: Det låter bra! Yaya var en av få spelare i år som visade vilja! Det är den typen av värvningar jag hoppas på till sommaren förutom Silva då som är en personlig favorit. Vilka spelare tror du Pep funderar på för pivote rollen då? Xabi Alonso kanske hans far har ju anor i klubben så jag antar att han skulle välja oss före marängerna som uppges vara intresserade. Annars så är väl både Xavi och iniesta på tapeten där ställer jag mig skeptisk till Iniesta då han är mycket bättre längre upp i planen.
Barcelona Rambla
2008-05-13 00:14
Fina krönikor Tobias och Victor. Kudos!

Suñol:

Mycket talar nog för att Pep vill använda sig av den klassiska 'pivote'-rollen. Kanske vill han ha flera alternativ där han kan växla system efter behov?

Källan till Yaya-ryktet kommer från engelska The People. Eh, finns det ens en sportavdelning i den tidningen? Barça betalade €9m för Yaya så det finns inte en chans i helvete Wenger kommer att få honom för 12. Yaya ska opereras i morgon, han ingår i Peps planer och kommer inte att säljas.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:14
Det sägs ju att Arsenal är och rycker i Toure och vill lägga ett bud på 12 Miljoner euro. Vilket jävla skambud isådant fall han är ju värd minst det dubbla. Men Yaya har blivit lite av en favorit för mig så det skulle vara dumt av klubben och sälja honom.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:12
Gracias Tobias och Viktor för två mycket bra krönikor. Och Tobias jag hade inte tänkt på Klinsmann jämförelsen och den var ju inte så dum. Nu gäller det bara att Pep får fria händer till att göra vad han vill. Det enda jag är lite rädd för är att han vill ta tillbaka den gamla pivoterollen så som han själv spelade på bekostnad av Touré. Men det kan ju också vara så att man flyttar upp Toure i banan och det vore ju inte så dumt.
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-12 23:26
Man saknar redan Frank Rijkaard =( så jädras tråckigt att han lämnar, här har ni en video med hans reaktioner och allt, en trännare som komer vara svår att ersätta, så som Ronaldinho!
Barcelona Killuminati - Kill the lluminati
2008-05-12 23:07
Den här dagen går till historien som då magikern satte fötterna på CAMP NOU. Länken!
Barcelona [Ronaldinho#10]
2008-05-12 23:06
Jah va ska man säga liksom efter en bedrövlig säsong ni får ursäkta mig att jag säger som jag säger nu.

Hur som helst jag tror de blir helt stora förändringar till säsongen 08/09. Jag tror inte Deco,Ezquero,Edmilson,Zambrotta kommer bära den blåröda barcatröjan. Anledningen till varför jag inte tror att de inte kommer vara kvar är för att, Deco är inge vidare för barcelona enligt mig och många andra här tror jag. Ezquero har inget att ge til barcelona han är inte en sådann spelare som ska vara i denna truppen enligt mig. Brassen Edmilson tror jag kommer att han kommer avgå till tvåan villareal. Sen tror jag att Zambrotta kommer återvända till Italien till någon av klubbarna milan eller juventus.

Om man går in i de positiva förändringarna kommer vara att D.Alves kommer komma till barcelona och lösa högerbacks platsen. Sen tror jag att Pep Guardiola kommer spela 4-5-1 vilket kan vara positivt för T.Henry.

Så jag tror de kommer bli så här då :

--Valdes--
--D.Alves--Puyol---Milito--Abidal---
---Xavi---Toure---Ronaldinho---
----Messi----Eto'o-----
--------Henry-------
Barcelona Killuminati - Kill the lluminati
2008-05-12 23:01
VIKTOR GREDIN
Fantastisk krönika håller med i allt, du tog orden som jag inte kunde ta fram. Och Tobias också härliga personer i redaktionen vi har. Något att vara stolt över i alla fall. :D
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-05-12 22:58
Riktigt grym Ronaldinho video. Hoppas han inte lämnar.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-05-12 22:48
Länge sedan man såg den mytomspunne "Lagkapten" sprida sitt budskap i Barcelonas forum här på SvenskaFans. Han/hon gör det mycket bra, men det kanske var fel dag att skriva. Kanske är det en en orsak till att denne person uteblev på diverse betydelsefulla evenemang denna soliga vårdag?

Hur som helst är det intressant att följa dina tankegångar; jag kan inte göra annat än att hålla med till fullo. Valdés har gjort flertalet tabbar under slutet av säsongen. I början av den såg han stabil ut och säkrare än på länge. Nu i slutet, mot t.ex. Real Madrid försökte han finta av två anfallare - han lyckades dock, men turligt. Till slut missar han och då lär det bli rubriker. Även jag tycker det är dags för en ny målvakt. Valdés har haft chans att utvecklas till en världsmålvakt flera säsonger i världens bästa klubblag och det känns som om han inte riktigt tagit den.

Vad gäller en högerback, är det ett absolut måste att köpa in en sådan av yppersta världsklass. Jag anser att man främst bör fokusera på Alves, och därefter Maicon eller Lahm. Silva kan vara en fin tillgång, men jag ser hellre att man fokuserar på att få Ronaldinho tillbaka till gammal gudomlig form. Kanske El Mago får just den motivation han behöver nu när Guardiola har händerna på styrbordet.

Visca Barca y Cataluña
Barcelona xavinho87
2008-05-12 22:44
riktigt bra krönika, då kan man kanske sova lite skönare inatt
Barcelona Gudabenådad
2008-05-12 22:41
Jag börjar gilla Guardiola mer och mer. Tack Tobias.
Barcelona barcadinho
2008-05-12 22:31
Om Bojan - Det var inte planerad från början att han ska spela så mycket. Det har blivit mer så p.g.a långa skador av Eto'o, Messi och R10.
Rijkaard hade inte riktigt val (och han spelar jämnt med tre på topp). Jag tror inte att Pep kommer att bygga anfallet på Bojan. Han är fortfarande ung och har mer att lära sig. Han kommer att bli en backup också nästa säsong, tror jag. Blir det många skador i anfallet nästa säsong så kommer han spela mycket.
Men det känns lite konstigt att kritisera honom. Han har gjort en bra debbut.

CL-kval: det är redan klart. Atletico och Barca kommer att kvala. Sevilla kan inte gå förbi p.g.a inbördes resultat.

Fansen med vitanäsdukar: Ja, de har rätt att visa sitt missnöje säger en del. Ok, så länge det handlar om näsdukar. Vad säger ni om sådana som visar sitt missnöje med att kasta apelsiner och saker på spelarna och domaren, sådana som gör sönder stolarna i stadium, eller sådana som välter bilar och andra saker och ting utanför arenan. Tur att våldet är borta iaf ifrån Camp Nou och faktsikt från Bernabeau Old trafford Anfield och flera andra. På så sätt är det ok med bara näsdukar.
Men Imagen? Klubbarna spenderar enorma summor för att få en positiv image. Hur ska en ung spelare känna innan en förflyttning till barca?
"Fan om jag passar tillbaka får jag visslingar. Fan om jag missar tre målchanser så skrattar de.
Fan, om vi inte vinner ligan är jag en skitstövel".

Men reaktionera igår och mot Valencia är kankse rimliga när folk reagerar med hjärtat istället för hjärnan.
Ok, så länge det handlar om näsdukar, som sagt!
Barcelona L.Messi19
2008-05-12 22:31
Skulle gärna vilja sen en krönika där man hyllar Rijkaard, och hans bästa stunder i Blaugrana!

Barca o mort.
Barcelona Allendinho
2008-05-12 22:29
Asså för det första måste jag tycka synd om barcelona för sina dåliga säsonger fast dem tror för mycket av Ronaldinho, bara för att han har kritik och har en skada så tror dom att de e slut, dom gjorde ju bra mot Valencia, men sen? vad hände då, dom började sluta efter Real, och då vare slut men faktist så tycker ja de va ett bra val o ta Guardiola
Barcelona westinhoblaugrana
2008-05-12 21:49
Viktor gredin är så djup så jag knappt förstår vad han pratar om. :/
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-12 21:48
Rambla

Vilken match, så många ex barca spelare det var på planen nostalgi någon?

=)
Barcelona JAG
2008-05-12 21:41
Någon som kan förklara hela den här Laporta histoien? Satt och såg Valencia matchen nu senast och tyckte synd om Laporta. Publiken vägrade ge sig...
Barcelona FCB-messi
2008-05-12 21:33
Riktigt bra skriven krönika victor.

visca el barca
Barcelona Gudabenådad
2008-05-12 21:18
Du slog huvudet på spiken, Victor. Att kunna kritisera är viktigt, samtidigt som man hyllar där hyllningarna ska finnas!

Det kanske är precis nu som vi ska flytta upp spelare. Under en generationsväxling, fast då får man vara beredd på att man kanske inte utmanar lika starkt på alla fronter.
Barcelona FCB-messi
2008-05-12 20:36
Det ryktas att vi kommer ta upp dessa.
engligt El Mundo Deportivo
- centre forward Víctor Vázquez (21)
- polyvalent midfielder Víctor Sánchez (20)
- left wing attacker Gai (17)
- attacking midfielder Thiago Alcántara (17)

och engligt Sport
- polyvalent midfielder Víctor Sánchez (20)
- midfielder Abraham (22)
- left winger Jeffrén (20)
- wing attacker Pedrito (20). Vad tror/tycker ni om vilka som ska flyttas upp.
Barcelona Karlssoooon
2008-05-12 20:33
Ämne: Om det är någon som ....
Kan inte göra annat än att hålla med. Oerhört underhållande de första 35 min
Annons: