/spanien/barcelona/forum/21262.aspx/spanien/barcelona/forum/21262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-04-09 12:14
Om du inte vet vem Carles är bör du inte uttala dig. Dessutom tycker jag inte vi ska behöva oroa oss för Ronaldo. Killen kan inte dominera mot storlag som Ronaldinho. Men det är ju alltid viktigt att göra tre mål mot Derby ;)
Barcelona Rambla
2008-04-09 12:13
Ämne: Ämne: ikväll ....
Gattuso gjorde det förra säsongen utan att knappt ta i ju. C.Ronaldo kom ingenstans mot Milan.
Barcelona Dizzy
2008-04-09 11:06
Vågar man tippa idag på Barca och United? Är lite osäker.
Atlético Tuga
2008-04-09 10:58
Ämne: ikväll blir det vins....
Inte för att jag vet vem Carles är....men INGEN kan stoppa världens bästa Ronaldo.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-09 10:17
ikväll blir det vinst för hela slanten. jag hoppas laget visar styrka och vinner med stil istället för att kämpa till sista minuten. vi måste börja visa lite klass igen, för vi behöver höja oss flera snäpp till semin.

Däremot tror jag fan att vi går till final. Man Utd är bra men jag tycker ändå dom är överskattade. det var likadant förra året, alla sa att dom var bäst och skulle vinna alltihop. Då kom milan(i år barca) ur en dålig ligasäsong men växte nåt enormt och visade sin klass mot Man Utd och dängde ut dom med stil.

Messi tillbaka och vi kan spöa ALLA lag. i ligan sviker vi gång efter gång men CL är en annan turnering med andra lag och andra motivationer. det är CL vi ska ta hem i år, ronaldo ska sättas på plats av Carles och en kort argentinare ska sätta van der saar på plats.
Barcelona Killuminati
2008-04-09 09:20
Edwin2

Aa, jag är med där men det är också därför så många tycker PL är bäst för det är det enda de tänker på. Men jag tror det kommer bli annorlunda om några år då tror jag faktiskt spanska ligan tar över barca, madrid och nån av de här lagen som nu kämpar om cl platserna kommer finnas med där sen hoppas jag Valencia kommer tillbaka.
Atlético Tuga
2008-04-09 09:00
Gör mig en tjänst och vinn ikväll...spelförstörande & Deffensiva lag som Schalke ska bara UT.
Är Deco skadad eller petad ?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-09 01:01
Dizzy

Del Nido säger att de inte har fått något bud på Alves och att de inte kommer förhandla om någon spelare förens ligan har tagit slut.
Kort sagt.
Barcelona Dizzy
2008-04-09 00:50
Nån som kan översätta? Tack:)
Real Madrid viita_maränger
2008-04-09 00:31
Lycka till imorgon barca fans. Ni är det enda spanska laget kvar i CL, men det lär bli riktigt tufft mot Man U efteråt!
Barcelona Karlssoooon
2008-04-09 00:20
Ämne: Ämne: Mycket ....
Jag tror dock att utvecklingen mer och mer går mot en internationell superliga.. med de enorma ekonimiska skillnaderna mellan topp plagen och de från plats 4 och neråt. tyvärr
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-09 00:19
Synd att Deco inte är med i truppen..
Barcelona Dizzy
2008-04-08 23:47
Grabbar kolla in Etoo i form!
Barcelona Criff
2008-04-08 23:42
Vet inte om någon skrivit innan men,

Valdés, Pinto, Thuram, Zambrotta, Puyol, Milito, Márquez, Abidal, Sylvinho, Edmílson, Touré Yaya, Xavi, Iniesta, Gudjohnsen, Eto'o, Henry, Bojan y Giovani.
Barcelona barcadinho
2008-04-08 23:41
Ämne: Mycket har skrivit i....
Ja, det stämmer att de fyra starka från PL dominerar CL i år och det är ett starkt tecken.
Men så var det inte hela tiden. För fyra år sen var det tre klubbar från italien i semifinalerna och en hel italiensk final. Det går upp och ner med sådana saker.
Men man ser en trend. De engelska lagen börjar komma mer och mer längre vidare i CL.
Så var det inte alls fram till 4 år sen. Men man märker en förändring.
Sen är det förstås 16 klubbar till i ligorna och då blir det svårt att jämföra, eftersom de möts sällan.
Man U t ex vinner nästan alltid mot lag från plats fem och neråt, men vad beror det på?
Är de så ruggigt starka eller är det så att de andra klubbar är för dåliga?
I framtiden tycker jag att alla stora ligor måste dra ner på antal klubbar i första division, t ex 18 eller 16.
Spelschemat är otroligt tufft för topplagen och skillnaderna mella topp och botten blir för stora.
Man behöver inte ha jumbolag som Derby eller Levante.
Tyvärr är det så.
Det räcker för idag. Godnatt.
Barcelona andreasbarca
2008-04-08 23:36
Okkapokka1

Juste de e klart :D Hur kunde ja missa det efter att ha följt denna turnering i snart 15 år hehe.
Barcelona Edwin2
2008-04-08 23:32
Killuminati//
Jag förstår vad du menar. Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt.
Men det är ju ändå det som topplagen prestrerar som höjer ligans status i omvärlden, utanför Spanien.
Är du med?
Barcelona Killuminati
2008-04-08 23:19
Edwin2

Ja men vadå ska du glömma bort de andra lagen helt och bara räkna toppen, vad finns de andra lagen till då bara för att fylla igen numren eller? Man kan inte bara räkna topplagen och säga den här ligan är bäst.

Aja gonatt då vi hörs CÚLES IMORN SKA VI VARA KLARA FÖR SEMI! VÍSCA!
Barcelona barcadinho
2008-04-08 23:09
Tredje året för Arsenal utan nån titel.
Ska de kalla det för en kris?
Ska de sparka Wegner?
Det blir intressant att se hur deras klubb hanterar sådana situationer.
Bli det lugnt och titta framåt och planera till nästa säsong, eller blir det tuffa ord och massa med avskedsbrev?
Ju, jag vet. De har fortfarande en matematisk chans att vinna ligan (som Puyol brukar annars uttrycka sig på sistone).
Barcelona Edwin2
2008-04-08 23:07
Mycket har skrivit idag och tidigare både i denna forum och i andra på SF, där folk jämför ligor.
Jag säger bara att: Premier League är betydligt bättre i är än La Liga.
Det är bara att inse det.
När jag säger detta så menar topplagen i ligorna, spetsen. Jag jämför inte Getafe mot Middlebrough och mitten lagen.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-08 23:06
andreasbarca

Barca/Schalke - Roma/United och Chelsea-Liverpool spelar på olika dagar. Så båda matcherna kommer att visas. Tur & Retur.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-04-08 23:05
Fc-Barcelona

Okej är dem tillbaxs mot united då eller innan ?
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-08 23:04
Ämne: Det finns dock en sa....
Matcherna kommer säkert visas på 2 olika dagar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-08 23:03
Andreasbarca

semifinalerna visas på 2 olika dagar. alltså behöver inte tv6 välja vilken dom ska visa. som tur är
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-04-08 23:02
Ämne: Captain Fantastic!
....
kom inte hitt och klaga nej milan ni är borta från ligan cupen och cl klaga inte på barca ijf Tack
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-08 23:01
Sancho (AC Milan)

Messi fintade fler spelare, fintade målvakten och gjorde mål.
Du ser väl skillnaden?
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-08 23:01
Bojan.Messi.Etoo

Nej tyvärr, Ingen messi ingen dinho jag tror att Deco kan vara vår frälsare nu tills mess å dinho komer!
Barcelona andreasbarca
2008-04-08 23:00
Det finns dock en sak att glädjas åt. Det är att nu kan väll TV6 iaf inte visa årets två tråkigaste matcher Chelsea-Liverpool framför antagligen Barca-United? Men man vet aldrig med dom, dom brukar ju förvänta sig "stormatcher" av solklara 0-0 matcher.

För övrigt var det inte i närheten av straff. Babel tar själv tag i motståndarens tröja för att "glida med" och sedan totalfilma. Så jävla tråkigt, speciellt med tanke på den SOLKLARA straff arsenal skulle haft i första. Men jag slår mer än gärna liverpool i en final!
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-04-08 22:59
Gaucho_10
säg bara att allt måste fixas
Sancho (AC Milan)
2008-04-08 22:59
Captain Fantastic!

Hahah... du ser väll skillnaden?

Getafe och Liverpool?

Spanska cupen och Champions League?

Carragher, Hyppiä, Aurelio och Diaz, Belenguer ,Contra?

CL kvartsfinal och Spanska cupen kvartsfinal?

Hehe :)
Annons: